Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koelkastkunstjes monden uit in .. (kweekverslag)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: koelkastkunstjes monden uit in .. (kweekverslag)

reeds meer dan 9.000 keer werden mijn kunstjes bezocht dus ik ben min of meer aan mezelf verplicht alweer een klein stukje te updaten.
    heel erg veel is er niet te melden behalve dan dat ronde zeven nu allemaal in hun nieuwe potten staan - die in de koelkast had ik al getoond vandaag ook een kiekje van deze die onder de TL verder voorgroeien. over een weekje gaan deze overdag naar buiten en 'savonds haal ik ze terug binnen. na een kleine week buiten binnen denk ik dat ik ze op hun plaatsje ga zetten in het midden van de westvlaamse velden.

whoppa guerilliero style ..

verder heb ik eigenlijk enkel nog nieuws over TSO aka the special one van eerder in het verslag. dit plantje heeft nog steeds geen geslacht getoond maar is echt wel aan een mars richting lichtbron bezig, in de voorbije paar dagen heeft deze plant een uitgroei van meer dan 5cm gekend. nogmaals nooit gezien bij mijn kweeksels dus de naam van de plant is echt niet fout gekozen. nu maar hopen dat het een vrouwtje is uiteraard (^^,)

een paar obligate foto's van hetgeen ik allemaal staan heb:

- in het bloeihok

__________________________|_______________________ ____________________________________________TSO
    kwam vorige week amper boven de grijze bak uit en steekt nu al dik 8 cm hoger, geen idee waar deze plotse uitbarsting vandaan komt maar mij hoor je niet klagen

met enige trots toon ik een tak van plant 2_8/ 6weken bloei 3de week effectieve bloei dus ze kan er nog wel een week of zes tegen
    ondertussen ook vollop om de andere dag water aan het geven (ja om de andere en nog niet eens zo veel ook) gemiddeld drikt deze plant een halve liter om de andere dag
    waarom zoooooo weinig .. wel het is simpel: ik werk met spaarlampen en dus het water verdampt niet zoals onder een hps lamp. als ik meer water staat de plant gewoon te nat en dat trekt zo een plantje ook niet .. dus om da andere dag water waarvan om de vier dagen water met voeding.
    de eerste twee weken onder de bloeilamp was dat gewone tomaten en fruit voeding uit een aveve in de buurt. sinds week drie en dus sinds de effectieve bloei krijgt ze speciale voeding van canna voor bloeiers. per halve liter geef ik zo een anderhalve mililiter deze week. volgende week ga ik naar twee mililiter .. daarmee blijf is nog steeds ruim onder de waarden die zijn aangegeven maar ik wil dit plantje echt niet verbranden door te veel te gaan geven .. al zeker omdat ze amper drinkt !!

min of meer hetzelfde verhaal voor mijn andere vrouwelijke bloeister

nog ff een kikkerperspectorische kijk op de speciale bloeier:

de andere bloeiers zitten vandaag op week 2 dag 1 dus daar kan ik nog maar weinig over zeggen, jullie mogen het zelf zeggen

geslachtbepaling zal ergens eind deze week wel kunnen vermoed ik dus deze zeven planten zullen nog een stuk worden uitgedund en de plaats die ze nu hebben zal ruimer bemeten kunnen worden.. uiteraard hoop ik op minstens drie vrouwelijke schoonheden zodat ik steeds met een drietal planten kan verder gaan in mijn verslag.

- de groeiruimtes

in de koelkast zit nu al een kleine week de eerste zes planten van ronde zeven, deze gaan hun normale en niet overdreven uitbundige gangetje, ze moeten ook niet te snel gaan want dan kom ik schematisch in de problemen. nu heb ik ongeveer bemeten dat ik om de 5 tot 6 weken een aantal planten oogsten kan dus dat is voor mij helemaal ideaal (al zeker als er nog een hoop guerillia bijkomen - en nog leuk nieuws ik ben uitgeloot om voor spliffseeds reclame te maken met hun auto versie van white widow fems)
    het moet uiteraard niet te veel worden dus om de 5 tot 6 weken indoor oogst is idealemente !

deze koelkastspruiten worden getopt zoals ronde 2_8 op 3hoog, dus dat zal in de loop van deze week gebeuren denk ik ..

deze TL spruiten zullen wss ongetopt naar hun natuurpunt gaan.
    morgen zet ik de lamp weer net ietsje hoger / ofte de planten net iets lager .. er zitten nog 3 * 2cm platen onder die er onderuit kunnen ..

verder kan ik jullie enkel aanmoedigen om ook mijn dra te openen topic over de spliffseeds auto white widow te volgen (linkje komt in mijn handtekening)
    voorwaar dank voor deze volgbeurt

Comment

hey ,
      dit gaat aardig lekker !!
      grts bio

Comment

Comment

Comment

wauw, ziet er mooi uit, als je ze maar genoeg liefde geeft zeggen ze dan
            Buitenkweek 2013: Think Different & Northern light AF

Comment

Comment

Leuk dat je je mongoolke liet staan,ik had er eentje dat 35g droog opbracht.
                Stilaan begin ik de voordelen van voorgroeien in een appart hok in te zien,serieuze tijdswinst... .
                Hoe is het met TSO ?
                Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

Comment

the special one is de meest fluffie plant (laatste fotoos bloeironde twee)

maar ik laat die plant uiteraard ook staan waar ie staat
                  geen idee hoe het verder zal verlopen ..
                  plant uit zaad (drie dagen na te zijn uitgekomen) onmiddellijk onder 12/12 regime heeft er zestal weken over gedaan om de eerste bloei te tonen .. (schud hoofd)

we zien wel wat het uiteindelijk wordt tblijft een hobby he.

Comment

zaad .. ZAAD, wie wil er zaad ..

j/k net toen ik mijn vorige update had geplaatst heb ik een banaantje ontdekt in plant 2_8. op zich geen drama want ik ben ingelezen over die dingen, dus ik heb het weggesneden en opgegeten .. bananen zijn bananen dus waarom niet dacht ik.. .... ieuw, niet aan te raden, het smaakt hoegenaamd niet lekker .. dat is op zich al veel belovend.

gisteren avond opnieuw gecontroleerd, en omdat ik s'ochtends geen gevonden had was ik er min of meer gerust in en ik bekijk 2_8, gewoon met het blote oog en vond tot mijn jolijt niks dus ik vond mezelf alvast een grote jongen.. maar dan, en hier eindigd elke vorm van opgetogenheid helemaal, dan bekeek ik 3_1. ongetopte enkel low stress getrainde teef van me. en vond niet 1 maar 5 naantjes .. zucht, wat is me dat, een bananenboompje? snel snel alle zichtbare ondingen weggesneden en met mijn planning in mijn achterhoofd gaan slapen.

vanmorgen slofte ik richting bloeihok, bekeek plant 3_1 en vrijwel onmiddellijk zag ik nog trosjes bananen. zonder verder nadenken heb ik de plant uitgehaald om verdere dramas te proberen voorkomen, er staan immers nog 5planten te bloeien (die zitten in hun vierde bloeiweek denk ik) .. op zich geen probleem, ik kan weer wat leren uit mijn bananenboompje,

bv. het had een deftig wortelstelsel, en die wortels waren helemaal niet rot of er zat geen schimmel op, wateren kan ik dus al
                    voor een plant die amper 45cm groot is (krom gemeten) kom ik aan wortels die tot 35cm diep zitten mss zelfs iets dieper maar ik denk dat dat op zich een juiste verhouding is dus denk ik dat die methode ook de goeie is.

tot zover de uitleg, nu de fotoos van mijn eerste 'geoogste' plant:

beetje gespoeld voor de foto

het is officieel, mijn zaad verdiende een nieuwe naam, LG Ghermaneros dekt niet helemaal de lading .. vanaf nu heet het LG Bananeros: verkrijgbaar op aanvraag!

Comment

Zozo toch wel zeer bewogen ronde, laat het echte zaad je maar eens bekoren ^^
                      maar wat je hebt, heb je wel goed gedaan
                      Monkey eet graag banana eh
                      Greeetz
                      sigpic

Comment

Comment

wow echt een leuk kweekje man sucses

Comment

na een dag of vier klieven en een paar dagen donker is het moment om te gaan gekomen voor 2_8, al bij al wat meeval en slechts twee bananen gevonden op deze plant.
                            mooi uitgegraven en een beeldje van het wortelselsel gemaakt .. ook deze heeft eenzelfde afmeting als onze bananeboom (3_1) van vorige week.

ik ben niet zo een kei in het knippen maar ik maak er dan ook niets van om wat extra blad te roken .. dit hangt nu te drogen:

en dan komt er nog een aap uit de mouw:

Comment

Owla powla zie ik daar wiet ^^
                              tis voe baggerdzaad te zijn toch wel lekker crispy geworden
                              hopelijk smaakt ze ook straks !
                              Greeeetz
                              sigpic

Comment

Update
                                God was never on your side..

Comment

Bezig...
                                X