Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste Kweekverslag Autoflowering

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste Kweekverslag Autoflowering

hoe vind je zelf dat het er uit ziet? staan ze mooi stevig en stabiel in de grond?

ze zijn allemaal extreem gestrekt!! wonderbaarlijk dat ze niet omvallen, maar dat doen ze straks wel als de blaadjes groter worden.

de lamp moet er 5 a 10cm boven hangen, anders moeten ze zich te ver uitrekken voor het licht..

persoonlijk zou ik helemaal overnieuw beginnen...

maar je zou ze ook om kunnen potten en iets dieper kunnen zetten, maar deze zijn wel zo gestrekt dat ik er weinig succes in zie..

je moet gelijk goed van start gaan, nu begin je al met problemen.

Comment

1 ze strekken als een gek zou de lamp op max 10 cm van de plantjes hangen ! (zijn op zoek naar licht )
      2 de plantjes mogen tot aan de lobblaadjes(eerste ronde blaadjes) in de grond staan ! staan ze veel steviger ! dus overpotten !

en dan moet het wel goed komen !
      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

als je het steeltje zo diep onder de grond zet rot ie weg.. de helft kan misschien nog, maar tot aan de lobblaadjes is denk ik te diep.

Comment

@ Mr pitbull, de lamp hangt dicht hoor, is gewoon op de foto... anders zie je het niet goed op de foto.
          de lampt hangt maar 10 cm van de plantjes.

@ audiosystemrolla :: is het echt nodig van over te potten? is het niet goed om gwn wat meer aarde bij te doen voor de stevigheid van de plant?

Comment

op dit moment strekken ze zo erg dat ze erg instabiel worden en dat gaat niet goedkomen dat gaat knakken en dan is het over met de pret
            wat is de kleurcode van de groeilamp die je erin hebt zitten ?
            hang de lamp maar eens op 4 a 5 cm miss dat ze nog aandikken maar betwijfel het water in de schaaltjes geven voor een goede beworteling
            wat zijn de max en min temp en LV ?
            geef het een 50 -50 kans dat dit nog wat word maar ideaal niet meer helaas
            Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

de lamp is speciaal voor groei das een spaarlamp dak gekocht heb in THC store.
              de lamp hangt 5 cm nu. Kga ze genoeg water geven en afwachten. Ze staan wel stabiel vind ik. we zullen zien k hou je op de hoogte

Comment

nou ja oke, dan zeg ik niks meer, weer een eigenwijze die niks wil leren.. als jij ze mooi vind, vind ik dat ook. en zeg ik wat je wil horen.. ziet er erg goed en veelbelovend uit man!!

maar nou ff serieus, een laatste poging om te helpen,,
                als je zegt dat de lamp goed hangt, en dat de lamp zelf goed is, dan is je kast niet licht dicht, en komt er als het donker is licht in je kast. waar de plantjes naartoe groeien.

ergens doe je in iedergeval iets goed fout. binnen een week vallen ze om, geloof me nou maar..

welke kleurcode heeft je lamp? daar ben ik ook wel benieuwd naar. en hoelang staat je lamp aan?

je kan beter om de 2 dagen een beetje water in het schoteltje gieten ipv "ik ga ze genoeg water geven" beginnersfout nr 1: overwateren

btw: deze kritiek is bedoeld voor een beter product he, niet om je af te kraken.
                Last edited by mr pitbull; 6 August 2012, 19:50.

Comment

Comment

Beste,

kben hier zelf om bij te leren, ksnap niet waarom de aanvallendheid. U antwoord en ik stel er een vraag op, van waar ben k dan eigenwijs?

De lamp is 125w 7760 lumen e40 6400K
                    Ik aanvaard al jullie hulp & wil zeker niet eigenwijs doen, anders zou ik mijn verslagje hier niet op het forum posten. Ik aanvaard kritiek, het is eerste kweek alles kan mis lopen
                    Ik vraag gewoon wat ik er nog aan kan doen en of het nog te redden valt.

Na 3 dagen waren ze ontkiemd en dan na een week waren ze 5 cm groot dan hebben we ze een week zonder licht gedaan omdat we geen hadden. Dan waren ze Ongeveer 10 cm
                    en nu geven we ze al 4 dagen licht. 18 - 6.

Grtz

Comment

die week zonder licht is dus het probleem geweest van het strekken. nooit doen!!

in het begin is 20/4 nog beter, tijdens de donker uren strekken ze namelijk, hoe munder uur nacht, hoe minder ze strekken.

Comment

Wat is je advies, zou ik nog van uur veranderen of niet?

Comment

Als de mensen raad geven om te verpotten kan je dat best wel doen zoals ze nu staan is het beetje zielig voor ze..

Lampje is wel goed voor de groei maar niet goed voor de bloei.. je zoekt meer warm wit(2400-2600K) ipv koud wit dan Roder spectrum bloei, blauwer spectrum groei.

De zon schijnt altijd, dus altijd licht, behalve 's nachts dan aan het raam is altijd een optie als je elektriciteit niet werkt of wat voor reden ook.. M'n plantje staat grotendeels aan het raam in de directe zon en doet het heel goed.. Heel raar die week zonder licht voor mij, en zeker voor de plant denk ik. Je hebt autoflowers dus hoeveel tijd het licht brand maakt niet echt uit voor groei/bloei.. daarom zijn het ook autoflowers, je kan die gerust op 20/4 ook laten staan om wat verloren tijd in te halen. bloeien doen ze vanzelf dus liefst als ze al lekker gegroeid zijn en geen lange rietstengels zijn met wat blaadjes aan.
                          Werk aan de winkel

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door Jovana View Post
                          Wat is je advies, zou ik nog van uur veranderen of niet?
                          Tuurlijk.. ze zitten nog in de groeifase dus je kan het nog doen..

Comment

ik heb ook een bloei lamp voor erna ook spaarlamp van 200w van 2400k
                            we zulle ze verpotten! mijn reactie was niet vor eigenwijs te doen geloof me maar. Was gwn een voorstel of het een mogelijke oplossing zou zijn. Ze staan nu nog maar 2 weken uit en tzou jammer zijn om nu al te stoppen.

K hou jullie op de hoogte

Comment

Hoi Jovana,

Ik ben zelf ook een beginner maar persoonlijk zou ik het advies van mr Pitbull & AudioSystemRolla iets serieuzer nemen.
                              Zelf heb ik veel gehad aan hun tips.

Meteen gaven ze al aan dat je planten te gestrekt waren waarschijnlijk door een gebrek aan licht.
                              Nu, een aantal posts verder, geef je zelf het antwoord: "..dan hebben we ze een week zonder licht gedaan"
                              Als je m.i. meteen serieus naar het advies had geluisterd, was je er zelf achter gekomen wat het probleem was.

Geen verwijt verder maar mijn ervaring is dat (bijna) iedereen hier je probeert te helpen.
                              We zijn geen concurrenten maar collega's
                              Puur als vergelijking hieronder een foto van een auto-flower (green-o-matic) van 2 weken
                              GOM.jpg
                              (ready voor wat guerilla werk )

Succes!

Bokkie

Comment

Bezig...
                              X