Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

    Comment


      Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

      Comment


        Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

        Bedankt voor jullie reactie, dat is duidelijk! Maar nu ik nog even verder heb zitten spelen met mij microscoop ben ik inmiddels ook al een aantal amberkleurig tot zwarte trichomen gevonden. Hier zal ik later wat foto's van plaatsen. Mijn vraag is nu... waar moet ik de trichomen controleren?

        Ik hoor graag van jullie!

        Gr. Nickus

        Comment


          Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

          Op de calyxen en je topblad. Als daar al zwarte tussen zitten dan is die eigenlijk al over de top heen. Oogst maar.

          Comment


            Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

            De bladranden gaan vaak als eerste naar amber toe, zodra 50% van je hele hooftop amber is zo'n beetje dan omhakken!
            Succes ziet er mooi uit hoor!
            Als ik op de fotos af moet gaan zeg ik laten staan!!zeker nog een weekie wachten kijken wat er veranderd.
            GRTZ Thur.
            "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

            Comment


              Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

              Wederom bedankt voor de reacties.
              Op het moment lijkt het er op dat er van alles wat zit, doorzichtig, milky en amberkleurig. Het overgrote deel is nog doorzichtig dus ik laat d'r nog even staan. Ik heb nog even een fototje gemaakt van een paar amberkleurige trichomen en weer een paar gewone foto's. De top op de 5e foto is wat bruin, dit komt omdt ze even tegen de lamp aan heeft gestaan.

              Dag 103.jpgDag 103 (4).jpgDag 103 (9).jpgDag 103 (11).jpgDag 103 (12).jpgDag 103 (13).jpgDag 103 (16).jpg

              Verder heb ik nog even een vraag m.b.t. het oogsten. Ik heb veel opgezocht over oogsten maar kom ook veel verschillende verhalen tegen. De ene knipt z'n hele plant om en laat deze drogen, de ander knipt alle uitlopers los en weer een ander knipt alleen de toppen. Ik heb begrepen dat het de kwaliteit ten goede komt als je de hele plant omhakt en laat drogen... is dit zo? Ik heb ook wel eens gelezen dat je de plant een aantal dagen geen water meer moet geven en in het donker moet laten staan voordat ze omgehakt wordt. is dit beter? of maakt dat allemaal vrij weinig uit?

              Ik hoor graag van jullie!!

              Gr. Nickus!

              Comment


                Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                Het proces van wiet-verbeteren-tijdens-het-drogen heet "curen". Het kan inderdaad een paar dagen donker inhouden; complete plant drogen; de hele plant een week onder water zetten; de zooi fermenteren door het drijfnat een paar dagen op 35 graden te zetten... Te veel om even te beantwoorden. Vraag het Google, en je kunt je een avond lang inlezen.

                (Mijn favoriete proces is: De wiet oogsten en direct helemaal schoonmaken. Vervolgens in gesloten plastic zakken 2 dagen in een oventje leggen op 35 graden. Daarna alles uitspreiden en twee dagen drogen met een kachel en ventilator, zodat er geen schimmel meer in kan komen. Dan ventilator en kachel weg, en rustig verder laten drogen.)

                Comment


                  Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                  Hallo!

                  Ik kan haast niet meer wachten om mijn plant om te hakken. Maar ik wil toch nog even jullie advies afwachten...

                  Ze steekt inmiddels 109 dagen boven de grond. Bekijk de foto's maar!!!

                  09022013_1.jpg09022013_2.jpgDag 109 (6).jpgDag 109 (9).jpgDag 109 (13).jpgDag 109 (15).jpgDag 109 (16).jpgDag 109 (19).jpgDag 109 (21).jpgDag 109 (27).jpgDag 109 (34).jpgDag 109 (35).jpgDag 109 (36).jpg

                  Mochten jullie nog wat willen weten... vraag maar!

                  Gr. Nickus

                  Comment


                    Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                    Gaat lekker zeg.

                    Comment


                      Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                      Zie ik rotte plekjes, of zie ik dat verkeerd?
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                        @ LR2, daar was ik dus ook al bang voor... Op welke foto denk je dat te zien?

                        Gr. Nickus

                        Comment


                          Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                          Hallo,

                          Ze is GEOOGST! Vanavond of morgen zal ik een paar foto's van de toppen plaatsen.

                          Gr. Nickus

                          Comment


                            Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                            gefeliciteerd goed laten drogen he

                            Comment


                              Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                              Zo... bij deze dan de foto's en nog wat info.

                              Het knippen was voor mij natuurlijk ook de eerste keer, ik zal even vertellen hoe ik het gedaan heb. Misschien heeft iemand advies voor de volgende keer?!
                              1. Takje afgeknipt.
                              2. De grotere bladeren tussen de top weg geknipt en bewaard in een bakje.
                              3. De kleine bladeren rondom de top weg geknipt en ook weer opgevangen in een apart bakje.
                              4. De toppen opgehangen in het zelfde hokje als waar ze groot geworden zijn. Wel even de lamp en de ventilatie er uit gehaald, de lucht wordt nog wel afgezogen.
                              5. Beide bakjes afgesloten en in de vriezer gelegd. Misschien kan ik hier later nog wat mee!?!?!?!??
                              6. Alle mini topjes heb ik bewaard en te drogen gelegd op een handdoek.

                              De toppen zijn niet heel erg compact maar zien er (naar mijn idee) best goed uit. Volgens mij zijn de toppen niet zo compact omdat ik onder een paar spaarlampen de plant heb groot gebracht. Het is wel erg leuk om nu de stam van de plant te zien... het is net een vraagteken! Kijk zelf maar!!

                              Geoogst (5).jpgGeoogst (7).jpgGeoogst (8).jpgGeoogst (10).jpgGeoogst (11).jpg

                              Comment


                                Re: Eerste kweek, 45x45x95cm, Philips Tornado 23W, WW Autoflower

                                bij deze, geen probleem nickus, was een ware ervaring, ook voor mij

                                je kan een topje overigens boven de verwarming drogen, leg ze dan op een krant
                                dan gaat ze niet broeien (de krant isoleert iets, maar zet de warmte langzaam door)
                                met een dag of 2 a 3 is ze dan wel redelijk droog. het is ook even wachten, maar dit is de meest betrouwbare
                                manier (je zal hoesten omdat ze 10 dagen nodig heeft de chlorofielen te laten verdwijnen).

                                geniet ervan. o ja dat ze niet compact zijn is omdat je geen extra veoding hebt gegeven.
                                met name PK heeft dit als effect. maar ook de soort en strain van je zaadbank zijn hiervan
                                een bepalende factor. het zal nooit tegen vallen te roken wat je zelf hebt gekweekt. doe
                                t rustig aan. de volgende duurt weer lang voordat ie groot is.

                                groetjes.

                                Comment

                                Bezig...
                                X