Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

    mooi hoor zien er pico uit

    je kan er nog aarde bij doen. is wel aan te raden. tot aan de lob blaadjes.
    ze maakt dan nog wortels aan bij het steeltje. en zo kan ze weer meer
    voeding tot zich nemen.

    succes met de komende week. ze zal goed groeien als ze zin hebben.

    ze zijn overigens goed gevoed op het moment. ze hebben mooie donkere
    bladeren en de nieuwe scheuten komen mooi licht op, dus daar zit nog zat in.

    Comment


      #17
      Re: 2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

      overvoeden is schadelijker dan te weinig voeden. En als je ze overpot kunnen ze weer een tijdje weg zonder extra voeding.

      Comment


        #18
        Re: 2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

        Kleine update:
        Het overpotten is goed gegaan. Ik zag dat de wortels zich al redelijk wat tegen de randen van de potjes hadden verzameld, dus net op tijd ook. Ze staan nu in erg grote potten voor hun formaat, maar nu kunnen de wortels tenminste weer de vrije loop.
        FOTO'S:
        #1
        IMG_1733.jpg
        #2
        IMG_1734.jpg
        Groepsfoto
        IMG_1735.jpg

        Deze foto's zijn van gisteren. Toen ik vandaag eens een kijkje ging nemen, zag ik een paar verassende dingen. M'n linkse plantje (#1) stond iets lager dan het rechtse, waardoor het dus ook iets verder van de lampen stond. Tot mijn verbazing heeft deze dat verschil in afstand recht gezet op 1 nacht (dag voor hen). Dus wat ik hier uit opmaak is dat ik de lengte van de plantjes bijna helemaal in controle heb, aangezien het groeiproces in lengte normaal gezien veel trager gaat. Daarbij heb ik al de eerste kleine witte haartjes ontdekt x2, terwijl ze toch echt nog wel klein zijn, niet? Dus wat ik me afvroeg: zou ik de lampen steeds iets hoger hangen om de groei in lengte wat te stimuleren? Want ik heb het gevoel dat ze zo niet echt plaats gaan hebben voor hun bloemen. Graag jullie mening!
        Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

        Comment


          #19
          Re: 2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

          nee lekker laten hangen die lamp. gewoon je plantjes beetje helpen. dus de ruimte creeren door je vertakkingen
          te verleggen en buigen waar jij ze heen wil. om zo inderdaad je ruimte te garanderen. en nu zijn ze echt nog niet zo groot
          dat komt met nu en 2 weken wel. ze zal door je grotere potten lekker ruimte nemen
          (helemaal niet te groot, ik gebruik 21 liter potten in een kleinere ruimte dan jij ).

          dus de komende 3 a 4 dagen ga je je helemaal verkijken wat ze gaan doen. let wel dat ze nu de vertakkingen
          door laat schieten, hou dit een beetje in de gaten, anders hangt er zo een spriet tussen je lampen.

          maar goed lampen nooit te ver doen. die vertakkingen gaan nog rekken en strekken (wat ruimte maakt) en dan heeft
          ze plenty of space

          succes yoda, ik volg met spanning.

          Comment


            #20
            Re: 2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

            Wow, ik denk dat je gelijk hebt bramonius! Er begint precies wat gang in te komen De oksels van de eerste twee vertakkingen beginnen nu inderdaad ook te schieten. Ook al groeien ze nog niet stijl de hoogte in, lekker compact worden ze wel!

            FOTO's
            #1: 25 dagen boven:
            IMG_1757.jpgIMG_1763.jpg

            #2: 24 dagen boven:
            IMG_1755.jpgIMG_1756.jpg

            Verder heb ik m'n koolstoffilter binnen en wil hem op de volgende manier monteren:
            IMG_1754.jpgIMG_1753.jpg
            Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

            Comment


              #21
              Re: 2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

              moet goedkomen toch ik vin het er goed uitzien.
              Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

              The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
              Spliff Strawberry in scrogg, klaar



              sigpic

              Comment


                #22
                Re: 2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

                ja dat moet lukken zo , ze zien er sterk en gezond uit!

                Comment


                  #23
                  Re: 2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

                  als je nou een flexibele buis ertussen maakt, leg je die zware filter op je kast
                  en dan hoef je nooit meer bang te zijn dat ie valt. dit kan ook, maar ja stelt het je gerust ???

                  ik denk dat je hem snapt, de buis kan zelfs zo lang dat je filter op de grond ligt. maar is
                  altijd beter dan hangen.

                  groetjes

                  Comment


                    #24
                    Re: 2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

                    Thanks berry en johnny! En goed punt bramonius, ik denk dat ik me inderdaad maar een stuk buis ga aanschaffen.
                    Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

                    Comment


                      #25
                      Re: 2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

                      UPDATE: Terug van m'n kerst verplichtingen en m'n damens zijn weer een stukje verder. Ze groeien nog steeds niet echt denderend de hoogte in, maar blijven wel rustig in breedte uitpakken.

                      #1 30 dagen boven:
                      IMG_1774.jpgIMG_1780.jpgIMG_1776.jpgIMG_1777.jpgIMG_1781.jpg
                      Vooral de nieuwe vertakkingen onderaan hebben hier nu ook een heel lichtgroene (bijna gelige) kleur. Voor de rest zien ze er allebei best gezond uit.
                      Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

                      Comment


                        #26
                        2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

                        Ziet er goed uit hoor... Duurt ff voor ze de pot volgeworteld heeft.... Zal wel nog de lucht in schieten, komt goed

                        Comment


                          #27
                          Re: 2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

                          mooie plantjes hoor. zou me er 'nog geen zorgen om maken'

                          het kan ook goed de soort strain zijn. de 1 komt lichter voor de dag dan de ander.
                          en je kweek met TL dus ze heeft iets meer tijd nodig om de fotosynthese op te starten.
                          dit resulteert dan weer wel in een geleidelijk verloop van je groei, waardoor je het beter kan
                          observeren. komt allemaal goed. over 2 weken zijn ze als het goed is 2 keer zo hoog
                          en 2,5 keer zo breed. we gaan het zien

                          groetjes.

                          (ps gefeliciteerd met je vrouwelijke voorbloei. JAHAAA beide zie je ze zitten.
                          en hoe is het met je filter afgelopen ??? hangen of staan )

                          Comment


                            #28
                            Re: 2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

                            Thanks smowkie! En idd bramonius, de witte haartjes zijn al een paar dagen te zien En de koolstoffilter staat er nog niet, maar dat gaat hij wel doen. Ben alleen nog niet zeker wat voor extra spullen ik nodig heb naast die buis (om de filter aan de buis vast te maken en zo). Maar ik heb er ook nog niet veel tijd voor gehad de laatste dagen Ik zal binnenkort is m'n research doen, ook niet te lang mee wachten natuurlijk, anders ruiken ze hem al op straat
                            Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

                            Comment


                              #29
                              Re: 2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

                              Ziet er goed uit,sukses ermee.
                              Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

                              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

                              Comment


                                #30
                                Re: 2x Royal Dwarf AF met 6 x 18W TL in eigengemaakte kast (eerste kweekje ooit)

                                Thanks Sole mio!
                                Heb weer wat foto'tjes gemaakt. Niet echt nodig, maar ik vind het gewoon zo leuk om het proces vast te leggen De witte haartjes beginnen al groepjes te vormen en de plantjes zelf beginnen iets sneller de hoogte in te groeien.
                                #1: 33 dagen boven:
                                IMG_1803.jpgIMG_1802.jpgIMG_1804.jpg

                                #2: 32 dagen boven:
                                IMG_1805.jpgIMG_1806.jpgIMG_1808.jpg

                                Familie foto:
                                IMG_1809.jpg

                                Ik vind het ook interessant om de verschillen in de plantjes te zien. #1 Heeft bijvoorbeeld voornamelijk 5 vingerige bladeren, terwijl #2 er redelijk veel 7 vingerige heeft of zelfs 7,5 , plaatsen waar er een stukje blad weg groeit van de 7de vinger.
                                Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

                                Comment

                                Bezig...
                                X