Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

250watt micro hydro kweek. silver haze auto

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

250watt micro hydro kweek. silver haze auto

Korting op 420shop
    Hallo

het 2e rondje is inmiddels van start.
    Het eerste kweekverslag werd vroegtijdig op slot gegooit omdat ik tussendoor schijnbaar niet ff op vakantie mocht

De eerste test ronde, big buhdda critical mass autoflower, is goed verlopen.
    Ze werden wel te groot maar heb toch 125gr aan goeie toppen van 7 plantjes kunen oogsten.

En we kunnen het er toch bijna mee redden tot de volgende oogst

De 2e ronde alleen de ballenbak anders gemaakt. de 2 losse 30 l bakken hebben plaatsgemaakt voor 1 grotere en diepere 90l bak met 80l hydrokorrels.

een 425m3 afzuiger heeft de 2 x 120m3 badkamer ventilators vervangen omdat ik aan het eind de lv niet onder controle kon houden.

En 2 automatische poederblussers zullen in geval van nood het kamertje in een schuimparty veranderen.

Verders werkt het systeem perfect dus op naar ronde 2

Ronde 2

Soort: silver haze autoflower van green label
    verlichting groei: 250watt metal halide, 5 weken
    verlichting bloei: 250 watt hps, 5 weken
    verluchting: 425m3 met fancontroller
    medium: hydrokorrels/startblokken
    hydrosysteem: druppel recirqulatie systeem 20st 2 druppelaars per startblok
    voedingslijn: hesi hydro

ze zijn ontkiemd en daarna voorgegroeid onder 3 x 18 watt tl in kleine buisjes.
    Na 7 dagen druk ik dan zo de grond + plant het startblokje in

de volgende fotos zijn 3 dagen oud, hier waren ze 1,5 week oud vanaf zaad.

20120412_161233.jpg20120412_161207.jpg20120412_161124.jpg20120412_161019.jpg20120412_161043.jpg

Zal vandaag of morgen nieuwe foto's maken want ze zijn nu vanaf zaad 14 dagen oud en ik wil minimaal elke week op zaterdag verslag doen met enkele foto,s

Keep it green!!
    18
    sweetseeds - black-jack-autoflower
    50,00%
    9
    sweetseeds - sweet-afghani-delicious-autoflower
    50,00%
    9
    Last edited by mr pitbull; 20 April 2012, 17:03.

Re: 250watt micro hydro kweek. silver haze auto

Hey, ziet er goed uit man. Silver haze lekker soortje ^^

Ik zie dat jij Terra en ph- van hy-pro gebruikt. Ik gebruik t zelf ook, alleen hoeveel ml ph- geef jij op 10l water voor het gewenste ph?

Deze ga ik volgen

Comment

Succes met de run.

Comment

Thnx mensen

maar ik gebruik deze ronde geen hy pro. bij grote voedingsvaten werkt het erg makkelijk maar bij kleine vaten schommelt de ph me teveel.
        Ik gebruik nu de hydro lijn van hesi, gebruik nog wel de ph - want die moet ook op maar daarna ook ph - van hesi.

Maak elke zaterdag een nieuw vat aanvan 30l en de ph waarde kraanwater hier ligt rond de 7,6
        na het toevoegen van de voeding zakt de ph iets naar rond de 6,8. Deze zuur ik verder af na 5,8
        Woensdags is de ph meestal opgelopen naar 6,5 en zuur ik weer af naar 5,8
        Zaterdags ververs ik het vat weer en begint het verhaaltje opnieuw.

Keep it green!!

Comment

Update:

Eerst even kort iets over het aantal licht uren.
          Week 1:tijdens ontkiemen en het boven de grond komen geen licht, eenmaal boven de grond, de rest van de week 24/0 onder tl.
          hoe meer licht, hoe minder ze ernaar op zoek hoeven, dus hoe minder ze zullen strekken.
          week 2,3,4: 18/6, het zijn dan wel autoflowers maar hoe langer de lichtperiode, hoe minder ze zullen strekken. de bloei zal in week 4 beginnen.
          Week 5 tm de rest: 14/10, voor de meeste auto flowers het beste bloei ritme.

The lady's

De dames zijn nu 2 weken oud vanaf zaad. ze hebben deze week de halve dosis voeding gegkregen die deze week en volgende week langzaam word opgevoerd tot 110% en vanaf week 5 zak ik weer naar 75% of minder, afhankelijk van hun behoefte, maar wil het met zo min mogelijk voeding doen.

Ook rek ik het groeigedeelte van het kweekschema een week langer zodat het schema wat beter voor de autoflowers geschikt word.

Ph probeer ik tussen 5,8 en 6,5 te laten schommelen om er zo min mogelijk werk aan te hebben.
          Ec is nu nog niet zo van belang, aangezien er nog niet echt wortels zijn zal ie ook niet zo snel oplopen. maar die schommelt tussen 0,9 en 1,2

20120415_084344.jpg20120415_084353.jpg
          Last edited by mr pitbull; 15 April 2012, 10:05.

Comment

ziet er allemaal goed uit ga dit wel volgen silverhaze is 1 van m`n favos maar zet hem eigenlijk nooit omdat tie me te lang moet staan en te hoog wordt.. dus ben erg benieuwd wat deze autoflower doet!

mooi veldje zo met die hydrokorrels en stek plugs

gr

Comment

lookin good

Comment

Ben zelf ook benieuwd, vooral naar de smaak. dat ze iets aan thc moeten inleveren dat is logisch door de kruising met ruderals, maar als de smaak maar goed is ben ik tevreden.

Heb in mijn carriere ook nog maar 1 x haze gekweekt maar ben er gelijk weer van af gestapt. wat een ellende.
                Slordig groeiende veels te groot wordende planten, speciale lichtwensen, knetterlange bloeitijden, enz, vond er niks aan.

Dit soortje zou 40 tot 50 cm worden en hoofdzakelijk rondom de hoofdstam toppen produceren. we shall see...

Door het hydro verhaal heb ik ook maar 90 cm ruimte dus sog en scrog is alles wat jullie in deze kast te zien krijgen

.

Comment

Ik ben vooral benieuwd hoe Hesi het doet in deze opstelling.
                  Week 5 tm de rest: 14/10, voor de meeste auto flowers het beste bloei ritme.
                  Mag ik vragen hoe je daar aan komt ?
                  Ik dacht dat autoflowers het optimaal deden onder 18/6, of zijn deze niet echt helemaal auto ?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Voor de hesi lijn ben ik niet zo bang. dat is zo beproefd, dat als je het schema aanhoud er weinig mis kan gaan.
                    Moet alleen de groeiweek een week langer maken en de bloeiweek een week later laten beginnen qua voeding dan.
                    Vroeger met veel grotere vaten gebruikte ik hypro omdat de grote hoeveelheid a+b het water al op ph 6.2 zette. lekker makkelijk

En men zegt idd dat 18/6 het beste is ja, maar mijn ervaringen zeggen anders.
                    Zowiezo alle haze autoflower varianten gaan harder in de bloei met 14/10 vind ik..
                    Eigenwijs als ik ben heb ik al eens 3 kleine kastjes gemaakt om het 1 en ander te proberen.
                    1x 24/0 onder led.
                    1x 18/6 onder hps
                    1x 12/12

12/12 had toch de dikste en hardste toppen. maar was ook de grootste. vandaar dat ik 14/10 het beste vind.

Maar goed dat is slechts mijn ervaring en mening..
                    Last edited by mr pitbull; 16 April 2012, 12:21.

Comment

Oke, da's leuk om te weten.
                      Er zal natuurlijk best wat verschil zitten tussen verschillende strains.
                      Ik ga liever op praktijkervaring af, dan wat verkopers je willen doen geloven vandaar de vraag.

Succes!
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

volger erbij,

ben erg benieuwd naar je verslag. Heb gisteren nog aan de silver haze gezeten
                        en oooooo wat een lekker wietje. ik hoop mooie dingen bij je te zien, dan gaat deze bij succes zeker
                        een keer een rondje mee in mijn hokje.

succes

Comment

Dat heb ik dus ook, op school kon ik vroeger ook niet leren, alleen door het in de praktijk te doen werd ik wijzer..
                          En misschien is het ook wel niet zo, maar mijn bevindingen tot nu toe zeggen toch van wel

En t kost minder stroom
                          de volgende ronde hang ik denk ik 2x 250watjes naast elkaar, en ga ik ze per dag om en om ieders 7uur aanzetten.
                          Zo bewegen de plantjes mee met de zon meer effectief kweek opp, en ga ik met 250watt verbruik (Door 2 lampen om en om te schakelen) proberen tussen 300 en 400gr te creeren op een opp van 90 bij 50 cm

We roken thuis allebei, dus 200gr om 3mnd te overbruggen is eigenlijk de minimale doelstelling maar de setup moet er zo normaal nogelijk en zeer kleinschalig uitzien.

En zo kan ik dan de laatste weken ff lekker boosten door de lampen tegelijk aan te zetten
                          Last edited by mr pitbull; 16 April 2012, 17:38.

Comment

Foto tijd, omdat ze in die paar dagen zo goed hun best hebben gedaan.

Ze blijven lekker compact, en overal nieuwe scheuten.

Dat ding rechtsonder is een moisture meter, verders nutteloos maar hiermee kan ik checken of mijn afvoer werk

20120418_190111.jpg20120418_190103.jpg20120418_190026.jpg20120418_185750.jpg20120418_185724.jpg
                            Last edited by mr pitbull; 18 April 2012, 19:44.

Comment

Veelbelovend, ga 'm goed in de gaten houden, doen het mooi de dames in wording!
                              Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

Comment

Bezig...
                              X