Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blueberry binnenkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blueberry binnenkweek

    Korting op 420shop
    Heb van een vriend 5 feminised blueberry seeds gekregen.
    Ik heb nog nooit binnen gekweekt dus hulp is altijd welkom !
    Dus ben van plan om deze blueberry's eens binnen te proberen te kweken in een kast die ik aan het bouwen ben.
    Maar voor ik verder wil gaan met de afwerking van mijn kast had ik nog een aantal vragen.
    Mijn kast is 100 x 50 en 150 groot.
    Ben van plan om met tl lampen te werken, maar hoeveel tl lampen zou ik er best in hangen ?
    Ik weet dat de verhouden best van 1:2 is maar ben nog altijd er niet echt uit hoeveel lampen ik het beste hang.
    En met deze grote van mijn kast hoeveel planten zou ik best zetten ? Had gedacht aan 2, maar als jullie vinden dat ik met
    de ruimte van mijn kast er meer kan plaatsen zal ik dit liever doen.
    Voor de rest heb ik al een afzuiging systeem gemaakt en lucht toevoer ook ( fotos volgen nog van het proces)

    De topic om zelf een koolstof filter te maken is deze filter goed ? want heb al eens gelezen dat zo een zelf gemaakte filter
    niet echt werkt.

    Vanaf volgende week heb ik mijn camera terug en zal ik foto's posten hopelijk kunnen jullie mij helpen
    bij mijn eerste kweek !
    Cheers

    #2
    Re: Blueberry binnenkweek

    gewoon een klein beetje investeren en een hpsje halen om te bloeien want je moet behoorlijk wat tl hangen wil je een plant fatsoenlijk groeien
    kijk maar in mijn onderschrift topic's
    en nog een klein beetje meer investeren in een goede afzuiging met bijhorend filter zodat je planten ook genoeg verse lucht krijgen en je geen last van geurtjes hebt

    het hoeft allemaal niet heel veel te kosten je hebt het er in oogst snel weer uit
    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

    Comment


      #3
      Re: Blueberry binnenkweek

      Wat raad je dan aan van goede afzuiging en filter ( soms websites )
      ik heb nu een pc fan als inlaat aan de onderkant van de kast en een pc fan als uit laat in de bovenkant van de kast.
      En ik las hier op het forum nog goede resultaten met tl lampen. Maar wat voor hps lamp raad je me dan aan ?

      Comment


        #4
        Re: Blueberry binnenkweek

        ik raad HPS af in kleine ruimte maar meningen hier over verschillen.
        je kast is 1 meter breed en volgens mij zijn tl's 60 of 120 cm lang.
        dus je zou veel ruimte overhouden waar geen tl's kunnen hangen.
        wel heb je eventueel de mogelijkheid de kast op z'n kant te leggen.
        je plafond van de kast is dan 50 x 150 cm dus daar zou je eventueel 'n stuk of 6 tl's van 120 cm kunnen hangen en waar geen tl's hangen kun je 'n ventilator neerzetten.
        je hoogte van de kast is nu 100 cm dus heb je voldoende ruimte tussen de tl's en de potten voor de planten te kunnen laten groeien.
        afgzuiging adviseer ik 'n badkamer afzuigertje van gamma/praxis met 'n filtertje erop van 200m2.
        dan kun je de pc fans eventueel gebruiken voor de aanvoer van de lucht.
        verder eens rondkijken op het forum waar genoeg vorbeelden te zien zijn waar je veel meer aan hebt als 1001 antwoorden waar je dan ook weer uit zou moeten gaan kiezen zonder te weten of het wel werkt bij jouw.
        bouwen en beginnen en al doende leert men
        lesgeld betaal je overal dus als er iets mis gaat is dat je lesgeld en leer je wat je fout doet.
        al doende leert men
        met alleen kijken leer je niet veeel
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment


          #5
          Re: Blueberry binnenkweek

          30W TL is 90cm, kun je je kast laten staan

          Hoeveel vraag je ? Zoveel mogelijk.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Blueberry binnenkweek

            zit dit ff te lezen.... misschien heb je hier wat aan... ik heb 2x 55W lampen.. ook TL ofzo ... dit armatuur is 60 cm en is dus 110W ... is dat niet watt ??
            weet alleen niet of je eronder kan bloeien... heb kleurtje 840 ... zoiets staat erop denk... maar dat weet Audio volgens mij wel...

            DSC00562.jpg20121008_000649.jpg
            Shivaman-s-Amnesia-scrogg

            Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
            (running)

            Comment


              #7
              Re: Blueberry binnenkweek

              dat is een tneon oftewel PLL en hier zijn gewoon bloeilampen voor te krijgen
              die 840 is groei en dan heb je ook nog stekverlichting heirvoor
              je zal wel moeten scroggen voor een net resultaat
              Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

              Comment


                #8
                Re: Blueberry binnenkweek

                allright , ik denk dat ik alles eens goed opnieuw ga bekijken.
                Ik ga zoeken achter een beter kast want deze is toch niet zo geschikt, dus binnenkort kommen foto's van men nieuwe kast

                Comment

                Bezig...
                X