Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

new start !!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    new start !!

    Korting op 420shop
    yeeep iedereen

    ik heb al 2 mislukkingen na de rug en het is m'n eigen schuld
    ik heb nu heel de forum goed doornomen en heb jullie hulp zeker kunnen gebruiken

    ik ben nu gestart met m'n eigen kast 60x60 hoogte 1.20m om 3whitewidows te kweken .
    die zijn momenteel ontkiemt en zullen weldra in de kast vliegen .

    het materiaal dat ik zal gaan gebruiken :

    3 pc fans 1 die lucht naar binnen haalt 2 die ze trg uitlaat
    1 grotere ventilator om de warmte af te koelen mss heb ik er 2 nodig dat zie ik dan wel .
    qua licht wist ik ng niet zeker heb nu een hallogeen lamp voor de bloei met witlicht 205watt en een rodelamp 250 watt voor de groei .
    2 potten van 11liter ofwel 1 grote van 32liter
    khad gedacht aan een filter maar omdat ik er toch maar 3 kweek zal ik die niet gaan gebruiken
    hier enkele voorbeelden van de kast en materiaal

    IMG_1160.jpgkweekruimte 60X60 op 1.20
    het gat bovenaan word nog licht dicht gemaakt

    IMG_1161.jpgIMG_1162.jpg1pc fan die lucht inlaat beneden 2 pc fans die lucht uilaten


    IMG_1155.jpgIMG_1159.jpgde rode gebruik ik voor de groei zoals foto hieronder dit is al na 10 dagen .
    de hallogeen ging ik gebruiken bij de bloei heb er ng geen ervaring mee !


    IMG_1097.jpg

    dit is dus het begin als alles in goede banen loopt plaats ik verdere info en foto's
    reactie zijn altijd welkom kan natuurlijk niet alles weten

    alvast bedankt kwekers mvg Lacodi3

    #2
    Re: new start !!

    Je lampen zijn ABSOLUUT ongeschikt. Het zijn beide gloeilampen. (Halogeen valt onder gloeilampen.) Verdiep je eens in spaarlampen, TL buizen of HPS lampen, want met gloeilicht ben je kansloos.

    Comment


      #3
      Re: new start !!

      nogtans had ik die gebruikt in de groei en vond dat die het perfect deed maar zal het doen zoals je zegt
      gebruik je dan 1 licht voor groei en bloei ?

      Comment


        #4
        Re: new start !!

        Ik zie meerdere topics van jou in diverse secties op het forum staan, inhoudelijk zijn ze hetzelfde.
        Dit is niet toegestaan, je tweede topic is verwijderd!

        Enthousiasme is leuk, maar hier houden we ons zoveel mogelijk aan het vastgestelde beleid, dus lees de regels.


        Topic verplaatst naar Micro sectie.

        Comment


          #5
          Re: new start !!

          Naast de regels misschien ook eens iets over licht(spectrum) voor planten en assimilatieverlichting doorlezen

          Comment


            #6
            Re: new start !!

            Met de lampen die ik had was het dan toch gelukt maar heb ze verpot en zijn doodgegaan

            Comment


              #7
              Re: new start !!

              Die plantjes zien er matig uit. Ze zijn te veel gestrekt, en hebben dan ook te weinig licht gehad. Je gebruikt een 250W infra-roodlamp; je had hetzelfde (of beter) kunnen bereiken met een 23W spaarlamp.

              (Oh man, wiet kweken onder een IR-lamp... Misschien kun je daar maar beter kippen onder gaan kweken, en als je wiet wil kweken eerst een poosje stoppen met blowen...)

              Comment


                #8
                Re: new start !!

                Ik kan er ook maar uit leren khou me bzg met 3 plantjes ook niet de hele wereld !
                Kheb zelf gezien en gemerkt dat er totaal nieks aan ging na 5 weken bloei drm ben ik hier om te leren en te lezen
                dus met hulp van jullie graak ik er wel
                nu ik bgn opnieuw met ander licht en de kippen zijn nu ook blij

                Comment


                  #9
                  Re: new start !!

                  Koop ook nog ff een nieuw toetsenbord als je lampen gaat halen, je klinkers zijn stuk........

                  Comment


                    #10
                    Re: new start !!

                    Zal ik doen !

                    Comment


                      #11
                      Re: new start !!

                      Prima
                      Succes en maak er iets moois van!

                      Comment

                      Bezig...
                      X