Mededeling

Collapse
No announcement yet.

250watt micro hydro kweek. silver haze auto

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 250watt micro hydro kweek. silver haze auto

@ mafferd, ik vind er geen zak aan, kweken. Maargoed ik ben ook niet van plan om 10 euro voor een grammetje te betalen dus het moet maar.
    ***stukje text verwijderd ***

Nu dus een kastje aan het ontwikkelen voor eigen voorraad, ma wil er zo min mogelijk werk aan hebben.

@audiosystemrolla thnx, als je de steeltjes eerst platknijpt kun je hem daarna zo in een hoek van 90 graden zetten hoor, onkruid vergaat niet
    Last edited by mr pitbull; 7 May 2012, 20:08.

Comment

ok duidelijk en ook best wel begrijpelijk. Zou het ook best wel eens mee willen maken maar inderdaad dan is mischien de lol er ook snel vanaf.

dacht dat ik hier eens een topic voorbij zag komen over: Een autmatisch licht systeem, dmv lasers ofzow dat de lampen dan uit zichzelf in hoogte verstellen. mischien dan ook wel handig voor jou.

groeten.

Comment

Gaha ja dat zou helemaal super zijn. Dan zou echt een wekelijks bezoek voldoende zijn.

maargoed de dames: 6 weken oftewel 42 dagen oud..

het is een rotzooi in het hok overal groeien ze naartoe.. volle bak.. en het is krapjes in de kast. de lamp hangt tegen het plafond

20120513_130406.jpg

ik krijg de boel daardoor ook niet echt op de foto maargoed..

de aanmaak van topjes is lekker aan de gang. met nadruk op topjes want dikke toppen gaan het volgens mij niet worden.. zie nu al op tegen het knipwerk

20120513_130347.jpg

volgende week 2 dagen uitkiezien om de boel qua blad eens flink uit te dunnen zodat er wat meer licht door de bende kan stralen.

20120513_130238.jpg

al met al valt deze run voor mij nog steeds tegen.. maar als alles zich goed ontwikkeld zou het zomaar ook een meevaller kunnen worden.. en ze ruiken ook heerlijk..

voeding:

hesi bloei 150ml
        hesi powerzyme 60 ml
        hesi supervit 7 druppels

ph 5.5
        ec 1.6
        Last edited by mr pitbull; 19 May 2012, 13:33.

Comment

hehe ziet er lekker vol uit! gaan ze vast wel fijn vinden beetje blad eruit,, en die toppen komen er! vast en zeker

enne ik kom je zo ff avondje helpen knippen hoor

groeten mafferd

Comment

Ff kleine tussentijdse update:

Ze zijn lekker aan het knallen en houden enorm veel voeding vast. om de dag mis ik 5 a 10 liter uit het vat.

Telkens als ik er 5 liter water ingiet gooi ik er ook een kwart van de max voedingsdosis bij in. zo geef ik ze +- 2 weken lang een kleine overdosis bloeivoeding.

Ook grappig om te zien op 1 van de 2 foto's is dat de meest linkse plant in het hok zo laag geknakt is dat ie helemaal rechts de hoofdtop aanmaakt

20120516_052908.jpg20120516_052848.jpg

Comment

update:

de dames zijn nu 7 weken oud, 7x7 is 49 dagen om precies te zijn. op papier zouden ze nog 21 dagen moeten.

ze gaan lekker, ik stel mijn mening ietsje bij want ik denk dat er toch aardig wat aan gaat komen.. ze groeien ook mooi gelijk, wat straks met spoelen ten goede komt, aan elke plant komen langzaam enkele bruine haartjes en het opzwellen kan beginnen.. ik heb zoveel mogelijk toppen onder de lamp gebogen en gepuzzeld. zodat de meeste wiet in de bovenste 40 cm van de plant zit.. het is nog steeds een rotzooi omdat ze veels te groot zijn geworden maargoed..
              na contact met de fabrikant werd me toch verteld dat deze soort beter doet op 18/6 of zelfs 20/4 omdat ze bij minder licht teveel strekken hadden we dat maar eerder geweten
              maargoed we kunnen nog een ronde met de gratis zaden dus dat zal de volgende ronde uit gaan wijzen...

maargoed we gaan knallen... de fles pk13/14 er bij uit de kast getrokken en een nieuw voedingsvat aangemaakt. ik denk nog +- 3 weekjes volproppen met voeding en dan een week spoelen.

voedingsvat: 30 liter
              hesi bloei: 150ml
              hesi power zyme: 60ml
              hesi supervit: 7 druppels
              hesi pk13/14: 10ml

ph 5.8
              ec 1.8

20120519_235703.jpg20120519_235651.jpg20120519_235732.jpg
              Last edited by mr pitbull; 20 May 2012, 11:26.

Comment

volgende ronde gaat er trouwens weer een hoop veranderen. in het weekje dat de nieuwe dames onder de tlletjes staan word de kast compleet verbouwd.

1: ik ga werken met een dimmable evsa 400 watt. hoogstwaarschijnlijk met een cooltube, maar daar ben ik nog niet over uit. kom gewoon net wat wattjes te kort voor de dames. nog niet zeker i.v.m. warmte probleem in de kamer.

2: de grote ballenbak gaat er uit en ga met potten werken van 16x16x16, oftewel 4 liter. daar zet ik dan de big block startblokken op, die zelf ook ruim 2 liter inhoud hebben. zo kom ik per plant op een wortelruimte van +- 5 liter.
                de ideale setup word dan 9 planten.. en ik hoop dat ze in de potjes wat kleiner zullen blijven. deze potten komen op een lekbak te staan die het water weer terug voort naar het voedingsvat.. ook kan ik met deze opstelling nog wat schuiven met de dames. wat nu niet kan. ook kan het afwateren wat betrouwbaarder verlopen op deze manier.. ook creeer ik zo hopelijk +- 10a15 cm extra groeiruimte..

3: de afzuiging gaan we in de kast monteren, niet in het bloeigedeelte maar in het stukje ernaast. hoog boven het voedingsvat. en alle afvoerslangen probeer ik aan de achterkant uit de kast te laten komen. zo kan ik af en toe de luxaflex van de kamer opendoen en ziet de buitenwereld een gewone kamer met een kledingkast ipv altijd de luxaflex dicht.

4: de afzuiging word met een y stuk aangesloten op de afzuiging van de badkamer en zal door een pijpje boven op dak de lucht afvoeren, zo kunnen ze de uitlaat lucht temperatuur ook niet meer bij de raampjes meten.

5: de inlaatlucht gaan we ook van en andere kamer trekken. in de zomer word het in mijn kleine kamertje die pal op het zuiden licht met gemak 28 graden dus die lucht van die kamer koelt dan niet meer zoveel
                maar eerst word er ff getest met een draagbare airco, als die de kamer koel kan houden is het ook goed.

6: misschien dat er een ander bewatering systeem komt, ben hier op zich ook tevreden over maar de slangetjes zijn extreem dun. vraag me af hoelang het duurt voor ze dichtslippen.

7: heel misschien gaat de hele kast weg, heb namelijk 70 cm breedte nodig om met een tafel en 4 slabs te werken, waar toch mijn voorkeur naar uit gaat..
                Last edited by mr pitbull; 22 May 2012, 17:03.

Comment

eey Mr pitbull,
                  ook ik volg je posts en nu heb ik een vraag, ik ben vandaag ook begonnen met het ontkiemen van de auto silver haze. ik ben dit keer van plan gewoon op het balkon buiten te kweken, welke maat potten denk je dat deze nodig hebben en klopt de aangegeven lengte van 70 dagen en +- 45 cm hoogte wel ?
                  veel succes

Comment

pff wat een hitte, in me hok 32 tot 35 graden, en in de kamer ook
                    maargoed, op wat verbrande bovenkantjes van toppen te dicht bij de lamp na gaat het prima.. wel moet er snel een oplossing komen voor dit probleem.
                    de toppen dikken wel heerlijk aan. vanaf de volgende updates dan maar bud fotos maken want het geheel is een beetje een chaos

@vatoslocos op hydro schieten ze zowiezo altijd wat meer de hoogte in, als er staat 60cm ga ik ervan uit dat ze +- 80 worden. de beste herma van de 2 heb ik op de vensterbank gezet en deze werd rond de 60 cm hoog, 6 of 7 iets ruimere internodes lang, maar het weer was toen ook nog wat minder.. dus buiten gok ik dat ze tussen 40 en 70 cm lang worden.

---------- Post added at 18:20 ---------- Previous post was at 18:17 ----------

en om het topic een beetje leven in te blazen, voor mijn volgende ronde zit ik te twijfelen over 2 soorten,
                    1: sweetseeds black jack auto
                    2: sweetseeds sweet afghani delicious auto

zelf gaat mijn voorkeur uit naar optie 2 omdat die zeggen ze 90% indica zijn..

maar wat willen jullie zien???

Comment

hehe je weet het weer leuk te brengen maar die verekte warmte is killing zat hier ook met zelfde euvel 31graden en de fans op maximaal.. ik had zelfs m`n hok al verplaatst naar de schuur, en de lampen pas savonds 22:00 aan. Kan het nu weer in toom houden op 28graden.. maar zat eens te denken hoe ik nu aan wat koelere lucht kan komen..zonder er gelijk een airco neer te hoeven zetten. We zullen vast nog meer warme dagen krijgen en wil niet telkens samen met m`n planties zitten te stressen vanwege te hoge tempraturen. Mijn plan is dan ook een buis met een diameter van 125mm door de grond te maken in mijn schuur en dan hier mijn verse lucht door aan te zuigen.

Of het gaat werken weer ik uiteraad nog niet maar weet wel dat de temp in de grond een heel stuk lager licht. Heb je al ideen, om je eigen temp beter beheersbaar te gaan houden in deze warme dagen?

beide aangedragen soortjes zijn mooi in mijn ogen en ik zie dan toch het liefst de black jack. Maar van waar je keuze voor autoflowers??

veel succes maar weer! groeten mafferd.

Comment

eey mr pitbull thanx voor de snelle reactie,ik kan nu een beetje inschatten welke potten en hoeveel ruimte de planten nodig gaan hebben.
                        veel succes met je kweek en blijf je volgen voor het eindresultaat.

ps:ik zou voor de afghani gaan, dat zijn vaak lekkere zoete wietjes
                        Last edited by vatoslocos; 24 May 2012, 22:05.

Comment

Ik zou 8 liter potjes pakken. Als je dan 1 zak van 40l haalt kun je precies 5 potten vullen

Zelf ben ik een beetje expirimenteren met potgrootte, heel groot hoeft niet, daar ben ik al achter.
                          Volgende ronde neem ik +- 6liter per plant. Potten van 4 liter bijna tot de rand gevuld met hydrokorrels, en daar bovenop een big startblock van 15x15x10 +- 2 liter,, Kijken wat ze doen

Ik heb me warmte probleem opgelost door een aircotje te bestellen. 199 euro. Kamertje is weer mooi 20 graden, kastje is 24..

Waarom autoflowers? Tsja dan komt weer het gebruiksgemak naar voren, alle sooetjes zijn ook ongeveer klaar in de tijd zoals ze beschrijven, en het volgende rondje kan strakker worden afgestemd op de vorige..

Ook wil ik de hele opzet en bedoeling van de kweek zo verklaarbaar mogelijk houden. En dat er absoluut geen reden te vinden is om het in beslag te nemen.. Mits de juiste agent, de juiste pet, goed heeft staan..

De setup is simpel, kleine lamp, voldoende ventilatie, en een waterproof hydro systeem.
                          Alle electra is netjes en veilig aangesloten, en als er iets aan het hydro systeem mankeert loopt het in lekbakken, niet over de vloer.
                          Het kamertje van 3 bij 3 is in elke hoek, (4x) voorzien van een automatische poederblusser.

Brandgevaar, diefstal van stroom, overlast, overstromingsgevaar e.d. zijn dan geen redenen meer om de boel in beslag te nemen.

Dan komen we bij het feit dat je niet naar goud hoeft te zoeken, maar het simpel kan kweken zo moet het er dus niet uitzien

Met bijvoorbeeld 2 normale planten, een paar keer getopt en goed gescrogd kom je zo aan 300 a 400 gram.. En een net vol dikke toppen oogt niet echt als een hobby kweek.

Met autoflower plantjes kun je in mijn ogen een beetje verklaren wat je doel is, mijn doel is 150 tot 200 gr. Je telt de plantjes op x +- 20 gram. En kan zo je planthoeveelheid keuze uitleggen. 3mnd, 90 dagen x 2 is 180 gram wiet. Wat we dus minimaal nodig hebben om de volgende oogst te halen en als ie dat niet geloofd nodig ik hem gewoon eens een weekje uit zodat ie zelf ziet dat het in 2 mnd op is

Oplichters in de shop rekenen woeker prijzen, en verkopen schadelijke wiet met bv glaspoeder, opium, voeding,enz. en zelfs stoffen waarvan ze nog niet eens weten wat het is.. En al helemaal niet weten of het schadelijk is.
                          Het is gewoon te slecht en te duur om het nog leuk te vinden..

Ik ga gewoon voor een smaakvol, en schoon wietje om ons zelf te voorzien. Verandwoord hobbykweken. Met een vrij normale verklaring.

Ook heb ik allerlei vleeseters en exotische planten thuis dus dat toont ook meer de hobby kant in planten.

Zo is alles in orde en ligt het aan de agent die je treft of je vakkundig aan het hobbykweken bent, of een criminele organisatie bent.
                          Last edited by mr pitbull; 25 May 2012, 23:14.

Comment

in principe is een reflectortje(zilverfolie) naast je plantjes al illegaal, maar ik begrijp mr pitbull als geen ander, die gemische wiet van tegenwoordig fucked echt wel met je hersenen hoor. en dan is er nog niet eens gesproken over de prijzen! je kan beter aan de coke gaan tegenwoordig dat maakt qua lichamelijke schade en prijs niks meer uit

Keep it green, Keep it fresh, share the stash!!!!!!

Comment

8 weekjes, 56 dagen oud.

Ze gaan hard, zo als het er nu uitziet zijn ze denk ik met een week of 2 wel klaar,
                              Aankomende woensdag ververs ik denk het vat nog een keer met een verse dosis voeding, waar ze dan nog een dag of 7 van mogen genieten.
                              Daarna zet ik ze nog +-7 dagen op zuiver water, die ik elke 2 dagen ververs, en dan gaat het lampie uit voor deze ronde.

Dus ik vermoed nog 2,5 a 3 weken en dan zijn ze om.

Normaal gesproken zou ik nu ongeveer weer nieuwe zaden moeten bestellen en langzaam aan de voorbereidingen van de nieuwe ronde starten maar wegens enkele aanpassingen aan de setup begin ik hier wat later mee.

Maar niet getreurd, nog voordat deze ronde echt voorbij is en het totale eindgewicht droog bekend is, en van het knipafval hash gemaakt is, zal de volgende ronde alweer begonnen zijn

Voeding:
                              150ml hesi bloei
                              60ml power zyme
                              20ml pk13/14
                              7 druppels supervit

Ph 6.0
                              Ec 1.8

In foto's maken ben ik niet zo goed

20120526_232058.jpg20120526_232052.jpg20120526_232023.jpg20120526_232017.jpg20120526_232012.jpg
                              Last edited by mr pitbull; 28 May 2012, 12:16.

Comment

tijd voor een update:

morgen zijn ze 9 weken oftewel 63 dagen oud, vanaf zaad.

een kleine tegenslag, door mijn luiheid heb ik te lang de ec niet gemeten en die stond vandaag op 2,6
                                de plant werd hiervan zo zwak dat bijna alle takken met een beetje toppen nu ver doorzakken... of soms zelfs knakken..

volgens mij was ik er optijd bij dus daar zal het hopelijk bij blijven. heb een paar kettingen rond de lampkap gehangen zodat de dames wat op de ketting kunnen steunen

voedingsvat ververst.
                                150ml hesi bloei
                                50ml powerzyme
                                40ml pk 13/14
                                7 druppels supervit

ph 6.0
                                ec 1.8

deze dosis krijgen ze tot en met zondag, daarna krijgen ze een week enkel water.. en dan is het ongeveer zover..

hoe maken jullie zulke scherpe foto's? ten 1e heb ik gekloot met het licht, en ten 2e beweeg ik teveel, en ten 3e bewegen mijn plantjes teveel..

mijn beste shots uit een stuk of 100 foto's

20120601_194202.jpg20120601_194151.jpg20120601_193812.jpg20120601_193806.jpg20120601_193801.jpg20120601_193621.jpg20120601_193442.jpg20120601_193429.jpg
                                Last edited by mr pitbull; 1 June 2012, 20:24.

Comment

Bezig...
                                X