Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Goededag mensen.
Neem plaats er is genoeg haha.
Altijd leuk om te zien dat mensen je ding waarderen!
Dus nog maar weer eens tijd voor een fotootje en een praatje.
Ben op et moment bezig met een zelfbouw filter. De lucht hoeft niet helemaal weg.
Dus perfect hoeft et niet.
Ze staan er weer lekker bij hoor Zoetstof, maar wat wegen de plantjes nu dan? heb je de weegschaal iig nog niet voor niets haha Maar je bent niet de enige die ongeduldig is hoor, betrapte mezelf al op stiekem snuffelen aan m'n week oude plantje of ze al naar wiet ruikt .
Hoop dat het wil lukken met je filter, en kijk uit naar de foto's (dan kan ik daar misschien ook nog een beetje van afkijken ). Wou dat die van mij ook al zo ver waren dat ik kon oefenen met toppen (naja eigenlijk liever gelijk oefenen met knippen ).
Marja, je weet wat ze zeggen: "zij die wachten.. mogen een grotere opbrengst verwachten.. om het leed van het wachten te verzachten"
Ze staan wat te nat (bol blad), en waarschijnlijk ook op de tocht. (opstaande bladranden)
Bloeivoeding geef je pas als je echt al bloei hebt, niet eerder.
Wel een mooie kast, dat dan weer wel (volgende keer echt gaas, ipv een steun-net?)
Succes.
Oke, tocht staan ze niet.
Misschien s'nachts, passieve aanzuiging zit onderin de kast in de vloer gelijk op de vloerverwarming.
Dus lijkt me niet dat hij in de tocht staat.
Maar wat is er mis met dit gaas dan?
Plantjes moeten even wachten met water, ze stonden inderdaad te nat.
Lijken wel mooi aan het herstellen te zijn.
Ben ook met filter bezig geweest en deze is bijna klaar.
Hier heb ik voor gebruikt.
Heb ze vandaag weer gegeven en hebben et allemaal opgenomen.
Ook nog wat takjes vast gezet.
Mazen zijn eigenlijks te groot, verbetering voor de volgende keer.
Mooi gelukt dat filtertje van je, en nog een design motiefje ook! . Hoor graag hoe hij het doet als je dames vol in bloei staan (misschien dat ik dan zelf ook nog wel een poging waag aan zelfbouw).
En heb je nog een stukje net over? dan kun je dat over het oude net leggen (half vierkantje laten verspringen, vastmaken) en je hebt zonder al te veel moeite kleinere mazen . Vraag me alleen wel nog steeds af waarom "echt" gaas beter is dan een net??
Moet zelf namelijk nog richting de bouwmarkt voor een scrognet, en een net leek mij juist makkelijker dan gaas (vooral bij het omhakken).
Succes met vastzetten de komende tijd, wou dat ik daarmee kon beginnen! (maar moet nog ff geduld hebben, want als het scrognet nog op de rand van de pot kan liggen gaat het idee een beetje verloren denk ik ).
Ik was al van plan er nog een stuk net erover te leggen.
Maar heb nu gwn sateprikkers vast gemaakt op de plekken waar ik te kort kom.
Ik had al wat geur in de kamer hangen en dat is weg.
Het gaat goed met de plantjes.
Ze groeien hard maar 1 plant groeit soms scheef.
Deze takken klem ik dan recht en dan werkt et wel weer.
Ik dacht een beginnende bloem te zien maar dit durf ik niet zeker te zeggen.
Comment