Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koelkastkunstjes monden uit in .. (kweekverslag)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: koelkastkunstjes monden uit in .. (kweekverslag)

ff midweekse update.

plantje (ondertussen) genaamd 1_1 is vandaag 5weken en 6dagen de hunchback of de guerilliero. voor plantje 2_8 zoals gezegd alweer een stolpkuur en zowaar weer leven in de brouwery. al is dit een minimum en ik wil echt nooit meer minder gaan zien voor ik het gedrocht de bin in pleur. nee geen gezeur of getreur. een simple 'door mijn skuld' zal moeten volstaan. zei het met toegknepen billen maar toch laat ik u volgen hoe onze mongool er uitziet vandaag na exact 3weken en 4dagen groei (kuchkuch).

geen nood geen panniek de volgende meute jongelingen die ik kan verprutsen zijn al in aantocht.
    vandaag 8 kiemen, die waren uitgekomen en waarvan ik vond dat ze het mss wel konden maken, overgepot in dezelfde tussenslag potjes als vorige keer. deze keer heb ik een matje onder de plantjes liggen en gaan ze inplaats van rechtstreeks onder de spaarlamp van 250w, nog een weekje of twee onder de TL .. van de helft zijn mijns inziens de wortels niet afdoend maar we zien wel. ik ben er wel behoorlijk van overtuigd dat ik het met 4 wel moet kunnen .. het blijft een debacle maar het is wel mijn debacle, dus ik koester het verhaal.

ze zogen net een minimum aan water op.
    Last edited by EL Guerilliero; 24 January 2013, 15:15. Reden: details details .. altijd wel wat ..

Comment

Comment

Ik ben zelf ook een absolute beginner met plantjes die je 1_1 benaderen, dus interpreteer mijn woorden maar voor wat ze waard zijn. Een beginner met cannabis, want met andere plantjes ben ik wel meer vertrouwd. Mijn andere planten geef ik maar 1 keer per week water, meestal gewoon in het weekend. Dit is ruim voldoende, zelfs bladstekken van een bladbegonia die op een warmtemat staan geef ik enkel in het weekend een ferme slok water.
        Met de cannabisplantjes heb ik gemerkt dat deze echt wel heel droog mogen staan tot dit stadium. Hoe het zit met de bloei weet ik natuurlijk niet, maar ik check de vochtigheid door geregeld mijn vinger eens in de potgrond te steken. Een eventueel worteltje dat beschadigd wordt moet er dan maar bijgenomen worden. Pas als de grond op een cm of 4 nog maar een klein beetje vochtig is geef ik water, en dan nog vrij spaarzaam in vgl. met mijn andere planten. De bovenste laag is op dat moment al lang kurkdroog door de warmte van de lamp (HPS 150 W). De tray onder de potten is nog nooit nat geweest (toegegeven veel grotere potten, maar toch)
        Als ik je foto van gisteren bekijk en ik zie dat de groene tray heel nat is, dan denk ik dat je toch nog wat droger gaat mogen werken. Als je met een warmtemat oid werkt is het ook beter om die vertikaal tussen de potjes te plaatsen ipv eronder. Het vocht in de potgond zal dan niet zo snel verdampen met een stabieler medium als gewenst resultaat.
        Die 1_1 is echter echt wel vertokken, leuk dat ik die wat kan volgen.
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

Comment

^^,

je hebt gelijk,
          ik ben nog steeds een kluns in het bewateren van mijn plantgoed.
          alleen is het echt niet onlogisch dat mijn tray nat is .. is geef mijn planten onderlangs water.
          dus ofwel giet ik een kleine hoeveelheid in de tray dat blijft een minuut of twee staan en dan giet ik het af. de potjes hebben dan een hoop opgezogen. ofwel zet ik de potjes in een met water gevulde schaal of bak en laat alweer een minuut of twee trekken vooralleer ik de planten terug uit het water haal.

je hebt zeker ook gelijk wat betreft het verdampen van het water met die warmtemat.
          echter, ik heb een groot verschil gemerkt in wortelgroei met en zonder matje. door dat matje en een dagelijkse hoeveelheid water op die mannier te laten verdampen blijk ik meer en beter wortels te krijgen .. ik hou wat je zei even achter de hand en ga in een volgende ronde (niet kiemronde vier, want die heb ik al in mijn hoofd) zien wat een hangende mat kan doen.

Comment

En, hoe is het nu met de nieuwe plantjes? 'Pakken' ze al wat beter?

Comment

ongeduldige snodaard ^^,

alweer een maandag, alweer een update.. alles gaat zijn trage maar gewenste gangetje:
              om te beginnen bij het begin zie hier 1_1 een paar dagen overgepot en het plantje schijnt te aarden in de nieuwe pot. er is een lichte vooruitgang in het 'borst hoog houden' van deze kwibus. vandaag geen water gegeven gezien er onder de pot nog een lichte vochtrand te merken viel. het vocht bij deze verdampt niet zoals in de geimproviseerde couveuse van de nieuwelingen dus het blijft zoeken hoeveel water ik nu precies wanneet mag geven.

ik heb ook een extreme close up (al is de kwaliteit eigenlijk een beetje te laag)

wie opmerkingen aanmerkingen of gewoon 'raad' heeft mag het zeggen, ik weet meestal niet hoe ik het zien moet maar dat komt wel met de ervaring

plantje 2_8 maakt het niet uitstekend maar doet het al bij al behoorlijk,
              het zal nog een lange recovery-periode vergen me dunkt maar ik geef het plantje voorlopig nog tijd.
              plantje staat al een dag of twee drie zonder stolpje en verzakt niet zoals de eerste keer na de kuur.
              ook deze krijgt voorlopig geen water.

en dan nu mijn nieuwe telgjes:

van de acht doen vier het uitstekend, zoals ik had verwacht blijven er vier een beetje achter - reden: wortelstelsel was onvoeldoende ontwikkeld voor overpotten.
              voorwaar lessen die je kan leren man

plantjes staan met zen allen op een warmtematje zodat ik iedere dag wel een paar tientallen ml water moet toedienen.
              wat niet wordt opgezogen verdampt binnen de paar uur.
              ze krijgen nu ook een constante aan 'tropische' lucht binnen doordat ik mijn koelkast 18h per dag lucht en de afgevoerde lucht als 'contra' inblaas.
              voorlopig gaat het zoals ik het verwachtte dus mijn opzet lijkt nu wel behoorlijk vast te staan.

los ocho

Comment

Comment

midweekse update as usual:

zoals ik net zei op chat: 'betere naam voor me was geweest: KILLAH_KING, ik krijg ze bijna allemaal dood.. ff verslagje uppen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EL Guerilliero View Post
                    zoals ik net zei op chat: 'betere naam voor me was geweest: KILLAH_KING, ik krijg ze bijna allemaal dood.. ff verslagje uppen' ..

Comment

op naar de 3.000 vieuws .. doe aan mondelinge verspreiding!

op deze schitterende 5de februari heb ik een paar beelden te delen, welleenswaar gisteren geschoten desalnietemin vastbesloten en louter informatief.
                      een aanschouwing van het tot hier verwezelijkte resultaat in een oogopslag. zelf vind ik dit een zeer rustgevend beeld.

1_1DEEL TWEE

is kort en krachtig 2_8 doet het subliem.

DEEL DRIE

is eigenlijk ook vrij kort: 3_1, 3_2 en 3_3 slaan goed aan en groeien nu gestaag verder uit zoals zou moeten.

3_1

3_2

3_3

de temperaturen schommelen te veel en de luchtvochtigheid is te laag maar ik werk er aan.

[hier komt nog een edit van ronde 4 brb ..]

DEEL VIER

is alweer een experiment.
                      zoals minzaam zou moeten duidelijk zijn werk ik met eigen gefabriceerd bagger zaad. alle plantjes die ik totnogtoe heb gezet (en staan heb gehad) waren ontkiemde halfzwarte zaden die ik uitselecteerde uit een hele hoop zaden die ik van mijn laatse zaadrun heb gehaald. als ik mijn bakje bekijk zitten daar een vijftal verschillende types.
                      naar wat ik las zover zijn donkere zaden beter dan bleke dus ik ben van plan deze kiemronde een simpele test te doen met de mogelijke kleur en omvangverschillen.
                      _BB: zijn vier grote zwarte zaden .. verwachingen behoorlijk hoog
                      _SM: zijn vier kleine witte zaden .. verwachtingen nagenoeg onbestaande
                      _RB: zijn vier gemiddeld grote zwarte zaden .. verwachtingen zijn er wel
                      _SB: zijn vier kleine zwarte zaden .. verwachtingen zijn laag
                      _HB: zijn acht (van de gekende en reeds gebruikte) halfzwarte zaden .. verwachtingen zijn ook hier meer dan gemiddeld.

de enige reden waarom ik 8 _HB's nam is de plaats in mijn bakje ^^.

deze vierentwintig zaadjes heb ik op zuivere kiem en stekgrond van aveve gedropt, vorige vrijdag regende het toevallig dus het geheel heeft zure regen als startvocht mee gekregen waarna ik het behoorlijk bevochtigde geheel met een minimum aan stekgrond heb overstrooid. vrijdag (01feb) gelijk onder de 3*18w tl gedropt in een serre die openkan. op de warmte mat.

het geheel ook gelabeled om het mezelf makkelijker te maken.

gisteren avond nadat ik de stek had gemaakt nog even snel gechecked of er al leven was in de brouwerij en jawel hoor.
                      een steeltje stak al een eindje boven de grond uit naarstig opzoek naar licht maar het vond geen. hoewel de lampen branden was dit kleintje het licht niet gegund. we spreken hier van een gehelmde stam. dus ik zag me genoodzaakt alweer een operatie uit te voeren. mijn vorige operatie was behoorlijk gelukt maar ik sidder ende beef telkens weer. 'please do not die on me' prevelend worstelde ik met het helmpje. voorwaar geen sinecure maar zie hier het resultaat:

gezien de plaats in mijn bakje resulteerd dit eerste rakkertje in _HB_05
                      1_1 is zonodig nog meer afschuwelijk. ik kan maar hopen dat 1) de plant het overleven wil en 2) mijn zijtakjes nu ook echt gaan schieten. uiteraard hou ik rekening met een weekje stilstand door de shock dus ik heb nog wel een tijdje vooralleer ik moet verhokken.

shock and awe:
                      vandaag zag het stompje al een beetje bruin en het was niet vochtig
                      dus ik ga er van uit dat de wonde nu ook echt gaat helen. al blijf ik het een uitermate trieste aanblik vinden
                      Last edited by EL Guerilliero; 5 February 2013, 16:50.

Comment

kleine update:

er valt weinig te vertellen behalve dan dat mijn koelkastje een hogere gemiddelde temperatuur heeft doordat ik ze iets beter dicht heb gemaakt met 'tochtstrips'.
                        plantjes uit ronde drie staan onder een stolpje .. leek me een strak plan gezien de goede resultaten ik ermee haalde bij mijn eerste twee kweeksels.

ronde vier is nu ook echt vanstart gegaan nadat de eerste (hb_05) uitkwam op maandag heb ik nu ook een tweede (rb_02) die is uitgekomen. beetje strekking door de serre maar geen nood, daar leef ik wel mee.

plantje 2_8mijn vraag was dus:
                        mogen de fanleaves weg?

het antwoord dat ik kreeg (waarvoor dank) hou ik in beraad en daar ga ik zeker wat mee doen, maar ik wil meer input. zodat ik meer kan outputten ^^,
                        spuit ze luitjes ..

Comment

Die 1_1 is mooi getopt hoor, komt helemaal in orde. Maar het ziet er nu inderdaad wat kaal uit. Omdat het getopt is zullen de twee dieven in de bladoksels extra hard beginnen te groeien, dat is het idee achter toppen. Ook de andere dieven zullen harder beginnen te groeien, maar net zo sterk als de twee bovenste. De hormonen die de groei aanstuwen stoppen bij het getopte stuk en zullen zo dus vooral heel gemakkelijk die twee bovenste dieven bereiken.
                          Ik hoop dat je mijn ongelijk kunt aantonen met de topstek.

Over de fanleaves kan ik je niets zeggen. Die komen bij mij ook quasi tegen de grond, maar blijven wel groen. Ik zou ze pas verwijderen als ze helemaal 'leeg' zijn.

Heb je geen schrik dat je allemaal verschillende plantjes gaat hebben eens je je lampen omzet naar 12/12? Sommigen al 'te' klaar, en anderen nog niet?

Comment

interesant om weten.

Comment

het vervolg van de kunstjes:

1_1 2_8 is vandaag getopt, gezien de plant zeer klein is en mijn vingers nogal groot in vergelijking vermoed ik dat 'fimmen' niet is gelukt. de bedoelde 80% wegsnijden is een dikke 95% geworden waardoor ik me ook bij deze plant in eerste instantie beperkt zal zien tot slechts 8 uitlopers. maw opnieuw getopt na 4 internodes al heb ik bij de vorige plant en poging dik twee weken langeer gewacht om de top te proberen stekken. bij deze heb ik dat niet gedaan om opnieuw een klein beetje een inhaalbeweging te maken tov 1_1. uiteraard wil ik niet telkens met 1 plant mijn bloeihokje ingaan dus wat peter zei valt zeker niet in dovemans oren. plant 2_2 maakte al een inhaalbeweging door betere omstandigheden. ik hoop dat het toppen op een vroeger tijdstip nog een stukje helpt.

eerst een fotootje van de plant na een regenbui in de kast, op dagen dat ik geen water of voeding geef krijgen de planten regen. hoeveel en wanneer blijft een zoektocht omdat ikdat nog steeds niet 'door' heb. ik weeg mijn potten manueel dus vooralsnog nattevinger werk.

na de regen.

kalksporen op de plant zijn met het blote oog amper waarneembaar. de vraag die ik mij nu stel is: "hebben kalksporen op het blad gevolgen?" dus ik hoor graag wat over dit fenomeen. mss is beregenen met ontkalkt water (je weet wel van die soort die je in een strijkijzer doet) een oplossing. al stel ik me al snel de vraag of dat wel geschikt water is.

cut

beetje onduidelijk maar dit is louter 'bewijs' van mijn geselende actie

3_123 de nummertjes bij de fotoos zijn een beetje aangepast aan de groeimomenta van de drie plantjes uit ronde drie. twee van de planten doen het relatief goed maar de derde blijft zichtbaar achter. mss heb ik deze een beetje mismeesterd door een overdadige watergift, gezien mijn klunzigheid omtrent wateren zou ik niet verschieten.
                              gisteren stelde ik op chat een vraag omtrent pheno's, ik kreeg uiteenlopende antwoorden die allemaal een kern van waarheid hadden maar toch zit ik met een aantal verwonderingen. sommige planten lijken wel copieen van elkaar, neem nu 1_1 en 2_8, als je de fotoos van 1_1 pretopping bekijkt is er een overlay mogelijk met fotoos van 2_8. ik vind het opmerkelijk dat zaden uit een kweek en kruising van dertig planten uit minstens 3 wietsoorten over een periode van 2 jaar resulteren in planten die zo sterk op elkaar lijken.
                              mss is het nog veel te vroeg om daar al besluiten uit te trekken dus dat doe ik ook niet .. ik merk het allen maar op. later in mijn verslag zal ik hier uitsluitsel over kunnen geven.
                              eerst maar eens de fotoos van ronde drie ter vergelijking.

deze is de achterkomer

ronde 4

Last edited by EL Guerilliero; 15 February 2013, 11:12. Reden: foto vervangen wegens dubbel ipv juiste, lomp ik weet, maar mijn volgertjes letten niet op! :( ik moest het zelf merken FOEI

Comment

Hehe, respect dat je voor 'the hard way' gaat. Zo leer je wel wat.
                                Ik ben benieuwd hoe het die topstek vergaan is.

Comment

Bezig...
                                X