Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Himalaya Gold 2x37W 35x50x75

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Himalaya Gold 2x37W 35x50x75

UPDATE:
    plantje is ondertussen hard gegroeid, helaas heeft ze een dag met d'r bladeren tegen de lamp gestaan my bad!
    dus er zijn een aantal blaadjes gesneuveld. verder ziet ze er gezond uit. iemand enig idee hoe ik nu al iets kan doen om de groei een beetje tegen te gaan? want ze heeft nog niet de hoogte van het scrognet bereikt.
    DSC_0026.jpgDSC_0027.jpgDSC_0028.jpg
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...2x37W-35x50x75

Comment

Ik zou de groei juist niet willen vertragen. Dat kan door kleinere potjes, te weinig water, ... Alles wat een gezonde plant niet wilt.
      Ik zou de lamp wat meer controleren en de hoogte frequenter bijsturen.
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

Comment

Je kunt 'm een keer toppen, staat hij ook een weekje bijna stil. Krijg je wel meer takken
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

zou het al tijd zijn om te toppen? het plantje is nu 20cm groot heeft nog 15cm tot het scrognet en zo'n 30cm tot aan de lamp op zijn hoogst.
          Ik denk er ook aan om vanaf maandag ofso dagelijks bloei voeding te gaan geven.

Comment

De plant is ondertussen getopt, ze staat er aardig bij en krijgt bloeivoeding! Onderste takken en bladeren heb ik verwijderd, daar komt toch niks vanaf. Ik weet niet of de foto's zichtbaar zijn? Zit op m'n phone. Peace :cool:

EDIT: Ohja! Leuk speeltje gemaakt van een thc microscoop uit Amsterdam (de dampkring)

Verstuurd van mijn LT26i met Tapatalk
            Attached Files
            Last edited by hippieman; 6 February 2013, 14:44.

Comment

Heb je de lamp zo hoog hangen voor de foto's of hangt de lamp altijd helemaal bovenin de kast?

Comment

atm hangt hij even hoog als op de foto. idd een beetje hoog. had er nietecht op gelet. hang m meteen wat lager (A)

Comment

De TNeon mag op 2 cm van de hoogste top/blad hangen want hij wordt niet heel warm. Wellicht wist je dat wel, maar ik denk ik vermeld het even voor de zekerheid.
                  Houd er wel rekening mee dat als de plant haar bovenste bladeren rechtop zet de lamp geraakt kan worden, dus neem de 2 cm niet te letterlijk. Meet vanaf de hoogste positie waarin de plant kan komen te staan. Althans dit houd ik zelf aan; en dit werkt voor mij erg prettig.

Comment

Update,
                    net eventjes wat foto's gemaakt. gaat aardig! vraag me wel af of ik niet teveel blad heb weggehaald? ik weet dat dit moet bij scroggen maar volgens mij overdrijf ik het een beetje? er is namelijk amper blad over. plantje krijgt dagelijks voeding en zo'n halve liter water.
                    DSC_0108.jpgDSC_0110.jpgDSC_0111.jpgDSC_0112.jpgDSC_0113.jpgDSC_0114.jpg

Comment

Hoi hippieman!
                      Je hebt inderdaad wel erg veel blad weggehaald.
                      Normaliter laat je al het blad zitten dat boven het net uit komt, of wat het net nog gaat bereiken door nog door te groeien. Nu heb je dusdanig veel gesnoeid rondom de hoogte van je net dat de plant weinig blad meer over heeft om licht mee op te vangen.
                      De plant zal nu dus nieuwe bladeren moeten gaan maken om van het licht gebruik te maken, dit kost tijd en energie voor de plant. Deze tijd en energie gaan nu verloren ten opzichte van het aanmaken van de bloemen waar je naar op jacht bent.

Dat je onder het net (wanneer het net mooi bedekt is en goed vol zit met blad en toppen) bladeren verwijderd is een optie, dit zorgt voor meer luchtstroming. Maar ook hier is wel iets voor te zeggen om het niet te doen, namelijk: de bladeren vangen geen licht meer, de plant merkt dit zelf ook wel en gaat dan voeding halen uit de nutteloze bladeren en laat ze vanzelf afsterven. Kortom, de natuur regelt het zelf uiteindelijk wel en maakt dan optimaal gebruik van de bladeren alvorens ze af stoten.

Wat ik je als tip wil geven: ik zie nog wat snoei afval liggen op je potgrond, verwijderd dit. De bladeren kunnen gaan schimmelen en/of ziekten veroorzaken. Dat is natuurlijk ongewenst. Het mooiste zou zijn als je de bovenste laag potgrond mooi schoonmaakt en even luchtig maakt door te harken (met je vingers, 1 a 2 cm diep is voldoende). Hierdoor maak je de structuur wat luchtiger en bied je meer zuurstof aan.

Je plant ziet er verder op het eerste gezicht gezond uit, heb in de gauwigheid niets gezien dat mij zorgen zou baren als het mijn plant was. Leuk om je update te zien!

Comment

Thanks voor t advies! Zal de plant een tijdje met rust laten dan. Zodat ze rustig kan herstellen. :thumbup:

Verstuurd van mijn LT26i met Tapatalk

Comment

Vandaag zag ik tijdens het water geven dat een boel bladeren van mijn plantje aan het hangen waren (wat vrij logisch was aangezien ze een dagje geen water heeft gehad.) maar wat mij meer zorgen baart is dit:
                          DSC_0099[1].jpg
                          en het is niet alleen dit blad dat er zo uitziet. meerdere bladeren zijn er zo aan toe. is dit een ziekte?
                          heeft ze teveel voeding gehad? of misschien teveel water?

peace

Comment

Zo te zien krullen de bladeren omhoog, richting de lamp toch? Dat is dan als ik mij niet vergis een voedingsprobleem. Exact weet ik het niet.

Comment

Omhoog krullende bladranden is trouwens ook kenmerkend voor een te lage RV. Als je nu eens minimaal vier keer de planten bevochtigd tijdens de lichturen kan je zien of dit een verbetering geeft.

Comment

te droog.

omdat je ook nog eens al het blad hebt weg gehaald ????? geen idee waarom....
                                kan ze niet meer goed ademen, kan ze ook niet goed transpireren en zo nog
                                wel wat puntjes.

ze zal het nog wel doen, maar ik zou er niet teveel meer van verwachten.

begrijp de opzet ook niet echt. maar je probleem licht bij de lucht vochtigheid.
                                en je weg geknipte blad.

succes

Comment

Bezig...
                                X