Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek (micro)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1e kweek (micro)

Korting op 420shop
    kopie uit wie is wie sectie:

dag allemaal

ff testen of ik al kan plaatsen en even voorstellen

---------- Post added at 10:41 ---------- Previous post was at 10:27 ----------

kijk het werkt, en tegenstelling tot wiet forum...

ik heb onlangs een 5-tal stekken cadeau gekregen (power plant). en deze met trots in de tuin gezet.
    's avonds zet ik deze binnen onder een philips armatuur met de verkeerde kleurcode samen met een tornado 11 watt spaarlamp met ook de verkeerde kleurcode. zo staat het geheel op 24 uur.

met de gedachte van mij enorm lastige buurman en het feit dat deze plantjes gezellig tot september staan te stinken, samen met het bewijs dat het bij een kennis onder hps met dezelfde aantal dagen al naar de 20 cm was gegaan heb ik toch maar een tentje besteld. die vandaag tussen 8:30 en 21:30 bezorgd gaat worden... (lang leve de nieuwe bezorgtijden van postnl moet nog naar de growshop maar kan geeneens naar de bakker omdat het pakket dus niet bij de buren moet eindigen...)
    ziehier de advertentie:

http://www.leplantage.nl/epages/00123850.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/00123850/Products/%22GL%20ultra%20kweekpakket%22
    maar helaas zegt het kweekschema nog 2 flessen van 30 per stuk te moeten kopen.

heeft iemand hier ervaring mee?

greetz
    new member

Re: 4e dag en gelijk al bladproblemen (ff voorstellen)

hierbij de foto's van de bladproblemen.
    1 plant had het maar andere zijn vandaag voor het eerst
    DSC00095.jpgDSC00094.jpg

Comment

Schimmeltje op het medium van je stekken... nu staan ze in de aarde en komt er geen licht meer bij het schimmeltje en heb je er geen last meer van, denk ik...
      Bartjeboy
      Lonsdale, Fairtex en BenLee shop
      Yoga en Japanse taal in Zutphen

Comment

100m3 afzuiger en 250m3 filter!!!
        waar staan de stekken en in hoe voed je ze?
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

dag bartjeboy

ik heb ze gekregen in de aarde waar ze nu nog steeds inzitten.
          vandaag begonnen de andere planten bruine puntjes te vertonen.
          ik heb geen schimmel op deze aarde gezien, ik dacht dat het wellicht kwam omdat ik kamerplantvoeding aan het water heb toegevoegd of omdat ik co2 tabletten heb geintroduceerd.

ik zal kijken of het weggaat, vandaag komt er een tentje dan worden ze verpot en onder goed licht gezet.

bedankt voor je reactie
          bio

---------- Post added at 14:21 ---------- Previous post was at 14:20 ----------

Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
          100m3 afzuiger en 250m3 filter!!!
          waar staan de stekken en in hoe voed je ze?
          afzuiger en filter zat bij het tentje. ik zou persoonlijk voor een 300m2 afzuiger zijn gegaan en een 600 watt hps ipv de 250watt. maar deze tent zal in de toekomst alleen gebruikt worden voor moeder en stekken.

stekken staan nu buiten (overdag) 's avonds in een kamerkast met zilverfolie. philips armatuur 2x28watt warm wit, en een 11 watt tornado extra warm wit. (fout spectrum...)
          vdandaag gaan ze onder 250 watt hps. (ook fout spectrum)
          ze staan hier 24 uur onder.
          stekken gisteren gefimmt, was mijn 1e keer resultaten zullen gepost worden.
          ze krijgen kamerplantvoeding tot ik een beslissing van voedingspakket heb gemaakt. (stekken kwamen onverwacht)
          ik heb in een aparte beker vol met ater een co2 tablet gedaan (1 op 500 ltr) die ligt dus in +/- halve ltr.
          ik heb hier eenmaal 2 druppels per plant bij gedaan. 2 dagen geleden.
          wellicht is dit de oorzaak.

bio

Comment

eerste weken nog niet bijvoeden!!! zeker niet als ze op rijke aarde staan...
            Bartjeboy
            Lonsdale, Fairtex en BenLee shop
            Yoga en Japanse taal in Zutphen

Comment

ik heb geen idee op welke aarde ze staan, ik heb ze gekregen. het lijks op doodnormale universele potgrond.
              ik zal stoppen met voeden. moet ik het flink nat maken om te spoelen oid?

Comment

Zou ze eerst eens een paar dagen op laten drogen, op aarde spoel je niet, da's voor steenwol enzo.
                Op de foto's lijkt het of ze zeiknat staan.
                Hebben ze soms tegen de lamp gestaan met dat blad ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Zeiknat en waarschijnlijk meteen zwaar overvoed. Haal ze maar uit die bekertjes en zet ze in echte potten op arme (zaai en stek) grond. Lees ook de basiskennis eens even door want je maakt alle beginnersfouten tegelijk nu.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                    Zou ze eerst eens een paar dagen op laten drogen, op aarde spoel je niet, da's voor steenwol enzo.
                    Op de foto's lijkt het of ze zeiknat staan.
                    Hebben ze soms tegen de lamp gestaan met dat blad ?
                    ze staan nu onder hps, zal seker snel opdrogen gezien met de geringen afzuiging de lucht 32 graden is tussen lamp en plant.

---------- Post added at 19:09 ---------- Previous post was at 19:06 ----------

Oorspronkelijk geplaatst door mathijs View Post
                    Zeiknat en waarschijnlijk meteen zwaar overvoed. Haal ze maar uit die bekertjes en zet ze in echte potten op arme (zaai en stek) grond. Lees ook de basiskennis eens even door want je maakt alle beginnersfouten tegelijk nu.
                    tja, ik kreeg stekken onverwacht... die werden me al ees eerder aangeboden maar het kwam er nooit van...
                    ik heb alleen universele potgrond, en een soort geperste turfblokken van de action.
                    morgen haal ik all mix om daarin te plaatsen.
                    samen met 4x 18ltr 30x30x30 potten.

tent ontvangen en in elkaar geknutseld. instructie video van mijn model geld voor dit model niet
                    de afzuiging is volgens mij een doodnormale badkamerfan. deze past overigens wel direct in de filter.
                    op advies van verkoper filterdoek aan de binnenkant van de filter en de filter bovenop de tent om ruimte te besparen. het is een phat rhino
                    de ventilator blaast door het filter heen nu. heb de tent wel voorbereid om voortaan binnen een filter te gebruiken.
                    het is nu gezellig 32 graden binnen... lampen uit zal rond de 22 liggen wellicht in de ochtend iets lager. lampen staan nu op 24.

mijn nieuwe tentje (die overigens licht doorlaat bij het klitteband... (stiksel gaten)

binnenin (is de lamp te laag? kettingen zijn te lang om hoger te zetten... ben ik nog mee bezig.

Comment

het is nu gezellig 32 graden binnen...
                      Dat is dus niet gezellig, want dat is te warm. Maar dat is niet heel gek wanneer de regel niet nageleefd wordt de afzuiging minstens de helft aan m2/uur capaciteit te laten hebben, van het aantal watts dat de lamp is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mathijs View Post
                        Dat is dus niet gezellig, want dat is te warm. Maar dat is niet heel gek wanneer de regel niet nageleefd wordt de afzuiging minstens de helft aan m2/uur capaciteit te laten hebben, van het aantal watts dat de lamp is.
                        het was ook sarcastisch bedoeld. de fan is 100m3 de filter die er nu af is is 255m3
                        ik heb de ventilatie roosters van mijn tent open gezet.
                        de lamp schen wel op mijn temperatuur sensor... die heb ik nu even hoger gehangen. of moet deze bij de planten hangen?

Comment

Yep, bij je planten, op "tophoogte", en gewoon met een kartonnetje een dakje erboven maken werkt.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Je sensor moet tusen de bovenste takken zweven,niet teveel water geven en die ene verotte gewoon wegpleuren.

ook niet telang voorgroeien of ze groeien uit je tentje.

En de eerste weken geen voeding en c02 man.

Laat ze eerst eens bijkomen voor je ze gaat opfokken(beter te weinig dan teveel voeding) te weinig is beter corrigeerbaar en in het begin geen voeding

En met je je ph? die mag 6,2 zijn op grond

Grtz
                            Last edited by jehsd; 17 March 2012, 13:34.
                            Geniet van iedere dag!!

Comment

Yep, bij je planten, op "tophoogte", en gewoon met een kartonnetje een dakje erboven maken werkt.
                              dat zal idd groot verschil maken, word nu geknutseld.

---------- Post added at 17:38 ---------- Previous post was at 17:34 ----------

Oorspronkelijk geplaatst door jehsd View Post
                              Je sensor moet tusen de bovenste takken zweven,niet teveel water geven en die ene verotte gewoon wegpleuren.

ook niet telang voorgroeien of ze groeien uit je tentje.

En de eerste weken geen voeding en c02 man.

Laat ze eerst eens bijkomen voor je ze gaat opfokken(beter te weinig dan teveel voeding) te weinig is beter corrigeerbaar en in het begin geen voeding

En met je je ph? die mag 6,2 zijn op grond

Grtz
                              ph is nu 6.2 door een beetje thee heb de helft van het voedingwater weggegooid en de andere helft bijgevuld met kraanwater vervolgens met thee dus op 6.2 gekregen. ik verwacht nu wel theeschimmel in het vat...
                              verrotte plantje staat alweer beter omhoiog dode blaadjes zijn nog gewoon dooie blaadjes.

planten hingen slap, wat 2 dingen kan betekenen...
                              enorm droge grond bovenop de pot en vrij droog in het midden. heb een neveltje met de plantenspuit over de droge potjes gespoten. en over de bladeren. ook de lamp hangt nu iets hoger, omdat het anders te snel uitdroogt.

ik ga nu naar de growshop in de hoop dat deze open is op zaterdag...
                              wish me luck...

---------- Post added at 18:36 ---------- Previous post was at 17:38 ----------

growshop dicht, kreeg de ingeving telefonisch te controleren.
                              plantjes in 5 ongelijke potten gezet, in een mix van oude rozenaarde wat de gemeente in een berg heeft achter gelaten. universele potgrond en wat kokosturf geperst in een blok van de action. perfect voor zaadjes. neem aan prima voor stekken.
                              dit als een droge poederige massa om de nog wat natte potgrond uit de bekertjes. hier zitten ook nog een aantal ahnden kleikorrels door.
                              aarde in lagen aangebracht eerst rozeaarde, laagje universeel (nieuw), stekjes erop, laag mengsel kleikorrels met turf en universeel omheen. onderop liggen ook nog enkele kleikorrels.
                              ik hoop dat dit enige vooruitgang boekt tot maandag. zal nu planten individueel moeten wateren. gezien de verschillende potmaat.
                              grootste planten staan in de grootste potten.

---------- Post added at 18:48 ---------- Previous post was at 18:36 ----------

temperatuur bleef hoog, nu dakje bovenop het midden van potjes geplaatst. temp 23,4 ertussen. gaat de goeie kant op.
                              top hoogte nog geen 5 cm hoger.

Comment

Bezig...
                              X