Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

    kijk al uit naar de nieuwe pic's of alsk een dezer dagen nog is binnen spring ^^
    Micro kweekverslag (spaarlampenhomemade kast) Diesel, Royal Creamatic & Royal Cheese
    Indoor kweekverslag Big devil & Little cheese

    Comment


      #77
      Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

      Hallo allemaal

      De dames staan nu 24 dagen. Volgens mij gaan ze echt goed , beginnen goed te ruiken en er zijn al witte haartjes te zien.
      Hieronder wat fotos !

      IMG_0268.jpgIMG_0269.jpgIMG_0270.jpgIMG_0271.jpgIMG_0272.jpgIMG_0273.jpgIMG_0274.jpgIMG_0275.jpgIMG_0276.jpgIMG_0277.jpgIMG_0278.jpg

      Greetz!

      Comment


        #78
        Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

        ben toch wel nieuwsgierig wat je opbrengst gaat worden met deze low budget micro kweek ik ga je volgen in ieder geval
        Succes verder in ieder geval

        Comment


          #79
          Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

          13 februari 2013

          Hallo allemaal ,

          tijd voor een update want het is blijkbaar weer lang geleden.

          De 3 dames doen het toch wel goed , ze ruiken al lekker en er beginnen zich overal topjes te ontwikkelen.
          Vandaag heb ik de blaadjes wat verstoken zodat het licht veel beter aan de toppen kan. ( Met dank aan VINNE )

          Hieronder nog wat fotos , ik hoop dat ze naar jullie mening het toch redelijk goed doen.

          IMG_0279.jpgIMG_0280.jpgIMG_0281.jpgIMG_0282.jpgIMG_0283.jpg

          Greetz

          Comment


            #80
            Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

            ziet er leuk uit!
            blijven volhouden
            #puffpuffpasstuesday

            Cannatuin '13

            Comment


              #81
              Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

              hey tattie

              mooi hoor, het schiet al op. de plantjes heb je onder controle. was
              zelf ook druk, maar als ik terug lees heb je het aardig begrepen.

              je vraagt ieder bericht hoeveel koolstof er nu in moet. maar dat ligt aan het aantal feromonen (geurstoffen/vlaggen)
              aanwezig. het zijn echt deeltjes die je weg filtert in die koolstof. nu is de absorptie kracht net zolang aanwezig als
              dat de kool kan opnemen. het aantal kool wat je erin doet bepaald dus de duur van de werking. je gaat het vanzelf ruiken
              als ze nu meer of slechter gaat absorberen. dan vervang je de actieve kool. gezien je een mooi stukje techniek in elkaar
              hebt wezen te flanzen, hoef je dan alleen de oude kool te verwijderen en nieuwe erin te gieten. wanneer dat nodig is
              bepaal jij. het is veel belangrijker dat de kool de gehele buis afsluit. dus dat een deel volledig vol zit. dit zodat er geen
              lucht langs de kool kan glippen en niet gefilterd naar buiten glipt.

              heb je overigens nog een kleiner kastje (tv meubel had je als idee) in je andere kast gezet om zo toch die filter te monteren?
              ik zie op je foto's (met name foto 2) dat ze errrug droog staan. heel lage lv. daar zou je best wat aan kunnen doen, mits je
              dat kastje hebt. dit kan zeer veel invloed hebben op je uiteindelijke toppen.

              verders beleef je er volgens mij veel plezier aan, dus keep up the good work.

              ik blijf weer even hangen groetjes.

              Comment


                #82
                Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                14 februari 2013

                Hallo allemaal

                Een kleine update

                Heb het tv meubel in elkaar gestoken en ben benieuwd wat jullie er van vinden.

                Wat is nog wel wil aanpassen is het platform voor de lampen , dit ga ik met ijzeren kettingen doen en dergelijke.
                Ik moet ook nog een plaat laten zagen op maat.

                De koolstotffilter heb ik zelf gemaakt en bevestigd aan een buisventilator die buiten de kast uitkomt

                IMG_0284.jpgIMG_0285.jpgIMG_0286.jpgIMG_0287.jpg
                Last edited by tattie140811; 14 February 2013, 16:35. Reden: onvolledig

                Comment


                  #83
                  Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                  je bent lekker bezig... het is groen..

                  Comment


                    #84
                    3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                    Mooi hoor

                    Comment


                      #85
                      Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                      15 Februari 2013

                      Hallo , gewoon een foto update

                      IMG_0288.jpgIMG_0289.jpgIMG_0290.jpgIMG_0291.jpgIMG_0292.jpg

                      Greetz

                      Comment


                        #86
                        Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                        kijk mooie oplossing zo, nog even die plaat laten zagen voor je deurtje en dan ben
                        je er een eind

                        de plantjes voelen zich volgend mij al een stuk prettiger.

                        groetjes.

                        Comment


                          #87
                          Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                          hoeveel uur staan ze eigenlijk 18 uur!!
                          Last edited by mildred; 16 February 2013, 08:46.

                          Comment


                            #88
                            Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                            ze staan precies 18 uur licht als je 18 uur aanhoud

                            Comment


                              #89
                              Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                              16 Februari 2013

                              Hallo allemaal.

                              De kast is zo goed als klaar ( alleen nog wat spleetjes bedekken). Heb een plank laten zagen ( 0,4mm te groot) dus heb wat lichtinval maar zal dit wel oplossen.
                              Heb 2 kettingen bevestigd met haken met daaraan een platform ( tuingaas ) voor de lampen. Deze hangen nu ook horizontaal met riempjes. Het platform kan ik verhogen door 2 simpele spanriempjes te verplaatsen.

                              Hier wat fotos !

                              IMG_0293.jpgIMG_0294.jpgIMG_0295.jpgIMG_0296.jpgIMG_0297.jpgIMG_0298.jpgIMG_0299.jpgIMG_0300.jpgIMG_0301.jpgIMG_0302.jpgIMG_0303.jpg

                              Graag jullie mening. Ziet het er goed uit ?

                              Greetz !
                              Last edited by tattie140811; 16 February 2013, 15:10. Reden: onvolledig

                              Comment


                                #90
                                Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                                ik hoop dat je beseft dat je op dit moment ongeveer 1/3de van het bruikbare licht uit je lampen ook effectief gebruikt.
                                de andere 2/3den verdwijnen in het niks.
                                probeer toch maar eens die reflectortjes te maken zoals hier al een paar keer is voorgesteld.
                                overigens,
                                je folie kan toch echt wel strakker worden geplakt. op deze manier gaat zowat 3/4den van het reflecterende licht dat je opvangt op de zijwanden naar boven of naast de planten. en ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dat niet helemaal de bedoeling is.

                                het netje om je lampen op te hangen is een ok plan, maar als je nu die reflectoren maakt en je reflectoren 'ophangt' aan je netje heb je al zeker een derde licht meer uit je lampen op je planten. je zal helaas steeds dat laatste derde (ruim gerekend hoor) verliezen omdat een deel van het licht in de lamp naar de lamp zelf gericht is (holle ruimte tussen de lichtbuisjes geven elkaar licht dus dat is rechtstreeks verlies maar nu ben ik aan het uitweiden).

                                je kastje maakt vorderingen maar t'kan beter , succes nog.

                                Comment

                                Bezig...
                                X