Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Damn nice hobby hokje, wietjes, cactusse, vleesetende planten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Damn nice hobby hokje, wietjes, cactusse, vleesetende planten

ik heb egt geen flauw idee,, ennuh LR,, was dat van een regular herma of van een fem. herma?

1 ana is al aan t ontkieme,, we zulle zien!

Comment

hahah sorry was ook te enthousiast. komt bij de beste voor.

Ik volg alles graag heeeeeeeel precies (weet niet wat het is. maar hebben sommige)

door razen heet dat geloof ik hahaha, geeft niets. Toch bedankt voor je antwoord.
      ik volg je topic en zeker de non topic met veel plezier. keep up the good stuff.

succes weer.

Comment

Was een regular vrouwtje die herma werd door stress van het verduisteren.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Het is weer zover,, de volgende update! (22/04/2012)

Ik heb 2 mededelingen van te voren:
          - Mijn buitenkweek verslag is van start gegaan (zie link onderaan)
          - Ik snap het niet, maar ik heb veel last van Hermas! HELP!

Allereerst gaan we weer beginnen met de vleesetende planten:

Hier heb ik een klein beetje slecht nieuws over, maar een hoop goed nieuws!

allereerst het slechte nieuws: ik denk zo, dat de Venusta National Park hem niet wordt.. hij blijft zowizo staan maar ik geloof niet dat er nog wat uitkomt,, to bad!

Goede nieuws:
          De rest gaat echt als een speer! zuignopjes beginnen zichtbaar te worden, en ik denk dat ze bijna klaar zijn voor fruitvliegjes! Hiervoor moet LR me meer toe gaan lichten..
          De stekken zijn ALLEMAAL aangeslagen en GOED ook! Dat puntje van de serracenia van vorige week, is hard gaan doorgroeien en begin al vorm te krijgen! De happertjes maken een nieuw stekkie aan (of happer?).. De bedreigde plant heeft alweer een nieuw kopje gemaakt, en is weer bezig met een nieuwe! De hangende planten, zijn nogal verdord enzo, maar ik weet niet of dat door de winter komt, of dat ze gewoon aan het sterven zijn..? Ik probeer ze nu weer vaker buiten te zetten, in de hoop dat ze weer oppakken.. wat denken jullie?? Anders gezegt veeeel leven mwuahahhaha

Fototjes voor de bewijzen:
          IMG_5716.jpgIMG_5722.jpgIMG_5725.jpgIMG_5728.jpgIMG_5729.jpgIMG_5730.jpgIMG_5731.jpgIMG_5732.jpgIMG_5735.jpgIMG_5736.jpgIMG_5738.jpgIMG_5739.jpgIMG_5740.jpgIMG_5741.jpgIMG_5743.jpg

Volgende post gaan we weer verder, met de wietjes

Comment

Vervolg van de update:

Allereerst heb ik een aantal op merkingen!

heeft iemand ooit gehoord van inteelt binnen wietplanten..? Iemand van dit forum heeft ooit Anastesia F2 gekocht.. Hij is begonnen met selecteren naar de Herijuana strain, en later begon ik hiermee te helpen nadat hij mij wat zaden had gestuurd. Ondertussen zitten we op ongeveer F5, met een zwaar Herijuana gen (neem ik aan). Echter zijn ineens alle 3 de mannen (1 is al gekilt..) Herma! Hoe kan dit?!

De Henkes Lolland weet ik nou niet of die wel of niet herma is, het leek er eerst wel veel op, maar kan nu geen bal meer vinden,, misschien de vorm van topopbouw..? We zullen zien iig!
            Fototjes voor de bewijzen:
            ANA 1man (herma)IMG_5745.jpgIMG_5746.jpgIMG_5750.jpg
            Ana 2 man (herma)IMG_5751.jpgIMG_5753.jpgIMG_5755.jpg
            2x HL man (normaal)IMG_5757.jpgIMG_5758.jpg
            Met zijn alle (en de AFs voor de buitenkweek)IMG_5759.jpg
            HL vrouw (herma??)IMG_5761.jpgIMG_5764.jpgIMG_5770.jpg
            HL en Ana man (herma)IMG_5778.jpg
            Ana 3 man (herma)IMG_5779.jpgIMG_5785.jpg

Zoals jullie zien zijn de planten klaar om zich te vermenigvuldigen .. wat zou ik doen met deze planten..? heeft iemand een idee waardoor het is gekomen? en het belangrijkste, zou ik hier alsnog mijn kruising mee kunnen maken..?!

klein vraagje alsnog, wil graag meer bevestiging,, Herma regular met normale plant is toch natuurlijke manier van Feminished zaden maken..????

Verder: ik heb 2 HL en 2 Ana meteen weer laten ontkiemen op het moment dat ik ballen zag, ze zitten nu onder de grond en komen denk ik vanacht of morge uit de grond. Deze zullen meteen onder 12/12 komen om alsnog te kunnen voor nakomelingen te kunnen zorgen (die niet uit hermas komen oid). Dit wordt alleen wel erg krap qua tijd maar ik heb geen keuze!

Graag wat reacties, want ik zit nu op nogal een kritiek punt..

Groetjess

P.S.
            Misschien een mogelijke stressfactor : ineens was me timer stuk en ik kon het niet plaatsen.. Daarom heeft die ongeveer 3 a 4 dagen een verk*****d tijdsschema gehad.. Zou dit in zon korte tijd al voor hermas zorgen? de 2 Ana op mijn bureau hebben hier nooit last van gehad, diestonden gewoon onder het raam (dus ipv 12/12 ook een ander lichtschema..)

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Nieuwe update,,

net zoals de reacties, loopt het kweekje ook niet super en gaat t vooral om de vleesetertjes

de Henkes lolland maakt een paar leuke topjes aan,, de onderste toppen zonder ballen zijn bestoven door de Ana.. meer kan ik er niet van zeggen..

de zade die ik heb geplant gaan ook niet super, en ik heb geen id waarom.. mss te weinig aandacht.. 1 ana en 1 HL over, maar ik denk dat de HL het niet gaat redde.. hope op een normale ana, dan zou die desnoods nog met een HL man bestoven kunnen worden, maar dan moet ik wel me HL manne levend houde..

De vleesetende planten gaan iig super ! chek maar op de fototjes:

de beschermde,, van de week gevoerd met een vliegje,,IMG_5787.jpg
                Was beetje brak vandaag, alleen foto van deze genomen:IMG_5797.jpg
                de beschermde,, lijkt het goed te doen na zijn voedbeurt!IMG_5800.jpg
                De happer, begint zelfs met zn 2e blad!IMG_5801.jpg
                de kelken doen het ook erg goed, 2e stengel is al goed onderweg, 3e komt ook alIMG_5802.jpgIMG_5803.jpg
                Spagnum gaat ook hard..IMG_5804.jpg
                deze gaan redelijk..IMG_5805.jpg
                De cactusjes, khb er paar verpot maar was weer een tijd gelede he.. IMG_5806.jpgIMG_5807.jpg
                Een stek die we paar jaar gelede uit indonesie hebben gehaald, deze doet t ook dit jaar weer goed! Dit isde Bunga Jepun erg mooie plant met heeele mooie zoete bloemen: IMG_5808.jpgIMG_5810.jpg
                Het hokje, lekker rustig iig!IMG_5813.jpg
                de man/vrouwIMG_5814.jpg
                De Ana nieuwe IMG_5815.jpg

volgende post laatste fototjes

Comment

De nieuwe HL, kheb m uitgegraven, maar de stengel is denk k dood..IMG_5816.jpgIMG_5817.jpg
                  De HL vrouw, met paar bestove topjesIMG_5818.jpgIMG_5819.jpgIMG_5820.jpg

Dit was het dan maar weer,, kheb weinig vertrouwen erin en dat vind ik wel errug jammer.. ;( als deze kruising niet doorgaat, ga ik de Blue Tops x Red Escape welke ik vorig jaar heb gemaakt stabiliseren, maar ik had gehoopt op dit soort..

Groetjes, en ik ben trouwens van start gegaan met mijn Buitenkweek dit jaar, (zie link onder mijn naam)..

hopelijk zie ik jullie daar ook!

Comment

blijkbaar weinig intresse.. naja snelle update:

ben lang ziek geweest + te druk op school dus kon weinig update..

vleeseters: die hangplante zijn wsl dood..
                    kokers: doen het erg goed, maar ze valle om omdat ze te zwaar zijn..??
                    Beschermde: doet het ERRRUG! goed,, voer m af en toe een vlieg of mug, welke ik altijd goed toetakel het plantje begint egt flink te groeien..
                    uit zaad: 1 (weet ff niet welke) begint egt vuuurrood te worden,, echt een mooi gezicht! de ander gaat ook goed.. k probeer wel is te voeren maar is lastig om kleine beesjes te voere..

owhja,, ik had wat bladluis in die kokers.. zeg maar,, kan ik wel met gif spuiten..? want khaal t tot nu toe met plakband weg..

nog een leuk iets:

de ana die destijds uit me hand was gevalle, had eigenlijk de hoop opgegeven voor die, totdat deze ineens toppen aan ging maken, zonder ballen in de buurt :o!! dus snel weer onder de lamp gezet, de oude bestoven plant eruit gehaald, en, met geluk, een bijna dode HL man weer tot leve gebracht en nu is de ana flink goed bestoven, dus de kruising goes on!! eindelijk eens goed nieuws

Fotos kome mss binnekort, zolang er maar wat meer intreses komt xD

groetjes

Comment

Een week geen update geeft een week geen reacties
                      En alleen plaatjes kijken is ook leuk.

Comment

hee dit topic had ik ff gemist want het is erg interresant
                        iig goed bezig !
                        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

vleeseters: die hangplante zijn wsl dood..
                          kokers: doen het erg goed, maar ze valle om omdat ze te zwaar zijn..??
                          Beschermde: doet het ERRRUG! goed,, voer m af en toe een vlieg of mug, welke ik altijd goed toetakel het plantje begint egt flink te groeien..
                          uit zaad: 1 (weet ff niet welke) begint egt vuuurrood te worden,, echt een mooi gezicht! de ander gaat ook goed.. k probeer wel is te voeren maar is lastig om kleine beesjes te voere..

owhja,, ik had wat bladluis in die kokers.. zeg maar,, kan ik wel met gif spuiten..? want khaal t tot nu toe met plakband weg..

Comment

We zijn er weer! update 20.05.2012, en hebben weer veel te vertellen,,

We beginnen maar bij de geliefde planten uit dit topic, welke vreemd genoeg niet spacend werken en ook niet met de W beginnen en eindigen op IET.. De cactussen en Vleeseters!

Ik zal eerst een kleine introductie maken,, ik was van de week weer eens in het tuincentrum om eigenlijk potgrond enzo te halen.. maar als echte planten liefhebber en hobbiest kan je natuurlijk die schattige oogjes van die weesjes daar niet weerstaan,, en ja ik heb het weer gedaan, de collectie is weer uitgebreid!

Ik heb een nieuwe cactus genomen, welke mij erg opviel door zijn "robuuste" uiterlijk.. prachtig gewoon.
                            Ook heb ik wat happertjes aangeschaft, misschien kan ik nu zelfs zaden kweken tussen de 2 (of werkt dat niet zo bij deze..?)
                            Tot slot heb ik weer een hangplant gekocht, maar deze keer een paars soort ofwel "rebecca".. hopelijk doet deze het beter nu het beter weer wordt en ik deze gewoon non stop buiten kan hange, weinig gesleur en we zien t wel!

FOTOS :
                            Last edited by Damn nice; 20 May 2012, 19:05.

Comment

Mt ze alle, maar ik zie nu dat ik de 2 op de achterbank niet erop staanmaar dat voegt niet veel extras toe..IMG_5902.jpg
                              De nieuwe aanwinst:IMG_5903.jpg
                              Me ouders plantje uit baliIMG_5904.jpg
                              De rebecca IMG_5905.jpg
                              De stek van LR, zoals te zien gaat die erg goed, 2 scheuten zijn al best groot die bij mij zijn gegroeit, en ik zie alweer 2 nieuwe komen.. ik vroeg me trouwens af waarom deze naar beneden vallen..? ik heb wel een theorie.. namelijk ze valle op, de bek valt open naar boven en water komt in de kokers en vullen zich, waarna ze zich weer omhoog hijsen,, klopt dat..?IMG_5906.jpg
                              Links de stek (begint ook al 2 happers te maken, en rechts de nieuweIMG_5907.jpg
                              In het mini kasje:IMG_5908.jpgde uitstervende.. ik voer m veel, zoals vliegjes en ik heb geprobeerd m een schaatserijder te voeren maar dat was tog lastig,, hopelijk doet ie t:hoe vind je m eruit zien LR..? issie gezond..?IMG_5909.jpg

Nu verder met het echte verhaal: de kruising.. De anesthesia die ineens toch mooi bleek te zijn, heb ik aangevuld met aarde gemengt met veel kalk (waar anas van houden) + beender en bloedmeel.. ze gaat erg mooi vind ik er de aden slaan ook zekeraan:IMG_5921.jpgIMG_5922.jpgIMG_5923.jpgIMG_5924.jpgIMG_5926.jpgIMG_5925.jpg

Dat was het weer voor deze week

groetjess

P.S.

Excuses voor dubbele post, me inet is laatste tijd erg slecht en tijdens het uploade van fotos viel me inet eruit waardoor het zo is uitgepakt.. hopelijk niet een groot problem..

Comment

voor mij iig niet heerlijk genoten weer van de foto rapportage ! met een biertje en een
                                Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Bezig...
                                X