Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
    Juuw!
    Het is eigenlijk ook geen tekort, maar een blokkade. Niet door bloeivoeding te geven, maar door te vroeg te geven. Daar moet ik mezelf even verbeteren . Door de hoge concentratie P en K in bloeivoeding, verandert je EC en PH. Ook zal de plant door toevoeging van bloeivoeding eerder gaan bloeien. Voor de een is dat goed nieuws, voor de leek is het een hel. Wanneer een plant in bloei schiet, maar nog wel wat te groeien kan gebruiken, zal die N (stikstof) in mindere mate opgenomen worden door de wortels. Deze haalt ze dan uit andere delen van de plant, vandaar de gele kleur. Dit betekent echter wel dat je plant qua groei geremd wordt. Toppen en bijbehorende bladeren hebben ook groeivoer nodig, en dus N. Hoewel P en K in grotere hoeveelheden nodig zijn ten opzichte van de groei waar N het belangrijkst is, zal je toch een remming krijgen en inleveren op 't resultaat. In het geval van zo'n blokkade dan. Het kan ook NIET optreden. Maar je vergroot de kans door erg vroeg met bloeivoeding te beginnen. Ik reken net als met alle andere voeding: drie weken na de eerste haren pas gaan voeren. Je hebt dan nog zeker 4 weken om te knallen.

Het is een beetje als al het warme water aanzetten voordat je gaat douchen.. Zodra je er in stapt, is het warme water op. Resultaat: het is koud en je wilt er snel onderuit.

Niet te vergeten steekwoorden: opbouw van zouten, stress, vergeling, sterfte

Dit is ook voor mij zeer nuttige informatie, maar hoe zit dat dan als je een volledige voedingskit hebt .. want ik werk momenteel met zulke kits.. het was even wennen en zoeken in het bigin, maar het eind resultaat mocht er best wel wezen.. maar dan is dat meteen van fase 1 tot 4 1 is voor de wortels 2 voor de groei, 3 is bloei en 4 is en extra toppen booster..

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door pastinaakpeter View Post
    Ziet er netjes uit, voor zover ik kan oordelen natuurlijk. Hoe hoog hangt je scrognetje? Ik heb al foto's gezien dat het netje lager lijkt te hangen.

Mij is gezegd geweest om de temperatuur niet onder de 18 graden te laten dalen, kwestie van de groei niet te vertragen. Blijkbaar zit er wel wat rek op die regel?
    wordt inderdaad vaak gezegd, zoals er wordt gezegd dat niet van regen en dergelijk houden, maar kan in principe niet erg veel kwaad..
    als je outdoor kweekt staan deze vaak veel kouder en dergelijk dan goed voor hun zou zijn, maar de meeste van deze lieverdjes houden er best wel eens van om eens goed onder geregend te worden.. zolang ze hun licht maar ontvangen,
    Micro kweekverslag (spaarlampenhomemade kast) Diesel, Royal Creamatic & Royal Cheese
    Indoor kweekverslag Big devil & Little cheese

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JSTLA View Post
      @West2010

Dat over die 18 graden heb ik ook gehoord en gelezen, maar ik maak me daar niet echt zorgen over en natuurlijk probeer ik het snachts warm te houden maar lukt nie altijd. er zit blijkbaar wel veel rek op die regel. t is toch onkruid haha
      Onkruid? Onkruid is de verkeerde plant, op de verkeerde plaats op het verkeerde moment. Ergens denk ik dat dit niet het geval is. Net als ik heb je ook je besonjes om dat plantje het naar zijn zin te maken. Doe maar veel verkeerd, daar leer ik veel van!
      Graptjen hee, als je er echt mee bezig bent, verdien je je smooksken.
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

Comment

tijd voor een mooie update, de plantjes gaan lekker hoor, vandaag was het erg warm in het hokje toen ik de foto's heb gemaakt maar is alweer verholpen de lamp staat nu 4 weken op 12/12, en het eerste witte haartje liet zich zien na 2 weken laat de buds maar komen! over 2 weken ga ik ook green sensation bij me water toevoegen. 1ml op 1liter.

2013-02-02 15.41.22.jpg2013-02-02 15.46.27.jpg2013-02-02 15.41.47.jpg

LA untraceable!
        Kijk hier mijn microkweek 200Watt ,scroggnetje met 2 maal cheese er op.

Comment

Ik heb je link van vorige week hersteld.

Leuk verslag en soort. Waar heb je deze cheese zaden gekocht/gekregen?

Dat lekkere witte spul wordt alleen maar meer...suc6
          Veel gestelde vragen over het forum
          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL
          "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

Mooi man, ja ik ben niet zo goed met dat dus gooi gewoon de heele link neer haha heb het soortje op dutchheadshop besteld vann de greenhouse. Gewoonnde femonized cheese seeds. Volgens de site goed voor scrogg en daar ben ik het mee eens aardige zijvertakkingen ook redelijk vroeg al. Dit jaar denk ook cheese op een scrogg op het balkon

LA untraceable!

Comment

Hallo Luitjesssss

zijn we weer na een tijdje. En met een update de bloei zit er lekker in hoorr. net nog 2 a 3 takken beetje tegen het net aan geholpen en wat een lucht komt er vanaf joh haha heeeeerlukk

2013-02-07 12.52.06.jpg we zijn nu 32 dagen op 12/12 en de bloei zit er sinds 11 dagen lekker in

Na zondag ga ik Green sensation geven aan mij 2 grote vriendjes en dan hopen dat die toppen lekker gaan knalllluh! Hopen dat de cheese Grote blokkken kaas gaat maken haha. Al met Al ben ik nog steeds erg tevreden over mijn net voor de eerste keer, beetje op elkaar gepropt aan de rechterkant maarja dat plantje was nou eenmaal een handicap. hij kon namelijk aan de eene kant van de stam niet genoeg nemen met 1 zijvertakking dus ipv 1 maakte hij 2 zijvertakkingen per internote. dat heeft hij bij 2 internotes gedaan toch wel weer 2 takken meer boven het net toch? dus het heeft wel zo z'n voordeel.

fotoupdate:

2013-02-07 12.47.35.jpg2013-02-07 12.48.06.jpg2013-02-07 12.49.09.jpg2013-02-07 12.49.57.jpg2013-02-07 12.51.31.jpg

MOOOOOII HEH!

nu mn temp meter op het netje staat is het vaak 28Graden en als ik hem op de rand van me potjes hang ( onder me net ) is het vaak 25.5Graden in schaduw, onder licht van de lamp maakt dus wel degelijk groot verschil!

Tot zover, De balllllllekes & KEEEP IT GREEN

LA untraceable!

Comment

Waar heb je ze gekocht?

Comment

Eerste minikweekhok , 200W Spaarlamp 2x cheese

Mooi hoor, beetje wazig maar ziet er goed uit

Comment

Begint er al lekker uit te zien.

Spijtig dat er nog geen 'geurfoto's' bestaan. (hoewel, ik zit hier op mijn werk )
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TGIF View Post
                      Waar heb je ze gekocht?
                      Dutch-headshop al eerder vermeld ook in het topic

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Verder vandaag ging ik is op onderzoek uit want ik geloofde gewoon niet zoals de foto aantoon dat het 28 Graden is in het hok.

2013-02-07 12.48.06.jpg

dus ik heb net mijn temp. meter op het net gelegd aan de zijkant wel in het midden van de lamp ongeveer met een kartonnetje eroverheen, en ja hoor 24,6 graden. vind ik wel fijn want ik las hier en daar dat; als de temp erg hoog is dat je toppies fluffy worden. de plantjes hebben het vandaag zoals gewoonlijk ook weer naar hun zin gehad, dus tot zover

Last edited by JSTLA; 8 February 2013, 18:19.

LA untraceable!

Comment

Ziet er goed uit! ben laat ingeschakeld maar ga je zeker volgen.
                        eigen kweek 2x whitewiddow 200w plug & grow

Comment

hoe kan ik in de nacht mijn Lv laag houden???????????

vannacht ga ik zoiezo mijn clip-on fan aanhouden, eens kijken wat hij kan betekenen in de nacht.

dus vandaaaag dag 36; 12/12, en dag 15 Bloei!

2013-02-11 12.00.21.jpg2013-02-11 11.59.38.jpg2013-02-11 11.57.47.jpg2013-02-11 11.58.13.jpg2013-02-11 12.15.57.jpg2013-02-11 12.00.34.jpg

en dan te onthouden dat het hokje maar dxbxh
                          35x55x85. haha i like it en jullie?
                          Last edited by JSTLA; 11 February 2013, 12:35.

LA untraceable!

Comment

Harder afzuigen als dat kan.
                            Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rodigan View Post
                              Harder afzuigen als dat kan.
                              Jaa hij kan harder afzuigen, alleen probleem is de afzuiging maakt te veel herrie voor mij om inslaap te komen daarom heb ik hem snachts ook uit staan, ik kan de kleine fan snachts wel aan laten staan eens kijken wat dat kan betekenen voor de lv. is dat geen probleem die wind er op als ze aan het slapen zijn?

LA untraceable!

Comment

Je mag of moet je fan niet recht mikken op je plantjes dan kan het zeker geen kwaad. Luchtcirculatie is zelfs belangrijk. Die ene fan kan al wat helpen. Grtz
                                Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Bezig...
                                X