Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AF fast bud #2 - spaarlamp - 1e kweek!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: AF fast bud #2 - spaarlamp - 1e kweek!

Oorspronkelijk geplaatst door rollerken View Post
    Ik heb dringend een microscoop nodig om de trichomen te kunnen controleren. Kan je op basis van de haartjes van de bloem al zien wanneer ze klaar is om geoogst te worden? En kan het zijn dat je bv. De top al kan oogsten en de anderen niet?

Thx
    zou eigenlijk ook willen weten! Is er ergens een oude rot op het forum die ons beginnelingen kan vertellen hoe dat moet met bepalen of de planten klaar voor oogst zijn?

Comment

usethesearch.JPG
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Lol
        Qnq bedankt, ik vond 'm niet!

Comment

Vandaag met het vergrootglas erop om naar de trichomen te kijken!
          Dit is m'n topje
          Attached Files

Comment

Bij mij beginnen er nu ook stampertjes te komen echt dikke toppen zijn er nog lang niet deze ziet er ook nog vrij miniem uit hoor.
            Geduld geduld
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

Comment

Ja, geduld is een mooie opdracht
              Er zijn ook nog geen bladeren aan het verkleuren, het zal nog even wachten zijn...

Comment

Ondertussen ben ik bezig met het voorbereiden van m'n 2e winterkweek.
                ik had 3 zaadjes van de fast bud 2. Eentje die nu groeit onder een spaarlampje.

overtuigd door de vele ervaren kwekers gaat de volgende kweek onmiddellijk van start met een philips HPS 400 of 600 Watt. huidig plantje zal nog een 3 tal weken genieten van het spaarzonnetje, dan gaat ie om.

vanaf dat die omgaat, zal mijn 2e kweekje in de grond steken

Comment

Ga je het niet wat uitbreiden?

Comment

Neen, is puur eigen gebruik met 1 plantje per kweek kom ik netjes toe!

Comment

hou je dan ook rekening met curen?

om het lekkerste wietje te krijgen laat je de wiet tot ongeveer 8 weken ''curen''.
                      Dit houdt in de wiet geleidelijk vocht laten verliezen en de werkzame stoffen zullen dan nog opbouwen.

Veel sterkere wiet heb je dan in vergelijking met als je het snel droogt.

Wat ik zou doen is minimaal 2 planten groeien, in het begin 1 sneldrogen (je wilt niet zonder zitten neem ik aan) en de andere laat je 2 maanden curen, zodat je als je door je eerste plant heen bent, de 2e gecured is en je die dan kan pakken terwijl er 1 of 2 nieuwe plantjes groeien. Afhankelijk van je gebruik moet je dan een beetje kijken of je 1 of 2 planten moet zetten maar om het proces te starten zul je om te voorkomen door je wiet heen te gaan, 2 plantjes moeten groeien.

Comment

Dank voor de info. Met curen hou ik nog geen rekening, hoewel mijn glazen potje wel klaar staat
                        misschien dat ik wel een setje super lemon haze laat groeien en dan 2/3 de pot in ofzo
                        ben nu al zo hard aan het aftellen naar mn fast bud toetje. 1 december gaat ie eraan

Comment

je bent te gefixeerd op de oogst, misschien heeft ie wel langer of korter nodig
                          Gewoon per dag volgen dat advies heb je ook al van meerdere hier gekregen denk ik

Als ik het me goed herinner begon jij rond dezelfde datum als ik, en mijn planten reken ik zoiezo voor nieuwjaar niet op.
                          Keesranch zn planten zijn iets later dan de mijne geplant en zijn ook autflowers en die rekent rond half tot eind december.
                          Is maar een tip, maar anders gaan de dagen erg lang duren als je alleen maar geintresseerd bent in oogst

Comment

wat duderanch zecht en vergeet niet dat bij een te vroege oogst het thc gehalte van de plant nog heel laag is, pas in de laatste 3 weken komt dat boven de 10 % uit.
                            te vroeg oogsten is gewoon heel zonde, lekker laten uitbloeien
                            Ronde 2 voor Critical auto flower
                            Purple #1, Super Lemon Haze en Cheese superstek plan deluxe

Comment

Klopt allemaal, mijn dagen duren erg lang
                              ja. Ze heeft nu al bruine haren... Wat ik al van kweekverslagen lees over de fast bu 2 is dat ie gemiddeld 40 dagen bloeit, zou bij mij 1 dec zijn zien wel wel !

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Mn topje wel in het donker met flash getrokken
                              Attached Files

Comment

ziet er goed uit alleen jammer dat je het daar ook echt van moet hebben bij spaarlampen Ik weet niet of je mijn thread ook volgt maar ik ben ook niet voor niks overgestapt naar hps kun je jou plant met de mijne vergelijken

Comment

Bezig...
                                X