Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

spaarlampen gewicht

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: spaarlampen gewicht

    'Spaarlampen'.............zoals de naam doet vermoedden zijn ze bedoelt om te kweken

    1000gram/watt, dat oogst je ervan.
    Daarom doet iedereen 't met spaarlampen.
    Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
    Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

    Comment


      #32
      Re: spaarlampen gewicht

      Ik dacht dat spaarlampen van die lampen waren met zo'n gleufje erin, waar je dan steeds je kleingeld in kan gooien. Evt verkrijgbaar in roze met een krulsnoertje
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #33
        Re: spaarlampen gewicht

        Een gleufje dient voor wat anders...
        Last edited by pastinaakpeter; 13 January 2013, 01:25.
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

        Comment


          #34
          Re: spaarlampen gewicht

          Vermeld dat onsmakelijke aspect van het gleufgat er dan ook bij eh, jeweetwel dat levenslang verhaal..

          Comment


            #35
            Re: spaarlampen gewicht

            ik zou het waarderen als er alleen serieuze reacties worden geplaatst. hoe zit het de afmetingen van hok waarin wordt gescrogt (top44)

            Comment


              #36
              Re: spaarlampen gewicht

              Moehahahhajahhaha

              Ik raad je aan wat ik al zo dikwijls heb mogen ondervinden: eigen ervaring is goud waard!

              Oorspronkelijk geplaatst door fl13r3flu1t3r View Post
              Vermeld dat onsmakelijke aspect van het gleufgat er dan ook bij eh, jeweetwel dat levenslang verhaal..
              Altijd langs de achterdeur ... altijd ...
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

              Comment


                #37
                Re: spaarlampen gewicht

                Oorspronkelijk geplaatst door Hotwinter View Post
                ik zou het waarderen als er alleen serieuze reacties worden geplaatst. hoe zit het de afmetingen van hok waarin wordt gescrogt (top44)
                Je vraagt er ook een beetje om.
                Als je zelf een beetje sirieus bent dan zou je dit forum hebben doorgespit of in ieder geval bij onze vriend Google hebben aangeklopt. Hier vind je voor ruim 90% antwoord op al je vragen.
                En als je wil scroggen................tenminste, welke dwaas doet dat nou onder spaarlampen?
                Ik bedoel, daar had je achter kunnen komen met behulp van internet en een beetje geduld. Uberhaupt is kweken onder spaarlampen rechtstreeks crap.
                Bovendien ben je de zoveelste die zulke standaard vragen stelt. In dat geval zaag ik je ook door midden.............als je niet eens de moeite hebt om jezelf te verdiepen.......ja waarom niet?

                En om je niet door midden te zagen; als je wil scroggen (imo is deze techniek te veel hooi op je vork nemen voor een beginneling) verdiep je dan eens in HPS-lampen.
                De meest gehoorde redenen om geen HPS te gebruiken is een hoge energie rekening, en te veel warmte.
                Concreet; ik moet in mijn kamer bijverwarmen nu 't koud is & mijn 600wattert kost 50-60euro per maand.

                Nog een wijze tip: Lezen lijdt in dezer tijden tot wijsheid.
                Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                Comment


                  #38

                  Comment


                    #39
                    2 vol zetten. De eerste paar keren oogst je wellicht 20 gram luchtige en zachte topjes maar leer je een heleboel en daar gaat het om in eerste instantie.

                    De keuze is dus helemaal aan jezelf:
                    - Tijd zat, en wil je alles zelf maken en het wiel opnieuw uitvinden: spaarlampen kopen, fittingen installeren, reflectoren maken en lekker aan het experimenteren gaan. Het is erg leuk en leerzaam, maar je moet er dus de tijd en het geduld voor hebben.
                    - Minder tijd maar je wilt gewoon op je gemak leren kweken: TNeon/Duo Fluor/TL verlichting of andere kant en klare producten van dit kaliber.
                    Of kies op basis van je wensen aan het resultaat:
                    - Ga je voor opbrengst: vooral niet aan microkweken willen doen, neem een HPS en betaal netjes je stroomrekening.
                    - Ga je voor het leren: microkweken is een optie maar kan toch snel vrij prijzig worden.

                    Tevens hierbij meteen even de opmerking dat wanneer je wilt gaan microkweken je ook nog een hokje moet gaan maken. Zo'n hokje kost bij elkaar gauw 100 euro of zelfs meer. Terwijl een kleine kweektentje waarin je weer kant en klaar een HPS kan hangen vaak maar 60 euro kost. Een hokje voor microkweken is vaak van hout en kan op den duur gaan opzwellen door vocht (het begint vaak bij een klein plekje waar een scheurtje in zit of een krasje is gekomen van een stanleymes). Een kweektentje doet dit niet, is makkelijk schoon te maken na elke kweek en is groot genoeg om een afzuiging in te hangen, verwarming te plaatsen en is verder van alles gemakken voorzien. Bij een microkweek hokje moet je alles nog zelf maken en doen en dit kost dus niet alleen maar tijd...

                    Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
                    Ik dacht dat spaarlampen van die lampen waren met zo'n gleufje erin, waar je dan steeds je kleingeld in kan gooien. Evt verkrijgbaar in roze met een krulsnoertje


                    Edit:
                    Oh voor ik het vergeet de kleine HPS lampen van 70 W en 150 W zijn leverbaar van het merk GIB. Ik heb er ooit naar gekeken als vervanging van mijn spaarlampen maar heb uiteindelijk gekozen voor een TNeon armatuur. Mocht je interesse hebben in een kleine HPS zou je hier eens naar kunnen kijken. Er waren destijds alleen niet veel growshops die dit leverden maar ze zijn er dus wel.
                    Last edited by Exmember9813; 14 January 2013, 10:12.

                    Comment


                      #40
                      Re: spaarlampen gewicht

                      ik heb half gelezen wat hier staat maar ik ben het met de meeste wel eens, spaarlampen zijn idd kut.

                      het is allereerst moeilijk en duur om echt een hoog wattage aan te schaffen en op te hangen in je kist omdat je dan over meerdere fittingen snoeren lampen etz. spreekt.

                      ook wordt een spaarlamp in verhouding tot een led of hps lamp veel warmer in vergelijking met de hoeveelheid stroom die je er in steekt.
                      in mijn oude indeling van mijn kweek kast kreeg ik problemen met de temperatuur en kreeg ik 130 watt aan spaarlampen niet goed gekoelt.
                      nu heb ik 180 watt aan led hangen en dat wordt lang niet zo warm.
                      opbrengst onder 120-150 watt spaarlampen was maar +/- 50 gram

                      mijn conclusie:
                      spaarlamen zijn ideaal om mee voor te groeien maar voor bloei zou ik aan hps denken. (led durf ik nog niks over te zeggen, ben ik nu aan het testen)
                      Ronde 2 voor Critical auto flower
                      Purple #1, Super Lemon Haze en Cheese superstek plan deluxe

                      Comment


                        #41
                        Re: spaarlampen gewicht

                        Oorspronkelijk geplaatst door Keesranch View Post
                        ik heb half gelezen wat hier staat maar ik ben het met de meeste wel eens, spaarlampen zijn idd kut.

                        het is allereerst moeilijk en duur om echt een hoog wattage aan te schaffen en op te hangen in je kist omdat je dan over meerdere fittingen snoeren lampen etz. spreekt.

                        ook wordt een spaarlamp in verhouding tot een led of hps lamp veel warmer in vergelijking met de hoeveelheid stroom die je er in steekt.
                        in mijn oude indeling van mijn kweek kast kreeg ik problemen met de temperatuur en kreeg ik 130 watt aan spaarlampen niet goed gekoelt.

                        nu heb ik 180 watt aan led hangen en dat wordt lang niet zo warm.
                        opbrengst onder 120-150 watt spaarlampen was maar +/- 50 gram

                        mijn conclusie:
                        spaarlamen zijn ideaal om mee voor te groeien maar voor bloei zou ik aan hps denken. (led durf ik nog niks over te zeggen, ben ik nu aan het testen)
                        moeilijk en duur ?( ik denk toch dat hps duurder is ik heb voor mijn 200w spaarlamp + reflector maar 65 euro betaald en heb ook maar 1 fitting en snoer hoor) met hps heb je nog vsa en relais nodig enzo ik denk dat je duurder uitkomt voor aankoop met hps is de stroom dat het verbruikt is ook nog net iets meer dan saarlamp

                        een spaarlamp dat meer warmte geeft dan hps in vergelijking met de hoeveelheid stroom je erin steekt,dat betwijfel ik toch sterk
                        dat jij een te hoge temp. had bij spaarlampen heeft toch met jou te maken en niet met de spaarlamp

                        spaarlamen zijn ideaal om mee voor te groeien maar voor bloei zou ik aan hps denken,daar kan ik me ook wel in vinden

                        Comment


                          #42
                          Re: spaarlampen gewicht

                          Een spaarlamp heeft een lichtrendement van ongeveer 55 lumen per watt opgenomen vermogen. Bij een HPS lamp van 600 watt bedraagt het lichtrendement ongeveer 130 lumen per watt opgenomen vermogen. Het lichtrendement van de HPS is meer dan het dubbele. Dus een spaarlamp kost qua stroom veel meer dan een HPS-lamp bij een gelijk aantal lumen. Als je een 100 watt HPS met vsa koopt, die je met een timertje (een relais is met dat geringe vermogen niet nodig) aanstuurt, ben je iets meer kwijt bij aanschaf, maar bespaar je de helft aan energie in vergelijking met een spaarlamp van 200 watt en je hebt nog een grotere opbrengst ook. Als spaarlampen rendabeler waren dan HPS-lampen dan zouden alle kassen in het Westland volhangen met spaarlampen. Kennelijk kan een gemiddelde tuinder beter calculeren dan jij. Je moet geen appels met peren vergelijken.
                          Last edited by Xtreme; 14 January 2013, 18:06.

                          Comment


                            #43
                            Re: spaarlampen gewicht


                            Enige wat telt is de gram/watt verhouding eh.

                            Met hedendaagse wietprijzen zijn alle andere kostenplaatjes bullshit verklaard toch??

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.




                            Enige wat telt is de gram/watt verhouding eh.

                            Met hedendaagse wietprijzen zijn alle andere kostenplaatjes bullshit verklaard toch??

                            Comment


                              #44
                              Re: spaarlampen gewicht

                              tanx Xtreme

                              ik ben ook van mening dat als je 400 watt aan spaarlampen op weet te hangen en je kweekt. en je hangt een 400 watt hps lamp bij een andere kween, dat bij de hps meer opbrengst te halen valt.
                              ook moet je bij de 400 watt spaarlampen veel meer warmte afzuigen..

                              rendement van licht ten opzichte van warmte licht bij hps hoger en bij led nog hoger. daarom probeer in nu led uit
                              Ronde 2 voor Critical auto flower
                              Purple #1, Super Lemon Haze en Cheese superstek plan deluxe

                              Comment


                                #45
                                Re: spaarlampen gewicht

                                Ook dat is geen waar.

                                Blani ken je dat mooi uitleggen, ik heb t ook moeten slikken eh..

                                Comment

                                Bezig...
                                X