Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Himalaya Gold onder de spaarlamp. 1e kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Himalaya Gold onder de spaarlamp. 1e kweek

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,
    Ik ga een himalaya gold plantje laten groeien onder 2 spaarlampjes (8w per stuk). puur voor eigen gebruik en om eens te kijken hoe t me afgaat.
    eerdere pogingen faalden miserabel dus ik hoop dat het deze keer beter gaat.
    wat gebruik ik:

    Hok: 35x50x75
    licht: 2 spaarlampen 8w per stuk. samen ongeveer 400 tot 500 lumen
    ventilatie: 1 ionisator tegen stinkende luchtdeeltjes en (binnekort) 2 pc fan's
    zaad: himalaya gold v/d greenhouse (gekocht bij happy holland)

    t hok:
    _MG_1651.jpgArbzeAuCMAAqCyE.jpg_MG_1654.jpg

    t plantje op dag 2:
    IMG_1589.jpg

    t plantje op dag 9:
    IMG_1656.jpgIMG_1657.jpg

    t plantje ziet er wat zwak uit, dus ik hoop dat t goedkomt. heb m al zo dicht mogelijk bij de lampjes staan en geef voldoende water geloof ik.
    Tips zijn altijd wekom! graag zelfs!

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...2x37W-35x50x75

    #2
    Re: Himalaya Gold onder de spaarlamp. 1e kweek

    Beste,

    de lampen zijn wat zwak, drm stretcht ie zo (daarom is ie zo slap)

    die ene lamp lijkt ook totaal geen nut te hebben (de linker) want een spaarlamp werkt mar op ong 5 cm afstand van de plant..

    owhja en je kan je pot bijvullen tot odner de lobbladeren (de ronde) waardoor ie wat steviger staat en daar ook gaat wortelen!

    teveel water is trouwens ook niet goed he vochtig, maar niet NAT!

    groetjes

    Comment


      #3
      Re: Himalaya Gold onder de spaarlamp. 1e kweek

      hmm, ja.. ik heb niet echt een hoog budget en mijn vader wil ook niet teveel voor de stroomrekening betalen dus echt sterke lampen is geen optie
      maar ik heb de pot wat bijgevuld met aarde, hopelijk gaat hij daar dan wortels vormen. ik heb compost gebruikt voor het bijvullen van de aarde. dat is geen probleem toch? of kan hij alsnog overvoed raken na het ontkiemen?
      ik zal m wat minder water geven de volgende keer. dank voor de tips!

      Gr
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...2x37W-35x50x75

      Comment


        #4
        Re: Himalaya Gold onder de spaarlamp. 1e kweek

        compost,, tja bij zulke kleine zou ik t nog niet doen maar zien vanzelf wat t resultaat is, zolang die maar stevig staat!

        ik heb t ook niet over grote aankopen, zelf maak ik gebruik van de 23 watt tornado spaarlampen. Ze hebben de juiste kleurcode voor de boei, kunnen in een normale fitting en kosten zon 9 eu bij de gamma of praxis. doe er daar 2 van in je hok (ipv de 8 watters) en je gaat al een resultaat krijgen! de 8 watters zijn denk ik te zwak om alleen al 1 jointje van te kunnen draaien, iig geen lekkere 2 23 watters en je heb kans op een leuke 10 a 20 gram lekkere wiet, net hoe goed je het oppakt en dat maar voor 18 euro (+- 1,5 goede gram wiet in de shop )

        owhja en 23 watt bove op 8 watt scheelt 15 watt per lamp. met bloei periode = 12 u per dag = 180 watt per dag meer, dat betekend dat je na +- 1 week zon 21 cent extra betaald omgerekend naar +- 10 weken bloei is een ruime 2 euro extra stroomkosten, anders gezegt niets hij zal er niets van merken, en desnoods doe je per dag je laptop/computer 1 uur eerder uit en dan heb je het er al ruim uit

        Comment


          #5
          Re: Himalaya Gold onder de spaarlamp. 1e kweek

          even afwachten dan!
          dan ga ik ook maar opzoek naar die tornadolampjes. welke kleurcode hebben ze??
          want ik hoopte toch wel rond de 25 gram van m'n plantje te kunnen halen (A) anders is t zo weer op
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...2x37W-35x50x75

          Comment


            #6
            Re: Himalaya Gold onder de spaarlamp. 1e kweek

            Heb geen idee wat je budget is, maar 2x36watt T-neon doet het goed, beter als TL en spaarlampen omdat het lichtspectrum van T-neon is afgestemd op planten, en TL en spaarlampen voor het menselijk oog.

            Afijn,

            5 tientjes...Als je 2 tornado's ophangt incl fittings en kabels etc ben je voor de t-neon 15-20 euro meer kwijt, en wat de stroom betreft, ik paas me ouders ook 20 euro per kweek hoor dus gewoon een beetje bijdragen doet ie vast niet zo moeilijk toch?

            http://www.desjop.nl/index.php?actio...000247&lang=NL

            Heb zelf ook T-neon, de 2x55watt, kijk maar eens mee op mijn kweekverslag! http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...eon-klerenkast

            Ben hoe dan ook benieuwd, dit is tenminste ECHT micro
            Last edited by joostmeij; 1 May 2012, 18:52.

            Comment


              #7
              Re: Himalaya Gold onder de spaarlamp. 1e kweek

              Heb hier nog 4 TL armatuurtjes liggen van philips inclusief ,lampen, lampenkap en aansluiting. Wat voor plantjes het tot dusver oplevert?

              IMG_1731.jpgIMG_1710.jpgIMG_1674.jpgIMG_1644.jpg

              Comment


                #8
                Re: Himalaya Gold onder de spaarlamp. 1e kweek

                @joostmeij mooi verslagje en mooie plantjes hoor! 2x36 watt is nieteens zoveel energie! eens kijken wat vaderlief hiervan vind dan ander miss maar een maandelijks centje afstaan.
                maar wat ik uit jullie reacties opmaak is dus dat het licht veels te zwak is? wat gaat het kosten en wat heb ik nodig voor zo'n T-neon lamp?
                is dit gewoon een compleet setje? http://www.desjop.nl/index.php?item=...=15834&lang=NL

                peace

                EDIT:
                kan ik in plaats van 2 lampen voor groei en 2 voor bloei ook gewoon 2 lampen halen voor alleen de groei? of alleen de bloei natuurlijk.
                en welk setje past in mijn hok? (35 breed 50 lang en 75 hoog)
                Last edited by hippieman; 2 May 2012, 14:34.
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...2x37W-35x50x75

                Comment


                  #9
                  Re: Himalaya Gold onder de spaarlamp. 1e kweek

                  43x24x8cm is de afmeting van de 2x36watt

                  Als ik jou was zou ik gewoon 2x de groei en 2x de bloeilampen erbij halen, kosten niet eens zoveel en dan heb je wel het maximum profijt!

                  Verder is de set helemaal compleet, stekker in het stopcontact, en gaan.

                  Comment


                    #10
                    Re: Himalaya Gold onder de spaarlamp. 1e kweek

                    hmm, even wachten op mijn loon en dan kan ik zien of er genoeg geld op mijn rekening staat voor zo'n lampje
                    maar ik ga denk ik toch voor alleen de bloei dan. vaak worden autoflowers en dergelijke gelijk op 12/12 gezet toch? dus dan kan gelijk de bloeilamp erop ook niet zoveel kwaad denk ik. mooi dat zo'n setje gelijk compleet is en de 36 watt precies in me kasje past
                    plantje staat er alweer wat beter bij! meer bladeren en vertakkingen en een veel stevigere stam nu! top, ben erg blij. foto's komen over een paar dagen weer.

                    ff offtopic:
                    Ik kan me herinneren dat monty (d8 ik) ooit een mooie bong heeft gemaakt van een bobbejaanland beker,
                    en kijk eens waar ik zojuist de schuur mee uit kwam lopen:
                    IMG20120503_002.jpg
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...2x37W-35x50x75

                    Comment


                      #11
                      Re: Himalaya Gold onder de spaarlamp. 1e kweek

                      Vandaag weer eventjes wat foto's gemaakt van het plantje.
                      ze staat er redelijk goed bij volgens mij. wel wat bladeren die er een beetje misvormd uitzien en wat gele vlekjes.
                      Ik maak me er nu nog niet zo druk om aangezien t nog amper zichtbaar is maar als ik me toch ongerust moet gaan maken wil ik het graag horen!
                      ze heeft net water gehad dus de grond is een beetje nat op de foto's.

                      IMG_1661.jpgIMG_1662.jpgIMG_1663.jpg

                      Wanneer zou dit plantje overgepot moeten worden? of had dat al moeten gebeuren?



                      EDIT:
                      Ik realiseer me dat het gele blad komt door een teveel aan voeding (zal wel komen door de compost die ik heb toegevoegd)
                      maar als de plant er nog meer last van gaat krijgen wat moet ik dan doen? ik kan moeilijk de compost weer weghalen dan beschadig ik de wortels.
                      Last edited by hippieman; 5 May 2012, 15:21.
                      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...2x37W-35x50x75

                      Comment


                        #12
                        Re: Himalaya Gold onder de spaarlamp. 1e kweek

                        hey, kzou zeggen, een paar dagen, 2 ofzo, geen water, zo word je grond droger, ff na de winkel een zak aarde halen, en een grotere pot, en dieper ingraven die hap. tot net onder de lob blaadjes.

                        Comment


                          #13
                          Re: Himalaya Gold onder de spaarlamp. 1e kweek

                          thanks!
                          ik geef dr vandaag geen water en kijk hoe ze dat uithoud, als t een beetje goed afgaat zet ik hem morgen in een grotere bak.
                          kan ik hier gewoon potgrond voor gebruiken of kan ik het beter mixen met zaaigrond?? i.v.m. overbemesting.

                          peace
                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...2x37W-35x50x75

                          Comment


                            #14
                            Re: Himalaya Gold onder de spaarlamp. 1e kweek

                            Ik had mijn plantjes laten ontkiemen in 2/3 zaai en stek grond en 1/3 normale potgrond. Deden ze het prima op! Daarnaast: dat gele vlekje komt idd door teveel aan water, je grond is ook erg nat, gewoon net als Slettje zegt: ff geen water geven en de grond wat droger laten worden, dan moet het goed gaan!

                            Succes!

                            Comment


                              #15
                              Re: Himalaya Gold onder de spaarlamp. 1e kweek

                              quick update,
                              de plant is overgepot naar een wat grotere pot. ongeveer 20cm doorsnede en 15cm diep. moet genoeg zijn denk ik?
                              grond tot bijna aan de lobblaadjes toegevoeg. ze heeft 1 dag geen water gehad en vandaag weer wel. ze staat nu lekker in het zonnetje. geluk met dit mooie weer! helaas moek voor de examens leren
                              ff wat picca's:
                              IMG_1669.jpgIMG_1670.jpgIMG_1671.jpgIMG_1672.jpg

                              stir it up, little darlin
                              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...2x37W-35x50x75

                              Comment

                              Bezig...
                              X