Hallo allemaal!
Een tijd geleden liep ik door een bloemenwinkel en toen zag ik een zakje met hennepzaadjes liggen.
Die had ik voor de grap meegenomen en thuis laten ontkiemen. Samen met mijn buurjongen begon ik de plantjes te verzorgen en ze groeiden steeds sneller.
Uiteindelijk toch maar gaan kijken voor ''echte'' wietplanten, en toen hebben we blackjack zaad gekocht maar helaas... Die kwam niet uit
Toen konden we via een vriendin 2 gratis stekjes (Powerplants) krijgen, en toen zijn we begonnen aan het bouwen van een kweekkastje.
Ik heb helaas nu geen foto's meer van de kast, maar die zet ik er zo nog wel op
De kast is ongeveer 60x60x170cm, hij is gemaakt van afvalhout en tempex (Piepschuim) platen. Er hangen momenteel 2 lampen in, een philips tornado 23 watt en een TL-balkje van 18 watt.
Dat is denk ik eigenlijk te weinig, echter groeien de plantjes er tot nu toe prima mee!
Vanavond halen we misschien een andere lamp/armatuur met 3 fittingen waar dan 3 philips tornado's in komen te hangen. Dan zitten we dus totaal aan 87 watt aan verlichting.
Verder hebben we nog een warmtematje in de kast staan, zodat de plantjes lekker warm blijven.
Ik dacht dat het ongeveer 25 graden celcius in de kast is.
De 2 stekjes die we dus hadden gekregen zijn ondertussen al flink wat gegroeid.
Toen ik gebanned was (4 weken geleden) kreeg ik de stekjes, en nu zien ze er dus zo uit:
Shot at 2012-04-15
Volgens mij zien ze er prima uit...
Ik geef ze een halve liter water per dag.
Als iemand nog tips heeft hoor ik ze graag!
Groeten,
WietPiraat
---------- Post added at 21:32 ---------- Previous post was at 19:00 ----------
Net een ander armatuurtje gehaald met 3 fittingen.
Alleen we hebben maar 2 tornado's, dus morgen maar even langs de bouwmarkt
Hier nog een foto van de plantjes:
Uploaded with ImageShack.us
En de kweekkast:
Actiefoto:
Een tijd geleden liep ik door een bloemenwinkel en toen zag ik een zakje met hennepzaadjes liggen.
Die had ik voor de grap meegenomen en thuis laten ontkiemen. Samen met mijn buurjongen begon ik de plantjes te verzorgen en ze groeiden steeds sneller.
Uiteindelijk toch maar gaan kijken voor ''echte'' wietplanten, en toen hebben we blackjack zaad gekocht maar helaas... Die kwam niet uit
Toen konden we via een vriendin 2 gratis stekjes (Powerplants) krijgen, en toen zijn we begonnen aan het bouwen van een kweekkastje.
Ik heb helaas nu geen foto's meer van de kast, maar die zet ik er zo nog wel op
De kast is ongeveer 60x60x170cm, hij is gemaakt van afvalhout en tempex (Piepschuim) platen. Er hangen momenteel 2 lampen in, een philips tornado 23 watt en een TL-balkje van 18 watt.
Dat is denk ik eigenlijk te weinig, echter groeien de plantjes er tot nu toe prima mee!
Vanavond halen we misschien een andere lamp/armatuur met 3 fittingen waar dan 3 philips tornado's in komen te hangen. Dan zitten we dus totaal aan 87 watt aan verlichting.
Verder hebben we nog een warmtematje in de kast staan, zodat de plantjes lekker warm blijven.
Ik dacht dat het ongeveer 25 graden celcius in de kast is.
De 2 stekjes die we dus hadden gekregen zijn ondertussen al flink wat gegroeid.
Toen ik gebanned was (4 weken geleden) kreeg ik de stekjes, en nu zien ze er dus zo uit:
Shot at 2012-04-15
Volgens mij zien ze er prima uit...
Ik geef ze een halve liter water per dag.
Als iemand nog tips heeft hoor ik ze graag!
Groeten,
WietPiraat
---------- Post added at 21:32 ---------- Previous post was at 19:00 ----------
Net een ander armatuurtje gehaald met 3 fittingen.
Alleen we hebben maar 2 tornado's, dus morgen maar even langs de bouwmarkt
Hier nog een foto van de plantjes:
En de kweekkast:
Actiefoto:
Comment