Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek LowRyder#2 (Autoflower)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweek LowRyder#2 (Autoflower)

Korting op 420shop
    Beste mede-kwekers,

Aangezien er al zoveel kwekers zijn die hun mooie oogsten delen, wil ik mijn plantje ook een kans geven PLUS ik heb nog een aantal vragen!
    Ik heb dan ook niet de juiste spullen voor een goede oogst, maar met een hoop creativiteit en fun hoop ik toch wat te kunnen bikken
    Ik heb sinds 24-09-12 mijn zaadje gekregen (LowRyder #2) Ik heb nog meerdere zaadjes, maar aangezien mijn ouders het niet mogen weten moet ik het zo 'luchtig' mogelijk houden xD
    Maargoed.. Het ontkiemen is goed gegaan, binnen 2 dagen had ie al een worteltje van ongeveer 1 cm.
    Ik heb het zolang in een glazen pot/vaas
    gedaan omdat ik nog geen potten had thuis.. Het zaadje heb ik max. 1 cm onder de universele potgrond gestopt, en wat water gegeven natuurlijk Ik merk dat het plantje maar heeeel langzaam groeit helaas.. Weten jullie waarom?
    Ik heb maar het minimale in huis om echt een goede oogst neer te zetten maar ik doe het ook voornamelijk voor de fun
    Ik ben vanaf het ontkiemen tot nu inmiddels 15 dagen bezig (dus 13 dagen met de ontkieming eraf) Ik zal iedere week (proberen) wat nieuwe foto's sturen!!

LV: ligt rond de 40% (dat mag hoger dus probeer met natte handdoeken richting de 50% te gaan)
    Temp: 21 tot 24 graden
    Universele potgrond
    Glazen vaas/pot (maar binnenkort wordt het een 11 Liter pot)
    In totaal licht van 100 watt (voor als de zon maar niet wilt schijnen, is dat een noodoplossing)

VRAGEN:
    Hoelang moet een autoflower per dag in het licht staan?
    Hoeveel water moeten ze per dag krijgen?
    Hoe komt het dat ze zo langzaam groeit?
    Opmerkingen?
    Tips & Tricks?

2012-09-30 16.51.08.jpg2012-09-30 16.52.50.jpg2012-10-01 14.13.28.jpg2012-10-04 13.41.03.jpg2012-10-09 13.54.06.jpg2012-10-09 13.54.22.jpg2012-10-09 13.54.41.jpg

Re: Eerste kweek LowRyder#2 (Autoflower)

18 uur per dag licht tot de oogst
    voelen of de pot licht is dan beetje water geven
    geen idee kan aan een hoop dingen liggen gewoon geduld hebben denk dat ze nu wortels aan het aanmaken is
    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Bedankt voor je reactie! Dit is ook maar mijn eerste keer. maar kan ik dan niet net zo goed 24uur licht houden, of moet het plantje ook rust hebben zeker?
      Ik weet namelijk niet wat die paar uurtjes donker voor nut heeft? Voor de rust van het plantje zelf denk ik..?
      Ik wacht het wel weer een paar dagen af ik stuur iedere zondag wat foto's

Comment

nou een plant heeft een dag en nacht nodig voor oa de fotosynthese en 24 u licht heeft ze idd ook geen rust
        en donker moet ook echt helemaal pitch black zijn

Comment

wtf ik geef geen nachtrust tot bloei :d

maar goed ieder zen ding

en zoizo af op 18 kan mag ook op 12 doe ik ook

grtz
          Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Een autoflower kun je ook onder 24/0 zetten, ze hebben geen rust nodig.

Waarom ze niet hard gaan eh...?
            Kijk eens in zo'n spaarlampje. Onthoud dat.
            Wacht nu tot de zon schijnt, en kijk dan eens in de zon. Merk je verschil ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Okee dus bij autoflowers gewoon zoveeel mogelijk licht geven aan de vrouwtjes
              Je hebt gelijkt QnQ, ik snap je punt haha

Ik dacht juist dat het niet zo verstandig was om in doorzichtige potten te kweken omdat de wortels niet van licht houden toch?
              Kunnen jullie vanuit mijn foto's zien of ik teveel of te weinig water geef?

Comment

Wat kan ik het beste doen voor de reflectering van het licht voor de plantjes? Sommige zag ik met aluminiumfolie en andere met spiegels zelfs..
                Dat hoeft van mij ook weer niet, om overal spiegels neer te hangen haha,, maar zou aluminiumfolie nut hebben?

Comment

wit schilderen of zwart/wit folie hangen zijn de kosten ook niet ...

Comment

Is voor mekaar!

Comment

Je ouders mogen het niet weten?
                      Wacht maar op bloei, ze zullen het weten want dat gaat ruiken!
                      Of je moet een goede filter hebben.

Comment

Ja klopt Maar mijn ouders zijn de moeilijkste niet dus komt wel goed En anders laat ik ze mijn resultaat beoordelen, dan willen ze niks anders meer haha

Comment

Hier weer een kleine update zoals ik beloofd had.
                          Niet veel veranderingen zoals je ziet.. Ik heb het idee dat zij ook nog niet echt wilt groeien, Iemand daar tips over?
                          Owja en de lobblaadjes worden geel, ik weet niet of dat kwaad kan?
                          Ik heb mijn plantje nu 18 dagen met 2 dagen ontkieming eraf gerekend.
                          Tips zijn altijd welkom!!

IMG-20121015-WA0002.jpgIMG-20121015-WA0003.jpgIMG-20121015-WA0004.jpgIMG-20121015-WA0005.jpg

Comment

Ziet er goed uit hoor, mooi groen.

Je hebt niet vertelt wat voor licht je gebruikt alleen iets met een noodoplossing als de zon niet scheen ofzo (vaag).
                            Denk dat je lamp er dichter op moet.
                            Wat wel zo is, als je plantje eenmaal meer blad heeft gaat ze iets sneller groeien want ze kan meet fotosynthese waarnemen.

Comment

effe kijken op het forum bij verlichting.tl of spaarlampen kosten niet veel en geven toch wat wiet.en de afstand tot de plant is heel belangrijk.

Comment

Bezig...
                              X