Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek (micro)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1e kweek (micro)

misschien moet je dan wat specifieker kijken bij de specificaties.

er zijn diverse "tijd schakel" elementen. de goedkopere werken met een soort
    ring die als een veer meedraait onder een bepaalde spanning. Elke trekspanning verzwakt
    met tijd door "werken" van de ring (trekspanning loopt geleidelijk terug) hoe snel dit
    gaat ligt aan het materiaal. hierdoor ontstaat een onnauwkeurige tijdsverloop.

goed kan je nog meer uitvindingen en manieren uitleggen, maar waar ikzelf (electra technicus van beroep)
    naar zou kijken is hoe de schakeling word "getriggered". ik zou gaan voor een digitale klok (deze heeft door digitale aansturing
    input en output mogelijkheden) met relait schakeling. liefst met geintegreerde OS.

stekker unit is vaak niet goed dus zoek een unit die je tussen je bekabeling kan zetten. dan ben je overal vanaf.
    je hebt tegenwoordig tijdsschakel kastjes met meerdere aansluitingen. denk ook aan combi hydro, thermo en tijds elementen.
    denk aan aansluiten bevochtiger, kachel element en lampen. 3 in 1 waaauuuuuuw
    kost redelijk wat maar alles in 1 rond de 80 euro in relait vorm. dus goed te doen.

ik zou zeggen google er op los en gij zult vinden.

succes

Comment

een digitale klok heeft een klok die ook blijft lopen als je hem uit het stopcontact haalt. die schakelt een relais als de ingestelde tijd is berijkt
      dus een electraprobleem zou daarin geen probleem moeten zijn.

niet zo'n ding met pinnetjes of indruk knopjes gebruiken, die blijven weleens hangen.. en dan verlopen ze

Comment

dag mensen.
        bedankt voor alle reacties.

op dit moment ben ik niet bereid in eht geheel te investeren.
        ik heb er al wat geld inzitten, en het moet het er maar mee doen tot ik bereid ben uit te breiden.
        mocht ik oit de beslissing maken de komende 10 jaar micro of groot te willen kweken. zal dit uitvoerig worden bedacht. met de juiste onderdelen die vele jaren mee kunnen, of een kompleet igs igrow systeem oid...
        wellicht iets energiebesparend tegen die tijd tl, spaarlamp en led ofzo.

het idee achter alles blijft dat het een budget kweekje is. ik ben niet op zoek naar optimaal of sterkste wietje. ik heb gratis pp stekken en hoop hiermee een oud vertrouwd wietje te kweken. degene waar je 5 tot 10 gram per dag van rookte en gewoon nog je werk kon doen. de tegenwoordige blower vind ik ook een luie nietsnut... indien dit onder werkuren gebeurt..

ik heb nog enkele fotos erbij.
        het gaat goed met de dames.

20120417_165221.jpg
        nieuw scrog net. een galvaniseerd hekwerk op maat geslepen.
        20120417_165333.jpg
        1200 watt mini haardroger van de action. 3.99 euri opstand 1 dus +/- 600 watt.
        verwarm van 17 naar 18 graden in 4 sec. hij heeft wel me dimmer doorgefikt. die gaat tot 300 watt en 170 watt halogeen (met snuffer) op 30% ging die zonder geluid 3 min verwarmen met een pistraaltje warmte... doei dimmer overigens...
        20120417_165353.jpg
        2e keer fimmen gelukt. (5 locaties) luchtbevochtiger aan omdat ik net de klok 12/12 heb staan.
        en ik nog even vocht wou voor de scheuten. ook enig restje bladvoeding verspoten.
        20120417_165404.jpg
        plantje 2 fimm gelukt (4 locaties)
        20120417_165448.jpg
        poging zoom op fimm van plant 3, deze is minder succesvol maar wel zichtbaar veranderd.
        20120417_165239.jpg

geen idee waarom de foto opeens grijs is. zal wel weggaan. foto iets verder weg. en laat doorgegroeide top zien, vandaar 12/12.

ik had enkele foto vanuit buiten de tent met fdlappen open maar die zijn wazig en verwijderd.
        ik heb de verwarming overigens toegevoegd vanwege dat iki echt de bleoi in wil! en geen twijfelaars accepteer! mijn tent mijn regels, anders de compostbak in!

dat was het wel weer even.
        bio

iemand nog tips voor bleoiperiode? luchtvochtigheid temp of iets anders.

Comment

Ziet er goed vol uit daar in je tentje

Mooi groen allemaal

Keep on de Green work
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Critical-seeds

sigpic

Comment

Spam4spam

Tip 1; Het is wiet.

Tip 2; De kleur is groen.

Tip 3; Groen houden.

Suc6 en Smookse

Comment

mij werd verteld de bleoi alleen te kunnen starten indien ik luchtvochtigheid laag hou 12/12 licht geef en de temp op 28 graden hou met afzuiger max aan...

mijn 1200 watt fohn kan op stand 1 dit niet bijhouden (+/- 600 watt)
              stand 2 maakt teveel herrie.
              afzuiger 60% kan dit wel.
              maar vind de lamp uit temp van 28 graden erg hoog... loopt me hele schuur te verwarmen...
              lamp aan temp 28 graden moet behaalbaar zijn. indien ik afzuiger dus laag zet! 30% ofzo (gebeurt bromloos)
              ik wou de nacht minimum dan op 20 graden zetten.

overigens las ik dat als ik een afvoerbuis heb van 12.5 cm ik 3 12.5cm aanvoerbuizen nodig heb.
              ik heb dit niet. 1 afzuig 1 aanvoer zelfde maat flappen dicht voor het licht.
              is 30% van 190 m3 afzuig dan voldoende voor 3 plantjes van 40 cm?
              dit is de instelling die ik wou gaan proberen

doe ik hier juist aan?
              graag advies

Comment

Fohn = gekkewerk = einde tipgeving!

Comment

fohn zou thermisch beveiligd zijn, maar heb hem er al uit... vond het al ver gaan. ok met stroomprijs enz.

hij ging om de 20 sec 4 sec aan. leek mij veilig maar zal een betere oplossing zoeken.
                  radiator en dan verwarmd water pompen zal zeker werken. (chat tip)
                  ik kan alleen geen kleine ketels vinden die op stroom werken zonder contante waterdruk (dus met pomp) deze zijn gelijk vele malen groter.
                  en een watervat met vatverwarming en 2 pompen is niet echt goed geisoleerd.

enkele tips zouden op prijs gesteld worden.
                  bio
                  Last edited by biorythemz; 17 April 2012, 21:23.

Comment

ben een warmtekabel aan het zoeken voor bodemverwarming alla monty. dit zal ook de nachttemperatuur op peil houden. iig voor de wortels.

bio

Comment

fotos van gisteren

dames door het net. stekje geplaatst om te kijken hoe hoog die bloeit.
                      20120419_014543.jpg20120419_014310.jpg20120419_014239.jpg20120419_014228.jpg20120419_014220.jpg20120419_014206.jpg

vanavond verse foto''s
                      bio

Comment

ze komen er mooi doorheen

Comment

aaah wat schattig

edit: Waar zijn de schattige beesies gebleven :p
                          Last edited by weedelicious; 20 April 2012, 09:26.

Comment

verse foto's
                            geremde groei door snoeien. meer bladverkleuringen.
                            dunne gele randjes om de bladeren in de punten. lamp iets hoger gehangen (hing aan de lage kant)
                            het wijst op stikstoftekort. maar vele zeggen teveel voeding.
                            al 2 weken niet gewaterd. grond blijft vochtig.
                            ga zo afzuiger hoger zetten voor een nacht. wellicht een erg hoge lv en geen bladverdamping. ben niet bekend of bladverdamping belangerijk is of alleen ter bescherming van de plant...

foto's
                            20120419_225554.jpg20120419_225605.jpg20120419_225543.jpg20120419_232301.jpg20120419_232309.jpg20120419_225618.jpg20120419_225747.jpg20120419_232241.jpg20120419_232252.jpg

Comment

ja je moet gewoon je afzuiger hoger zetten dan zal je normaal een lv van rond de 50 behouden of minder want je planten geven ook vocht af en als je afzuiger niet hoog genoeg staat blijft al het vocht in je tent hangen verder zien je plantjes er toch goed uit vind ik

hopelijk krijg je de lv omlaag succes man
                              je bent toch goed bezig
                              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Critical-seeds

sigpic

Comment

verse fotos lamp nog uit. (fotos redelijk gelukt)

dames door het net
                                20120420_225136.jpg
                                20120420_225256.jpg
                                20120420_225323.jpg
                                hoogte
                                20120420_225354.jpg
                                de (zwaar gesnoeide) takkenbende die nog over is.
                                duidenlijk te zien dat het fimmen op de 2e node succesvol was.
                                de nieuwe fimms moeten zich boven het net nog laten zien.
                                20120420_225508.jpg
                                20120420_225525.jpg
                                20120420_225554.jpg

later nog fotos met lamp aan, ik doe dit wanneer ze een beetje overeind staan.
                                mijn bladprobleem is eindelijk zichtbaar op de foto.
                                wat waarschijnlijk progressie betekent.
                                zodra het droog is voer ik regenwater, hebben al 2 weken geen vers water gehad.
                                op 2x bladwater na.

bio

Comment

Bezig...
                                X