Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Het is dan eindelijk zo ver! M'n kast is klaar en vandaag zijn m'n eerste zaadjes binnen gekomen. Ik heb ze al lekker in de watten gelegd en nog een paar laatste spulletjes bij het tuincentrum gaan halen. Dit is m'n eerste kweekje ooit, dus ik vind het allemaal best spannend Ik heb best al wat research gedaan, maar foutjes zullen zeker nog gemaakt worden vrees ik, dus hulp is altijd welkom
    Het gaat dus om 2x Royal Dwarf AF. Ik heb deze gekozen, omdat ze niet zo hoog worden en ik heb al een aantal goeie recensies gezien. Ze komen in m'n kastje van 65x45x140 (http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ekkast-gebouwd)IMG_1550.jpg IMG_1553.jpg
    onder 6 18W TL-lampen te staan. Hopelijk schieten ze snel zodat ze met hun voetjes in de grond kunnen gaan staan!
    IMG_1576.jpgIMG_1577.jpg
    Attached Files
    Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

    #2
    Re: 2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

    succes deze ronde !
    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

    Comment


      #3
      Re: 2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

      yep succes.

      je deurtje kan je die nog verstevigen???
      ze buigt nu om en zal door je plantje meer vocht aantrekken en
      verder buigen. misschien aluminium frame als lijst om je deurtje zetten,
      zo'n hoek frame die je bij de bouwmarkt hebt dan ben je daarvan af.
      anders kan er licht door de kieren komen (mits er een lichtbron is waar
      je kastje staat). voor isolatie en stabiel mileu in je kastje is het ook aan te raden.

      Comment


        #4
        Last edited by Yodatheugly; 24 November 2012, 13:31.
        Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

        Comment


          #5
          Re: 2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

          UPDATE: De kiempjes staan ondertussen allebei in de grond en doen het volgens mij gewoon goed. #1 Heeft wel een dag voorsprong gehad bij het ontkiemen, #2 wou volgens mij gewoon nog even in z'n bed blijven liggen. Logischer wijs staat #1 er nu dus ook al 2 dagen i.p.v. #2 die pas van gisteren namiddag onder de lampen staat.

          De twee zaadjes:
          IMG_1581.jpgIMG_1582.jpg
          Steeds links: #1, duidelijk aan de voorsprong bezig

          De groei van #1:
          IMG_1584.jpgIMG_1586.jpgIMG_1589.jpg
          Altijd mooi om die vooruitgang te zien in het begin

          #2 houdt zich nog een beetje gedeisd:
          IMG_1590.jpg
          Ik zag dat het hoesje van het zaadje bij deze er niet goed afkwam, dus ik heb voorzichtig wat aarde over z'n kopje gelegd, zo kan hij het er misschien zelf nog afpeuteren? Ik wil hem namelijk geen "pijn" doen . Verder heb ik nog wat water gesprayed en er terug een laagje folie over gedaan zodat de LV hoog blijft, want dat blijkt daar ook bij te helpen.

          Tips & Tricks zijn altijd welkom
          Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

          Comment


            #6
            Re: 2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

            kast is netjes, ik ga j volgen, suc6

            Comment


              #7
              Re: 2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

              Ik begin binnenkort ook met royal dwarf en mijn setup lijkt op de jouwe (1x 250W TL lamp)
              Hoop dat de jouwe het goed doet!

              Comment


                #8
                Re: 2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

                Thanks ikkedus en xirb22!

                UPDATE: Mn' plantjes staan er nu een paar dagen in de grond en alles gaat redelijk goed. Ik geef ze met een planten spuit wat water om de paar uur (schommelt tussen de 5 en 12 uur, hangt er vanaf wanneer ik tijd heb), gewoon om de grond vochtig te houden, dus zeker nooit tot dat het water onder de pot uit komt druipen.
                Ik heb Macgiver style m'n ventilatoren wat gedempt, door elastieken rond de bouten te draaien voordat de fans er op worden gezet. Op deze manier blijven de trillingen wat in dat rubber zitten. Alleen is het nog niet zo stil als ik het eigenlijk wil hebben.
                Ik ben nog van plan een 3de fan aan te sluiten als wind nabootser, aangezien ik nog niet in het bezit ben van een zwenk ventilator en m'n sprietjes er erg fragile uit zien.
                De temperaturen hebben tot nu toe een maxima van 25 graden bereikt met de lampen aan en een schokkend minimum van 15 graden met de lampen uit . Hier moet ik dus nog iets aan doen, al heb ik niet de indruk dat m'n plantjes er erg onder leiden. Daarbij kunnen de nachten in mei ook best rond de 15 graden liggen, dus moet het plantje er eigenlijk best tegen kunnen, niet? Desalniettemin moet er wel een klein verwarmingselementje komen voor die donkere uurtjes.
                Verder heb ik #2 toch nog een beetje moeten helpen met het afgooien van zijn zaadkapje, maar dat ging makkelijk door het kopje een beetje nat te spuiten en dan met een tandenstoker zeer voorzichtig wat heen en weer te bewegen totdat het hoesje er af viel. #2 heeft zich daarna mooi herpakt en de plantjes gaan redelijk gelijk op .

                FOTO's:
                Groei #1:
                Bovenaanzicht:
                IMG_1592.jpgIMG_1606.jpgIMG_1609.jpgIMG_1619.jpg
                * 1 dag boven *2 dagen boven *3 dagen boven *4 dagen boven

                Van opzij:
                IMG_1602.jpgIMG_1608.jpgIMG_1612.jpgIMG_1618.jpg
                *2 dagen boven *2,5 dagen boven *3 dagen boven *4 dagen boven
                Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

                Comment


                  #9
                  Re: 2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

                  2de post wegens te veel foto's.

                  FOTO'S:
                  Groei #2:
                  Bovenaanzicht:
                  IMG_1607.jpgIMG_1611.jpgIMG_1617.jpg
                  *1 dag boven *2 dagen boven *3 dagen boven

                  Van opzij:
                  IMG_1594.jpgIMG_1596.jpgIMG_1600.jpgIMG_1605.jpgIMG_1610.jpgIMG_1615.jpgIMG_1620.jpg
                  *Zaadhoesje zit er op *Hoesje verwijderd *1 dag boven *1,5 dagen boven *2 dagen boven *3 dagen boven *3,5 dagen boven

                  UPDATE:
                  De extra ventilator is aangesloten en hangt op de foto achter het rechtse plantje (#2). Ik kan het jammer genoeg niet op beiden tegelijkertijd laten blazen, dus verwissel ik het maar gewoon per dag.
                  IMG_1627.jpg
                  Last edited by Yodatheugly; 2 December 2012, 15:41. Reden: Update i.v.m. extra ventilator
                  Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

                  Comment


                    #10
                    Re: 2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

                    sucses deze ronde ik zal je volgen



                    Eerste kweek.... je weet zelf!
                    Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

                    The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                    Spliff Strawberry in scrogg, klaar



                    sigpic

                    Comment


                      #11
                      Re: 2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

                      als je de fan monteerd (mits je ruimte hebt) op een buis met t splitsing kun je hem wel
                      2 kanten op laten blazen. je kan voor dat geld ook een 2e fan aansluiten (serieel) op die andere
                      dat vinden ze zeker als ze groter worden fijner.

                      maar verder keurig hoor. ben benieuwd, maar t zal niet tegen vallen of je moet ze teveel aandacht gaan
                      geven met de weken. gewoon zo doorgaan

                      hangmat heb ik er even bij gehangen, kan ik het beter volgen . niet op letten als je ze water geeft
                      ik hou mijn mond tot je vraagt . laat mij maar hangen )

                      Comment


                        #12
                        Re: 2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

                        Welkom berry! En weer eens bedankt voor de tip bramonius

                        UPDATE:
                        #2 Heeft #1 duidelijk ingehaald. #1 Heeft lijkt het ook wat last (gehad?) van een groeistoornis of zo. Een van de nieuwe blaadjes had last van een wat groen-gele kleur en groeide niet helemaal zoals het moest. Hij lijkt echter al te herstellen, dus ik maak me niet te veel zorgen. Verder gaat alles goed, ik heb rubberen pinnetjes aangeschaft die gebruikt worden als geluidsdempers voor de ventilatoren (je moet ze daar aan ophangen), maar deze blijken niet echt goed te werken ...

                        FOTO'S:
                        #1: 12 dagen boven
                        IMG_1668.jpgIMG_1669.jpg
                        Hier kun je duidelijk het kleinere, gelige blaadje zien. Toch zorgen om maken? Ik heb de indruk dat het wel al terug wat beter groeit als eerst.

                        FOTO'S:
                        #2: 11 dagen boven
                        IMG_1670.jpgIMG_1671.jpg
                        Deze groeit duidelijk beter en staat er best mooi bij .

                        #EDIT: Ik had ze op de foto's trouwens net wat water gegeven met de plantenspuit, daarom dat de grond wat nat lijkt te staan Dit is echter vooral de bovenste laag, daaronder is het gewoon vochtig zoals het hoort!
                        Last edited by Yodatheugly; 8 December 2012, 10:03.
                        Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

                        Comment


                          #13
                          Re: 2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

                          dat gaat goed hier veel sucses hey
                          Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

                          The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                          Spliff Strawberry in scrogg, klaar



                          sigpic

                          Comment


                            #14
                            Re: 2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

                            UPDATE: We zijn weer een week later! De licht groenere blaadjes waren achteraf gezien het gevolg van grote temperatuur verschillen. Ik heb nu een warmte mat gekocht, en #1 begint nu weer mooi donker te worden . Ik merk wel dat de lobblaadjes van #2 al geel beginnen te worden, door ondervoeding geloof ik. We zijn immers bijna 3 weken ver en ik heb gewoon universele potgrond gebruikt. Als ik mijn plantjes verpot in grotere potten met nieuwe grond, stel ik dan de datum uit dat ik moet beginnen voeden? Want ik heb enkel bloei voeding gekocht en aangezien ze nog niet in bloei zijn, lijkt me die toevoegen wat ongezond. Graag jullie reacties!

                            FOTO'S:
                            #1: 22 dagen boven
                            IMG_1729.jpgIMG_1730.jpg
                            #2: 21 dagen boven
                            IMG_1731.jpgIMG_1732.jpg
                            Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

                            Comment


                              #15
                              Re: 2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

                              staan er goed bij. ik heb zelf ook gewone potgrond, en daar zit zeker 3 weken voeding in, daarna kun je best wat terra vegga gaan gebruiken, die bloei voeding pas als ze echt al bloemvorming hebben

                              laters
                              Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

                              The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                              Spliff Strawberry in scrogg, klaar



                              sigpic

                              Comment

                              Bezig...
                              X