Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek in klerenkast en easyriders van ALIEN growshop

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste kweek in klerenkast en easyriders van ALIEN growshop

    Korting op 420shop
    Ik ben vandaag begonnen met mijn klerenkast te verbouwen, de ventilators zitten er al in boven afzuig en onder inblaas.
    De afmetingen van de kast 1,6m hoog - 0.6m diep - 1m lang. Aan de baar voor kleren op te hangen komt mijn 400 watt hps lamp. Op grond ga ik of een kuip maken met isolatieplaten of gewoon potten met aarde in. De hele boel wordt nog mat-wit geverfd. Dit is mijn eerste kweekje binnen, als ik iets fout doe of beter kan doen, laat het mij dan even weten...

    20120423_162318.jpg

    #2
    Re: eerste kweek in klerenkast en easyriders van ALIEN growshop

    Hey lekker bezig man succes met je kweek mooi kassie. Hoeveel zet je er in? Groetjes
    sigpic

    Comment


      #3
      Geniet nooit met mate !

      Comment


        #4
        Re: eerste kweek in klerenkast en easyriders van ALIEN growshop

        ok, thx voor de info. Ik ga er om te beginnen 3 zetten of zou ik er meer zetten. Ik had gedacht aan 2 of 3 de eerste keer ivm het nog niet weten hoe alles in zijn werk gaat.
        ik vermoed dat mijn lamp deze week of de volgende gaat aankomen, dan ga ik eerst eens even testen zonder planten...

        Comment


          #5
          Re: eerste kweek in klerenkast en easyriders van ALIEN growshop

          Vergeet je relais niet tussen je ballast en stopcontact, ivm met veilig kweken
          sigpic

          Comment


            #6
            Re: eerste kweek in klerenkast en easyriders van ALIEN growshop

            bedoel je met relais een digitale tijdsklok of ook nog eens een relais contactor zoals gebruiken om 3 fase motoren aan te sturen???

            Comment


              #7
              Re: eerste kweek in klerenkast en easyriders van ALIEN growshop

              Jups fienstufke , een tijdsklok zal doorbranden zonder gebruik van een relais (electromechanische schakelaar) en dat wil je niet hebben . Kijk eens bij je onlineshop of growshop voor een relaiskastje met tijdsklok of koop een relais en maak zo zelf je relaiskastje , voor het zelf maken zijn hier en daar wel wat topics met info te vinden hier op .

              Succes !

              Grtz Hash
              Last edited by Hasharin; 24 April 2012, 16:46.
              Geniet nooit met mate !

              Comment


                #8
                Re: eerste kweek in klerenkast en easyriders van ALIEN growshop

                heb ik nog een vraagje: de ventilatie aanvoer en afzuig moet deze ook tijdsgeschakeld zijn of niet?

                Comment


                  #9
                  Re: eerste kweek in klerenkast en easyriders van ALIEN growshop

                  Yoo again , wanneer je lampen aan zijn zou ik vollebak afzuigen , in de nacht wanneer die uit is kan je eventueel met een timer om de 15 minuten iets afzuigen of met een dimmer op een lager toerental blijven afzuigen ,je invoer kan ook getimed worden , overdag actief met fan en snachts passief zonder fan , installeer je kast met al je toeters en bellen en doe een paar testruns ivm je warmte dan zie je het wel of het genoeg is .

                  Grtz Hash
                  Geniet nooit met mate !

                  Comment


                    #10
                    Re: eerste kweek in klerenkast en easyriders van ALIEN growshop

                    maar het kan geen kwaad om gewoon de afzuiging op te laten en in de inblaas ook, of deze dan toch op passief te zetten.
                    Ik heb hier nergens een timer liggen die ik kan instellen dat ie om de 15 min een bepaalde tijd op staat.
                    Ik heb hier een timer liggen die 4 kw schakelen en een relais van siemens op 230V spoel met een extra nc contact voor bevoorbeeld een verzarming op te zetten als de lamp uit is...
                    graag hier een mening over...

                    Comment


                      #11
                      Re: eerste kweek in klerenkast en easyriders van ALIEN growshop

                      de HPS lamp met toebehoren is aangekomen, volgende week ga ikd e kast verven en alles verder installeren.
                      Pictures soon....

                      Comment


                        #12
                        Re: eerste kweek in klerenkast en easyriders van ALIEN growshop

                        Als je timer 4kw aan kan, zou je zonder relais kunnen. Maar met is eigenlijk wel raadzaam. En idd met zon nc contact op je relais zou je een kachel aan kunnen sturen
                        Wbt je ventilatie zou ik toch een fancontroller met thermostaat nemen. Zo heb je altijd de juiste temp in je hok. En er verder ook geen omkijken aan.

                        Verder ben je goed bezig! Gr mafferd

                        Comment


                          #13
                          Re: eerste kweek in klerenkast en easyriders van ALIEN growshop

                          Houd er rekening mee mafferd, dat je voor die 400W HPS lamp minimaal 200M2/uur zal moeten afzuigen en met de zomer op komst zou ik zelfs het dubbele aanraden.
                          Met die fannetjes die er nu in hangen wordt het tegen de 50 graden in die kast denk ik zo.
                          Een buisfan is de beste optie denk ik, je hebt ook een koolstoffilter nodig want anders gaat het erg ruiken, ook maar een paar kleine plantjes kun je al goed ruiken in huis.
                          Ook heb je een inlaat nodig die groot genoeg is, die wel lucht maar geen licht doorlaat.

                          Comment


                            #14
                            Re: eerste kweek in klerenkast en easyriders van ALIEN growshop

                            thx voor de info, heb besloten om die fan van de gamma te gaan kopen en de koolstoffilter ga ik zelf maken.

                            Comment


                              #15
                              Re: eerste kweek in klerenkast en easyriders van ALIEN growshop

                              Ik heb een fan gevonden van 260 m3/h, deze zal het moeten waar maken
                              Hieronder enkele foto's van de koolstoffilter in maak. Ik heb enkel nog geen idee waar je deze koolstof kan kopen...? Of kan het ook met de gewone houtskool voor de BBQ?


                              20120430_184407.jpg20120430_184533.jpg20120430_184600.jpg

                              Ik heb een bocht van 125mm met daar een mof van 125 in en dan daar weer een draaistop van 125, deze is bekleed met filtermat, de gaten moeten nog gemaakt worden.Daarover komt dan de emmer waar ook nog gaten in moeten. Tussen de 2 behuizingen komt dan de koostof die ik nog niet heb weten te vinden.
                              Dit alles wordt netjes tegen de kast gemonteerd.
                              grtz

                              Comment

                              Bezig...
                              X