Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Damn nice hobby hokje, wietjes, cactusse, vleesetende planten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Damn nice hobby hokje, wietjes, cactusse, vleesetende planten

1e weekje bloei zit er alweer op! en de planten maken nu erg veel veranderingen mee!
    2 Henkes Lollands hebben laten zien dat het mannen zijn, ideaal dus! precies wat ik wilde, als de 3e HL een vrouw is zou het fijn zijn, maar niet relevant.. De ana's hebben nog niets laten zien, maar ik schat dat ik binnen een week toch wel van enkele planten het geslacht al weet!
    wat ik nu alleen nog hoop is dat die mooie Ana een dame is, dan ben ik meer dan tevreden over deze kweek!

De foto'tjes maar;

Mt zn alle: IMG_1901.jpg
    Ana 1;IMG_1902.jpgIMG_1904.jpg
    Ana 2IMG_1905.jpgIMG_1906.jpg
    Ana 3 (de mooiste, hopelijk vrouw)IMG_1909.jpgIMG_1911.jpg
    Ana 4IMG_1912.jpgIMG_1913.jpg
    Ana 5: IMG_1914.jpgIMG_1916.jpg
    de HL mannen:IMG_1917.jpgIMG_1918.jpgIMG_1919.jpgIMG_1920.jpg

~~ volgende post gaan we weer verder

Comment

~~ gaan weer verder
      HL 3:IMG_1921.jpgIMG_1922.jpg
      Ana 6: IMG_1923.jpgIMG_1924.jpg
      dit is de drosera geloof ik (welke..): IMG_1925.jpgIMG_1926.jpg
      Dit zijn de happertjes (als het goed is toch..?);IMG_1927.jpgIMG_1928.jpg
      Dit is de sphagnum als het goed is, alleen lijkt wel een plantje in te groeien, kan dat?:IMG_1929.jpgIMG_1930.jpg
      Dit is de sarracenia,:IMG_1931.jpgIMG_1932.jpg

~~ volgende post zal ik de laatste foto's poste
      Attached Files

Comment

~~ verder met de laatste foto's

IMG_1933.jpgIMG_1934.jpgIMG_1935.jpgIMG_1936.jpgIMG_1937.jpgIMG_1938.jpg

Dat was het weer voor deze week; zoals te zien wordt het steeds groener in huis ik heb vandaag de planten weer wat bloeivoeding + groeivoeding gegeven. Volgende week zal ik iets minder groeivoeding mee geven, en iets meer bloeivoeding zodat het langzaamerhand overgaat

dat was het weer

greetz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Damn nice View Post
          maar welke drosera was dit nou

kan ik dat sphagnum ook in dezelfde conditie late groeie als de andere vleeseters (in turf, onder de lamp, in een laagje water, of moet dit anders..? lijkt me niet toch..?

het kruisen zulle we ff afwachte hoe het gaat, maar zullen zien!
          Het is drosera rotundifolia als ik het me goed herinner (die latijnse namen gaan me slecht af), de ronde zonnedauw. Komt van nature voor in Nederland, maar ik vond hem in een zak sphagnum dus ik vind dat ik hem mag houden. De melding aan de betreffende instanties, over (onbewuste) verkoop, werd afgewimpeld. Ik ben wel van mening dat wildvangst van ditsoort planten uit den boze is. Je hebt er nu een, en makkelijk tien volgend jaar, dus blijf er in de natuur van af he!

Die sphagnum kan inderdaad zo, maar met een zak erover heen (hoge LV) groeit het de pan uit. Je kunt dan iedere maand zeker een liter oogsten als het eenmaal goed groeit en ruim staat. Ook hierbij geen kraanwater!

Het kruisen is heel makkelijk, zet ze buiten neer wanneer ze bloemen hebben, en laat de beestjes het werk doen. Met een wattenstaafje of kwastje kan ook, maar dat is lastiger. Vaak bestuiven ze zichzelf ook, dus dan hoef je niet eens iets te doen, behalve wachten. Hier staat een korte beschrijving:
          Hiya, I've got a capensis and an alicia which are about to come into flower - how do I go about pollinating these, or do they do so themselves??? Cheers Ken

www.carnivora.nl
          Er zijn genoeg fora voor vleesetende planten, een google opdracht levert meer informatie op dan ik je kan vertellen Mocht je desondanks vragen hebben, mail maar even.

Edit:
          Dat plantje dat erin groeit, is een drosera.. Ik denk dat je de potjes hebt omgewisseld? Want dat plantje is duidelijk geen mos, ik zie op de foto zelfs de 'plakhandjes' zoals je ook al in je kleine potjes met drosera's hebt.. Dat spagnum-mos is duidelijk sphagnum-mos. Die sarracenia mag iets dieper in de grond, dan vermenigvuldigd hij sneller.
          De rest staat goed in de grond zo te zien, hopen dat 't wat wordt!

Je wietplantjes zien er goed uit joh!
          Succes!
          Last edited by LR2; 8 April 2012, 16:51.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

leuke topic kben wel benieuwd hoe die vleesetende plant groeit
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Critical-seeds

sigpic

Comment

eeeey,

gefeliciteerd met de "MANNEN" hahaha hier hoor je dat niet vaak.

en gefeliciteerd met de drosera (ziet er gezond uit allemaal)

op naar de vrouwtjes

Comment

Beste JDers!

weer een nieuwe update, week 2 van de 12-12..

Geloof het of niet, maar ik heb nog nooit zon slechte uitkomst gehad. van de 9 planten: 1 vrouw, 6 mannen en 2 mongools..

De vrouw is van de HL, en is niet heel mooi (beetje verbrand) maar dat geeft niet, het gaat mij om de genen, de kinderen worden wel wat specifieker geselecteerd! het vrouwtje staat op het moment nog in een redelijk klein potje, deze zal van de week (wsl woensdag) over gepot worden naar een grotere pot! De mooiste Ana was dus duidelijk een man, maja maakt niet uit, de HL wou ik gebruiken voor vroegbloeier, de Ana voor de rest, dus dit betekend dat ik er een goede gen vanuit de Ana in kan stoppen! Alle mannen gaan trouwens het hok uit, de 2 mongools blijve nog even staan, wie weet kan ik daar nog wat mee (mss zaad kweekje van de ana, want ik heb daar niet veel zaden meer van.. is niet optimaal maar ok.. voor backup) verder alleen de mooie ana man en de HL vrouw. Mss ga ik ook nog paar topjes van de HL bestuiven met andere HL man, om weer wat extra zaadjes te bemachtigen..

naja genoeg gelult hier komt ie!
                we beginnen met de vleeseters:
                op t buro:IMG_1939.jpg
                Deze gaan lekker hun gangetje, wordt vast wel een mooi resultaatIMG_1940.jpgIMG_1941.jpg
                De stek, nog bedankt hiervoor, volgens mij slaat ie aan!IMG_1942.jpgIMG_1943.jpgnieuwe scheut?IMG_1947.jpg
                Het sphagnum?? slaat ook aan volgens mij! binnenkort een leuk bedjeIMG_1949.jpg
                De happer,, staat nog steeds stil, maar blijft mooi dus hij is denk ik even aan het recovere?IMG_1951.jpg
                In het stekkenbakje, de NP heb ik eruit gehaald, deze pakte niet jammer genoeg, nu de bedreigde soort erin:IMG_1952.jpgIMG_1957.jpgIMG_1959.jpgIMG_1960.jpgIMG_1963.jpg

volgende post gaan we verder met de wietjes
                Attached Files

Comment

We gaan weeerr verder:
                  heb er vrij weinig over te vertelle, wat een balle..

mongool 1IMG_1964.jpgIMG_1965.jpg
                  man 1IMG_1966.jpgIMG_1967.jpg
                  man 2IMG_1969.jpgIMG_1971.jpg
                  man 3, de mooiste IMG_1973.jpgIMG_1974.jpgIMG_1977.jpgIMG_1978.jpg
                  man 4IMG_1980.jpgIMG_1984.jpg
                  mongool 2IMG_1985.jpgIMG_1986.jpg
                  Henkes Lolland vrouwtje IMG_1987.jpg

paste net niet,, volgende weer verder

Comment

Nog paar te gaan:
                    Beginnend topje,, beetje verbrand door de spaarlampe, staat nu verder er vanaf.. nu is er ook meer ruimte!IMG_1989.jpg
                    Het gelukkig paar, zijn ze niet schattiggg!IMG_1992.jpgIMG_1994.jpg

Dat was het weer voor deze week,,

Owhja!
                    Op voorbereiding van de zomer, heb k alvast wat LR2 zaden geplant, samen met wat LR2xAFhaze F1s, om te kijken of deze de AFhaze gen hebben en ook af zijn.. deze zullen verspreid worden in mijn tuin dus buitenkweek. Echter zullen ze eerste 1 a 2 weken onder deze lampen chillen. Dit wordt verder gediscusseerd in het topic buitenkweken, dus al ben je benieuwd, gaat hier ook heen!

Verder mijn topic is van start gegaan over de ALien contest,, mis dit niet!!

greetz

Comment

De stek slaat aan zo te zien! Die mag trouwens iets droger staan. Zo ook de happer, ietsje minder water. Die mag erg vochtig staan, maar niet doorweekt nat. Ik weet dat, dat een beetje raar klinkt maar teveel water doodt de wortels. De drosera mag je even afspoelen Anders krijgen de nieuw vormende bladeren geen licht en sterft hij. Er is nog niets dood, dus dat wil zeggen dat het wel goed komt!

Ziet er verder goed uit! Succes!
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

oke got that! zal ze wat droger laten worden, moet wel toegeven dat ik ze vandaag water had gegeven en de kelken zeg maar, errrrrug veel water drinken, echt als een malle.. morge is dat bakje al half leeg/leeg .. de happer zou ik t wat rustiger bij aan doen, kan die rustig gaan wortelen.. de drosera,, ja stom stom stom! doordat niet de hele grond (zoals bij de andere ) vol gegroeid is met mos blijft het turf ook niet zitten al geef ik water en omdat het nog zon klein fragiel plantje is kwam die helemaal onder de aarde.. dit heb ik met moeite zo gekregen, kan het zoveel kwaad? zowizo zie je dat ie een nieuwe aanmaakt (geloof ik) dus gaat iig wel goede kant op!

Comment

Mwa, het kan niet veel kwaad. Maar de kans zit er in dat hij schimmel gaat ontwikkelen (hoewel dat lastig is met turf en sphagnum) en dat die schimmel de plant van binnenuit op eet. Ook groeit hij langzamer natuurlijk. Dat schimmelen door de grond in het groeigedeelte, is deze winter met een van de Dionaea's gebeurd die ik je wilde geven. Hij was in perfecte staat, mooie nieuwe bladaanmaak en opeens gebeurde er niets meer. Toen ik hem opgraafde/uitgroef(?) na een maand, had ik een rottende slijmerige pap tussen mijn vingers; daaaag plant! Erg jammer. Dus wat zandkorrels hier en daar is geen probleem, als de plant zelf (en zijn groeipunten, uit de stam dus) maar schoon zijn. Voor alle vleeseters geldt: water geven van onderaf is voldoende, dus alleen in het schoteltje. Van bovenaf is eigenlijk niet goed.
                          De sarracenia hoeft geen water in de kelken, dat komt vanzelf als hij buiten staat en vol komt met regen. Dat geld ook voor de Nephentes dacht ik. In no-time zal hij vol zitten met vliegen en zijn eigen

Comment

klotuh jonguh! 6 mannen, enigste vrouw fucking herma.. dan maar snel nieuwe zooi zaden laten ontkiemen

regular herma + regular vrouw = fem..?

Comment

Volgens mij klopt het wat je zegt: reguliere dame die bevrucht wordt door een herma = feminised. Ik heb tot nu toe alleen vrouwtjes gehad uit zelfbevrucht herma zaad ( wel vier of vijf zaadjes per plant, dus er zitten wel ergens mannelijke ballen, maar ach, de top was te roken. En nieuw zaad voor de volgende jaren!). Dus in beide richtingen lijkt het me niet zo'n probleem

Comment

toch zonde dat het herma werd.

heb je enig idee waardoor dit is ontstaan. zag je groeiverschil of anders.
                                hoe was de luchtstroom? (sorry veel vragen maar dit is echt passie,
                                ik heb 1 vrouwtje over van de 3, + 1 herma + 1 man. probeer alles na te gaan
                                in mijn koppie wat de verschillen zijn geweest, tot alles wat ik maar kan bedenken).

de herma en het vrouwtje hebben meer plagerijen gehad van me. het mannetje daarin tegen is altijd
                                met rust gelaten (heel kort samengevat). blijft toch heel intrigerend hoe dit door het plantje bepaald word.

factoren factoren factoren

succes met het nieuwe zaad.

Comment

Bezig...
                                X