Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Re: koelkastkunstjes monden uit in .. (kweekverslag)
geblaat, en vliegtuigen in mijn oor ..
dat is letterlijk wat ik hoor, voorwaar een nieuwe lading minder plezant nieuws.
ik krimp in plantenaantal nog sneller dan ik een leuk verslag kan schrijven al is ook daar nog werk aan.
na de 'verbrandingsproblemen' van vorige week hou ik nog 5 plantjes over. de originele van ronde 1 doet het nog het best.
beste plantje verslaan dan maar
nota problemen waarmee het plantje te maken heeft:
-te koud
-te lage en variabele luchtvochtigheid
-er schort ook duidelijk nog wat met de afzuiging en aanvoer van lucht
reden: kast kan nog steeds niet dicht.
mijn fitting heb ik dan maar besteld bij DHS (letterwoord - shop terug te vinden eerder in verslag), de winkels in mijn buurt blijken verstokte E27lijders te zijn.
verder stond nog wat voeding op mijn bestellingsbonnetje en last but not leasts een warmtematje. voor ronde drie wil ik absoluut warme voetjes voor mijn kiempjes.
enkele close ups nu.
omdat dat echt het enige goed nieuws is dat ik kan posten: plantje gaat rustig maar lijkt zich aan te passen aan zowat alle omstandigheden die zich voordoen. er is een verschil van twee dagen tussen de fotoos.
ik kan wat feed back gebruiken bij het gele randje, duidelijk dat de plant me iets laat weten..
Was het vliegveld er eerst of je huis ?
Alsk et zo zie denk ik dat het plantje beetje honger heeft..
Ook je plantje iets droger laten komen kan veel doen, hoe minder water hoe sterker de wortel wordt
Je kan wel de Lv van je plantje hoog houden door een halve pet fles eroverheen te plaatsen. Zo kan de aarde wat indrogen maar blijft de lv tegen de 100%.
ik zou het iets logischer bedenken.
je grond lijkt inderdaad vrij vochtig. ik zou ze eens 3 dagen niets geven (aan water)
en kijken of het bijtrekt. de grond is zelfs langere tijd heel vochtig geweest waardoor
ze bovenaan al meer heeft staan dan alleen alg. maar goed.... daar zou ik wat aan doen.
de gekleurde plekken van je plantje???? in de donker uren rust je plantje. de bladeren/takjes gaan
dan hangen. nu lijkt het mij dat je plantje met de korte afstand van het grondmedium naar je bladeren
heel kort is. je bladeren hangen dan ook deels van de tijd in de aarde. deze is ook nog eens heel vochtig.
door het contact van je blad met het medium (en het vocht) gaat ze broeien. dit kan resulteren in een
zwak blad tot het verliezen van dit blad.
de logica waarom ik dit denk is dat je nieuwe blad mooi groen uitkomt. en je duidelijk kan zien dat alle
lichte plekken (anders kleurende plekken) eerder wel gezond groen waren en deze precies de delen zijn
die de grond zullen raken als deze iets naar beneden buigen/zakken
Misschien wat aan de late kant, maar ik had dit topic nog niet onder ogen gehad.
Heb je nog steeds tuingrond en zaagsel in je grondmix? Dat zou ik er alvast uitflikkeren bij een volgende verpotronde. Zonder bodemleven slempt tuingrond vaak dicht en zaagsel zal gaan rotten en de grond erg verzuren. Bovendien weet je niet wat er in je grond zit van ziektes, onkruid, pollutie.
Op de laatste foto's ziet je grond er wel beter uit dan op die van enkele weken terug, maar omdat je aangeeft dat het niet lekker loopt kunnen alle beetjes helpen natuurlijk.
super: dus ik dacht te zorgen voor bodemleven door zaagsel toe te voegen, mijn gedachte was: het moet ontbinden en voor voeding zorgen in een volgende ronde en tegelijk zorgen voor een luchtigheid door een krimpende massa. maar ik zorg blijkbaar voor het omgekeerde ffect ^^, staat geschrapt vanaf nu.
houtskool
wortelbevorderingskorrels
zit ook nog in de mix, kan dit voor een probleem zorgen?
ik ga dadelijk de grond proberen laten uitdrogen en lv verhogen zoals bubba zei, heb nog een half uurtje voor het licht uitgaat.
Leuk verslag, ik vind de manier waarop je schrijft echt entertainend Ik zou oppassen met die voeding zo vroeg, ik dacht dat grond zoals zaai en stek grond juist minder voedingsstoffen bevatte, omdat die kleine plantjes dat nog niet zo veel nodig hebben. Langs de andere kant ben ik nog maar een beginner, dus pin me niet vast op wat ik zeg, als het onzin blijkt Succes.
Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies
Je problemen kwamen vooral door overmatig water geven. Kan je makkelijk besluiten uit je verslag tot nu toe.
De plantjes zagen er miezerig uit omdat ze te nat stonden en hun wortels afsloten. Geen verdamping dus verschrompeling van de bladeren en een algehele lichtere kleur. Door op dat moment de stolp er over te zetten heb je hem een nachtje Intensive Care gegeven en de verdamping weer op gang gebracht. Door de stolp en de hoge bodemvochtigheid werd je RLV onder het stolpje hoger waardoor die vocht kon opnemen met zen bladeren en herstelde.
Lesje geleerd, beter iets te weinig dan te veel...
Dat laatste plantje zal hierdoor net te veel afgezien hebben, of de komende dagen toch nog herstellen, time will tell... Maar zolang je de ruimte niet nodig hebt voor een andere zou ik em laten proberen.
Comment