Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

micro hydro kweek, silver haze auto en automatic maria

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    micro hydro kweek, silver haze auto en automatic maria

    Korting op 420shop
    daar zijn we weer, nieuwe ronde,nieuwe kansen

    2 soortjes dit keer.. silver haze auto en automatic maria, bijde van green label.

    afgelopen vrijdag 4x silver haze te kiemen gelegd, zaterdag ontkiemde ze,

    20120617_184357.jpg20120617_184144.jpg

    en vandaag zijn ze alle 4 boven de grond. de ene die ik over heb gaat op aarde naar buiten.

    20120620_174248.jpg

    de automatic maria's ga ik aankomende vrijdag te kiemen leggen. die zijn wat sneller klaar... vandaar...
    dan gaan de silver hazejes door naar de startblokken en onder de lamp.

    ook ga ik verder naar de zoektocht naar de beste potmaat voor autoflowers, de meeste autoflowers die ik geoogst heb hebben ergens tussen de 4 a 6l wortels aangemaakt, deze ronde ga ik dus voor 5 en 7l potten. ik ben op zoek naar een mooi met wortels gevulde pot, niet te veel, maar ook niet te luchtig.

    de silver haze gaat in 5l en de automatic maria's in 7l, ik hoop hiermee ook het hoogteverschil op te lossen.

    hesi is me goed bevallen, dus dat blijft onveranderd.

    ze mogen nu ff tot vrijdag buiten staan, ga de startblokken zo inwateren, dan zijn ze vrijdag of zaterdag wel stabiel qua ph waarde..
    Last edited by mr pitbull; 20 June 2012, 17:53.

    #2
    Re: micro hydro kweek, silver haze auto en automatic maria

    hoppa en daar issie weer! ik schuif m`n stoeltje weer aan ook wel fijn dat je twee soorten neemt kun je nog eens afwissellen


    ik wens je weer veel succes! en de dames natuurlijk ook

    Comment


      #3
      Re: micro hydro kweek, silver haze auto en automatic maria

      hier staat mijn stoeltje ook al weer !
      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

      Comment


        #4
        Re: micro hydro kweek, silver haze auto en automatic maria

        update:

        mooi dat er weer toeschouwers zijn

        de 4 sh tjes waren van het weekend 1 week oud.. helaas was ik te druk om te updaten.

        en inmiddels zijn er 3 am ontkiemd. helaas geen foto's want heb ze vanmorgen om half 6 gelijk in de buisjes aarde gezet. had weinig tijd.. en ze hadden een geweldig moment uitgekozen om hun worteltje te laten zien.

        vrijdag heb ik de sh onder de lamp gezet. 18/6, en denk ook de hele run 18/6 te houden..

        ik heb een nieuw voedingsvatje van 25l, de oude was geknapt.

        hesi groei 75ml
        hesi wortel complex 75ml
        hesi power zyme 60ml
        hesi supervit 5druppels

        ph 5,5
        ec 1.0


        het deel van de kast die we niet zovaak zien, alles is gewoon recht hoor, ik kan gewoon echt geen foto's maken
        20120625_154858.jpg

        lag bij de gamma, 10euri's met min max temp meting, werkt zonder stroom, als je goed kijkt zie je 2 rode balkjes die de temp naald heeft weggedrukt. top apparaat!!
        20120625_154807.jpg

        de sh dames, beetje gestrekt, te lang achter het raam gestaan..
        20120625_154746.jpg
        20120625_154716.jpg
        Last edited by mr pitbull; 25 June 2012, 19:07.

        Comment


          #5
          Re: micro hydro kweek, silver haze auto en automatic maria

          de 2de run sh valt wederom nu al tegen, ze ontkiemde al raar, penwortel en lobblaadjes tegelijk
          heb ze niet al te diep geplant en het is wel gelukt om ze boven de grond te krijgen. maar moest ze allemaal helpen met hun helmpje en staan enorm slap op hun steeltje, heb er een briesje opgezet maar nog steeds doen ze niet echt hun best om te wortelen heb ik het idee....

          de am ontkiemd prima, kon dus normaal geplant worden, en de lobblaadjes vouwen inmiddels mooi laag boven de grond open. de 4e doet het ook, die loopt een dagje achter

          Comment


            #6
            Re: micro hydro kweek, silver haze auto en automatic maria

            20120629_203928.jpg

            pfoehh,, wat een hitte,, en door de hoge lv krijg ik hem maar lastig omlaag..

            tijdens het lezen van andere kweekverslagen merkte ik op dat iedereen zich zo verdiept in de kleur van de trichombes
            ik lette eerder altijd op de planten, zodra ze niks meer opnemen, spoelen en knippen. de marge tussen net goed en net niet overrijp is +- 1,5 a 2 weken..
            ben wel nieuwschierig geworden naar jullie trichomben studie en heb mezelf maar eens een microscoopje gekocht moet er nog wel flink mee oefenen want nu zie ik er nog weinig mee

            20120629_203853.jpg

            de automatic maria's doen het uitstekend.. afgelopen week hebben ze zich buiten in de propegator voorbereid en zijn ze klaar voor de verhuizing.
            startblokken liggen in te wateren, en morgen verhuizen ze naar de kast..

            20120629_201407.jpg

            Comment


              #7
              Re: micro hydro kweek, silver haze auto en automatic maria

              update:

              de shtjes zijn 2 weken oud, de am 1

              sh inmiddels in potjes gezet en ze gaan lekker.

              de am inmiddels ook verhuisd naar de kast

              voedingsvat ververst:
              hesi groei 75ml
              hesi wortel stimulator 75ml
              hesi power zyme 60ml
              hesi super vit 5 druppels

              ec 1.1
              ph 5.8

              20120630_113128.jpg20120630_113122.jpg

              Comment


                #8
                Re: micro hydro kweek, silver haze auto en automatic maria

                staan der al weer deftig bij ziet er altijd zo ziekenhuis achtig uit met al die slangetjes aan je kindjes

                Comment


                  #9
                  Re: micro hydro kweek, silver haze auto en automatic maria

                  kleine update: de opstelling is bekend!!

                  1 automatic maria is afgekeurd, ook om buiten te zetten. ik had een tijdje geleden al wel een automatic maria laten ontkiemen voor buiten en die begint inmiddels goed te bloeien.

                  20120702_161223.jpg

                  links de silver haze auto die niet in de kast mocht blijven.. en rechts de automatic maria van +-5 weken?? ofzoiets plusminus.
                  de silver haze auto gaat lekker langzaam, zelfs onder de goeie zon van de laatste dagen.
                  en de automatic maria ziet er gewoon uit als een plantje waar niks aan gedaan is.. gewoon in een pot gedrukt en klaar, nog gineens water gegeven

                  maargoed fuck de zon!! binnen doen ze het veel beter

                  20120702_160949.jpg20120702_160930.jpg20120702_161017.jpg

                  de automatic mariatjes in de iets grotere potten gezet, als het goed is zijn ze volgende week net zo groot als de silverhazejes nu zijn..
                  Last edited by mr pitbull; 3 July 2012, 16:48.

                  Comment


                    #10
                    Re: micro hydro kweek, silver haze auto en automatic maria

                    dubbelpost

                    maar op de foto is te zien dat je kast niet geheel lichtdicht is ??

                    plantjes staan er mooi bij hoor !
                    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                    Comment


                      #11
                      Re: micro hydro kweek, silver haze auto en automatic maria

                      nagenoeg licht dicht, en de kamer zelf ook

                      en als van 0000 tot 600 de lamp uitgaat is het helemaal pikdonker.

                      maargoed daar moet idd aan gewerkt worden maar de luiheid wint vaak en vond die zwarte tochtstrips zo lelijk op een witte kast

                      de lamp hangt er eigenlijk ook verkeerd in ma dat moet ik nu ook al 25 weken anders maken

                      Comment


                        #12
                        Re: micro hydro kweek, silver haze auto en automatic maria

                        haha die luiheid ken ik ja
                        maar word hier wel aan het werk geschopt
                        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                        Comment


                          #13
                          Re: micro hydro kweek, silver haze auto en automatic maria

                          UPDATE:

                          de am is 2 weekjes oud, geloof het of niet, volgende week zijn ze net zo groot als de sh nu. vergelijk de sh foto's van vorige week zaterdag maar eens.. de sh word mooi vol en maakt erg mooie gezonde scheuten aan. ben erg tevreden over de huidige setup.. afwatering is perfect, temp is goed te beheersen, en verders werkt het systeem zonder problemen. de sh is nu 3 weekjes oud vanuit zaad.

                          20120707_113059.jpg20120707_113049.jpg20120707_113154.jpg

                          voedingsvat ververst, dwz complete vat eruit, nieuw vat aanmaken en terugzetten.. lekker makkelijk.
                          als je goed kijkt zien jullie dat de voedings en circulatiepomp in het vat hangt en niet op de bodem ligt, zo zuigt ie de romnel op de bodem zo min mogelijk door de pompjes.

                          20120707_110727.jpg


                          hesi groei 125ml
                          hesi roots 75ml
                          hesi powerzyme 50ml
                          hesi supervit 5 druppels

                          ph 5,8
                          ec 1.2
                          Last edited by mr pitbull; 8 July 2012, 16:44.

                          Comment


                            #14
                            Re: micro hydro kweek, silver haze auto en automatic maria

                            update:

                            het ziet er allemaal gezond uit, de sh is 4 weken oud en groeit gestaag.. met een week verschil starten doe ik ook nooit meer in zo'n klein kastje want de 3 weekjes oude am heb ik een beetje hoger moeten zetten om alles mooi onder de lamp te krijgen. maar in hun 4e week zal deze wel wat meer gelijk trekken in de groeispurtweek.

                            door de 5 literpotten heb ik als ik goed heb geteld een internode minder als vorige run dus dat zal qua hoogte beter uitkomen. de wortels komen er al wel onderuit dus een paar liter meer zou beter zijn. volgende ronde word +- 6,5l potten.

                            als de temp buiten normaal is, is de temp binnen ook optimaal. min 21 graden - max 25 graden
                            20120714_102400.jpg

                            de lamp hangt ook goed met dit kutweer had ik er wel tijd voor, hing eerst in het lang maar dan heeft de reflector minder nut
                            20120714_102346.jpg

                            topje in de maak.
                            20120714_102334.jpg

                            automatic maria 3 weekjes oud. ze zijn alle 3 female
                            20120714_102322.jpg

                            op de voorgrond het hoogteverschil dat ik tijdelijk moet overbruggen
                            op de achtergrond zie je dat ik bij de silver haze auto de onderste scheuten en wat blad heb weggehaald. dit zorgt voor betere airflow en zo krijgen de scheuten erboven meer energie waardoor ze veel dikker en sterker worden en nu al meegroeit met het hoogste punt vd plant.
                            20120714_102155.jpg


                            voedingsvat ververst:
                            hesi groei 100ml (iets minder, wil deze ronde met een lage ec werken)
                            hesi roots 60ml (fles was leeg, kan de nieuwe fles mooi nieuw blijven tot de volgende run.)
                            hesi powerzyme 50ml
                            hesi supervit 5 druppels.

                            naarmate de week vordert raakt het vat leeg, er word voeding opgenomen maar er komen ook afvalstoffen bij. de ec loopt dan op. ik vul daarom het voedingsvat alleen bij met water, zo hou ik de ec laag en verdun ik telkens de voedings verhouding, ik proef in de laatste run nog teveel voeding.
                            Last edited by mr pitbull; 14 July 2012, 11:21.

                            Comment


                              #15
                              Re: micro hydro kweek, silver haze auto en automatic maria

                              is iedereen nog wakker??

                              het kleinste automatic mariatje is wel het drukst geweest met haar ballenbakje

                              20120719_204914.jpg

                              maar ze blijven nog steeds erg klein ten opzichte van de hazejes, daarom heb ik de buitenste silver hazejes voor de zekerheid een knikje gegeven. wel blijven ze nu iets kleiner en zouden perfect in de kast passen dus ik heb de juiste potmaat/methode voor deze setup en kast gevonden.

                              vragen?opmerkingen? altijd leuk

                              Comment

                              Bezig...
                              X