Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

250watt micro hydro kweek. silver haze auto

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 250watt micro hydro kweek. silver haze auto

jammer van dat luie foutje volgenmij was je nog optijd erbij maar dat is ook ff afwachten toch lekkere toppen zo te zien!

vroeg me nog af hoe jij oogst moment bepaald? check je ook je trichomen of doe je het anders?

nou ben ik ook geen fotograaf en vindt ook altijd klote met die fotos. Meestal lukt het bij mij het best als ik de "kast" ff uitzet dus de lamp en de daarbij behorende fan. Of vlak voor dat de lamp aangaat. Met de lamp aan lukt bij alleen als ik van boven de planten erbij kan. Zodra je alsware in een hoek met een hps lamp fotos maakt heb je altijd die lamellen erbij haha en ik tril ook teveel, ik moet ook altijd ergens tegen aan leunen of de camera ergens tegen steunen zelfs dan moet ik ook nog flink sorteren.. zelf wil ik nog een statiefje bij mijn camera denk ik goede oplossing

groeten mafferd

Comment

Camera op de 'Macro' stand werkt erg goed. Zelfs met (nieuwe) mobiele telefoons krijg je dan prima foto's.
      Goed stil houden dan wel, maar is mooi voor closeup.
      Ziet er verder mooi uit, en is vermakelijk om te lezen! Leuke verantwoording voor jezelf ook
      Succes met de laatste weken, ik blijf in ieder geval kijken!
      Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

Comment

oogstmoment? dat staat toch op de verpakking? gehehe

dat is slechts mijn richtlijn die overigens op hydro vaak wel klopt, op aarde is het meestal 1 a 2 weken langer.

je kan het op hydro al zien aan de voedingsopname van de plant, in week 6/7/8 houden ze enorm veel vast en komt er maar weinig terug naar je voedingsvat. in week 9 word het al minder, het waterpeil op het vat is sinds vrijdag al bijna hetzelfde, dit geeft aan dat de plant geen voeding meer opneemt en het spoelen kan beginnen.

maar ik kijk ook altijd naar de trichomben, maar zonder microscoop of ander doctorandus apparaat. je kan ze hiermee mooi in beeld brengen maar om te zien of ze oogstklaar zijn heb je geen microscoop nodig. ik kan zo ook het verschil wel zien tussen glinsterend, en doorzichtig/mat en wittig/ en mat en gelig..

ook als je in de top knijpt en dan je vingers over elkaar wrijft vertelt de plakkerigheid en de kleur van de thc die dan op je vingers plakt ook aal een groot deel over je oogsttijd.

en als ik me eerste plant knip, en ik zie dat de thc die op de schaar plakt licht bruin is, weet ik dat ik aan de vroege kant zit, die moet meer tegen zwart aanzitten en je moet er gemakkelijk een staafje van kunnen rollen, zo sticky moet het zijn. met de info van de eerste plant bepaal ik wanneer de rest omgaat.

tis bij mij in iedergeval veel meer gevoel als wetenschap.

en als volgende week de buit stil op tafel ligt zullen de foto's ook wel wat duidelijker zijn. ik maak de foto's ook met mobiel. ben wederom nog te lui om een kabel aan de pc te hangen en vanaf camera te uploaden. computer opstarten is eigenlijk al veel werk ma 8 mp Hd maakt buiten prima foto's. binnen is het niet super. macrostand vergt ook wat oefening.. het zal wel gewoon aan mij liggen

wegknippen van alle blad doe ik altijd direct na de oogst, dan kun je de schaar nog diep in de top steken en de blaadjes vlakbij de stam wegknippen. hoe meer er weg is, hoe minder kans op koppijn

ook hou je zo het meeste knipafval over om hash van te maken.
        Last edited by mr pitbull; 3 June 2012, 11:27.

Comment

het spoelen gaat vanaf vandaag beginnen, tussen 5 en 10 dagen gaan ze om.

watervat schoongemaakt en afgevult met water. ph 7.5 ec 0.6
          zuiver water dus... geen voeding, geen ph-

20120604_220327.jpg20120604_220301.jpg20120604_220240.jpg20120604_220155.jpg20120604_220112.jpg

Comment

ziet er erg mooi uit mr pitbull !
            Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Lekkere toppen!! Nog ff geduld de oogst koorts gaat zo beginnen:eek:
              Deze fotos zijn ook stukken beter

Comment

ja de foto's zijn iets beter gelukt ja, licht uit, met flits, alleen zie je de kristallen zo wat minder.

volgens mij zijn ze al wel ongeveer oogstklaar, moet alleen nog ff spoelen.

van het weekend gaan ze denk ik wel om. en anders vallen ze vanzelf wel om aangezien er geen voeding meer in het water zit
                Last edited by mr pitbull; 5 June 2012, 18:11.

Comment

zou je weer wat knip werk schelen

ben wel eens benieuwd wat er nou uit je kastje gaat komen! succes met de laatste loodjes

Comment

update!!

10 weken.. 70dagen oud..

de dames doen het goed, mevrouw rechts onder doet niet zo goed mee.. veel fluffie zooi..

maargoed,, foto's zeggen soms meer als woorden..

20120609_125137.jpg

het meeste ziet er goed ontwikkeld uit. qua opbouw issie een beetje bubbles achtig, ik denk +- 150gr mooie toppen en +- 25 gram troep.

maargoed nu eerst maar eens een paar uurtjes knippen.....

morgen een totaalplaatje als alles geknipt is..

Comment

zo dat was deze ronde... alles is geknipt en ligt te drogen. ben opzich niet ontevreden maar ook nog lang niet tevreden..

de toppen kunnen nog een stuk compacter en de planten waren veels te groot geworden.

maargoed de rommel, dit heb ik grof geknipt en in de hoek gegooit want dit word straks toch met het knipafval vermengt om hash van te maken..

20120609_200543.jpg

en dan nu de toppen waar ik tevreden over ben..

20120609_200529.jpg20120609_200517.jpg

detailfoto's komen nog, heb vandaag weinig tijd.

wat vinden jullie ervan?? nog vragen?/opmerkingen?

oja helaas voor jullie ga ik nog 1 ronde silver haze van green label zetten. om het toch interessant te houden zet ik er wat automatic maria's van green label naast..

ook ga ik wat expirimenteren met verschillende potgroottes.

waarom??? nou dit rondje was goed, maar het kan altijd beter
                      ook ben ik verslaafd aan haze, dus die moet ik van mezelf perfect leren kweken.

see ya all soon the next round!!!
                      Last edited by mr pitbull; 10 June 2012, 10:06.

Comment

Hey ziet er goed uit!! Vind het een netjes resultaat al denk ik met joun kennis er meer uit te halen valt. En wat is er mis met silverhaze kweekjes?? Mag het graag zien en roken!

Dat je wiet weer heerlijk mag gaan smaken, en je hash natuurlijk ook

Comment

hee,

Mooi gedaan.
                          is duidelijke dat dit een doordachte kweek was.
                          dat doet me alteid goed dat mensen nadenken over wat ze doen.

Goed bezig geweest met een mooi recultaat
                          One "small" step for a man....one giant tree for mankind

Comment

ahh toch nog fans, ik vond het maar vrij stil op het moment supreme toen het resultaat getoont werd.. de moed om het verslag af te maken zakte me bijna in de schoenen.

maar het ziet er op zich prima uit idd, maar alles kan altijd beter

heb enkele topjes in de spotlights gezet,

20120612_184009.jpg20120612_184045.jpg20120612_184300.jpg20120612_184325.jpg20120612_184354.jpg

ik denk nog steeds ergens rond de 150gr maar als t over een dag of 4 echt droog is zal ik t ff wegen
                            en dan nog een weekje wachten op de smaak, maar hij ruikt nu al redelijk, de natte graslucht is er al af
                            ik ben benieuwd, vooral of de smaak ook haze is..

en dan hier de opstelling voor de volgende ronde:

20120612_185510.jpg

3 x 5 liter potten voor 3 x silver haze auto.
                            3 x 7 liter potten voor 3 x automatic maria.

als ik een beetje achter de juiste potmaat ben komen er 4kante maar van deze had ik nog wat staan en die doen het vast en zeker ook wel.

Last edited by mr pitbull; 12 June 2012, 19:50.

Comment

hee,

blij dat ik zon invloed heb gehad haha.

Maar ziet er mooi uit hor.
                              Best veel vind ik alsnog voor autoflowertjes..
                              Ik hbe nu zelf 3 keer ak staan en 2 keer snow white.
                              Denk niet dat dat ook zo veel wordt maar zou wel mooi zijn.
                              Duurt bij mij wel rum 2 weken langer dan dat ze zeggen.
                              Die stienkers die maken het toch alteid weer te mooi op de verpakking.

ben nieuwschierig.
                              nog ene vraagje,: warom ga je niet voor aarde maar hydro? Groetjes,
                              Small
                              One "small" step for a man....one giant tree for mankind

Comment

gaha grappig, jou verhaal is al een deel van mijn antwoord

waarom hydro,,

door optimaler bewateren en voeden gaat de kweek net ff wat sneller als op aarde.. +- 1a2 weken

planten raken nooit overwaterd of te weinig bewaterd. als ze wat willen, dan houden ze het vast, als ze het niet willen laten ze het lopen.

je kan aan het peil van het voedingsvat precies zien wanneer de plant veel vraagt en zo veel preciezer bevoeden.

op aarde krijg je altijd zo'n aards smaakje.

aarde kan toegevoegde voeding wel 6 weken opslaan, in mijn ogen krijg je voeding en afvalstoffen nooit helemaal weg uit aarde door te spoelen.. en juist de laatste weken kun je met voeding en boosters flink knallen.

het medium op hydro is dus eigenlijk je voedingsvat,, de hydrokorrels of steenwol is slechts ondersteuning voor de wortels. SPOELEN IS OOK ECHT SPOELEN. doordat je simpelweg je medium weggooit en puur water als nieuw medium aanmaakt.

zand is vies!! zwarte vingers, maakt veel troep, wat weer zorgt voor veel opruimwerk

telkens nieuwe zakken grond halen, en oude grond afvoeren, hoog risico!! nu zet ik de ballenbak gewoon onder de douche en klaar voor gebruik.

1x in de week een vat verversen is beter als om de dag handmatig water geven.

en zo kan ik nog wel 10 voordelen opnoemen
                                Last edited by mr pitbull; 14 June 2012, 20:26.

Comment

Bezig...
                                X