Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
eerste micro: 3xHeribei, 1x?? onder 6x T5 13w en 2x 18w spaarlamp
THANKS maar het gaat eigenlijk allemaal heel erg gemakkelijk. Ik heb er geen omkijken naar.
Ik heb een week geleden dit topic geopend op het blad problemen topic. Het advies was om geen bloeivoeding meer toe te voegen. Nu een week later is het alleen maar erger geworden.
Heribei 1 Top: is erg dik (en de grootste) maar de bladeren zijn helemaal 'verbrand'. Ze lijkt wel de hulk Heribei_1.jpgHeribei_1a.jpg De 'zijtoppen' van Heribei 1.... ook al verbrand
Overzicht..... Overzicht.jpgzie ook de verlepte bladeren onder het scrog net!
Goed,.. volgende probleem: Heribei 2. De laatste dagen is Heribei 2 opeens haar bladeren aan het krullen, en aan het 'verbranden'. Heribei_1en2.jpg Close up: Heribei_2.jpg
Gelukkig is er nog een succes verhaal ("touch wood") Norhtern Light doet nog haar best NL_a.jpgNL_b.jpg
Conclusie: ik heb de afgelopen week alleen maar water gegeven. Totaal geen voeding. En toch lijkt Heribei 1 stervende....
Mijn mogelijke optie, ook omdat nu de andere Heribei's problemen lijken te hebben: te kleine potten (4,5 ltr) ??
Re: eerste micro: 3xHeribei, 1x?? onder 6x T5 13w en 2x 18w spaarlamp
Is je PH wel op orde? Zou na 5 weken nog niet zo erg herfst moeten zijn in dat hokje van je..
'Het is zeker warm' is geen aanduiding, wat zijn je temperaturen? (valt nl niet op die foto af te lezen )
Wat is je LV?
Als dat een beetje op orde is zou ik toch neigen naar de (te lage) NPK waardes van je grond, ook als het alleen maar erger is geworden zou dit erop kunnen wijzen dat ze wat voeding missen.
Magoed, ik ben nog steeds een leek en haal deze info voornamelijk uit andere topics/vergelijking.
@ Ikdus & Poepzak200: Thanks voor de reply gasten!
Het is een lowbudget micro kweek dus ik heb geen meetinstrumenten.
Temp: bij pot +- 20 graden
bij scrog net +- 26 graden
bij toppen, onder tl +- 30 graden
Luchtvochtigheid: Geen idee, gaat lucht van de kamer naar binnen.
PH: geen idee, het lightmix grond, in een 5liter pot met 1 buffer tablet in de aarde. De buffertablets moeten voldoende voeding geven tot in de 3e week van bloei.
Ik heb nog nooit meer dan de aangegeven bloeivoeiding mee gegeven (en begonnen met 10% van aangegeven hoeveelheid).
Heb je hele verslag er nog eens op nagelezen, en mischien dat ik het gemist heb maar heb je buiten die buffer tablet die al uit gewerkt moet zijn, en de bloeivoeding, ook normale voeding gegeven?? in geval van niet zou daar je tekort wel eens vandaan kunnen komen.
Arrrggghhhhh Ik ben ten einde raad......
Update: Dag 41 zichtbare bloei.
Ik weet het niet meer, gasten...... De top van Heribei 1 gaat er aan!!! Na de blaadjes gaat nu de top 'verbranden'. HB_1.jpg Close up van de schade HB_1_cu.jpg
- Ik heb 3 dagen geleden weer bloeivoeding gegeven.
Heribei 2 en 3 krijgen nu ook de 'verbrandings' verschijnselen!!!
Wat mafferd zei.
Als je geen NPK toevoegingen hebt zou ik hier maar es mee beginnen, lijkt mij alsof ze alle energie uit zichzelf aan't trekken zijn. Vooral voor je nu nog groene dames..
Die kapotte plant gaat het vrees ik niet meer redden.. Zou niet weten hoe die nog licht op moet nemen.. Maar misschien zit ik ernaast.
Zou d'r plat kunnen halen maar weenie of je daar iets van gaat merken bij 't roken.
Nu is de situatie gewoon belachelijk Heribei_1.jpg zie dat kleine zijtop van heribei 2 nog groen is. Terwijl de hoofdtop van HB2 ook al bijna uitgedroogd is.
Conclusie tot nu toe: De Heribei's in de 5 ltr potjes hebben een serieus voedings te kort. Wat wel vreemd is, omdat het begon terwijl ik net een week geleidelijk meer bloeivoeding aan het toevoegen was. Maar opvallend was de zeer weinige wateropname van de HB's
NL doet haar ding, ondanks mijn onkunde....
Morgen ochtend, eerste pinksterdag, gaan de Heribei's om
Comment