Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

    Hallo allemaal

    Ik ben daarnet naar de brico geweest om eens rond te kijken.
    Ik denk dat mijn plan lukt , maar wil toch nog eerst jullie raad voor ik het morgen allemaal koop.
    Er stond een buisventilator van 125mm, als ik deze nu vastmaak aan een PVC buis en volsteek met actieve kool , en daar een gaasje op, heb ik dan een goede koolstoffilter of ?

    Ik heb een schets gemaakt van wat ik bedoel. Aangezien ik niet buiten de ruimte kan dacht ik aan dit.

    Schermafbeelding 2013-01-30 om 19.55.36.jpg

    Greetz !
    Last edited by tattie140811; 30 January 2013, 18:57. Reden: onvolledig

    Comment


      #62
      Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

      Beste tattie,

      Er moet naar mijn idee ook nog een stuk gaas tussen je actieve kool en je buisventilator. Anders zuigt de ventilator alle actieve kool er weer uit..

      Succes!

      Gr. Nickus

      Comment


        #63
        Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

        Oorspronkelijk geplaatst door Nickus View Post
        Beste tattie,

        Er moet naar mijn idee ook nog een stuk gaas tussen je actieve kool en je buisventilator. Anders zuigt de ventilator alle actieve kool er weer uit..

        Succes!

        Gr. Nickus

        Ja klopt wel , lijkt me logisch.
        Zou dit dan lukken ? want ik zie anders niet veel simpels meer aangezien ik niet door de muur kan.

        Comment


          #64
          Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

          Oorspronkelijk geplaatst door tattie140811 View Post
          Ja klopt wel , lijkt me logisch.
          Zou dit dan lukken ? want ik zie anders niet veel simpels meer aangezien ik niet door de muur kan.
          Je zou toch in een andere ruimte als waarin je kweekt moeten uitblazen lijkt mij. Heb je geen deur in je kast vaar je een gat in kan maken?

          Comment


            #65
            Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

            Oorspronkelijk geplaatst door Nickus View Post
            Je zou toch in een andere ruimte als waarin je kweekt moeten uitblazen lijkt mij. Heb je geen deur in je kast vaar je een gat in kan maken?
            Er is een klein rechthoekig gat maar ik denk dat dit een schouw is , dus dan zullen de bovenburen ook wel iets ruiken zeker ?

            Comment


              #66
              Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

              niet als die filter goed werkt

              wel eerst goed testen voor je dat ophangt.

              verder ziet je schets (op de opmerking van mijn gewaardeerde nickus na dan) er goed uit.
              dit is inderdaad het hele principe.

              groetjes en succes weer.

              Comment


                #67
                Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                Ga eerst maar eens echt wiet kweken met een normale lamp die 2 spaarlampies die geven zo weinig wiet dan hoef je alleen maar een scheet te laten om de ruimte
                weer anders te laten ruiken:-p
                Denk dat jij geen last van buren krijgt als je het zo zou laten staan hahahaha
                "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

                Comment


                  #68
                  Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                  Hallo allemaal,

                  Zonet een project in elkaar gestoken en lijkt volgens mij goed.
                  Ik heb 900gram actieve kool ( 2l ) Moet ik dit allemaal in 1 keer erin doen ?

                  Ik kan niet afzuigen naar een andere ruimte maar als ik deze zo in de kast hang , telt dit dan ook als afzuiging ? ( lucht van de kast wordt dan gezuiverd en direct terug in de kast geblazen.

                  IMG_0259.jpgIMG_0260.jpg

                  Buisventilator met gaas erover , zo vastgemaakt aan de buis en aan de andere kant een panty. Daartussen de actieve kool.

                  Klopt dit of ?

                  Greetz

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Iemand een idee ?

                  Comment


                    #69
                    Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Thurgood Jenkins View Post
                    Ga eerst maar eens echt wiet kweken met een normale lamp die 2 spaarlampies die geven zo weinig wiet dan hoef je alleen maar een scheet te laten om de ruimte
                    weer anders te laten ruiken:-p
                    Denk dat jij geen last van buren krijgt als je het zo zou laten staan hahahaha
                    het is dan ook "SELF MADE" Micro kweek .. om de kosten zo laag mogelijk te houden..
                    nu is het gewoon wat zoeken voor hem, maar mijn verwachtingen liggen redelijk hoog, als ik dit opvolg..
                    Micro kweekverslag (spaarlampenhomemade kast) Diesel, Royal Creamatic & Royal Cheese
                    Indoor kweekverslag Big devil & Little cheese

                    Comment


                      #70
                      Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                      Krijgt je kast nog wel verse lucht dan? Normaal moet je nieuwe verse lucht aantrekken en de oude lucht gewoon er uit gooien en niet terug er in. Het hele punt van die afzuiging is dat er lucht verwisseling is. Als je dat ding dus gewoon in je kast hangt heb je er helemaal niks aan. Die koolstof filter gaat namelijk alleen de geur weghalen, geen nieuwe co2 toevoegen, die je plant nodig heeft om te groeien. + de geur haalt die dan uiteindelijk ook niet eens weg, want je planten blijven die geur produceren en de lucht die uit je kast ontsnapt zal nog steeds gewoon "stinken". Dus of je boort ergens twee 10 cm grote gaten, een waar je die buis door kunt gooien en ander die als lucht toevoer dient, of je kunt hem evengoed gewoon niet ophangen.
                      Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

                      Comment


                        #71
                        Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                        Oorspronkelijk geplaatst door bramonius View Post
                        je kan natuurlijk in je kast....... nog een kast bouwen maar dan iets kleiner,
                        kun je gelijk die gaten erin maken als het nog planken zijn is veel handiger
                        Hallo ,

                        Zou je hierover wat meer informatie kunnen geven ? aangezien ik geen gaten in de betonnen muren mag maken wil ik zoiets proberen als jij zegt .

                        Comment


                          #72
                          Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                          Zaterdag 2 februari 2013

                          Hallo allemaal

                          De plantjes zijn nu ongeveer 19 dagen oud en ze gaan nog altijd goed denk ik.

                          IMG_0264.jpgIMG_0265.jpgIMG_0266.jpg

                          De grond is nat en donker omdat ik ze net water had gegeven.
                          Nu de bloei nabij is ( hoop ik ) , ben ik nog altijd aan het denken over men afzuiging + filter.
                          Zoals ik op foto had laten zien had ik iets gemaakt ( weet niet of dit goed was ) en daar zoek ik nu nog een oplossing voor.
                          Ik was aan het denken om een grote houten plaat te kopen en deze vast te maken aan de deur langs binnen . Dan kan ik daar een gat in maken en de afzuiging hierdoor laten gaan. Klopt mijn ontwerp van de afzuiging eigenlijk of ?

                          Greetz en bedankt !

                          Comment


                            #73
                            Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                            Oorspronkelijk geplaatst door tattie140811 View Post
                            Hallo ,

                            Zou je hierover wat meer informatie kunnen geven ? aangezien ik geen gaten in de betonnen muren mag maken wil ik zoiets proberen als jij zegt .
                            beste tattie,

                            om te beginnen denk ik dat je de 300 uur nog niet red qua nalezen, opzoeken en verwerken van data
                            in geschrift of visiuele uitleg. vandaar een beginners site, lees deze 10 x door:



                            de vraag die je stelt is de revue al eens gepasseerd en om die reden is daar een handig topic over:



                            lees deze even door dan ben je waar je wereld stopte. dan kun je weer door

                            ik wens je veel succes, maar gezien de vragen die stelt ben je of nog heel jong of
                            je hebt werkelijk niets ingelezen over telen of kweken van planten in het algemeen.
                            ik geloof je wel als je al 20 uur hebt doorgebracht op internet over wiet. maar dat zal met
                            name veel foto materiaal zijn van volwassen planten en gedroogd product maar niet echt
                            hoe een plantje nou werkt, toch?

                            als je je een beetje inleest help ik je graag verder en menig beginner hier is daar niet slechter van geworden,
                            maar je moet me wel een beetje overtuigen van je lust naar kweken. en dus niet naar roken. dan beveel
                            ik je liever een lijst shops aan waar je kwalitatief goed uit de verf komt.

                            maar goed. wederom veel lees plezier.

                            Comment


                              #74
                              Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                              en ruikt het al lekker naar wiet bij je,,

                              Comment


                                #75
                                Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                                Oorspronkelijk geplaatst door mildred View Post
                                en ruikt het al lekker naar wiet bij je,,
                                Hallo allemaal ,

                                Mijn excuses voor de trage updates maar ik ben net begonnen met een studie en dergelijke.

                                Als je binnenkomt word je verwelkomd door een zachte wiet geur.

                                Aangezien ik geen gaten in de muur kan boren ( huurappartement) was ik van plan om snel een oud tv meubel in elkaar te steken.
                                Ik dacht hier een gat in te boren en daar de buisventilator in te steken. Klopt dit of ?

                                Ik heb een buisventilator bevestigd op een plastic darm. In de binnenkant hebt ik aan de ventilator een gaasje gestoken en aan het uiteinde van de buis een panty. Alleen vraag ik me af of dit correct is en hoe ik dit dan het best kan installeren. Ook zit ik nog altijd met de vraag waar en hoeveel actieve kool ik dan in de buis moet doen. Hierboven staat ergens een foto.

                                Rond 17u ben ik thuis , ik zal dan fotos nemen want ze zijn echt serieus hard gegroeid !

                                Tot straks !

                                Comment

                                Bezig...
                                X