Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

250watt micro hydro kweek. silver haze auto

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 250watt micro hydro kweek. silver haze auto

het goeie nieuws is, dat de eerste bloeiverschijnselen, na precies 3 weken nadat ze in de brievenbus vielen, zichtbaar zijn. het slechte nieuws is, van die feminized autoflowers er volgens mij 2 hermatjes worden..... ik wist dat ik het bij een stabiel autoflower merk moest houden maar deze green label silver hazejes bleven maar lonken..

de 2 in het midden bleven al de hele tijd al achter, ik denk wss dat de buitenring de wortelruimte van de 2 binnenste in beslag neemt, dit zijn ook de vermoedelijke herma's...

ma goed zo goed gaat het dus niet met deze run, 2 plantjes minder is toch weer +- 30 gr

morgen komen foto's

maar wat zal ik nu doen..... ik wil eigenlijk gewoon wiet hebben

maar voor het verslag en het forum zou het laten staan en zaden kweken ook wel interresant zijn, is weer eens wat anders..

en is er hier iemand met genoeg verstand van autoflowers en zaad kweken die me kan vertellen of de zaad oogst dan ook auto flowers worden?? of hoe groot die kans is??

aangezien de bloei al gestart is weet ik ook nog niet of ik morgen een vat met bloei, of met groei voeding aan ga maken.. daar moet ik het straks nog even over hebben met ze
    Last edited by mr pitbull; 20 April 2012, 17:13.

Comment

De ruimte van die twee zal dankbaar opgevuld worden door die andere neem ik aan, niet het aantal planten bepaald je opbrengst, maar het oppervlak en het licht.
      Ze zien er verder erg goed uit, dus ik zie geen probleem.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Het gaat er om dat je je opp zo effectief mogelijk gebruikt.

Ik hoopte gewoon op 10 stengels van 10 a 15 gr. Nu zijn het er denk ik nig maar 8, miss 7

---------- Post added at 21:44 ---------- Previous post was at 21:44 ----------

Het gaat er om dat je je opp zo effectief mogelijk gebruikt.

Ik hoopte gewoon op 10 stengels van 10 a 15 gr. Nu zijn het er denk ik nig maar 8, miss 7

Green label komt er bij mij niet meer in... 15 zaden besteld, 5 ervan kwamen niet uit of ontkiemden eerst blaadjes ipv penwortel, en nu nu nog eens 2 hermas ook... Geen stabiele strain...

Terwijl ik normaal een kiempercentage heb van minimaal 90 maar meestal 100%
        Last edited by mr pitbull; 21 April 2012, 09:50.

Comment

Dames zijn nu 21 dagen oud.

2 van hun zijn herma tjes geworden, deze ga ik 1 dezer dagen verwijderen.

De rest gaat goed, de eerste bloeiverschijnselen zijn zichtbaar.
          Weet ook nog steeds niet hoe ik mijn voedingsvat voor deze week aan ga maken. Twijfelgevalletje..

maargoed de foto's voor deze week.

zo staat het er nu allemaal bij, let op de vervelende baby's in het midden.
          20120421_135842.jpg

de 2 baby hermatjes
          20120421_135851.jpg

balletje + haartje = herma
          20120421_135959.jpg

gelukkig zie je als je goed kijkt bij de rest de bloei er in komen.
          20120421_140031.jpg20120421_140047.jpg

dat was hem weer voor deze week.
          Last edited by mr pitbull; 21 April 2012, 14:58.

Comment

jammer van de herma`s, maar staat nog genoeg om de ruimte op te vullen vindt ze er verder mooi bij staan!

gr mafferd.

Comment

De kleinste had zijn wortels nog niet eens door het startblok heen, de iets grotere maar een klein beetje, dus die gaan het balkon op
              Kon ze zo met startblok en al verwijderen.

Maar nu is vanochtend met het vat verversen de circulatie pomp stuk gegaan. Het zit allemaal wel tegen deze ronde......
              Maargoed dan moet vandaag het luchtsteentje maar voor circulatie zorgen...

Ik heb er toch voor gekozen om nog 1 week groeivoeding mee te geven, dit stimuleert de scheutvorming hopelijk nog een beetje...

Verders hou ik me gewoon aan het schema.

Comment

Omdat het me toch niet helemaal lekker zat dat deze zaden verkocht worden als makkelijke plant en ik er met7 jaar ervaring toch zoveel problemen mee heb heb ik toch de fabrikant maar eens gemaild.

Niet voor nieuwe zaden of om te zeiken, maar puur om de problemen die ik ermee heb op tafel te gooien zodat ze er in de toekomst misschien wat mee kunnen.

Kortgezegd heb ik ze verteld over het vreemde ontkiemen, het matige kiempercentage, voor het eerst in mijn leven hermas heb ontmoet , en dat ik door dit alles maar 7 of 8 van de 15 dames over heb..

Vandaag kreeg ik een mail van ze, dat ze in de testen geen problemen ondervonden hadden, dat ze door het hoge sativa gehalte misschien iets gevoeliger waren voor hermas, enz
                zo allemaal kunnen. Zo slim ben ik ook weer niet
                Ook wouden ze de winkel van bestelling en datum zodat ze zelf het eea konden controleren qua productie datum en verkoop datum.

En omdat ze het zelf ook niet echt een goed resultaat vonden, mag ik nu gratis 3 x 5 zaden na keuze uitzoeken... dus 15 nieuwe zaden, terwijl ze ook weten dat 5 het niet deden en 2 hermas werden en er dus 8 gewoon doen.

Ik was al blij geweest met een reactie terug, ondat het toch zaden zijn en er van alles mis kan gaan.
                Ik was al helemaal blij geweest als ze me er 5 op zouden sturen
                Dan kun je wel nagaan hoe blij ik was toen ik vanmiddag de boodschap over 15 gratis nieuwe zaden leesde

Echt respect voor het afhandelen van problemen voor green label seeds!!! Zeer netjes van ze..

Comment

Top!

Comment

Update:

Dames zijn 28 dagen oud. Altijd leuk die 4e week, dan schieten ze ze als een gek de lucht in. Kijk en vergelijk maar eens met de foto's van vorige week

Alle overgebleven dames beginnen te bloeien.

Verders is er weinig te melden. Ik heb trouwens van green label seeds de beloofde zaden mogen ontvangen, heb gekozen voor 5 automatic maria's en 10 silver haze autoflowers. Of ik gewoon pech had zullen we over enkele maandjes gaan zien, maar de service van green label is in iedergeval top idd.

Vandaag nieuw voedingsvat aangemaakt, ph 5,5 ec 1,4

Door de hoge luchtvochtigheid buiten, de afzuiging maar iets hoger gezet, zodat de lv in de kast weer rond de 50% uitkomt.

20120428_175030.jpg20120428_175016.jpg

Dat was het weer voor deze week
                    Last edited by mr pitbull; 28 April 2012, 21:14.

Comment

De volgende ronde word weer ouderwets op slabs, door de diepte in de bak en de 90l wortelruimte die plantjes te verdelen hebben schieten de dames de lucht in.. Nou doen ze dat op hydro zowiezo meer maar deze ronde gaan ze wel heel extreem.

De foto's volgen later tijdens mijn wekelijkse update, tussendoor updaten doen we niet, aangezien er volgens mij maar weinig animo is voor dit kweekverslag.

Ze zuipen als gekken, dat wel, zou bijna gaan denken dat er in het systeem een lek zit, zoveel houden ze vast
                      Last edited by mr pitbull; 3 May 2012, 10:42.

Comment

Hey hier is interesse voor je verslag!!!

Lees altijd je updates en het verslag is ook cker de moeite waard!

Gaat lekker met jd dames! En idd best wel groot gegroeid in een korte tijd. Wat heeft je voorkeur in deze kast kwa hoogte van de planten??

Groeten mafferd

Comment

Ook ik gluur telkens mee
                          Kan er enkel steeds met 'Gogogo!' op reageren want het gaat allemaal erg lekker!
                          Daarbij leest het goed weg en is het goed te volgen.

Succes!
                          Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

Comment

mooi dat een enkeling het toch nog interresant vind daar doen we het voor

hps lamp hangt er inmiddels ook in, de eerste 5 weken zijn voorbij dus op naar de 2e 5, ook ben ik niet tevreden over de metal halide van superplant

door de diepe bak met korrels zijn de internodes nogal lang geworden, hoe langer de weg, hoe meer energie de plant aan transport besteed, en dat moeten we niet hebben..
                            ik dacht, grote bak korrels, grote toppen, maar was ff vergeten dat de plant dan ook een stuk hoger word

20120506_132156.jpg
                            heb er dus 4 op een extreme manier in een hoek van 90 graden geknakt..
                            20120506_132203.jpg
                            alle geknakte dames leven vrolijk verder en richten zich alweer netjes naar het kunstmatige zonnetje.
                            20120506_132433.jpg
                            maargoed,, zo creeer ik wel een mooi bedje dicht onder de lamp

ik wil er naar toe om met deze opstelling zo'n 10 a 15 kleine dames te zetten en streef dan naar 10 gr per plant.. het liefst een sog, geen scrog, is me alweer te veel werk. het liefst zet ik dames met niet te brede uitgroei, eigenlijk zoek ik verticale stengels met wiet zodat er zoveel mogelijk zo dicht mogelijk op elkaar passen. met zo'n opstelling kun je het makkelijkst je gram per watt minimum halen, 10 a 20 gram komt aan bijna elk plantje wel

mijn volgende ronde komen er 3 librabakken van 15 cm bij 100 cm, (die diepe) waar dan een klein bodempje korrels in komt. 5 cm ofzo zodat de penwortel nog een beetje in het donker rond kan kruipen.. als startblokken ga ik dan de bigblocks gebruiken, deze hebben zelf al ruim 2liter wortelruimte.. en meer wortelruimte krijgen ze ook niet. en dan hopen dat ze een beetje kleiner blijven..

ook wil ik er naartoe om zo min mogelijk met aarde of hydrokorrels of ander medium te moeten zeulen, dat maakt rotzooi, is kut werk, en valt op in de buurt. dus mocht mijn laatste bedachte setup werken hoef ik eigenlijk alleen elke ronde nieuwe startblokken te kopen, die bick blocks worden dan het medium

het liefst hang ik er dan ook een voedingscomputer achter zodat ik er helemaal niet meer naar om hoef te kijken, maar eerst het systeem zelf maar eens finetunen.

voeding deze week:
                            hesi bloei 150ml
                            hesi wortel complex 50ml (tevens anti stress en dat hebben ze wel gehad na hun bijna onthoofding)
                            hesi powerzyme 60ml
                            hesi supervit 7 druppels

ph 5.5 loopt in een week op naar 6.5 (hier doe ik weinig tot niks aan een week lang)
                            ec 1.4 loopt in een week op naar 1,8 (deze word als het voedingsvat weer 5 liter water mist en ik een gietertje water bij in het voedingsvat gooi weer een beetje verlaagd )
                            Last edited by mr pitbull; 19 May 2012, 13:34.

Comment

Het liefst hang ik er dan ook een voedingscomputer achter zodat ik er helemaal niet meer naar om hoef te kijken, maar eerst het systeem zelf maar eens finetunen
                              Hehe en je hebt nog plezier in het kweken?? Verder zou je idee wel eens in de praktijk willen zien kastje vol wiet lollies

Comment

interessante kweek hoor
                                lijkt me alleen zo angstaanjagend ze te moeten knakken
                                maarja ik ben ook maar een beginner
                                Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Bezig...
                                X