Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
P1090528.jpgDe man waarvan ik alle fanblad verwijderd had na de top heeft zich inmiddels zeer breed vertakt en maakt nu volop bloei. Tijd om hem eruit te wippen. Wel een apart plantje geworden. Ik ga dat toch nog eens proberen met een vrouw; heel vroeg toppen en fanblad verwijderen en dan verder laten ploeteren. Zal veel meer tijd kosten. Maar de manier waarop de plant hierop reageert vind ik wel interessant om eens verder mee te testen.
Neen. Ik start opnieuw onder de led maar dit keer dus niet in een hergebruikte, opgewaardeerde en bemeste aarde maar netjes zoals het hoort in een arme lichte grond; een zaai en stekgrond / cocos mengsel. Dit om toch een eerlijk oordeel te kunnen vellen over kiemen en groeien onder deze led. Dit alles zal in de bonsai kast van g-tools gaan plaats vinden.
Ik zal het verloop van deze nieuw te starten ledkweek verder in dit topic verslaan zodat jullie het verder kunnen volgen en natuurlijk zal ik jullie ook op de hoogte houden van het wel en wee van mijn huidige miniwiet.
P1090531.jpgP1090542.jpgP1090539.jpgP1090543.jpg O ja voor ik het vergeet. Omdat ik hier een erg lage lv heb heb ik een kist water waar een mistmakrtje en een luchtpumpje in bubbeld voor me inlaat staan die zo de vochtige lucht naar binnen zuiigd. Werkt aardis ik houd me lv nu op en rond de 50 % wat ik prima vind. P1090527.jpg
Vanmiddag heb ik de passieve inlaat van de kast omgebouwd naar een actieve inlaat. Dit omdat de zogenaamde lichtdichte lucht doorlaten die bij de kast zaten niet echt lichtdicht waren en ook niet echt paste en er telkens weer uit vielen. Wel een minpuntje aan de kast die lucht doorlaten. Ze waren gemaakt van met de hand scheef gezaagde pvc buizen die dan ook nog eens slordig in elkaar geplakt waren. Jammer doet wel afbreuk aan de rest van de kast.
Ik heb zoals jullie zien de inlaat nu via twee 180M3/h buisventilatoren die de lucht in blazen. Ik denk dat ik nog iets gaten bij boor maar dat valt nog te bezien.
P1090555.jpgAls de deurtjes gesloten zijn en de afzuiging op stand 1 staat dan maakt de kast zoon 70 DB. Op een meter afstand is dat dan nog een 40 DB. Dus toch wel redelijk stil al resoneert de kast wel doordat men de afzuiger zonder rubber zo aan het dak geschroefd heeft. Dit geleid de trillingen van de afzuiger door naar de kast.
Hier komen dus ook nog gummen tussen. De kast zelf heb ik op wasmachine rubbers gezet om trilling naar de vloer toe te onderbreken. Werkt prima. Gamma,.... dat zeg ik. P1090548.jpg
Ik ben benieuwd wat er gebeurt met een start met lage EC. Je zou eigenlijk verwachten dat de hogere EC niet zo'n negatieve rol speelt als onder MH of HPS het geval zou zijn, vanwege de lagere verdamping.
P1090566.jpgP1090563.jpgNog even verder gefoddeld aan de kast. Ik heb een oscillerende tafelventilator omgebouwd. Dat was eerst een tafel ventilator met zoon onhandig grote voet eraan. Deze heb ik ervan gehaald (heel gedoe) en het bovenste stuk op een clip van een oude kapotte clipfan gezet. Zo kan die mooi gemonteerd worden aan de wand en neemt niet al te veel plaats in beslag.
Verder heb ik er een verwarming in gehangen. Deze doet echter meer dienst als ventilator momenteel. Het oscilleert de lucht op en neer. Beide samen mengen me lucht dus mooi. 's Winters zou ik die verwarming op een minimum temperatuur kunnen instellen (bijvoorbeeld 18 of 20 graden) om niet te veel te gaan schommelen tussen nacht- en dagtemperatuur. Echter verbruikt de verwarming op stand 1, 1000 wat en op stand 2, 2000 wat . Ik denk dus dat ik dat maar ga laten want anders ben ik zoon beetje me flat elektrisch aan't verwarmen en das dus niet echt de bedoeling. Het ding (krijgertje) lag hier echter nog steeds ongebruikt en als fan doet het prima dienst. Tevens kan ik de temp er mooi op aflezen. de groene lettertjes zullen me bloei niet verstoren.
P1090558.jpgVerder heb ik de afzuiger die aan het dak was vast geschroefd en veel trilling doorgaf, losgehaald en aan een elastiek op gehangen. Scheelt echt een boel trilling nu.
Afgezien van de LV ben ik momenteel wel tevreden met het klimaat in de kast. Voor de lv gaan we nog een externe bubblebak maken en dan komt dat ook helemaal goed.
Jointje rollen en dan maar eens een zakje stekgrond gaan ophalen en keuze maken welke ik ga zetten.
Op de vloer heb ik allereerst een isolatielaag van 5 cm dikke piepschuim platen gelegd en daar overheen een ruim stuk stevig bouwplastic. Daar weer boven op heb ik mijn oude vertrouwde wasmachinelekbak gezet. Dit past pressies Daar weer boven op heb ik mijn rekje met warmtekabel gelegd, dit keer eerst eens zonder zand om eens te kijken hoe dat werkt. Bovenop de vloerverwarming heb ik toch maar de overgebleven ledsletten uit de DR80 gezet. Van de 4 Santa-Jamaica's uit de DR80 waren er twee kerel. Spijtig genoeg stonden deze twee beide in 1 bak die dus nu afvalt. In de andere bak staan dus twee vrouwtjes. Zal je altijd zien he, ik had gehoopt in elke bak 1 vrouwtje over te houden, tja. De twee santa-jamaica's doen het nu ze eenmaal op gang zijn wel redelijk goed en hikken tegen de bloei aan. In de langwerpige bak heb ik omgedoopt tot bonsai tuintje. De ploeteraars mogen van me nog even doorgaan in de kast. Ik was toch wel benieuwd hoe die kleintjes verder gaan bloeien.
Zoals jullie zien is er links en rechts naast de wasmachinelekbak nog plaats voor 6, 11 liter potten. Deze heb ik gevuld met zaai en stekgrond waat iets cocos onder gemengd zit. Hierin zijn , onvoorgekiemd, 2 Catarac kuchkes gegaan, 1 Critical, 1 Bluetop, en 2 onbekende zaden gegaan. Eens kijken of er de komende week iets boven komt piepen.
Comment