Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflower Cola fles!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflower Cola fles!

    Korting op 420shop
    Voor mensen met weinig ruimte zoals ikzelf ben ik een klein experimentje gestart!
    2 autoflowers heb ik ieder in een 2 liter cola fles gezet en het worden behoorlijke
    sprieten, zodra ze in de bloei gaan haal ik de onderste bladeren weg zodat ze zich
    alleen kan focussen op de hoofdtop! Ik heb benieuwd wat het gaat worden.
    Plantjes staan 18 uur per dag 25 cm onder een 250 watt hps lamp en
    krijgen voeding!
    Groetjes Thurgood
    Attached Files
    "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

    #2
    Re: Autoflower Cola fles!

    is licht niet funest voor wortels? voor de rest leuk bedacht..



    groet,

    T-o

    Comment


      #3
      Re: Autoflower Cola fles!

      Je zou denken van wel ja...maar vooralsnog groeien ze als kool!
      In het begin was het plantje slechts 8 cm terwijl de wortels al helemaal onderin de fles
      zaten echt leuk om te zien!
      Zo kan ik ook zien hoe vochtig het halverwege is en onderin! En ik denk dat de meeste
      wortles wel door de aarde zitten dus dat ze het daarom zo goed doet!
      Als er 1 dikke vette hoofdtop op komt dan zou je er zo 60 70 in een 90 bij 90 tentje
      kunnen zetten:-p
      groetjessss
      "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

      Comment


        #4
        Re: Autoflower Cola fles!

        moet wel hobby blijven he maar het idee is leuk ..

        groet,

        T-o

        Comment


          #5
          Re: Autoflower Cola fles!

          Ze strekken als de tering en de fles word te klein, ik heb dit ook gedaan met een paar buitenplanten dit jaar ivm potten tekort maar ik zou het niet doen. Zet ze lekker in normale potten, dit is niet goed voor de wortels en het is ook nog te klein omdat de worteltjes al helemaal beneden zijn. Ook moeten de gaten eigenlijk helemaal op de bodem zijn en niet aan de zijkant. En nog een keer, ze strekken heel erg. Ik zou ze buiten neerzetten want als het zo doorgaat passen ze straks niet meer in je tent.
          Mijn joints verzekeren tegen brandschade.

          Comment


            #6
            Re: Autoflower Cola fles!

            Het zijn autoflowers:-p Ik had ze al op 25 cm afstand gezet om t strekken te voorkomen! En dat van die wortels geloof ik niet helemaal...die colafles is kwa hoogte even hoog als een 18 liter pot....In een 18 liter pot zijn de wortels ook binnen een week benenden!! Op een gegeven moment als ze beneden aankomen en niet verder kunnen gaan ze opzij en daarna nog eens omhoog:-p Daarom zie je soms planten waarbij je op de oppervlakte van de aarde allemaal kleine witte puntjes ziet uitstkenen.(wortels) Ze zal de colafles op een gegeven moment wel volwortelen maar zo lang hoeven die auto's niet....dus voor dat zover is is ze al oogstrijp! Met een buitenplant zal dit ook zeker niks worden daar ben ik ook van overtuigt!
            En autoflowers overpotten is zeker niet zo'n strak plan dus ik laat de dames mooi staan om te kijken wat t doet ik zal af en toe ff een fototje bijvoegen!!!
            "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

            Comment


              #7
              Re: Autoflower Cola fles!

              Ik heb al planten in normale potten:-p Dit is puur voor de Fun :-p
              "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

              Comment


                #8
                Re: Autoflower Cola fles!

                zodra ze in de bloei gaan haal ik de onderste bladeren weg zodat ze zich
                alleen kan focussen op de hoofdtop!
                Ze hebben al bijna geen bladeren en dan ga je er nog wegknippen
                Plantjes hebben die bladeren nodig.

                Comment


                  #9
                  Re: Autoflower Cola fles!

                  De onderste bladeren doen niet veel tijdens de bloei! Als er bij de toppen maar bladeren aanwezig zijn! Net als bij scrogg!!!
                  "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

                  Comment


                    #10
                    Re: Autoflower Cola fles!

                    Vergeet het,kan je absoluut niet vergelijken, bij een scrog moet dat omdat je met een dicht bladerdek zit, en als je de benen scheert blijven er voldoende bladeren over.
                    Jouw planten hebben nu al bena geen bladeren...zoek maar eens uit wat bladeren allemaal doen, maar ach, blijf in je wijsheid

                    Comment


                      #11
                      Re: Autoflower Cola fles!

                      waarom niet al je blad afknippen?
                      In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                      Comment


                        #12
                        Re: Autoflower Cola fles!

                        Ja, zou gewoon alles eraf knippen, dan kan ze alle energie in de hoofdtop steken.............euh, maarre...welke energie ?

                        Licht is niet goed voor wortels. Dat is decennia geleden al geconcludeerd.
                        Plantjes doen het wel, maar het is niet optimaal.
                        Als de penwortel beneden in de pot is, gaat die rondjes draaien, en niet meer omhoog.
                        Je ziet haarwortels aan de oppervlakte, bijvoorbeeld als je die afdekt met zw-w-folie en vochtig houdt, dat is niet de penwortel.
                        gallery_4254_232_301400.jpg Bron.
                        Maar dit is meer voor de fun, zoals je al zei, dus je verwacht geen wiet.
                        We zien nou eenmaal niet zo graag wietplantjes die het moeilijk hebben denk ik.
                        Dat heb je op een forum met hobbyisten he..
                        Ik zou zeggen, gewoon doen. Succes!
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Autoflower Cola fles!

                          Nee ik verwacht er niet al teveel van was meer een probeerseltje
                          Ik zie hier genoeg plantjes voorbij komen die het moeilijk hebben of waar
                          waarschijnlijk geen ruk afkomt....met tl en weet ik veel dus ach laat mij
                          lekker aan kloten:-p
                          Mijn planten staan er allemaal top bij en die cola flessen ach....als je voor 2 euro autoflower zaden kan krijgen
                          dan wil ik wel een probeerseltje doen....boeiend als ik er straks 5 gram per stuk vanaf haal de rest
                          van m'n planten zorgen daar wel voor:-p
                          "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

                          Comment


                            #14
                            Re: Autoflower Cola fles!

                            Als je die zaden via internet hebt zou je me dan de site willen geven aub?
                            Is wel leuk bedacht haha maar het zijn echt sprieten met totaal geen breedte erin :p
                            Ben benieuwd of het wat word haha!

                            Comment


                              #15
                              Re: Autoflower Cola fles!

                              Sorry ganjaman die zaden kon ik toen via via aan komen....zijn northern lights als het goed is....we shall see!!!1 van de 2 begint al richting bloei te gaan dus erg lang duurt t ook niet meer voordat we meer weten!
                              "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

                              Comment

                              Bezig...
                              X