Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

    Korting op 420shop
    De afgelopen maanden heb ik gewerkt aan een stealth kweek kastje.
    Voor de specs en foto's zie dit topic: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...stealth-kastje

    Nu alles klaar lijkt gaan ik beginnen met de eerste kweek ooit.
    Sinds zondag ben ik twee Hericules zaadjes aan het ontkiemen.
    Nu gaat er 1 als een speer maar de andere blijft wat achter ...

    Volgens mij is het zaadje wel gebroken maar er komt nog niks naar boven
    Kan dit nog goed komen?
    Of moet ik misschien snel een nieuw zaadje ontkiemen?
    (ik wil graag een kweek draaien met 2 planten)

    Ik hoor het graag


    ontkiemen.jpg

    Bokkie
    Last edited by Bokkie; 6 July 2012, 01:29.

    #2
    Re: 2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

    hee bokkie als ik jouw was zou ik hewoon een ander zaadje op laten komen,maar hoe groot is je hokje wat voor afzuiging,hoe lang is de planning de planten voor te laten groeien?
    voeding etc etc

    ps ben je bekend met scog methode?bind je je planten als het ware vast op een netje

    hoor het wel

    Comment


      #3
      Re: 2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

      He Rolling Stone,

      Ja, ik zat er ook al aan te denken.
      Het tweede zaadje wil niet echt lijkt het
      Dit is mijn eerste kweek en ik ga dit proberen in een zelf gemaakt kastje van 60x60 en 1,20 hoog
      (ik heb op dit forum ook een topic over het kastje met hierbij wat foto's etc: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...stealth-kastje)

      Ik wil zeker gaan scroggen aangezien de hoogte van het kastje maar 1,20m is en ik Tneon gebruik
      Gr,

      Bokkie

      Comment


        #4
        Re: 2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

        Succes! Ik kweek ook onder Tneon dus ben benieuwd
        If we all had a bong, we'd all get along

        Comment


          #5
          Re: 2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

          hee bokkie heb je kastje bekeken en ziet er goed uit vriend!
          ik ga je zeker volgen!

          Comment


            #6
            Re: 2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

            Ik zie niet eens een foto van je kastje

            Comment


              #7
              Re: 2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

              mooi mooi doe zo verder grtz

              Comment


                #8
                Re: 2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

                Helaas heeft mijn tweede zaadje er nog steeds geen zin in lijkt het.
                Het lijkt een beetje alsof ze zich aan het opblazen is
                Ze wordt wel steeds dikker maar komt gewoon niet omhoog ...

                wilnie.jpg

                Ik heb voor de zekerheid mijn andere 3 zaadjes in het spel gebracht.
                Deze staan nu samen met 'bollie' in de propagator

                3nieuwe.jpg samen.jpg samen2.jpg

                Het zaadje wat wel omhoog kwam heb ik eruit gehaald en in de kast gezet

                alleen.jpg inside.jpg

                Nog niet in de aardebak maar los in een plastic bakje.
                Wel zielig zo alleen maar deze ging als een speer.
                Even afwachten nu wat er allemaal naar boven gaat komen.
                Na de miss verkiezing zullen er 2 dames overblijven die in de aardebak mogen.

                Hopelijk heb ik nog geen grote fouten gemaakt tot nu toe?
                (ik hoor altijd dat het ontkiemen met een spongepot niet fout kan gaan maar dat heb ik iig al voor elkaar gekregen )
                Dus tips en adviezen blijven welkom

                @lesTattim: Ik heb wat foto's van het kastje in een ander topic staan: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...stealth-kastje


                Gr,


                Bokkie
                Last edited by Bokkie; 6 July 2012, 01:32.

                Comment


                  #9
                  Re: 2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

                  zo te zien doe je niks fout hoor kan ook gewoon een slecht zaadje zijn natuurlijk
                  ga zo verder en keep us posted
                  Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                  Comment


                    #10
                    Re: 2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

                    Hallo allemaal

                    Het is weer tijd voor een kleine update ...
                    Ik heb gisteren dame nr 1 in de aardebak gezet.

                    nr1.jpg

                    Bij het planten heb ik ook een gedeelte van de steel begraven want ze was al een beetje gestrekt volgens mij
                    Ze staat nu op 18/6 met de Tneon er vlak boven (+/- 10 cm)
                    Ik zag dat ze wel een beetje paars steeltje heeft aan de bovenkant (stress?)
                    Voor de rest ziet ze er wel mooi uit toch?

                    De vraag is nu wie er naast komt te staan (ik wil met 2 planten gaan kweken)
                    Ik had twee meisjes in een los bakje onder de lamp gezet maar dit heeft ze niet zo goed gedaan

                    nr2.jpg

                    Ik denk dat ze te vochtig hebben gestaan...
                    Omdat ik deze bak ook onder de lamp had gezet, verdampte het water erg snel en dacht ik dat het wel een goed idee was om een beetje extra water (met bacto) te geven
                    Of zou het komen dat ik ze (te vroeg) onder de Tneon heb gezet en ze wellicht te warm zijn geworden?
                    De komende dagen maar even kijken hoe deze zich gaan ontwikkelen....
                    Gelukkig heb ik nog 2 zaadjes in de propagator achter de hand waarbij er al 1 dame wakker is.

                    nr4en5.jpg

                    Ik hoop z.s.m. een leuk zusje te vinden voor nr1
                    Wordt vervolgd!

                    Gr,

                    Bokkie

                    PS Wanneer begin je eigenlijk te tellen? Is dit vanaf het moment je het zaadje in de spongepot doet of als ze omhoog komen?
                    Attached Files

                    Comment


                      #11
                      Re: 2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

                      vanaf het moment dat ze het koppie laten zien

                      ga zo verder !
                      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                      Comment


                        #12
                        Re: 2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

                        Die spongepots moet je in een bak water+bacto gooien, even laten liggen, en dan eruit, dan zaadje erin en in de propagator zetten.
                        Geen sloot water in de prop gooien.
                        Zo gauw het plantje boven de spongepot uit komt moeten ze in de aarde (incl. spongepot) en 5-10cm onder je t-neon, anders krijg je spaghetti-stengels.
                        Die ledlampjes in de deksel zijn niet toereikend, da's meer om met de led-hype mee te doen 441459193163840130.png
                        Tot zover ontkiemen-in-de-sannie-propagator-met-Q.

                        Wat ben je aan het tellen ?
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: 2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

                          Hier even een korte update ...

                          Nummer 1 doet het (volgens mij) erg goed in de aardebak.
                          Eergisteren waren de blaadjes een beetje licht dus heb ik nog wat bacto gegeven.

                          nr1_D9_20120713.jpgIMG_0554.jpg

                          Ik zie dat het blad nu al wat donkerder begint te worden (en ook wat meer omhoog)
                          Links is een foto van vannacht, rechts een foto van vanmiddag +/- 12 uur verschil
                          Als ik het goed heb, zit ze nu in dag 10
                          Wat denken jullie? Gaat dit goed tot nu toe?

                          Ik begin hem nu alleen een beetje te knijpen voor het zusje ...
                          Ik had zaadje nr2 en 3 verziekt door te veel water (zie hierboven)
                          Nummer 4 kwam wel naar boven (1 a 2 cm) maar heeft nog steeds geen bladvorming?!
                          En nummer 5 is nog steeds niet tot leven gekomen (na 8 dagen?!)

                          Ik neem aan dat het te laat is om nu nog nieuw zaad te ontkiemen?
                          Zou dan ook nog nieuw zaad moeten bestellen dus zou ze dan pas dinsdag/woensdag kunnen gaan ontkiemen
                          Dit gaat niet werken zeker?

                          Jammer, maar toch leerzaam zo'n eerste ronde


                          Bokkie

                          @Q: Bedankt voor de cursus Koste me wel 2 zaadjes maar vanaf nu doe ik het nooit meer fout! (hoop ik)
                          De vraag over de telling ging over het bepalen van de leeftijd. Ik vroeg me even af wanneer je begint met tellen maar als ik het goed begrijp (bedankt audiosystemrolla ) is het dus het moment dat ze naar boven komt en haar hoofd laat zien
                          Last edited by Bokkie; 14 July 2012, 19:34.

                          Comment


                            #14
                            Re: 2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

                            Hallo iedereen,

                            Hier weer even een korte update.
                            Tensio staat op 90 mbar.

                            IMG_0575.jpg

                            Temperatuur & lv zijn redelijk constant (voor mijn doen )
                            temp_16072012.jpg temp_17072012.jpg


                            Maar alleen is maar alleen en daarom ben ik op zoek gegaan naar een snelle meid die ik ernaast kan zetten.
                            (door geklungel heb ik haar zusje(s) verpest)
                            Ik heb nu 5 fem. WW zaden van RQS binnen en als extra kreeg ik er ook 1x Critical bij.

                            Ik wil proberen om in deze kweek ook meteen te gaan (leren) scroggen
                            Maar de huidige plant (Hericules) heeft nu wel een paar weken voorsprong ... (morgen precies 14 dagen)
                            Is het daarom een idee om voor de andere helft van mijn aardebak 2x WW te nemen???

                            Omdat deze wat minder groeitijd krijgen zullen deze waarschijnlijk minder groot worden maar samen moet het dan lukken om de andere helft van het netje te vullen. Of kan ik beter 1x WW erbij zetten en de Hericules gewoon wat langer laten groeien?

                            Ik hoor graag wat jullie zouden doen. Is dit een goed idee of slaat het echt nergens op?
                            Misschien een domme vraag in jullie ogen maar ik twijfel hier erg over (het is mijn eerste kweekje)
                            Ik kan daarom wel wat advies gebruiken
                            Alvast bedankt

                            Gr,


                            Bokkie
                            Attached Files
                            Last edited by Bokkie; 17 July 2012, 23:43.

                            Comment


                              #15
                              Re: 2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

                              Ik heb er ook niet veel verstand van maar je plantje ziet er nog niet uit dat ze volgende week al gaat bloeien. Volgens mij kun je nu nog alles doen wat je schrijft en nog meer maar is het kwestie van keuzes. Wat het beste is zullen veel hier wel een goed idee over hebben. En jij doet volgens mij al heel erg je best, mooi kastje heb je gemaakt man ziet er goed uit. Succes met je kweek en geniet ervan!

                              Comment

                              Bezig...
                              X