Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Gefeliciteerd met de jongsters.
Ik ben erg benieuwd naar je resultaat .
Ga je wanneer je die peroxideregen laat vallen ook de donder en bliksem nabootsen Mont ?? lol man ,maar als je het niet probeert weet je ook nooit of het helpt .Dus ga vooral lekker door met experimenteren ,daar kunnen we allemaal iets van leren.
Ik heb inmiddels ook maar plaats genomen op de tribune
Raketten vliegen idd ook op waterstofperoxide maar dat is dan wel 90% de 3 % oplossing is gewoon in een drogist te koop voor een paar euro en is zover verdunt dat je dat veilig kunt gebruiken zonder dat je naar de maan word geblazen.
Wat we hieruit kunnen afleiden is dat zoon spectrabox II in stand 1 zeker geen 0,64 m2 optimaal belicht. Ga ik zakken met de unit dan belicht ik de zijkanten nauwelijks nog. Wil ik de gehele 80x80 ermee belichten dan hangt de unit eigenlijk te hoog gezien het strekgedrag.
Idd Monty dat zijn ook mijn bevindingen .Ik heb gemerkt dat zo'n box eigenlijk maar ongeveer 1x0,5M optimaal verlicht ,hang je 'em hoger dan krijg je wel meer spreiding maar minder intensief licht .Vandaar dat ik ook twee leds op 1m2 heb hangen .1x spectrabox proII 250 watt en een merkloze led met bloeibooster van 240watt.
Ik probeer m'n lampen altijd zo'n 40 cm boven m'n planten te hangen ,dit is volgens mij de beste positie al raad de fabrikant voor de groei een meter en voor de bloei ongeveer 40 cm aan .
Maar het neemt niet weg dat er best fatsoenlijk te kweken valt onder led .
ik denk er het mijne van, zijnde: te beperkt spectrum; je moet het dichtbij hangen om deftig licht op uw blad te krijgen en dan is het weer niet goed vanwege dat slecht spectrum.
weg ermee.
mss kun je experimenteren met er nog daglicht (nuja 4300K +-) LED spots bij te zetten (bv op 1 plant richten) en het verschil meenemen in het verslag?
Grtn en succes.
edit : ec hangt veel af van de Vapore Pressure Dinges.. maar dat wist je al he monty, veel verdampen is lage ec, weinig verdampen is hoge ec.
Ik heb de unit hier ook op 40 cm hangen leek mij ook de beste afstand.
Leuk dat je meekijkt bodos. Wat zijn jouw ervaringen qua voeding en ec. Lees verschillende dingen. De een zegt hoge ec de ander lage.
Gewoon de voeding gebruiken waar je zelf de beste ervaring mee hebt ,ik heb de speciale ledvoeding ook al geprobeerd maar dit bracht behalve iets stevigere toppen niets extra's t.o.v de Canna terra lijn ....maar met jouw ervaring kan je wellicht je planten wel " lezen " en zien wat ze eventueel nodig hebben of teveel van krijgen zodat je dit tijdig kan bijsturen .
Ik heb ook de verhalen gelezen van een hoge EC en hoge PH waardes bij het kweken onder led ,maar ik heb dit met de minieme ervaring die ik heb nooit te durven toe te passen omdat ik daarin tegen de planten nog niet kan lezen en bijsturen wanneer het nodig is dus zit ik met m'n EC 1,8-2 en PH op 6-6,2 tijdens de groei en dit laat ik tijdens de bloei periode oplopen tot een EC van 2,2 -2,4 en een PH van 6,8 ongeveer .
Vandaar dat ik jouw led topic op de voet ga volgen ,wellicht dat ik meer van jouw kan leren dan jij van mij .
Bedankt voor je antwoord bodos. Me plantjes "lezen" lukt nog wel idd. Ik was gewoon nieuwsgierig naar je ervaringen. Die ec en PH die je noemt is toch best redelijk hoog vind ik. Voor mij is geheel onder led ook allemaal nieuw dus best ff wennen en alle ervaringen en tips van medekwekers onder led zijn meer dan welkom.
Maar H2O2 komt in de natuur ook gewoon in de regen voor. Regenwater bevat waterstofperoxide in lage concentraties. Verschillende weerbeelden veranderen de concentratie in het regenwater. tijdens een regenbui krijgen ze buiten dus automatisch een opschoon beurt.
Ozon (O3Een tweede proces dat in de natuur van invloed is op het ontstaan van waterstofperoxide is onweer. Tijdens bliksem kan ozon ontstaan. Iedereen kent die specifieke geur wel na zo een spectaculaire onweersbui. Het principe is weer dat O3 gecombineerd met regen H2O2 doet ontstaan.
Dat waterstofperoxide een natuurlijke stof is, zal nu wel duidelijk zijn. Het maakt onderdeel uit van een natuurlijk proces. In me tentje regent het nooit. Toevoeging van waterstofperoxide, zou dat kunnen nabootsen.
Goede info, maar vermeld volgende keer wel even de bron: (natuurlijk schoonmaakmiddel) erbij!!
In mijn tentje regent het soms wel in de groei, maar idd zonder waterstofperoxide. Leuk bedacht!!
Zonde dat ze al zo gestrekt zijn en ben erg benieuwd naar results straks.....Eigenlijk ook wel naar je H2O2 toevoeging.
P1090081.JPGVandaag weer een beetje geklungeld in het led-tentje. Ik heb onderin de tent een tien cm dikke piepschuimlaag gelegd en de bakken andersom in de tent geplaatst dit kwam beter uit met de actieve inlaat. Ik heb momenteel de ledbak geheel aan om zo toch wat meer lichtdruk te krijgen en het strekken iets te remmen.
De Jamaica x SantaMaria staat dus nu achteraan in de tent. Vandaag piepte uiteindelijk toch nog de vierde en laatste van dit stel boven de grond. Hopen dat ik per bak een vrouwtje heb. P1090078.jpgP1090079.jpg
P1090066.jpgIn de voorste bak staat nu dus rechts 2 x euforia, daarnaast ploeterd 1 ppp tje die schijnbaar niet het vermogen tot trekken bezit en inimini blijft (mutandje) de andere ppp is niet boven gekomen tot nu toe. Daar weer naast staat de Madama Blanche die wel lekker gaat. Van de Cataract kuchkes en de BlackPearl nog geen spoor te bekennen. Wel jammer maar was ook risico om zo in de opgewaardeerde hergebruikte grond te ontkiemen en wie weet komen ze nog wel boven.
P1090055.jpgDe temp is momenteel rond de 26 graden wat prima is. De LV schommeld wat tussen de 40% en de 60 % al naar gelang de tussen poses van de spoei beurten. Ze krijgen momenteel aangezuurd water met 1 ml/l rhisothonic als bladvoeding.
Comment