Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

    Thanks JIMBROwsKi!

    Ik heb ervoor gekozen om 2 White Widows te gaan ontkiemen.
    De Critical heeft een kortere bloeitijd dan de Hericules en dat lijkt me niet echt handig bij het oogsten (in een scrog opstelling)

    Tevens gaan er in de propagator meteen 4x Green-O-Matic
    Dit is een autoflower bedoeld voor wat guerilla werk

    Nog even een foto van het vrouwtje

    IMG_0581.jpg
    Tensiometer nog steeds op 90mbar

    Gr,


    Bokkie

    Comment


      #17
      Re: 2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

      Even een korte update.
      Het Hericules plantje zie je nu elke dag een beetje groeien

      IMG_0678.jpg IMG_0679.jpg IMG_0685.jpg
      De nodes zitten wel erg kort op elkaar en het begint aardig druk te worden rond de stam
      IMG_0681.jpg

      Begin vandaag begonnen met wat voeding (BAC groei voeding) te geven (ongeveer een 1/2 liter) wanit ik zag dat de bovenste blaadjes er een beetje verfrommeld uit zagen

      IMG_0680.jpg IMG_0684.jpg

      Mijn bak is alleen gevuld met een lightmix en de tablets van Sannie.
      Misschien dat ze wat extra voeding nodig heeft. Even aankijken hoe ze erop reageert.

      Ik vroeg me wel af of ik mijn lamp niet wat hoger moet hangen zodat ze misschien meer in de hoogte gaat?
      Ik heb mijn lamp (2x55W) nu op +/- 5cm hangen.

      Tot nu toe heb ik het erg naar mijn zin met de nieuwe hobby
      Zal nog wel een hoop dingen moeten leren maar tot nu toe is het me iig gelukt om haar meer dan 3 weken in leven te houden
      Gr,

      Bokkie

      Comment


        #18
        Re: 2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

        Even een korte update.
        Plantje groeit lekker. Ik ga van de week deze plant toppen.
        Ook zijn er 2x WW uit het zaad gekropen. Deze worden staan op dit moment nog in een potje en zullen later in de aardebak worden gezet.

        Volgens mij ziet ze er best gezond uit maar alle opmerkingen/tips blijven natuurlijk welkom

        IMG_0736.jpg IMG_0737.jpg

        Comment


          #19
          Re: 2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

          zien er mooi strak uit ! tneon doet zijn werk goed !
          mooi korte internodes mooi groen blad
          in 1 woord mooi dus !
          ga zo verder !!
          Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

          Comment


            #20
            Re: 2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

            Een paar dagen gelden heb ik het Hericules plantje getopt.
            Hierbij de foto's van het toppen en het resultaat na 3,5 dag


            Plant met top
            IMG_0748.jpg IMG_0749.jpg IMG_0750.jpg

            Plant zonder top
            IMG_0751.jpg IMG_0752.jpg IMG_0753.jpg

            Nieuwe toppen!
            new_tops.jpg IMG_0792.jpg IMG_0793.jpg

            Comment


              #21
              Re: 2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

              gaat de goede kant uit !
              Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

              Comment


                #22
                Re: 2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

                Eindelijk weer heel even tijd voor een kleine update ...
                Laatste weken extreem druk geweest.
                Helaas weinig tijd over voor mijn dames

                Inmiddels begint de Hericules aardig groot te worden en ik ben begonnen met scroggen.
                Kan volgens mij allang op 12-12 eigenlijk maar had echt geen tijd.
                Zal morgen wel even wat foto's plaatsen.

                Gr,

                Bokkie

                Comment


                  #23
                  Re: 2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

                  Ik had wat problemen met het uploaden van foto's maar zo te zien doet ie het weer

                  De Hericules is inmiddels een schitterende plant is geworden.
                  Ook erg groot trouwens
                  De volgende ronde ga ik denk ik voor 1 plant.
                  Hiermee kan ik best de hele oppervlakte mee vullen

                  Het scrog-rek hangt op 45cm en zit nu al aardig vol te raken
                  Zit pas sinds een paar dagen op 12/12. Ik heb ook nog de Tneon groei lampen er in (kleur nog niet aangepast)
                  Nu maar even kijken hoe de planten zich gaan ontwikkelen op 12/12

                  Gr,

                  Bokkie
                  Attached Files
                  Last edited by Bokkie; 3 September 2012, 01:14.

                  Comment


                    #24
                    Re: 2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

                    Ze zijn in ieder geval mooi groen.
                    Ga je ze niet platleggen en vastbinden ? (scroggen)

                    Je had de lamp wel 2 weekjes eerder op 12/12 kunnen zetten denk ik
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #25
                      Re: 2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

                      Hi Q!

                      Hierbij nog wat foto's want ik was al begonnen met scroggen ...

                      IMG_0846.jpg IMG_0847.jpg IMG_0850.jpg

                      Blijkbaar was dit niet te zien of moet ik nog verder aan mijn scrog techniek werken
                      En ja ... het had idd al 2 weken eerder gemogen
                      Had het alleen zo erg druk dat ik zelfs daar geen tijd meer voor had.
                      Ik hoop dat ze nu niet nog veel verder groeit want dan moet ik ze in een S-vorm gaan buigen
                      Ik heb ze een keer ingespoten met cannacura. Dit is bladvoeding en tegelijkertijd ook tegen ongewenste beestjes.
                      Ik denk dat de plant daarom zo groen is.

                      Ik had nog wel een vraagje over het snoeien.
                      Ik lees soms dat men alles weg knipt wat niet boven het rek uit gaat komen maar andere laten alles zo veel mogelijk zitten
                      Graag hoor ik jullie mening hierover.
                      Ook heb ik nog een vraagje over de bloei-lampen. Wat is het goede moment om de groei-lampen te vervangen door de bloei lampen?
                      Het is toch niet de bedoeling dat je deze meteen wisselt als je op 12-12 gaat?

                      De allerdrukste periode heb ik nu weer achter de rug dus ik kan me nu weer meer bezig houden met tuinieren
                      Ik zal proberen ook weer regelmatig een status update te sturen
                      Succes iedereen!
                      Gr,

                      Bokkie
                      Attached Files

                      Comment


                        #26
                        Re: 2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

                        ik laat alles onder het net zitten om schimmels / ziekten te voorkomen tevens staat je plant even stil als je dat soort dingen gaat doen
                        ik heb continu de bloeilampen erin zitten maarja ik werk met stekjes die dus al wat ouder zijn
                        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                        Comment


                          #27
                          Re: 2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

                          Thanks AudioSystemRolla. Ik zal het ook maar laten zitten dan.
                          Heb jij de bloeilampen er meteen in gedaan toen je op 12-12 ging?

                          Comment


                            #28
                            Re: 2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

                            he bokkie ziet er goed uit alleen vraagje gebruik je buffertabs van sannie samen met canna?.zou ik niet doen zou het aleen bij de produkten van sannie houden die miccor heb je die ook zo niet zou ik die er ook bij gebruiken en die bloei voeding.werkt gewoon perfect dat pakket van hem.maar verder gaat zo door en blijf je volgen.

                            grt vapo

                            Comment


                              #29
                              Re: 2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

                              De grote bladeren onder het net laat ik zitten, dat is je waarschuwingssysteem mochten ze tekorten krijgen ofzo.
                              De uitlopers onder het net haal ik weg, meestal halen ze het net niet, of het is al druk genoeg bovenop.
                              Zolang ze groeien kun je de groeilampen erin houden, je kunt ze ook al verwisselen, net wat je zelf wil, het maakt op 't eind niet veel uit.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment


                                #30
                                Re: 2x Hericules onder 4x55W Tneon (allereerste kweek ooit)

                                Ik heb nu de helft (2 van de 4) van de lampen vervangen door bloeilampen.
                                Ze begint nu een beetje aan de bloemvorming te werken lijkt het ...

                                IMG_0875.jpg

                                Het scroggen is een dagelijkse bezigheid geworden
                                Hier het resultaat nadat ik de linkerkant heb bewerkt

                                --off-topic: het toevoegen van foto's gaat sinds kort niet zo soepel meer .. foto's zijn nu (soms) niet meer direct zichtbaar in de tekst maar staan onderaan?!--

                                @vapo: Nee ik gebruik verder niks van Canna maar ik dacht dat ik beestjes zag en hem daarom voor de zekerheid iets gekocht wat tegen spint ed werkt (bleek achteraf een gewone mug te zijn ). Spullen van Sannie werken echt geweldig. Planten staan in een light-mix samen met wat buffertabs. Voor de rest alleen water?! Als ik andere kweekverslagen lees denk ik soms dat ik een hoop mis maar plant ziet er goed uit en ik heb niet het idee dat ze wat tekort komt. Ben nu wel begonnen met voorzichtig de BAC bloeivoeding mee te geven en ik heb ook nog een potje 'bloei stimulator' klaar staan

                                @QnQ : Ik heb de takken die onder het rek zaten en ook niet meer boven het rek komen weggehaald. De bladeren zoveel mogelijk laten zitten. Scrogrek hangt op zo'n 45cm.
                                Hier nog een foto van onder het rek:

                                Zoals je kunt zien is het nog steeds lekker vol
                                Is het verstandig om te dieven onder het rek?
                                Lijkt me zone van de energie?

                                Ik ben benieuwd wanneer de bloei in gaat. De bloeitijd van de Hericules is 9 tot 10 weken.
                                Al met al dus wel een langdurig rondje.
                                Daarom ga ik binnenkort beginnen met een 'grow and dry' hok zodat ik de doorlooptijd per ronde kan beperken.
                                Maar eerst maar even deze ronde afmaken
                                Succes iedereen!

                                Bokkie
                                Attached Files

                                Comment

                                Bezig...
                                X