Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 x 55watt TNeon 1 x Kush-1 x Bigbang Automatic- 1 x Northern light

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    Setup
    SG 60x60x160
    4 x 55 watt T Neon bloei&groei
    250 m3 buisventilator afzuiging
    fancontroller
    thermo/hygrometer
    verse luchtaanvoer passief
    300 m3 koolstoffilter
    3 x 22 Literpotten
    specialmix
    PH meter

Het wordt ondertussen mijn derde kweek dit jaar en inmiddels ben ik wel zover dat ik hier durf mee te schrijven.
    Niet dat ik me verbeeld een goede kweker te zijn, verre van dat maar wellicht dat ik dat met een beetje hulp ooit kan worden.
    In de zomer ben ik na 18 jaar weer eens begonnen, dit maal met bigbang automatics en bigbomb automatics op het balkon en daardoor heb ik de smaak weer te pakken gekregen want er gaat gewoon niets boven je eigen rokertje. Vroeger in de tuin was het eigenlijk het makkelijkste, alleen als het een hele hete zomer was hoefde je een beetje bij te sproeien en voor de rest deed de natuur de rest.
    Op een balkon moet je toch wel iets meer doen maar vooral de opbrengst van automatics is toch wel iets heel anders dan van 8 enorme purple struiken in de volle grond..
    Nou ja de smaak was beter dan toen en dat is de moeite zeker waard.
    Toen het zaakje hing te drogen heb ik nog een zakje automatic zaadjes laten ontkiemen in de hoop op een mooie nazomer. Dat werd dus helemaal niks merkte ik zo begin oktober. Mijn arme mooie plantjes stonden te bibberen van de kou en toen ik zag dat bladluizen of andere gluipkruiperts het op de meiden hadden gemunt heb ik met een noodgang een tentje met toebehoren besteld.
    De mooiste 5 hield ik zelf en de rest heb ik aan vrienden gegeven.
    Het moet voor die 5 plantjes een aangename gewaarwording zijn geweest net als voor die kruipende griezels maar met de hulp van pokon bio bestrijding waren ze na een paar dagen verdwenen. Net als de mooie bladeren want die waren al aardig aangetast door die krengen of de pokon.
    Na een weekje was er echter al niet veel meer van te zien. Al met al is het de langste automatickweek ooit geworden 3 dagen voorkiemen en kweekaarde daarna 6 weken balkon en 7 weken tent Dus had ik net zo goed een knallende haze kunnen poten..
    Uiteindelijk heb ik er een paar bakjes mooie weed van af gehaald maar of ik heb teveel vrienden of ik rook te snel het is alweer bijna op.

Ik had snode plannen om wat zaad te gaan kweken waarmee ik een tijdje vooruit kan. Bij Sannie ooit een paar zakken freebees gekregen en daar zaten ook 5 mooie kushzaadjes bij.
    Die op kweek gezet en na een paar dagen kwamen ze alle 5 op. Potent als de neten maar jammer dat de parkiet ze in de gaten kreeg want die houdt wel van kiempjes. Zo hield ik er 1 over waarvan ik niet weet welk geslacht het heeft maar daar komen we vanzelf achter.
    Om de nabestaande kushplant wat gezelschap te geven heb ik een fem. zaadje northern light en een bigbang auto laten ontkiemen. De bigbang gaat zoals te verwachten maar dat NL zaadje is een kneusje vrees ik, maar goed we zien wel.

Gisteren heb ik de kush gefimmed maar ik weet niet of het gelukt is. De twee babies vandaag in 22 l potten gezet die ik zaterdag al had gevuld met specialmix en wat water met bacto besproeid.

Ook nu bespeurde ik alweer een hinderlijk insect. Een fruitvliegje.. ik haat ze zo dat ik in een reflex als een dolle ben gaan spuiten met die fles pokon die toevallig ook nog eens onder handbereik stond. Die rotvlieg heeft het leven gelaten maar hoeveel nakomelingen heeft ze stiekem verborgen en hoeveel schade heb ik de planten berokkend?
    Tijd voor een jointje want ik wordt een beetje paranoia van die beesies.
    2012-11-28 22.15.06.jpg

Wat denken jullie, is het fimmen gelukt of heb ik de boel verprutst?
    2012-12-10 16.48.28.jpg2012-12-10 16.50.17.jpg

Wat een start man, ik wens je in ieder geval veel succes met de bestrijding van die rot beesten , enige kans op foto's?

Comment

Re: 4 x 55watt TNeon 1 x Kush-1 x Bigbang Automatic- 1 x Northern light

Ik vermoed dat je niet zo veel last meer zal hebben van die vliegjes, heb ze zelf ook eventjes gehad. Effe kort sproeien en heb ze nooit meer teruggezien.
      Zelf heb ik deze zomer ook Kush gekweekt (OG Kush), buiten, en heb gemerkt dat ze wel goed tegen beesjes enzo kunnen
      Ik volg dit alleszin , veel succes ermee!
      250W HPS Cheese, Haze 2.0, White Widow auto (up in smoke)

Comment

en een antwoord op je vraag:

volgens mij goed gelukt dat fimmen.

als de uitlopers bij het gefimde gedeelte uit gaat groeien dan is de wond netjes geheeld.

succes.

Comment

leuke kweek

Comment

Erg gelukkig werd het Kush plantje niet van de behandeling met het pokon-bio-insectengif.
            De bladeren gingen krullen en kregen droge puntjes maar na een paar dagen ziet het er alweer beter uit.
            Ook het toppen is geslaagd, voor ik het in de gaten had, herstelde de plant zich en de nieuwe uitlopers zijn alweer 2/3 cm.
            Het is een mooi plantje, het blijft laag en aan alle kanten maakt het nieuwe blaadjes aan. Tot nu toe nooit een plant gehad die zoveel groen aanmaakt. Als het een meisje blijkt te zijn volgens mij een perfect plantje om te scroggen. Ik zet het hele setje vanaf morgen op 12/12 en hoop rond de jaarwisseling te weten welk geslacht de plant heeft.
            Spannend dat wel maar het is meteen de laatste keer dat ik het zo doe.
            Hopelijk is het een dame en kan ik nog een paar stekken maken om een moederplantje te kweken waarmee ik het risico dat ik mijn tijd aan een ballenplant verdoe, wat kan verkleinen.
            Ook het gif laat ik in het vervolg maar staan want ik kan me niet voorstellen dat het goed voor de plant is. Zodra ik weer beestjes ontdek gaan de brandnetels die ik een paar honderd meter verderop heb gespot er aan en maak ik aan de hand van de uitleg die elders op het forum staat, een drankje om ze te verdrijven.

Tenslotte nog een paar pica's:
            2012-12-16 11.18.11.jpg2012-12-16 11.18.01.jpg2012-12-16 11.17.51.jpg

Comment

tip:

ik zet zelf een paar dopjes (flessendoppen) honing rond mijn potten en in
              mijn potten. vliegbeestjes komen erop terecht, maar door de honing plakken ze en
              zakken naar de bodem. hielp bij 80% wat vliegt.

zet vanaf jongs af aan bij je plantjes (ik begin zodra ze boven komen) een kring
              honing rondom het steeltje. dit dien je elke week te herhalen om zekerheid te hebben.
              de honing tast de plant niet aan. maar het nut; de beestjes die nu in larve stadia
              van de aarde je stam omhoog kruipen om zich tegoed te doen aan de bladeren plakken
              bij de rand vast en kunnen niet verder. dit werkt zolang er geen delen van de plant de grond gaan raken.

tevens maak ik een honing oplossing (1el op 2 liter) waarmee ik het blad en de bodem ligt besproei.
              dit doe ik alleen met natuurlijke honing (direct van de imker) hiermee krijg je dat plaklaagje wat verder niet
              giftig is. op de bodem idemdito . dit lijkt op de brandnetel gier die je hebt gelezen in het forum. brandnetelgier
              is echter wel heel 'sterk' qua gebruik. zeker gezien PH.

ook kun je wat natuurlijke bestrijders erbij zetten. bv lieveheersbeestjes in de lente en zomer

succes

ps. ik vond hem ook erg groen en bossie, maar dat zegt nog niets . ik zeg mooi plantje. als ze nu al
              de kracht en energie heeft om zo groen te worden, wie weet wat ze aan bloemen op gaat kweken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bramonius View Post
                tip:

ik zet zelf een paar dopjes (flessendoppen) honing rond mijn potten en in
                mijn potten. vliegbeestjes komen erop terecht, maar door de honing plakken ze en
                zakken naar de bodem. hielp bij 80% wat vliegt.

zet vanaf jongs af aan bij je plantjes (ik begin zodra ze boven komen) een kring
                honing rondom het steeltje. dit dien je elke week te herhalen om zekerheid te hebben.
                de honing tast de plant niet aan. maar het nut; de beestjes die nu in larve stadia
                van de aarde je stam omhoog kruipen om zich tegoed te doen aan de bladeren plakken
                bij de rand vast en kunnen niet verder. dit werkt zolang er geen delen van de plant de grond gaan raken.

tevens maak ik een honing oplossing (1el op 2 liter) waarmee ik het blad en de bodem ligt besproei.
                dit doe ik alleen met natuurlijke honing (direct van de imker) hiermee krijg je dat plaklaagje wat verder niet
                giftig is. op de bodem idemdito . dit lijkt op de brandnetel gier die je hebt gelezen in het forum. brandnetelgier
                is echter wel heel 'sterk' qua gebruik. zeker gezien PH.

ook kun je wat natuurlijke bestrijders erbij zetten. bv lieveheersbeestjes in de lente en zomer

succes

ps. ik vond hem ook erg groen en bossie, maar dat zegt nog niets . ik zeg mooi plantje. als ze nu al
                de kracht en energie heeft om zo groen te worden, wie weet wat ze aan bloemen op gaat kweken.
                Bedankt voor de honing tip , m'n stiefpa is imker dus deze methode zal ik zeker es uitproberen
                250W HPS Cheese, Haze 2.0, White Widow auto (up in smoke)

Comment

Mooie setup!
                  Ik kijk graag even mee.
                  Succes

Comment

Nice,en bedankt voor de honingtip.
                    Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

Comment

Thanx Bramonius! Goede tip, ik heb geen imkers in de buurt maar de natuurhoning die ik er voor heb gebruikt is al voor een paar van die rotvliegjes fataal geworden.
                      Het kushplantje groeit als kool en na drie dagen 12/12 krijg ik de kriebels van nieuwsgierigheid welk geslacht het heeft maar dat houdt het groene wondertje nog even geheim. Het zou wel heel erg zonde zijn als het een man is, want het is een verbazingwekkend wilskrachtig plantje.
                      2012-12-20 18.32.20.jpg2012-12-20 18.32.32.jpg

Comment

Last edited by Exmember9813; 20 December 2012, 22:46.

Comment

gaat heel lekker janet,

en ik kan het mis hebben maar volgens mij is foto 2 hier direct boven een
                          dame de foto is niet close up genoeg, maar je kan het zelf checken.

op foto 2 links onderin zie je de stam/steel naar de linkerkant buigen. op de deze steel
                          zie je 1 vertakking (oksel). nou zie ieen dikke "potentiele" pistel achter die oksel vandaan
                          schieten. ik kan er gruwelijk naast zitten maar het lijkt er wel verdacht veel op. gezien de tijd
                          dat deze staat (mits het de autoflower is) lijkt me dit helemaal niet gek. als je de ruimte hebt de
                          nieuwe scheuten opzij blijven drukken tot ze echt in bloei schiet dan zul je versteld staan van
                          je plantje.

succes weer, ook met de honing (pest beestjes).

Comment

Komt allemaal goed joh, gewoon die *** beesten wegkrijgen eerst....

Comment

@maxican; je hebt helemaal gelijk, er had wel iets meer aarde in de pot mogen zitten. Ik had het mengsel luchtig in de pot gedaan, door en door en nat gemaakt en aangevuld met droog mengsel. Luchtig weer maar dus een beetje te luchtig achteraf.
                              De verkleuring van de bladeren is schijn. Dat komt door het licht.

De beestjes laten zich op dit moment even niet zien. Ik gebruik een vergrootglas omdat ik verrekt slechte ogen heb en ik check de plantjes regelmatig. Gelukkig maar ik blijf beducht voor die parasieten. Mijn laatste buitenplantje zat onder de eitjes en die wiet zal ik zelfs mijn grootste vijand niet aanbieden als wietolie is het natuurlijk wel te verwerken maar het blijft zonde.
                              De bigbang gaat wat sneller dan de Northern-light, maar dat is vanaf het ontkiemen al een sloom meisje. De vorige keer dat ik een bigbang automatic neerzette duwde ik de lamp een keer te ferm naar beneden en werd de dame onthoofd. Mijn verdriet was groot maar de vreugde groter toen ik na een paar dagen merkte dat ze twee hoofd toppen aanmaakte. Ik ben dan ook van plan om daar met dit plantje nog iets verder mee te gaan.
                              Het kushplantje heeft het naar de zin. De kapper is langs geweest en heeft hier en daar wat blad en kleine uitlopers verwijderd. De invloed van 12/12 licht is duidelijk zichtbaar maar ik zit nog steeds in spanning want zijn het ballen of ....

Daarom maar weer een paar foto's gemaakt waarmee de experts hier, hopelijk meer duidelijkheid over het geslacht kunnen geven
                              en anders zit er niks anders op dan nog even wachten..
                              2012-12-23 09.20.56.jpg2012-12-23 09.21.08.jpg2012-12-23 09.48.34.jpg2012-12-23 09.49.36.jpg

Comment

Bezig...
                              X