Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
koelkastkunstjes monden uit in .. (kweekverslag)
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: koelkastkunstjes monden uit in .. (kweekverslag)
kk 45 45 60 dus op een bodemvlak van 45 bij 45 kan ik best 16 voorgroeipotjes kwijt .. het is kweek uit 'eigen' zaad, niet alle zaad is kwalitatief hoogstaand genoeg om de koelkast te overleven. plantjes die ik moet gaan beschouwen als zorgenkindjes zullen sneuvelen. ik realiseer me dat deze koelkast niet zal volstaan. ik werk ook al aan een bloeiruimte. niets schokkends onder de zon.
Comment
-
kleine bump en update. uiteindelijk na 48h 'ontkiemen' aan een totaal van 16 kiemende zaden geraakt, zaden staan op een regime van 24h licht in hun respectievelijke voorgroei bakjes onder de 3*18w cool white tl's een temeratuur van 24graden op grondniveau en een gemiddelde grondvochtigheids graad. om de 6h ga ik enkele ml water op de kiemers droppen teneinde de grond niet te laten uitdrogen. geen fotoos wegens weinig openbarends te tonen op naar de kopjes ..
Comment
-
kleine bump en update. na drie dagen onder een 24h/3*18w tl verlichting te hebben gestaan kan ik in de grond nummer 9 al zien uitkomen, nummer 9 hoorde bij de eerste 11 (na 24h ontkiemde zaden) foto is nog te vaag dus die komt morgen mss. het is een beetje wachten maar niet alle soorten zaad zijn snelheidsduivels dus geduld lijkt me voorlopig een schone deugd. om electriciteit te besparen: (ja!) ik werk mee aan de heropbouw na de crisis, in plaats van mijn hele voorgroeigebeuren electrisch klimatologisch te regelen is de kast, gezien het behoorlijke weer de laatste dagen, open overdag en gesloten s'nachts nog steeds op naar de kopjes ..
Comment
-
Succes met je ronde, ik zou ze wel een pak minder water geven, gewoon1xdag natspuiten met een plantenspuit is meer dan voldoende. In jou geval zou ik ze echt wel lekker droog laten komen zodat het mos ook sneler uitdroogt en verdwijnt.
Succes verder, ik ga af en toe eens komen piepen.Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest
Comment
-
week 2 dag 2
(-volgende twee fotoos-)
gisteren had ik nog maar twee nieuwe plantjes uit ronde 2. plantje 1 die je hier kan zien en plantje 3 op de volgende foto.
vandaag kwamen daar plantjes 2 op de eerste foto en plantje 4 op de tweede foto.
(-de volgende 3 fotoos-)
de volgende plaatjes zijn allemaal nieuwkomers, plantje 5 samen met plantje 6 op een foto, plantje 8 en als laatste plantje 17 (ik kan er ook niet aan doen dat ze 'odd' uitkomen)
fotoos zijn genomen nadat ik ze water gaf. volgende keer let ik er op dat ik ze eens 'droog' post.
op 1 januari zie ik jullie terug. alvast een zalige kerstboom en een gelukkige paashaas aan iedereen.
Comment
-
ach het is drie januari, andere en belangrijkere verplichtingen gingen voor maar vandaag toch een kleine update.
ik had al staan
-plant ronde 1 - 1 (vanaf nu gemakkelijkheidshalve 1.1 genaamd)
-plantjes ronde 2 - 1 en 3 (28dec)
-plantjes ronde 2 - 2 en 4 (29dec)
-plantjes ronde 2 - 5,6,8 en 17 (30dec)
daar komen bij
-plantjes ronde 2 - 7 en 14 (31dec)
-plantje ronde 2 - 12 (1jan)
van deze laatste geen fotoos.
eerst het slechte nieuws: plantje 12 is een mongooltje, plantje 14 heeft het zwaar moeilijk dus die gaat mogelijk alsnog sterven (al dan niet via levensdelict)
het goede nieuws dan: plantje 17 had ik bijna mongooltje genoemd maar die is sinds vanochtend rechtop gaan staan en staat er bijna even mooi bij als de eerste 8. jawel de eerste 8, het ontbrekende plantje 7 is als voorlaatste er bij gekomen maar heeft toch al een even keurig uitzicht als de eerdere broeders of zusters.
plantje 1.1 heeft ondertussen een tweede node of beter 4 echte blaadjes. van node is eigenlijk nauwelijks sprake, lees: onzichtbaar
planten blijven onder TL en in voorgroeimalletjes tot zondag. dan gaan ze in een groter potje met zelfde mix. tot dan worden ze van onderaf bevochtigd teneinde de wortels te stimuleren. zondag had ik ze graag onder de 250w spaarlamp voorgroeilamp gezet. nog een beetje werk aan de winkel.
Comment
Comment