Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koelkastkunstjes monden uit in .. (kweekverslag)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

enig idee hoe ik deze 'verbranding' kan verzorgen?

over ronde vier valt er niks zinnigs te vertellen, twee plantjes uitgekomen op 24. nu ja ik had maar op een plant of 12 gerekend maar 2 is afgrijselijk slecht,
    dus please nevermind dat pretentieuze gedoe met die zaden fotoos.

ronde 5 gaat vandaag in de bumbadoos.
    deze keer 10 zaden van het kenmerk BB (zie pretentieuze fotoos hogerop in deze draad). uiteraard ga ik door met het experimenteren maar dan op een andere mannier, eerst kiemen dan planten, zo heb ik tenminste nog het gevoel dat ik het beter doe. ook al gaven voorgaande pogingen niet het beoogde resultaat, op mijn gedrevenheid staat geen maat (humhum)

spuit ze ..

Comment

Re: koelkastkunstjes monden uit in .. (kweekverslag)

we naderen stilaan de 4000_3, die ik vorige week heb verbrand staat stil, dit is nu echt helemaal een heruitgave van plant 2_8 in de stolpfase. de plant staat nu relatief droog en blijft op een minimum aan water en 'regen' overleven onder een colazero_stolpje. detailfotoos zijn overbodig maar de plant is te zien op een foto die ik straks in mijn verslag mee geef.

ronde vier, geeft me tot nu toe wel geteld 1 beginnende plant, ik kan wel vertellen dat ik na twee weken plots twee nieuwe plantjes zag geboren worden, na HB_05 en RB_02 kan ik nu ook HB_03 en HB_06 tentoonstellen al vrees ik dat het niks wordt met deze, HB_03 is van het zelfde broekje ziek als RB_02 die overigens na twee weken nog steeds eruit ziet als dag 1, dus ik vrees nu al voor 03. HB_06 is alweer een ander verhaal, deze plant kwam gehelmd boven en ik heb het vermoeden dat de operatie is mislukt. de lobblaadjes hangen er triest en naar de bruine kant bij. we zien wel. ik blijf de gehele bak constant inwateren en hoop dat na zoveel tijd nog enkele rakkertjes zich zullen laten zien.

als laatste 'slechte' nieuws toch nog maar even vermelden dat de topstek, hoewel nog steeds in leven, nog niet beter doet. al moet ik toegeven dat ik hoop koester voor dit experiment. gisteren zag ik zowaar dat bepaalde blaadjes licht herstel toonden. de stek wordt vollop vochtig gehouden en blijft voorlopig nog wat op de warmte mat.

de fotoos:

slechts 3 vragen of opmerkingen bij deze topstek foto ^^,

1) duidelijke verbrand of aan het afsterven, ik merk hetzelfde op bij het eerste paar ondertussen slaphangende bladeren die nooit tegen of dichtbij de lampen hebben gehangen dus ik ga er zonder verbetering van uit dat ze afsterven.
      2) het tweede paar blaadjes is in de laatste 24h gaan rechtstaan waar ze voorheen iets meer neigden te gaan hangen.
      3) ik wil duidelijk de knopjes zien groeien, geen idee of het mijn verbeelding is maar ik wil het gewoon zien ..

ja, te nat, deels doordat ik alweer voor de fotoos de grond inwaterde tegen uitdroging op de warmtemat en deels omdat ik gewoon te nat werk, mea culpa.

maar dan nu wat beelden die me al een stuk meer kweker doen voelen, voor de echte onder jullie is dit peanuts, ik weet, maar toch ben ik nog steeds trots.

er was al een vierde zaadje opengebarsten maar die heb ik nog even laten sudderen. de bumbadoos staat op de enige cv in huis in de badkamer op een constante temp.

1_1 en 2_8
      toppen gelukt ofte fimmen mislukt ^^,
      2_8 is vandaag ruim 6weken 3_1 en 3_2

mijn laatste echte aanwinst duidelijk je reinste pron in wording..

spuit ze ..

Comment

Eeej die laatste is een mooitjen
        En de andere doen het beter en beter ^^
        het gefeul is doar wi ^^
        sigpic

Comment

dank je bubba, ik doe mijn best ..
          leuk nieuws ivm ronde vier, die hb_03 die was uitgekomen komt er ook aan al gaat ie wel met een twee tal weken vertraging. verder nog geen nieuwe uitkomsten uit deze ronde dus die zit stuck op 4 op 24 (waarvan 4 zoizo geen kans hadden maar toch) een score van 20% is zeer laag. bovendien zullen wellicht slechts twee van de vier er in slagen verder te groeien. al bij al een rondje gekunstel om snel te vergeten. de planten die het redden krijgen een naam en worden verder van verslag voorzien.

geilen ^^,

plantjes 1_1 en 2_8 doen het goed, ik kan bij deze iedere dag een paar regenbuitjes droppen en om de andere dag wat laten drinken tenzij te droog, het lukt me bij deze al vriij aardig om niet te omzichtig om te springen met water. vraagje omtrent toppen: na de eerste topping, vanaf welke node kan ik toppen op de zijtakken?

Comment

Zolang de plantjes in de groeicyclus staan kan je ongebreideld toppen. De plant komt er wel weer bovenop omdat ze eruit groeit. Ik zou wel de regel van 3 internodes aanhouden of je krijgt een supperbossige plant in het center waar enkel de paar bovenste bladeren licht krijgen. Hoe meer je top, hoe meer zijtakken en hoe meer bladeren dus je krijgt graag een brede plant. Dan moet je wel voldoende licht voorzien natuurlijk.

Je zou deze zomer eens tomatenplanten buiten moeten zetten, die groei is vergelijkbaar met wietplanten vind ik. Je kan dan een tomatenplant toppen, en een andere dieven. Dan kan je zien wat het verschil zal zijn.

Tomatenplanten kan je ook supercroppen. tTz, ik heb dit al per ongeluk gedaan: bij het oogsten een takje geknakt, dat helemaal slap was gevallen, maar uiteindelijk supervet terugkwam.

Plantjes beginnen er mooi uit te zien, dat e topbladeren geel zien heb ik ook. Tot nu toe zijn ze allen groen geworden. Nieuwe scheuten bij andere planten zijn ook altijd lichter.
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

Comment

ik denk er echt wel over na om 1_1 nog eens te toppen omdat ie nu wel erg schriel oogd in vergelijking met 2_8.
              het zou natuurlijk ook kunnen dat ik met een serieus probleem zit bij plant 1_1. ik heb de bladprobleemoplosser en andere documenten doorlezen maar ik vat het totaal niet. ik zal het moeten leren uit ondervinding en dan beelden op mijn netvlies vergelijken: zo van - ohw shite, die keer had dat ook dus doe ik nu dit .. -. tot ik dat kan zal ik altijd amatorski blijven vrees ik. al ben ik eigenlijk onbevreesd, toch wil ik liever niet te veel fout doen met oudere planten. in vergelijk 1_1 is 11weken 2_8 is net geen 8weken (ik weet ik weet dat is best wel wat veel, maar tot nog toe kweekte ik in een te koude omgeving dus nogmaals, dit is volgens mij enkel voor verbetering vatbaar, mijn hok is nu 98% klaar, bijna dus

echter:
              2_8 loopt ook niet vlekkeloos, ik heb net mijn agendaatje erbij gehaald en nagekeken wanneer ik wat deed, ik bleek goed twee weken geleden voor het laatst gevoed te hebben en sinds een week viel me bij 2_8 een verkleuring op bepaalde bladranden (tanden). in eerste instantie werden deze iets meer gifgroen en blinkend, waarna nu sinds het weekend bruingeel verdorring ontstaat. het is voorloping minimaal al wil ik dit helemaal niet zien. nu moet ik wel toegeven dat ik twee weken geleden twee maal heb gevoed met twee dagen tussen. dus wss heb ik het mezelf aangedaan. mijn probleem is nu wel hoe moet ik verder, wanneer voed ik bij om niet te veel risico te lopen dat ze door verbranden.

een kiekje van het blad:

1) gifgroene randen
              2) duidelijk verbrand, wss overvoed 14 dagen geleden.
              3) niks aan het handje op de andere randjes ..

wat me verder opvalt is een zeer duidelijke verdikking van de beginpunten van de uitlopervertakkingen

popeye, the sailor_man ..

de tweeling die ik tot nu toe overhield aan ronde drie stelt het uitstekend, nog steeds in hun vertrouwde en ondertussen te kleine potjes maar ik hou voet bij stuk, ze moeten nog even in deze potjes blijven, wellicht beknot ik daardoor de wortelgroei maar dat zien en leren we dan wel weer. ik ben alvast niet ontevreden over deze twee prentjes ..
              ('een prentje' in het westvlaams is een knap stukje levend vlees van de andere sexe, ik bedoelde hier geen 'afbeelding' vandaar het meervoud in terminus.)

ronde vier gaf me twee plantjes waarvan ik waarschijnlijk snel eentje zal verwijderen wegens een tamme lamzak.. plantje HB_03 kwam twee weken na HB_05 uit en staat op dit moment gewoonweg stil, ja het kopje gaat naar het licht toe draaien maar leven is iets anders . HB_05 blijft het lekker doen.

mijn laatste rondje tot nog toe gaf me geen vier maar drie zij het gelijkwaardige exemplaartjes, die cocostabs hebben hun werk gedaan en daarom zal ik vanaf nu iets meer gaan werken met die dingen. ronde zes zit reeds in de bumbadoos (20 zaadjes, na 48u worden de kiemen geplant de rest gooi ik weg).
              snel de drie in mini formaat kwestie van de layout niet te verklooien :

op dit moment staan ze iets beter georganiseerd onder het licht (alle planten staan nu in de koelkast onder 250w spaarlamp)

wat rest ons nog: projek bieslook, voor de gein een kluit gebruikte bieslook gekortwiekt op een paar cm hoog en in wat grond gestopt.
              af en toe wat water en een regenbui en zie na een weekje zit er al duidelijk groei in ^^,

last but not least, en voor de liefhebbers van gokspelletjes. een doet ie het of doet ie het niet ?
              de topstek leeft nog steeds, en blijft nog steeds onbeweeglijk stille staan. wat duurt wachten lang, maar ik wil dat je hoopt, same met mij ..

voor alle antwoord op mijn vragen:

repwy pwetty pwease ..
              ta ta thats all folks.

Comment

Zou het niet kunnen dat de andere planten ook in een wirwar naar de lamp staan gericht? Niet dat het erg is maar zo zieje wel voor welke kant de plant kiest. Soms zet ze in het midden van twee lampen en kan je duidelijk zien als ze links of rechts neigen te gaan
                mss staat die kleine op een slechte plaats waar het licht net niet zwaar genoeg is ?
                en great job at top stek
                sigpic

Comment

5_1
                  Last edited by EL Guerilliero; 8 March 2013, 10:56. Reden: vergissen is menselijk - ow shizzle, i'm not an alien afterall

Comment

Dat begint erop trekken El
                    Komop waar is diene wiet ier ^^
                    bieslook is ter genoeg

blijft een plezier je te volgen El , het gaat wat traag , maar je gaat vooruit en dast voornaamste

greetz
                    sigpic

Comment

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...es-mond-uit-in

Comment

Je doet niet eens mee aan een contest, maar ik vind dit verslag contestwaardig.
                        Geil man!

Comment

Mooi verslag man.
                          Veel gestuntel maar zo kan je het ook leren.
                          Misschien is et een idee eerst voortaan wat beter in te lezen en het helemaal goed uit te denken.
                          Overigens gebruik ik zelf sateprikkers om te zien of de pot nat is.
                          Steek ze in de pot en ze verkleuren als de pot nat is.

Overigens plant jij je kiempjes verkeerd om in de pot.
                          De worteltjes die eruit komen moeten omhoog, staat een topic over op dit forum, zodat zij zelf hun kapje afwerpen.
                          Ik zie ook dat je de PET flessen alleen gebruikt als et niet goed gaat met et plantje maar de eerste week
                          mag er sowieso voor de vochtigheid wel zon stulpje overheen.

Ziet er verder goed uit wat je hebt staan, jou fouten leer ik ook van.
                          Dus bedankt.

Keep on growin.

Zoetstof
                          Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
                          Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

Comment

Comment

het kan verkeren zei brede rode, wie die brede en vooral die rode dan wel mag breek ik mijn kop niet over we gaan gewoon verder met het verslaan van mijn vlaggenschip ..

problemen beste quakertjes, daar kan je hier alles over vinden. dit topic onderscheid zich van de andere omdat je hier pas echt kunt zien hoe het niet moet.
                              om te beginnen bij 7dagen geleden, een benevelde zondag nacht zitten we leuk angrybirds te spelen tot ik plots in een vlaag van verbijstering (door het goede spel van mijn vriendin maar dit terzijde) beslis mijn plantjes een bezoekje te brengen en zo gedacht zo gedaan. eens boven gekomen beslis ik om verder te gaan met de LST die ik bij ronde drie aan het toepassen was .. zachtjes de steeltjes strelen en ondertussen een beetje omplooien. en dan KNAK

Comment

Een hoop te beleven hier
                                je lst lijkt goed te lukken enkelwat klunzigheid bij die ene maar dat hoord erbij ^^
                                sigpic

Comment

Bezig...
                                X