Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AudioSystemRolla's stealth kweekkastje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: AudioSystemRolla's stealth kweekkastje ronde 1

    Hi AudioSystemRolla,

    Jammer van je problemen. Maar je moet het maar zien als uitdagingen en dan komt het best wel goed
    Voor wat betreft de temperatuur: draai jij ook 's nachts? Ik heb zelf de lampen aan tussen 21:00 en 9:00.
    Dat bevalt prima aangezien het overdag altijd boven de 20 graden is en je 's nachts de warmte van de lampen hebt.

    Hoe dan ook succes weer Tneon collega

    Comment


      #47
      Re: AudioSystemRolla's stealth kweekkastje ronde 1

      mijn kastje draaid van 22:00 tot 10:00
      en in de kamer waar het kastje staat is het 20 graden maar dankzij afzuiging word het wat kouder in het hok
      mijn actieve inlaat is een passieve inlaat geworden om de temp onder controle te houden
      de circulatiefan draaid ook alleen als de lamp aanstaat als het donker is draaid enkel de afzuiger
      zit ook te denken om de afzuiger automatisch te dimmen wanneer de lamp uit staat
      dus 100% met lamp aan en 60 % met lamp uit zo houd je wel verse lucht in het hok maar blijft de temp miss te handhaven
      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

      Comment


        #48
        Re: AudioSystemRolla's stealth kweekkastje ronde 1

        UPDATE TIJD !

        de wortels die ondertussen bij de buurpot naar binnen willen groeien
        DSC00787.jpgDSC00778.jpgDSC00786.jpgDSC00780.jpg
        en wat random kiekjes (ben nog steeds geen fotograaf)
        DSC00793.jpgDSC00791.jpgDSC00790.jpgDSC00789.jpgDSC00784.jpgDSC00783.jpgDSC00782.jpgDSC00781.jpgDSC00794.jpg

        de temperatuur is nu goed onder controle enkel de nachttemperatuur is imi te laag met 19 graden lamp aan is nu 27 graden
        de luchtvochtigheid schommelt tussen de 50 en 65 %
        ik heb de randen van de potten met elkaar met aluplakband beplakt zodat er geen / weinig licht bij de wortels terecht kan komen
        volgende week word de afzuiging vervangen voor een 250m3 softbox
        ook word er voorzien in een verwarmingsplaat die onder de vijvervolie wordt aangelegd om de wortels het lekker warm te laten houden ook in hun nacht
        over een maand komt er dan een fancontroller bij welke de temperatuur moet gaan regelen en tevens nog een 2x55 Watt tneon armatuur !
        zo hopen we op meer en dikkere buds
        het idee is om elke ronde op deze manier 6 plantjes scrog neer te zetten

        zo nou genoeg getypt nu eerst een roken !
        Attached Files
        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

        Comment


          #49
          Re: AudioSystemRolla's stealth kweekkastje ronde 1

          ziet er goed uit hoor... ik zou alleen niet zoveel meer van onder water geven, dat is waarschijnlijk de voornaamste rede dat je wortels op vakantie willen..
          succes !!
          Shivaman-s-Amnesia-scrogg

          Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
          (running)

          Comment


            #50
            Re: AudioSystemRolla's stealth kweekkastje ronde 1

            Gaat goed system

            Leuke scrogje in je stealkast

            keep it up
            sigpic

            Comment


              #51
              Re: AudioSystemRolla's stealth kweekkastje ronde 1

              Hi AudioSystemRolla,

              Ziet er lekker uit joh!
              En ook weer mooie upgrade plannen lees ik
              Ik heb zelf ook laatst een softbox aangeschaft maar toen ik hier naar aan het kijken was viel me op dat het prijsverschil tussen de 250 en 500m3 softbox erg klein was. Ik heb daarom een 500m3 model gekocht zodat je wat extra overcapaciteit hebt voor extreem warme dagen.
              Ga je de softbox ook buiten de kast plaatsen en door de filter blazen?

              En wat voor verwarmingsplaat heb je op het oog? Ik moet zelf ook nog de voorzieningen treffen voor de wintermaanden
              Hoe dan ook succes!
              Gr,

              Bokkie

              Comment


                #52
                Re: AudioSystemRolla's stealth kweekkastje ronde 1

                ziet er zeer mooi greets
                Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

                Comment


                  #53
                  Re: AudioSystemRolla's stealth kweekkastje ronde 1

                  mijn ruimte is zo klein dat ik wel buiten de ruimte moet monteren en uitblazen via het filter
                  ik heb voor de 250 gekozen omdat de kast daarvan 30x30x30 is en deze precies achter mijn ladekast past
                  na een beetje googlen kwam ik bij een redelijk goedkope oplossing voor de thermomat http://www.terramania.nl/webwinkel/shop/027996982608acf3e/027b8c996310bf507/index.html] kijk hier maar eens[/url]
                  ik zit alleen te twijvelen over de verlichting nog een 2x55W Tneon erbij of toch een hps 150 / 250 W
                  al zou ik dan waarscheinlijk de temperatuur minder goed onder controle houden ......
                  het verschil tussen 250 en 500 is idd minimaal maar bij het filter wel weer aardig
                  en met een 250m3 afzuiger word mijn lucht 1448 keer per uur ververst met een 500m3 zou dit 2896 keer zijn en ik denk dat het dan aardig stormt in dat kleine hokje
                  net zoals nu buiten .....
                  Last edited by AudioSystemRolla; 24 September 2012, 15:47.
                  Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                  Comment


                    #54
                    Re: AudioSystemRolla's stealth kweekkastje ronde 1

                    Bedankt voor de link. Ziet er erg goed uit.

                    Je hebt gelijk voor wat betreft de filter en de capaciteit van je softbox
                    Mijn softbox staat zo'n 7 meter van mijn kast dus daar verlies ik heel wat capaciteit mee.
                    De 250m3 moet in jouw geval ruim voldoende zijn lijkt me.

                    Ik wacht zelf even het resultaat van mijn eerste ronde af. Als de opbrengst tegen valt, ga ik ook voor een kleine hps en gaan de Tneons naar mijn (nog te bouwen) voorgroei hok maar als het resultaat goed is, haal ik er nog 2 Tneon's bij.

                    Comment


                      #55
                      Re: AudioSystemRolla's stealth kweekkastje ronde 1

                      wat dat voorgroei betreft heb ik n vraagje... begrijp dat je ook 2 hokjes heb.. ik heb ze nu zelf 40 dagen in groei gehad, waarvan eerste 20 dagen onder 2x55W TL stekarmatuur en de laatste 20 dagen onder 250W hps.. Is het mogelijk om ze 40 dagen onder 2x55W tl te zetten, met hetzelfde resultaat?
                      Dit zodat ik dus 40 dagen voor de oogst van de ene ronde, de zaden al kan gaan ontkiemen voor de volgende ronde.. (stroomverbruik zal wel weer oplopen)
                      Drogen wil ik misschien in zo'n camping-kleding-hang-kast proberen, (ook weer 2 weken tijdwinst..) en die aansluiten op het hok... voor de geur..

                      mogelijk ?? wat het groeien betreft dan..
                      Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                      Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                      (running)

                      Comment


                        #56
                        Re: AudioSystemRolla's stealth kweekkastje ronde 1

                        ik vind persoonlijk dat als je het goed aanpakt je erg goed kan voorgroeien onder de tneon mooie korte internodes etc
                        je moet er alleen rekening mee houden dat het allemaal net ff langzamer gaat onder de neon dan onder hps
                        en ik heb op het moment maar 1 hokje en mijn stekjes komen voorgegroeid aan en zet ze meteen op 12/12 dus veel ervaring heb ik er niet mee
                        drogen doe ik altijd buiten het hok omdat ik meestal de nieuwe stekken al binnen krijg als de oude nog niet eens klaar zijn
                        dus ik zeg doen !
                        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                        Comment


                          #57
                          Re: AudioSystemRolla's stealth kweekkastje ronde 1

                          Onder T-neon ist prima voorgroeien alleen zie ik het nut van 40 dagen niet in.. Groei max zo'n 3 weken voor liefst en tik daarmee eind bloei ook de meter aan dus is me groot zat.

                          Suc6 en Smookse

                          Comment


                            #58
                            Re: AudioSystemRolla's stealth kweekkastje

                            zo weer even een update OP mijn verjaardag nog wel
                            ze beginnen lekker te ruiken en het filter houd het allemaal goed bij
                            tevens een huisje gekocht dus wel kunnen het binnenkort iets groter aanpakken
                            verder weinig te melden ruiken steeds sterker toppen worden steeds dikker
                            houd nog steeds ongeveer 2/3 van het voedingsschema aan
                            DSC00804.jpg
                            DSC00805.jpg
                            DSC00806.jpg
                            DSC00807.jpg
                            DSC00808.jpg
                            en met licht uit
                            DSC00809.jpgDSC00810.jpgDSC00811.jpg
                            zo gisteravond al gevierd maar ga er zo wel weer een op roken !
                            Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                            Comment


                              #59
                              Re: AudioSystemRolla's stealth kweekkastje

                              Gelukkige verjaardag man! mooit scrog btw
                              Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                              Comment


                                #60
                                Re: AudioSystemRolla's stealth kweekkastje

                                thanx
                                foto's zijn niet heel scherp zie ik had al wat op
                                Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                                Comment

                                Bezig...
                                X