Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

    23 Januari 2013

    Hallo allemaal, tijd voor een kleine update.

    IMG_0227.jpgIMG_0228.jpgIMG_0229.jpg

    De plantjes staan nu een 7-8tal dagen boven de grond en dit is het resultaat.
    Heb de potten al 3 keer moeten aanvullen tot aan de blaadjes.
    Heb sinds gisteren ook een beetje product gegeven , dit om beter te wortelen. ( Met dank aan vinne)

    Iemand een idee of ze het goed doen en dergelijke ?

    Groetjes

    Comment


      #17
      Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

      Iemand een idee of ze het goed doen ?

      Comment


        #18
        Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

        Ze zien er mooi groen uit, maar ze strekken omdat je lampen niet het juiste lichtspectrum hebben, vermoed ik. Het zijn warm-witte lampen niet? Je haalt dan beter voor de groei koud-witte (tornado) lampen Grtz
        Last edited by Rodigan; 23 January 2013, 19:34.
        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

        Comment


          #19
          Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

          Oorspronkelijk geplaatst door Rodigan View Post
          Ze zien er mooi groen uit, maar ze strekken omdat je lampen niet het juiste lichtspectrum hebben, vermoed ik. Het zijn warm-witte lampen niet? Je haalt dan beter voor de groei koud-witte (tornado) lampen Grtz
          Hallo , het zijn warm witte lampen als ik me niet vergis. Dus met deze lampen ben ik eigenlijk niets ?

          Comment


            #20
            Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

            Toch wel, je kunt er behoorlijk goed mee bloeien. Als ik jou was, haal ik 2 (of meer) koud witte lampen (2 extra sockets) die je dan ook nog kunt gebruiken in de bloei. Groetjes
            Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

            Comment


              #21
              Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

              Oorspronkelijk geplaatst door Rodigan View Post
              Toch wel, je kunt er behoorlijk goed mee bloeien. Als ik jou was, haal ik 2 (of meer) koud witte lampen (2 extra sockets) die je dan ook nog kunt gebruiken in de bloei. Groetjes
              Bedankt , dan zal ik zo snel mogelijk extra lampen gaan kopen. Dus als ik nu een 2 tal koudwitte lampen extra koop om erbij te hangen , dan is de kast voldoende verlicht voor een goed resultaat te bekomen ?

              Comment


                #22
                Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                Het kan natuurlijk altijd beter, maar met 5 goeie spaarlampen kun je al goed beginnen! Als je een beetje handig bent, probeer dan een soort frame te maken om je lampen horizontaal aan vast te maken. En dan ook, zoals ze hier al voorstelden, uit blik, een aantal reflectors. Plaats dan ook nog een netje zodat al je plantjes niet veel hoger dan dat netje komenl, dan kun je optimaal het licht benutten van je spaarlampen. grtz
                Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                Comment


                  #23
                  Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                  (22) netjes zijn niet nodig, het zijn autoos, ik dacht niet dat je die kon scroggen..
                  wat je wel nodig hebt is verluchting .. daar lees ik in je topic niks over.
                  je weet ook dat wiet een bepaalde geur heeft. bloeiende ruikt heerlijk.
                  je medebewoners in het appartement zullen je vast complimenteren met het verrijken van de airsupply..

                  nu, ik ben zelf een amateur die meer fouten maakt dan dingen goed doet dus ik volg je draadje tot op het end.

                  Comment


                    #24
                    Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                    ik denk ook dat het geen luxe is om mischien te gaan kijken naar een fan met filter.
                    aangezien je in je aankoop besloten hebt om auto's te nemen omdat je anders last krijgt met derde !!
                    ook ik snap die niet...?

                    maar over die filter is het natuurlijk wel zo dat je daar mee de kans verkleint dat je ongenode gasten krijgt

                    ben benieuwd naar je knutsel werk kwa blikjes,.

                    groetjes mildred.

                    Comment


                      #25
                      Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                      Je kunt autoflowers beter niet toppen, maar volgens mij kun je ze wel best binden. Als de hoofdtop enorm gaat strekken bvb.
                      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                      Comment


                        #26
                        Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                        24 januari

                        Hallo allemaal.
                        Op aanraden van Rodigan ( waarvoor dank) ben ik daarnet 2 koudwitte lampen gaan kopen van 23watt. Dit zijn de enige koudwitte lampen die te vinden zijn in de doe het zelfzaak.

                        In verband met verluchting en geuren ga ik binnenkort een product kopen dat de geur tegengaat ( jammer ) .

                        Als laatste wil ik vragen of iemand een beter idee heeft in verband met het hangen van de verlichting. Is dit goed zo of ?
                        En kan er iemand mij een voorbeeld geven wat ze bedoelen met de blikjes ? Opensnijden of ?

                        De aangepaste kast :

                        IMG_0231.jpgIMG_0232.jpg

                        Groetjes !

                        Comment


                          #27
                          Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                          neem redbull blikje, snij de boven en de onderkant er van af met een goede schaar ...
                          snij nu het rolletje dat je overhoud een keer van door van boven naar onderen of omgekeerd. nu heb je een plaatje dat aan de achterkant reflecteerd.
                          draai de reflecterende kant naar de lamp toe en zorg voor een blokje waaraan je de reflector die je net maakte vastschoefd.
                          probeer de fittingen evenwijdig met de reflector te monteren zodat je een goedkope maar handige lichtreflectorkap hebt voor iedere lamp.
                          als je er ook nog in slaagd om in iedere lampkap twee haakjes te voorzien dan kan je de lamp horizontaal hangen.. met de horizon mee wil dat zeggen .. dus niet verticaal zoals bij jou.

                          Comment


                            #28
                            Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                            Zet nu ook nog je 3 potten tegen mekaar in een driehoek, dan kunnen je lampen ook wat dichter bij elkaar.
                            En als je tijd en zin hebt moet je echt is proberen om een frame te maken zodat je je lampen op een ordelijke manier kunt vastzetten (horizontaal). Je zal er geen spijt van hebben!
                            Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                            Comment


                              #29
                              Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                              25 januari 2013

                              Hallo allemaal ,

                              ik heb vandaag de potten in een driehoek gezet en de lampen anders gehangen. Wat ik straks of morgen ga doen is een reflector maken met blikjes , en nog een kartonnen wandje met folie naast de potten zetten. Hier alvast een paar fotos , de rest komt straks of morgen !

                              Kast + De Baby's

                              IMG_0233.jpgIMG_0234.jpgIMG_0235.jpgIMG_0236.jpg

                              Iemand een idee of ze het goed doen ?

                              Groetjes

                              Comment


                                #30
                                Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                                het enige dat ik kan opmerken is de hoge grondvochtigheidsgraad. geloof me, ik ben zelf ook een kluns en ik heb het zelf nog niet onder de knie maar op je fotoos staan ze veels te nat .. de plant zelf toont je dat ook.. zelf heb ik ook moeten leren dat planten die geel neigen te nat staan. die gele kleur komt door het te veel aan vocht ..

                                je kan zeker een paar dagen zonder water verder.

                                zet ook een fannetje in je hokje. al is het maar een kleintje (pcfan met 12v adaptor). je zal anders snel mos kweken.. lees maar even in mijn verslagje. je wil dat liever niet
                                succes de volgende dagen, ik blijf volgen.

                                Comment

                                Bezig...
                                X