Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

spaarlampen gewicht

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: spaarlampen gewicht

    Ook ik denk dat een 100W of 150W HPS setje goedkoper komt als een spaarlamp opstelling met 100W of 150W. Zelf ben ik met een spaarlamp kweek bezig, gaat op zich best goed maar achteraf had ik beter een HPS setje kunnen kopen. Zie onderstaande berekening...

    Materiaal reflector kap € 10,00
    4x 32W tornado spaarlamp 4x € 12,50 = € 50,00 (Als je cool white (groei) en warm white (bloei) wil hebben ben je nog eens de dubbele kosten aan lampen kwijt)
    Setje van 4 fittingen € 10,00
    En nog wat losse dingetjes € ??
    TOTAAL € 70,00

    Daarin tegen kost een compleet 100W of 150W HPS setje € 60,00 en een losse lamp kost nog geen € 17,00!! En ik weet (bijna) wel zeker dat de opbrengst/kwaliteit met een HPS beter zal zijn.

    Gr. Nickus

    Comment


      #47
      Re: spaarlampen gewicht

      Voor de kutjes die echt met stront kunnen rekenen en allerzins zonde van mijn zuurstof zijn.

      Ga uit van 0,8 gram per watt voor hps en 0,5 gram voor tl/spaarlamp/led en alle andere troep..
      (en dan zet ik nog hoog in voor de untermenschen onder ons.)

      100 watt spaarlamp= 50 gram.
      100 watt HPS is 80 gram.

      Verschil is 30 gram voor t zelfde wattage.
      30 x €8= 240 eurie als je het had moeten kopen en voor 8 euro koop je veelal bagger tegenwoordig.

      Gvd 240 eurie koop je een complete 600 watt met filter voor!

      Eenieder die niet tot zo'n simpel rekensommetje in staat is; gelieve je geslachtsorganen te laten verwijderen en nog beter zou het zijn nu direct in je auto stappen en vol gas op de dikste betonnen pijler te klappen die je vinden kan..

      Niet voor mij maar voor de mensheid eh, omdat het blijkbaar al een bloody shame is dat je uberhaupt geboren hebt mogen worden.

      Niks mis met die spaarzooi en gewoon doen rocks maar al die moeilijke vragen kunnen echt niet meer!

      Comment


        #48
        Re: spaarlampen gewicht

        De groeten Flier: een halve gram per watt onder spaarlampen? Denk eerder richting 0,2 en als je het heel goed doet 0,3 gram.

        Comment


          #49
          Re: spaarlampen gewicht

          Ik wou ze nou niet alle hoop ontnemen extreme, t leven valt al niet mee..

          Comment


            #50
            Re: spaarlampen gewicht

            Ik heb onder spaarlampen eerder eens 0,4 gram / Watt gekweekt voordat ik de spaarlampen zat was. Zo dramatisch weinig komt er dus nu ook weer niet vanaf... maar naar verhouding qua moeite en tijd is het wel waardeloos naar mijn idee. Bespaar jezelf een hoop werk, tijd en uiteindelijk geld en koop een kant en klaar systeem zoals HPS of CFL.

            Comment


              #51
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #52
                Re: spaarlampen gewicht

                Stelletje milieubarbaren..

                Ik vind die rekensommetjes maar spannend hier. Klopt natuurlijk hoe dan ook geen ene klote van maar dat vinden jullie zelf maar uit.

                Als je die zooi niet thuis hebt liggen is het hoe dan ook geld,- en stroomverspilling.



                Smookse en nooit zelf doen wat een ander net zo goed of beter kan eh..

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                En nog wat brand betreft; Elke verbinding/contact verhoogt de kans op kortsluiting/narigheid dus in dat opzicht is een hps met evsa vele malen veiliger dan elke willekeurige tl/spaar en t neon combinatie. die via condensatortjes en andere losse interne meuk gekoppeld loopt.

                Enige HPS gevaar met evsa zit hem in contactwarmte maar als je daar brand door krijgt verdien je t ook eh .

                Comment


                  #53
                  Re: spaarlampen gewicht

                  Gewoon je (e)vsa monteren op brandwerend of onbrandbaar materiaal. Een plaat fermacel in drieen snijden, de drie stukken op elkaar schroeven en je hebt een stevige brandwerende plaat. Fermacel is gips, verstevigd met papiervezel. Of een stuk staalplaat (vsa bevestigen met parkerschroefjes) werkt ook perfect. De plaat natuurlijk wel aarden.

                  Comment


                    #54
                    Re: spaarlampen gewicht

                    Fermacell gerbruik ik om op te lassen idd, als dat gaat branden heb je het in een vulkaan gegooid ofzo..

                    Comment


                      #55
                      Re: spaarlampen gewicht

                      Alleen als je die rommel zaagt, is je zaag in no time bot. Ik zaag dan ook met keramiek zaagjes in mijn decoupeerzaag.

                      Comment


                        #56
                        Re: spaarlampen gewicht

                        Daarom snijden we dat ook, op het bochtenwerk na dan eh..

                        Stanleymesje en paar x insnijden en het breekt als peperkoek.

                        Comment


                          #57
                          Re: spaarlampen gewicht

                          Zo warm wordt die VSA niet. Ik heb een opstellingkje met een 150W HPS en ik kan net mijn hand niet op de VSA houden. Niet echt wetenschappelijk gemeten, maar toch een indicatie dat het allemaal wel meevalt. En geen stapels rommel rond je kastje plaatsen helpt natuurlijk ook.
                          De VSA heb ik op een aluminiumplaat gerivetteerd. Ik heb ze niet geaard, goeie tip extreme, daar ga ik werk van maken.
                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

                          Comment


                            #58
                            Re: spaarlampen gewicht

                            gerivetteerd

                            Leg die ns uit want zelfs google heb t er moeilijk mee..

                            Comment


                              #59
                              Re: spaarlampen gewicht

                              Met blindklinknagels (rivetten) vastgemaakt.
                              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

                              Comment


                                #60
                                Re: spaarlampen gewicht

                                popnagels.. aah zo.

                                Comment

                                Bezig...
                                X