Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

spaarlampen gewicht

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: spaarlampen gewicht

    ik heb al een hoop onderzoek gedaan. Ik heb me ingelezen in dit forum en ben veel te weten gekomen. Qua kwaliteit en de kweek zelf is al bekend hoe te werk moet worden gegaan. Waarom zou het verkeerd zijn om meer wiet met goeie kwaliteit te hebben ipv minder?

    Comment


      #17
      Re: spaarlampen gewicht

      Daar is niets mis mee, maar als je je echt goed had ingelezen, wist je dat het niet zo makkelijk te zeggen is hoeveel je opbrengst is. Er speelt meer mee dan alleen licht. Ik gok dat je als lowbudget beginner niet boven de 50 gram uitkomt.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #18
        Re: spaarlampen gewicht

        je hebt zo'n beetje 50.000 lumen/m2 nodig voor een behoorlijke opbrengst.
        In het juiste spectrum natuurlijk.

        Kijk nu nog maar eens op het doosje van je spaarlamp.
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

        Comment


          #19
          Re: spaarlampen gewicht

          als de top44 wordt gescrogd, hoe hoog worden ze dan?

          Comment


            #20
            Re: spaarlampen gewicht

            dat bepaal je zelf, jij bent namelijk diegene die zal moeten scroggen, jij bepaald dus hoe hoog je plant komt. al is er wel een ideaal met spaarlampen of tl .. totzover denk ik dat je ideale hoogte van scroggnet tot top 40 cm is .. dus het zal wat oefenen worden maar na een paar rondjes weet je precies hoeveel keer je moet gaan ombuigen en vastzetten om je volledige netje optimaal te benutten en uiteindelijk een afbloei te hebben 40cm hoger dan het net.

            Comment


              #21
              Re: spaarlampen gewicht

              hartelijk dank voor je antwoord . dan heb ik nog een vraag. Hoe kunnen problemen met de temperatuur (te laag) worden aangepakt in een microhok? Er bestaan kachels maar die beginnen bij 500Watt (wat te hoog is). Iemand suggesties?

              Comment


                #22
                Re: spaarlampen gewicht

                Warmtekabel, of warmtemat met thermostaat zodat je pot op 20 graden blijft

                Comment


                  #23
                  spaarlampen gewicht

                  Heb zelf een 500w kachel op thermostaat werkt goed in hokje 50 x 50 x 100 alleen nog geen kweek in gehad

                  Comment


                    #24
                    Re: spaarlampen gewicht

                    Even langs de terrariumwinkel langsgaan dus.
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

                    Comment


                      #25
                      Re: spaarlampen gewicht

                      Heb je geen CV thuis ?
                      Binnenshuis wordt het meestal toch niet zo koud ?
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #26
                        Re: spaarlampen gewicht

                        als de pot op de juiste temperatuur wordt gehouden(met een warmtemat), dan is dat niet voor het hele hok. Is het niet belangrijk voor de plant dat de gehele omgeving warm is? of moet alleen de pot verwarmd worden.

                        Comment


                          #27
                          Re: spaarlampen gewicht

                          Als je de pot op 20 kan houden heeft ze niet zoveel last van de koude luchtemperatuur. Je pot hoeft dan als je lamp aangaat niet eerst op te warmen. Je luchtemperatuur ook omhoog brengen zullen ze nog fijner vinden maar dat kost klauwen geld aan stroom.

                          Comment


                            #28
                            Re: spaarlampen gewicht

                            Ik had ergens gelezen dat men een laag zand op de bodem van het hok plaatst en daar vervolgens een warmte kabel tussen zet. Is dit effectief?

                            Comment


                              #29
                              Re: spaarlampen gewicht

                              Wat ik er over gelezen heb wel, dan plaats je eerst de kabel(zet je vast) en dan een laagje speelzand eroverheen, schijnt goed te werken.
                              Heb het alleen nog niet zelf kunnen uitproberen, maar staat op mijn verlanglijstje

                              Comment


                                #30
                                Re: spaarlampen gewicht

                                ik wil een hokje in elkaar zetten, maar zit met de afmetingen. 2x top44 scrog. wat zouden goeie afmetingen zijn? Het hok moet niet onnodig groot zijn.

                                Comment

                                Bezig...
                                X