Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Candy - White widow in zelfbouw kastje onder 200w plug and grow

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Candy - White widow in zelfbouw kastje onder 200w plug and grow

Weer hoog tijd voor een nieuwe update, want er is weer een stukje plant bijgekomen .

Hier een aantal foto's van de laatste update tot nu:
    60.jpg61.jpg62.jpg63.jpg65.jpg66.jpg67.jpg64.jpg

Ook de kleinere dames beginnen zoals jullie zien langzaam maar zeker steeds meer op hun grote zus te lijken. En ze hebben het naar mijn idee nog steeds naar hun zin. Baal wel nog steeds dat ik die 2 achteraf te laat heb laten ontkiemen . Marja gezien ik vanaf 0 begonnen ben ondertussen al een hoop geleerd voor de volgende ronde (wat ook het doel van deze 1e kweek is) hoewel ik stiekem steeds meer naar een eerste eigen oogstje begin uit te kijken .

Nou tot de volgende maar weer
    eigen kweek 2x whitewiddow 200w plug & grow

Comment

Candy - White widow in zelfbouw kastje onder 200w plug and grow

Mooie update! Zien er goed uit!! Grtzz

Comment

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer met de voortgang van m'n dames. Heb ze voor het eerst 3 dagen alleen moeten laten. En hoewel ik me als een bezorgde ouder van een tiener dochter gevoeld heb lijken m'n dames het gelukkig prima aan te kunnen om een paar dagen alleen thuis te zijn .
        68.jpg72.jpg71.jpg

De foto's hierboven zijn van 11-3 de rest van 14-3. En toch fijn om te zien dat ze weer flink gegroeid zijn. Gezien de temperatuur (naar mijn zin) net iets te hoog is opgelopen en de luchtvochtigheid een tijdje te laag is geweest (reservoir van de luchtbevochtiger trekt het net 1,5 dag).
        73.jpg74.jpg76.jpg77.jpg

Ook was de (3l) watervoorraad voor mijn druppelaars er compleet doorheen. Dorstige dames of veel verdamping? Heb ze vandaag maar even zelf water gegeven (systeem moet lucht vrij zijn). Dus dat word de druppelaars even onderdompelen en opnieuw plaatsen. Ga ook het scrognet op de uiteindelijke hoogte plaatsen, want m'n grootste dame begint al minder compact te worden (en het is nu duidelijker voor me met welke vertakkingen ik straks aan de slag moet).
        78.jpg79.jpg

Zoals jullie hierboven kunnen zien beginnen de laatkomers ook al ergens op te lijken, en voor de echte luiaard word het naar mijn idee ook tijd voor een grotere pot om haar wortels de ruimte te geven. Weer zat te doen dus en ook genoeg in het vooruitzicht om jullie over op de hoogte te houden .

Tot de volgende

Comment

80.jpg81.jpg84.jpg

Ook heb ik mijn laatkomer van een groter potje voorzien, alleen de hoeveelheid grond verkeerd ingeschat (ligt nu nog wat van de voorraad uit de schuur te "defrosten" bij de verwarming voor het erbij gaat). Nu staan wel alle 3 de plantjes op het druppelsyteem aangesloten. En ook heb ik het scrognetje op de uiteindelijke hoogte geplaatst & kan zelfs al bijna de takjes vast gaan zetten .
          87.jpg83.jpg82.jpg

Ben ook blij jullie te kunnen melden dat ik volgens mij tekenen van bloei zie . Hierdoor ook besloten over te gaan van groeivoeding naar bloeivoeding voor m'n grootste dame. Ik voegde al wat blossem builder toe en blijf dit nog een aantal weken doen. Heb zelfs een mini microscoop besteld waardoor ik binnenkort hopelijk een beter beeld van de trichromes (hoop dat ik het goed schrijf) kan geven.
          85.jpg86.jpg88.jpg

Twijfel nog wel een beetje wat te doen met de onderste bladeren.. Ze beginnen namelijk al behoorlijk slap te hangen en een beetje te verkleuren. Ook krijgen ze bijna geen licht meer door het dichte bladerdek, waardoor ik het idee krijg dat ze de dame alleen maar onnodige energie kosten. Is het verstandig ze er af te snijden / knippen, of beter om ze af te laten sterven? Hopelijk kan iemand me hier wat advies over geven?

Tot de volgende update

Comment

Een kleine toevoeging op mijn verhaal van gisteren

Hieronder wat sfeer foto's
            90.jpg91.jpg92.jpg93.jpg94.jpg89.jpg

Verder niemand die me kan vertellen welke aanpak verstandig is bij de onderste bladeren?? Kon iig niet meer wachten met mijn 1e scrog poging , nu maar zien of ik de toppen in opkomst de juiste richting op kan sturen . Ben ook heel benieuwd hoe de grootste plant gaat reageren nu ik haar alleen nog maar bloei voeding en blossem builder geef.
            96.jpg95.jpg97.jpg98.jpg

Merkte wel dat het een beetje warmer geworden in m'n kastje (29 graden met lamp aan). Waarschijnlijk door de weerstand van het filter wat op de afzuiging zit. Heb het na een beetje prutsen eindelijk voor elkaar gekregen de inlaat fans iets harder te laten draaien, en de temperatuur lijkt weer stabiel op 28 graden. Heb voor nu de luchtvochtigheid nog op 60%, maar ga deze gedurende de week langzaam proberen terug te brengen naar uiteindelijk 40%. Jammer voor mijn kleinere dames maar voor deze kweek ligt de focus op dame nr 1 (die het naar mijn idee stiekem best goed lijkt te doen) .

Tot de volgende

Comment

Ze staan er mooi bij.

Zoetstof!
              Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
              Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

Comment

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer met de hoog nodige update, want ze staan er namelijk weer heel anders bij . Heb ondertussen de luchtvochtigheid terug weten te brengen naar 50%, verder dan dit wil alleen helaas nog niet echt lukken.. Heb daarom alle fans (3x) op het moment draaien om m'n grootste dame hopelijk van genoeg frisse lucht te voorzien .
                100.jpg102.jpg105.jpg106.jpg107.jpg

Heb al een aantal toppen al in de juiste richting gestuurd door ze aan het net vast te maken, maar het valt nog niet mee om het allemaal zo te sturen dat al het licht naar de toppen gaat. Hoop ook dat ik niet te ruw ben geweest met een van m'n grotere toppen (want die bewoog ineens wel heel makkelijk mee ). Blijf verder de meeste blaadjes onder het net moffelen zodat ze geen licht jatten van de onderste topjes. Heb ook de hoeveelheid bloeivoeding en blossembuilder ondertussen opgevoerd naar de maximale aanbevolen dosis, en hoop dat ze daardoor nog flink wat dikker worden
                103.jpg99.jpg111.jpg108.jpg109.jpg110.jpg

Zoals jullie kunnen zien hebben m'n kleinere dames echt naar licht moeten zoeken door de drukte daarboven. Dus heb ze vandaag wat verhoogd zodat ik ze meer kan sturen met het scrognet (foto van de andere dame bleek achteraf niet scherp te zijn dus volgt). Zoals verteld ga ik het proberen m'n grootste dame het meest naar haar zin te maken, en dit is eigenlijk al best wel te zien aan de andere plantjes. Doordat ze toch heel anders lijken op te groeien dan mijn grootste dame.
                101.jpg

Tot de volgende
                Attached Files

Comment

Ziet er allemaal kreas uit.
                  Beetje gelukt met de blumath? Ze zitten er mooi in.
                  Als je nou dat laatste t stukje vervangt door dat dingetje wat jij op et eind hebt
                  dan hoef je hem niet af te binden.

Comment

Ben ik weer met wat foto's .

105.jpg108.jpg115.jpg118.jpg113.jpg114.jpg116.jpg117.jpg

Heb helaas ook nog enkele bladeren met gaatjes erin gevonden, alleen geen ongedierte of iets dergelijks . Er is al een microscoop onderweg, maar heb gelijk maar wat ongedierte kaartjes besteld om te kijken of ik iets over het hoofd zie.. Verder staat de plant er (op de onderste bladeren na) gezond bij, en alle bladeren doen echt hun uiterste best om een plekje in de zon te bemachtigen.
                    112.jpg111.jpg109.jpg

Tot de volgende
                    Attached Files

Comment

mooi, mooi.

Succes met de kweek.

De stoel is gezet.

Grtz

Comment

Ziet er goed uit,dat komt allemaal in orde hier

Comment

Hallo allemaal,

Ben ik weer met een vervolg op mijn kweektaferelen . Heb nu een aantal dagen een plakkaart in m'n kastje hangen, en heb m'n dames eindeloos afgespeurd ivm gaten in sommige bladeren. Maar buiten mijn eigen vingers of wat blaadjes nog steeds niets gevangen met het plakkaartje. Zelfs met een microscoop geen tekenen van ongedierte kunnen vinden, dus tot nu toe nog steeds geen verklaring voor de gaten...
                          Heb zoals jullie kunnen zien ook "geprobeerd" een foto van de trichromen (of hoe je het ook schrijft) te maken. En hoewel ik ze zelf duidelijk kan zien (met een pocket microscoop), is een foto maken met een losse microscoop voor je lens helaas een heel ander verhaal..

IMG_1114.jpgIMG_1113.jpg123.jpg120.jpg

Heb de geur, temperatuur en de luchtvochtigheid nog steeds prima naar m'n zin gehad en zie gelukkig dat de toppen steeds dikker worden. Sommigen van de bovenste toppen zijn alleen al behoorlijk bruin geworden, maar als ik die dan van wat dichtbij bekijk zie ik maar enkele trichromen met een soort druppeltje eraan. Voorlopig nog niet klaar dus naar mijn idee..

121.jpg122.jpgIMG_1115.jpgIMG_1116.jpg

Vind het zelf in ieder geval super om m'n dame zo te zien opbloeien en hoop dat ze over enkele weken gezond de eindstreep haalt. Had namelijk nooit verwacht dat mijn eerste poging zo ver zou komen . Ik ga me vast maar eens voorzichtig inlezen over hoe je zo'n dame nou eigenlijk moet omhakken en drogen .

Tot de volgende
                          Attached Files

Comment

Ziet er weer goed uit. Zie ook dat je het eind stukje van de blumat gebruikt haha.
                            Gaat bij jou sneller als bij mij, leuk om te zien.
                            Welke kleur zijn de trichomen?
                            Doorzichtig, milky of bruin?

Grt zoetstof

Comment

Comment

Toch nog ff wat foto's om beeld aan mijn woorden toe te voegen .

Zoals jullie kunnen zien zijn de laatkomers heel anders opgegroeid dan mijn grootste dame. Denk dat dit vooral met het zoeken naar licht te maken heeft, en de kortere tijd onder de groeilamp. Wil voor de volgende ronde ergens tussen deze tijden in ga zitten, gezien mijn grootste dame wel erg compact blijft.
                                131.jpg132.jpg125.jpg

De laatkomers zijn ook met hun bloei begonnen, dus ga gedurende de week de groeivoeding langzaam afbouwen. Ben erg benieuwd hoe de verschillen tussen de planten uiteindelijk zullen uitpakken Op sommige foto's is ook te zien dat er meer trichomen ontwikkelen, en de toppen toch weer een stukje dikker zijn geworden .
                                130.jpg126.jpg127.jpg128.jpg129.jpg

Blijf alle toppen in de gaten houden met een microscoop, alleen voorzie al wat problemen door het grote verschil tussen de toppen. De ene top heeft zelfs al bruine haren en enkele milky trichomen, terwijl de andere net begint te ontwikkelen.. Dat word nog wat straks met het "omhakmoment" bepalen . Maar voorlopig zie ik nog elke dag groei, dus mag ze nog een tijdje blijven staan .

Hou jullie op de hoogte dus tot de volgende

Comment

Bezig...
                                X