Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

    Hej ,

    Alvast bedankt voor de reactie.
    Het zilverpapier is me ook opgevallen dat dit op niets trekt. Morgen ga ik de reflectors maken en op het netje hangen . Het zilverpapier zal voor woensdag zijn denk ik.
    Dit is eigenlijk mijn eerste kweek die is serieus wil doen , en ik probeer vooruit te gaan zoals de dames dit doen. Terwijl zij ouder worden , leer ik altijd meer en meer bij hier. Dus de reflectors zijn morgen in orde , het zilverpapier woensdag normaal.

    Comment


      #92
      Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

      tattie laat dat zilver papier maar. betere tip, haal voor een paar euro (ja echt 2 a 3 euro)
      een klein potje witte grondverf.

      wel je plantjes eruit als je verft en droogt, maar de witte verf weerkaatst perfect het licht.
      op de aluminiumfolie manier kun je blijven plakken, en je hebt kans op "spots". en de verf is
      goedkoper, staat mooier in je kastje en je kan er niet aan blijven hangen .

      wat betreft je reflector, kijk eens bij nickus:



      had dezelfde gedachte gang als wat je zelf wil gok ik zo.
      zijn kap zag er goed en bruikbaar uit

      oooo en plak die kieren die ziet goed af als de kast waar je hokje in staat niet geheel donker is.
      anders krijg je straks allemaal herma's als je pech hebt. donker betekend 100% donker.

      succes weer.

      Comment


        #93
        Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

        Gewoon 24/24 blijven draaien, heb je geen lichtdichte kast nodig.
        Alufolie is een euro, dubbelzijdige tape ook. Heb ik prima ervaring mee. Spaarlampen veroorzaken geen spots trouwens, daar zijn ze te koud voor.
        Reflectoren zijn geen overbodige luxe idd.
        Succes met de grow!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #94
          Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

          ben benieuwd naar de stage 2 tuning van je growkast..!

          Comment


            #95
            Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

            Grappig low budget projectje.
            Ben van mening dat er punten zijn waarop jij je goed kan verbeteren.

            - kast lichtdicht
            - mooi frame met reflectorkappen voor de lampen
            - wit schilderen van binnen

            Voor de rest ziet het er goed uit.

            Kijk ook mijn kast.
            Ik heb elke keer een beetje geinvesteerd en heb een mooie kast voor onder de 150 eu!

            Groetjes

            Zoetstof
            Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
            Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

            Comment


              #96
              Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

              3 Maart 2013

              Hallo ,

              Door mijn studies heb ik minder tijd voor te posten maar hierbij een kleine foto update

              IMG_0315.jpgIMG_0316.jpgIMG_0317.jpgIMG_0318.jpgIMG_0319.jpgIMG_0320.jpg

              Iemand een idee hoeveel er op hangt ?

              Greetz

              Comment


                #97
                Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                Dat ziet er mooi uit man lekker groen heb er zelf ook. 6. RD staan en zuin nu 3 weken oud en ze gaan lekker. Ga zo door. Wou zelf ook weten hoe het smaakt dus laat het mij aub weten

                Comment


                  #98
                  Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                  6 Maart 2013.

                  Hallo allemaal

                  Ik heb zonet de dames nog eens grondig bekeken. De 2 dames in de ronde potten zien nog helemaal wit maar de vierkante pot ziet toch al serieus bruin vind ik.
                  Zou ik deze al kunnen oogsten of beter niet ?

                  IMG_0331.jpgIMG_0332.jpgIMG_0333.jpg

                  Greetz !

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Ik ben echt aan het twijfelen om deze al om te kappen. Ik had gelezen dat 75% van de trichomes bruin moet zien, maar nu heb ik ook gelezen dat als ze gewoon milky zijn ze ook al geoogst zouden mogen worden.

                  Moeilijke beslissing

                  Comment


                    #99
                    Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                    tattie dat zijn niet de trichomen die je bedoelt dat zijn de pistels.

                    je hebt een loep of microscoop nodig met een vergroting van ten minste 60x of meer
                    om de trichomen te kunnen onderscheiden. als je goed op je top en sugarleaves kijkt,
                    met het blote oog, zie je een soort poeder laagje. dit zijn de trichomen.

                    deze zijn bij ontstaan helder, worden milky met de tijd en uiteindelijk amber tot zwart
                    als deze THC omzet naar overige CB'x' vormen.

                    koop een loepje dan kun je zien hoever ze zijn. op de gok is niet te doen. je pistels worden
                    om veel redenen bruin. droogte, warmte, enz enz. dus het kan dat die bruin zijn en je trichomen
                    nog helder. dan heb je een zwak wietje. met het blote oog doen ze voor de shops levert in gewicht
                    hetzelfde op, maar is bij lange na niet potent. gewoon te onrijp, alsof je groene bosbessen oogst omdat de
                    struik zijn blad al bruin was .

                    succes met bepalen (met een loep hoef je niet meer te twijfelen.)

                    groetjes

                    Comment


                      Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                      Dat staat net 3 of 4 weken in de zichtbare bloei dat moet nog zeker een maand!

                      Comment


                        Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                        Drie weken bloei zo'n beetje als ik even snel naar de foto's kijk.
                        Minstens nog een maand.

                        Neem dat berichtje van Bramonius even goed in je op.

                        En waarom worden ze nu bruin ?
                        Je spuit ze toch niet meer nat ?
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                          Drie weken bloei zo'n beetje als ik even snel naar de foto's kijk.
                          Minstens nog een maand.

                          Neem dat berichtje van Bramonius even goed in je op.

                          En waarom worden ze nu bruin ?
                          Je spuit ze toch niet meer nat ?
                          Ik ga straks waarschijnlijk op zoek naar een vergrootglas.
                          Ik spuit ze al lang niet meer nat , geef ze alleen water om de zoveel tijd , dus vraag me af waarom deze dan al zo bruin ziet

                          Comment


                            Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                            Hallo allemaal ,

                            Ben daarnet een loep gaan kopen. Heb deze even vastgehangen aan men iphone zodat jullie hetzelfde zien als mij.

                            IMG_0340.jpgIMG_0341.jpg

                            Greetz

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Hallo allemaal ,

                            Ben daarnet een loep gaan kopen. Heb deze even vastgehangen aan men iphone zodat jullie hetzelfde zien als mij.

                            IMG_0340.jpgIMG_0341.jpg

                            Greetz

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Zal moeten afwachten tot mijn maat tijd heeft om met zijn camera langs te komen want dit heeft niet veel effect precies

                            Comment


                              Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                              Met een loep zie je overigens ook geen trichomen.
                              Gewoon wachten tot de bladeren afsterven, tegen de tijd dat de kleine blaadjes in de toppen geel worden is de oogsttijd. De toppen halen namelijk de energie uit de bladeren. Dus zo lang mogelijk volhouden, wel opletten dat er geen schimmel of rot optreed.

                              Comment


                                Re: 3 x Royal Dwarf ( 3 x 23 watt spaarlampen)

                                Als je goed voedt en belicht, dan gaat geen enkel blad dood tot het te laat is. Maar met een beetje inspanning kun je op het blote oog de verkleuring maklelijk zien. Met een loep nog beter. Als je 't niet ziet dan moet je je hoofd dichter bij de plant houden.. Op 15 cm afstand zie je inderdaad niets wat een halve milimeter groot is. Probeer 5 cm eens. Werkt dat niet? Probeer eens 3 cm afstand.
                                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                                Comment

                                Bezig...
                                X