Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower
Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower
goeie tip van QNQ bekijk de filmpje eens.
ik ben zelf ook met cropping bezig en dat gaat als een speer. zeker met spaarlamp techniek is dit een
aanrader. je kan je plant nu nog makkelijk (maar voorzichtig) croppen. dan groeien ze vanzelf weer naar het licht.
een tip, alleen kneuzen help vaak niet. ik zet zelf de dieven en stammen vast met draad en klemmetjes. dan blijven ze zitten.
anders groeien ze terug naar oude stand.
Hallo Allemaal!
Bedank voor de tips, info en advies!
Ik heb het advies van bramonius opgevolgd door haar met een touwtje om te buigen. Ik hoop dat ik op deze manier een beetje ga uitkomen met de hoogte. M'n volgende kweekje ga ik het zeker anders aanpakken, dan ga ik scroggen!
hey nickus,
als het goed is staat ze alweer naar de lamp gericht. scheelt zeker een cm of 10 zo
gok ik. en je merkt aan de plant (nu je na 24 uur weer gaat kijken) dat ze geen enkele
last zal ondervinden. tevens heb je in eerste instantie (je vond het eng) gekeken en keer
goed gefronst en maar gehoopt dat al dat blad weer goed komt te zitten want het zag
er na het buigen wel raar uit, kan nooit goed zijn whoehahaha komt helemaal goed
en waarschijnlijk beter door verbeterde lichtinval. je top (als deze niet getopt is) houd niet
alleen veel licht tegen, maar maakt de stralings graad van je lamp op afstand van de rest
op naar de scrog bij je volgende ronde, maar eerst deze maar volbrengen he
@ Bramonius, Wederom bedankt voor de tip! Ze lijkt nergens last van gehad te hebben.
@ berry ryder, WELKOM!!
Het is echt ongelofelijk hoe snel zo'n plant is... aan het einde van de middag heb ik d'r omgebogen, en de volgende ochtend stond de top alweer recht op!!! Nu is het wel zo dat de hoofd top niet meer recht onder een lamp staat, zou het een goed idee zijn om nog een extra lamp (speciaal voor haar) er boven te hangen?
Op het moment lijkt ze niet meer echt te groeien, elke keer als ik ga kijken zitten er weer meer witte haartjes in de toppen/topjes!
Ik ga straks weer ff wat foto's schieten... deze zal ik later of morgen even posten!
ze is in bloei aan het schieten. je ziet de kroon mooi veranderen. ze zal nog wel evenn door schieten
om toch die laatste kans te grijpen alvorens ze echt bloemen aanmaakt. maar de vorm komt er al in. als
de pistels doorkomen zal de bladgroei met 1 a 2 weken steeds meer afnemen en zal je plant bloem maken
tot dit uit bulkt tot een "top". dus meer haartjes elke dag en steeds minder groen ertussen. de leukste 8 weken
gaan nu beginnen .
en die extra lamp zal ze heel fijn vinden. is meer lumen
maarre die voeding, geen idee. is wel een merk substraat... maar mij niet bekend. tja wie niet waagt.....
maakt nooit fouten. maar goed proberen en zien is resultaat en kennis.
Hallo,
Alles gaat nog steeds goed (volgens mij).
- De ... (schuine uitlopers met topjes) groeien behoorlijk. Wat is de benaming van deze schuine uitlopers eigenlijk???
- Er komen steeds meer witte haartjes in de topjes.
- Plant ziet er nog (redelijk) gezond uit.
Er zijn ook een paar dingetjes die niet goed gaan, maar dat lijkt mij geen ramp.
- De onderste blaadjes zijn helemaal geel/droog geworden.
- 1 topje was tegen een lamp aan gegroeid en daardoor nu 2 verbrande blad puntjes.
- Ik heb nog steeds geen voeding gekocht.
- Er beginnen steeds meer stengeltjes paars te worden. (tekort aan voeding toch???)
Dingen die ik gedaan heb.
- De ...(schuine uitlopers met topjes) die te hoog worden, naar beneden geknoopt met een touwtje.
- Nog een extra lamp boven de "hoofd top" gehangen. 23 Watt Tornado, nu in het totaal 101 Watt boven mij dame!
- En uiteraard water geven als ze daar zin in heeft!
Ik zal vandaag of morgen weer even wat foto's maken en ze hier posten!
Comment