Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek, pckast

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste binnenkweek, pckast

    Korting op 420shop
    Bij dezen mijn eerste binnenkweek, met 2 pckasten, nun grote 60cm en nun kleine 40cm hoog

    Pckastkweek, pckaka?

    Juist, voor die bloed onder de nagels uit, vastlopende, zoemende barrel pc.
    Vuurwerk erin of kweekje, hmm.

    Ik begin met 2x11w en 2x5w spaarlamp, en een 'gered' pc ventilatortje 8cm 0.040Amp bij 5vdc.
    Een oude 5vdc 0.7Amp mobieltjes oplader is ruim voldoende voor deze fan.
    De kleine pckast is 40cm hoog bij 44 lang en 20 breed/diep.
    De binnenkant heb ik beplakt met radiatorfolie.

    Er staan nu 3 zaadjes in met de 2x 5w lampjes, de fan is nog uit en de kast is nog niet helemaal dicht.
    Dat ontkiemen komt vast goed (duimen)

    De potgrond is boerenbond standaard spul, en voeding is "pokon wateroplosbaar voor mooi groenblad en bloemen", en ik heb een beetje(nattevingerwerk) beendermeel door de potgrond gemengd.

    Als iemand een idee of tip heeft voor(budget) aanpassingen laat maar komen, ik kan goed tegen commentaar, hoop'k

    De 2de grotere pckaka moet ik nog maken, knutseldeknutsel! updates volgen nog...

    Greetz Dnerac

    Afb028.jpgAfb025.jpgAfb026.jpgAfb027.jpg
    Last edited by Dnerac; 2 February 2013, 15:50. Reden: foto's toegevoegd

    #2
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Eerste binnenkweek, pckast

      @LR2 . Budgetbank is heppy
      3nodes? oke daar let ik op.
      Die 20w komen er zeker nog wel, zoiets als Tneon ofzo moet ik eerst meer uitzoeken,
      maar de 11, 5, 14, 8, 18w enzo had ik nog liggen, dus ik dacht, gaan met die zaadjes.
      Kattenbakfilters, no prob die vind ik wel ergens, ik heb al 2 koolstof filters gemaakt maar moet ze nog vullen met aquarium Activated carbon.
      Een ander idee wat ik heb is,
      Een psu behuizing ombouwen met 2x 12cm pwm fans en daartussen activated carbon of een HEPA filter.
      Maar goed, de zaadjes zijn van een eigen buiten oogst en ik heb er nog, een redelijk sterke haze, dus enige slachtoffers zijn te verwachten denk ik, mannetjes en hermas.

      Comment


        #4
        Re: Eerste binnenkweek, pckast

        Hey Dnerac, ik zelf doe het ook met een pc kast zoals jou maten zijn hetzelfde. ikzelf doe het met 2x23W(1570 Lumen per stuk) philips tornado's. deze doen het heel goed en hebben een levensduur van 12 jaar. kosten rond de 9 euro per stuk. Zelf weet ik niet of voor zo'n klein projectje wel koolstof filters noodzakelijk zijn. verder heb ik nog 2 pc fannetjes (10x10cm) voor afzuiging en toevoer. en natuurlijk even zorgen voor een lichtsluis bij de fannetjes. ben benieuwd naar je kast. post maar eens wat foto's!

        Mijn pc kast is trouwens Ultra-budget. En heb nog niet echt heel veel verstand ervan, maar zoals het nu gaat met de vrouwtjes lijkt het goed te gaan met mijn kast. als je foto's wilt zien vraag je het maar even
        Last edited by Rstyll; 30 January 2013, 21:17.

        Comment


          #5
          Re: Eerste binnenkweek, pckast

          ik doe de kleine pckast misschien voor voorgroeien en bonzai pogingen en klooien met groeirichting(als dat lukt )
          De grote pckast word ook voor afbloeien(plannen bedenk ik aldoende
          Daar doe ik dan ook wel een aanvoer fan in, dus min 2x12cm, liefst pwm is lekker stil met een goede controller.
          Ja die lichtsluis is leuk om over te denken, kan met een doolhof dus misschien esthetisch iets leuks, pckastmod? maar ik dwaal af.

          Foto's zijn altijd leuk, elk plantje is in mijn ogen echt uniek, en mooi om te zien groeien en leven.
          Is ook altijd moeilijk die mannetjes afteslachten, mietje alarm!!!, hahaha.

          Het belangrijkste aan kweken is blijkbaar voldoende verse lucht zonder te veel temp en vocht schommelingen, dus ik ga eerst voor de zo goed mogelijke verselucht en antigeur systemen, maar dan low of no budget, joepie!knutselen en puzzelen.

          Ik ben nog een beetje aan het klooien met mijn gsmcamera(komgoe denkik) dus na de weekeinde foto's, met vast al de eerste kiempjes

          Greetz

          Comment


            #6
            Re: Eerste binnenkweek, pckast

            oke de foto's zijn gelukt zover, nu effu chillen.

            Comment


              #7
              Re: Eerste binnenkweek, pckast

              Hey! , hoe gaat het ermee? al iets gevonden voor je lichtsluis? hier is misschien een voorbeeld voor je. heb ze zelf zo gemaakt:20130203_133659.jpg20130203_133721.jpg

              Gewoon heel simpel met karton gemaakt.

              Succes nog ermee!

              Comment


                #8
                Re: Eerste binnenkweek, pckast

                @Rstyll. thanks, goed idee.
                Sterker nog, ik heb zwarte(zilver)tape
                Krijg meteen zin om te klooien, ik ga een oude geplunderde psu als lightsluis gebruiken, lekker stealth.
                Greetz

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste binnenkweek, pckast

                  Die kartonnen lichtsluis werkt niet, zo te zien. Ik kan er bijna doorheen kijken wel goed getest of die wel werkt?
                  Activated carbon is een no-no. Velen hebben het geprobeerd, maar als je verder leest in die topics blijkt het niet allemaal even goed te werken.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste binnenkweek, pckast

                    @LR2 Die kartonnen sluizen die ik gemaakt heb werken zeer goed hoor. Komt vrijwel niets doorheen heb maar 2 spleetjes waar iets doorheen komt maar daar ga ik me niet druk over maken.

                    Groett

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste binnenkweek, pckast

                      goed bezig jongens toch wel lache met die kleine pc kastjes

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste binnenkweek, pckast

                        @rolling stone. Thanks, Tja een arme man is maar beter een handige(re) man.

                        @lr2, ik merk dat een lichtlek echt makkelijk te testen is, 18w sl erachter en hoppa alles gewoon verder afdekken/plakken.

                        Carbon effect op geur moet ik nog merken(zijn nu nog geurloze zaadjes), maar ik ga zeker ook nog een goede filter/fan combo aanschaffen, is toch onmisbaar.
                        Al is het voor een latere ronde...

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste binnenkweek, pckast

                          Joepie, het eerste zaadje laat zich een beetje zien, haar wortel drukt haar gewoon de grond uit. Nog 3 te gaan.
                          Nu maar hopen dat ik op tijd de grote kast klaar heb.

                          Afb030.jpg
                          wit worteltje duwt haar huisje.
                          Afb029.jpg

                          meer volgt...laterz
                          Last edited by Dnerac; 5 February 2013, 20:38.

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste binnenkweek, pckast

                            Moet goed komen toch, eer dat die vrouwtjes +/- 30cm zijn zijn we al 3 weken verder ofzo

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste binnenkweek, pckast

                              Het is precies modder in je potjes. Pas dus op dat je je aarde niet te nat maakt! Vochtig kan, zeiknat niet. Succes!
                              Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                              Comment

                              Bezig...
                              X