Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 x 55watt TNeon 1 x Kush-1 x Bigbang Automatic- 1 x Northern light

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 4 x 55watt TNeon 1 x Kush-1 x Bigbang Automatic- 1 x Northern light

Op foto 3 denk ik een hermafrodiet te zien, onderin de foto net iets links van het midden.
    Je kan het in ieder geval vrij snel zien omdat de mannelijke planten eerder hun geslacht tonen dan de vrouwelijke planten.
    Misschien kan je van foto 3 nog van het deel dat ik bedoel een foto maken, zo dat het iets duidelijker te zien is?

Comment

jup idd, close up graag :p
      250W HPS Cheese, Haze 2.0, White Widow auto (up in smoke)

Comment

Boehoe! Huiliehuilie...het is een mannetje.. snik! Een dag later... en hoewel ik er zeker van ben laat ik jullie er toch ook maar even naar kijken. Wie weet ben ik ondertussen geobsedeerd door ballen en zie ik het niet meer zo scherp.
        2012-12-24 17.05.15.jpg2012-12-24 16.48.56.jpg2012-12-24 17.05.15.jpg2012-12-24 16.48.56.jpg
        Last edited by janet; 24 December 2012, 21:37.

Comment

Ik kan de foto's niet openen helaas maar zonde dat het een mannetje is, weet je zeker dat het geen hermafrodiet is? daar leek het eerder sterk op namelijk.
          De plant weggooien of stuifmeel laten produceren is een keuze, ligt er aan wat je zelf wilt doen er mee later... in ieder geval wel uit je bloeiruimte halen is mijn advies. Anders heb je straks kans op bevruchting van je andere 2 dames.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxican View Post
            Ik kan de foto's niet openen helaas maar zonde dat het een mannetje is, weet je zeker dat het geen hermafrodiet is? daar leek het eerder sterk op namelijk.
            De plant weggooien of stuifmeel laten produceren is een keuze, ligt er aan wat je zelf wilt doen er mee later... in ieder geval wel uit je bloeiruimte halen is mijn advies. Anders heb je straks kans op bevruchting van je andere 2 dames.
            K snap er niks van. Ik zag de foto's wel.. zeker weer iets stoms gedaan. Lukt het nu?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door Maxican View Post
            K snap er niks van. Ik zag de foto's wel.. zeker weer iets stoms gedaan. Nu zou het zeker moeten lukken. Hoe kan ik stuifmeel produceren? Gewoon doorgaan 12/12 alleen in een andere ruimte? Hoe lang duurt het voordat het stuifmeel 'rijp' is en hoe zie je dat?
            Sorry maar ik zit vol vragen want ik heb me eigenlijk nooit met mannelijke planten bezig gehouden, die rukte ik vroeger uit de grond en ze verdwenen als groen gehakt in de composthoop.

Comment

Gewoon in een andere ruimte onder een lamp plaatsen. Zilverpapier (aluminiumfolie) op de pot leggen en uw plantje verzorgen zoals je met een vrouwtje zou doen. Op een gegeven moment zal je een geel stof op de aluminiumfolie zien liggen : stuifmeel. Kan je voorzichtig een penseeltje induwen, en dan met dit penseeltje een lager topje van een vrouwtje bevruchten. Zo kweek je zaad zonder een hele plant te moeten opofferen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door francisp View Post
                Gewoon in een andere ruimte onder een lamp plaatsen. Zilverpapier (aluminiumfolie) op de pot leggen en uw plantje verzorgen zoals je met een vrouwtje zou doen. Op een gegeven moment zal je een geel stof op de aluminiumfolie zien liggen : stuifmeel. Kan je voorzichtig een penseeltje induwen, en dan met dit penseeltje een lager topje van een vrouwtje bevruchten. Zo kweek je zaad zonder een hele plant te moeten opofferen.
                Okay, bedankt voor de tip. Overmorgen ga ik een oud keukenkastje prepareren en daar gaat meneer dan voorlopig in quarantaine.
                Hoe lang duurt het ongeveer voordat ik stuifmeel kan verwachten?

Comment

Volgens mij is het stuifmeel na 3 of 4 weken al rijp en barsten de balletjes open van de mannelijke plant, maar dat weet ik niet meer zeker hoe lang dit was.
                  Het is in ieder geval ruim voor de tijd dat een vrouwtje uitgebloeid is rijp, anders zou de plant niet bevrucht kunnen worden natuurlijk.

De foto's doen het inderdaad nog niet, misschien kan je ze uploaden via hier: http://imageshack.us/

Comment

als je mannetje gaat stuiven dan weet je dat, whoehahahaha
                    heb al meer dan eens een gele vensterbank mogen aanschouwen. ze stuiven
                    net zo hard als lelies en net zo vies geel en plakkerig (alleen een stuk fijner).

pas op met bestuiven. als je het al wilt doen denk dan goed na wat het is en wat het doet.
                    je stuifmeel is zo fijn dat het zweeft met de wind. tevens in een zo grote hoeveelheid
                    daadwerkelijk zaad dat we het net als ons over miljoenen/miljarden hebt. wat is nou de clou:

het stuifmeel kan, al staat ze apart, gaan zweven in je lucht. dit "kan" verplaatsen naar je andere
                    dames als de mogelijkheid en luchtstromen dat toelaten. is een klein kansje.
                    grotere kans op bevruchting is als je het gaat penselen. dus het inwrijven van het stuifmeel. het stuifmeel
                    kan in je tent/hok gaan dwarrelen. dat wat naast je penseel valt en dat wat op je top los blijft liggen zal gaan zweven.
                    waarheen dat bepaald de wind. zet dus even al je ventilatoren uit, dat scheelt een hoop als je penseelt.

andere manier. wat ik zelf zou doen:

stuifmeel heeft vocht aanwezig. als je echt wilt bevruchten pak dan een boterham zakje en een elastiek.
                    kies een grote mooie tak met veel ballen aanmaak en doe hier de zak overheen. elastiekje erom zodat de zak redelijk dicht
                    om het stammetje/takje zit en gedurende de dag een paar keer schudden (nep wind ). als je wat poeder ziet zitten, of aan het eind
                    van de dag de zak voorzichtig loshalen en meenemen naar de dame in kwestie. schuif nu de zak om de tak die je wil bevruchten
                    met het elastiekje er weer om (dit voorkomt bevruchting van andere bloemen) en laat dit de nacht of zelfs 24 uur zitten. schud ook
                    nu af en toe aan het zakje (nep wind ). voila goede bevruchting met minimum aan risico voor je overige bloemen.

groetjes

Comment

Goed idee, zo heb ik het nog niet geprobeerd.

Comment

2013-01-03 19.22.38.jpg2013-01-03 19.23.02.jpg2012-12-31 12.54.29.jpg2013-01-03 19.19.53.jpg2013-01-03 19.22.13.jpg
                        Op de eerste foto BB en Nl, tweede foto NL (een beetje geknipt en aarde aangevuld), derde foto de ontketende zaadjes, en de vierde en vijfde foto hoe ze er na een dag bijstonden.
                        Inmiddels zijn ze al weer een beetje groter maar dropbox laat me in de steek
                        Als die app het straks weer doet zal ik de vooruitgang nog even posten.

Comment

Bezig...
                        X