Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Candy - White widow in zelfbouw kastje onder 200w plug and grow

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Candy - White widow in zelfbouw kastje onder 200w plug and grow

Hallo allemaal,

Hier wederom de verschillen na een aantal dagen. De toppen zijn ondertussen wat langzamer gaan groeien, maar als ik de verschillen tussen de foto's bekijk is er gelukkig nog wel "wat" groei te bespeuren . Wel zijn de eerste onderste bladeren afgestorven en er volgen nog een aantal meer. Omdat de rest van de plant er (naar mijn idee) wel gezond uitziet, denk ik dat het puur met het lichtgebrek te maken heeft.
    134.jpg135.jpg137.jpg

Merk wel duidelijk dat er op alle toppen veel meer trichromen bij gekomen zijn, en de milky exemplaren zijn inmiddels ook niet meer te tellen. Heb tot nu toe alleen nog geen amber/ bruine exemplaren kunnen vinden (waar ik stiekem wel blij mee ben). Want de meeste toppen mogen van mij eerst nog een flink stuk uitdijen .
    139.jpg136.jpg138.jpg

Mijn andere kinders baren me wel wat zorgen. Kan namelijk door hun grote zus de lamp niet lager plaatsen, en ze blijven naar licht zoeken (en dus strekken). Wil ze ook nog niet naar het net gaan werken, anders krijg ik m'n grootste dame straks nooit omgehakt.. Gelukkig is wel al duidelijk topvorming te zien, waardoor ik hoop dat ze al hun energie daar in gaan steken (ipv de lucht in te gaan).
    142.jpg140.jpg141.jpg

Het blijft wel lastig om zo veel mogelijk verschillende trichomen te bestuderen. Durf dus niet echt een schatting te maken over wanneer ik aan mijn eerste oogst kan beginnen, waardoor het lastig te bepalen is wanneer ik zal stoppen met voeding en de bodem ga "doorspoelen". Voor nu is de planning: bij ongeveer 50% amber trichromen (bij de "hoofd" toppen) een aantal dagen alleen nog water geven, daarna een aantal dagen zonder water, waarna de bijl uit de schuur kan . Heb ook wat gelezen over de plant eerst een aantal dagen in totale duisternis te laten staan voor de oogst, iemand hier ervaringen mee??

Tot de volgende
    eigen kweek 2x whitewiddow 200w plug & grow

Comment

Hallo allemaal,

Even een korte foto update voor de verschillen .
      143.jpg144.jpg145.jpg

Heb afgelopen week de maximaal aanbevolen dosis bloeivoeding en sugar royal gegeven en ondertussen zijn de toppen toch weer een stukje dikker geworden. Inmiddels zijn ze ook allemaal bezaaid met trichromen . De meeste zijn melkachtig van kleur geworden met een soort druppeltje eraan, maar tot op heden geen amber/bruin gekleurde kunnen vinden.. Het lijkt de afgelopen dagen wel sneller te gaan met de aanmaak ervan (en de verandering van doorzichtig naar milky), dus hoop binnenkort toch echt de eerste "kleurtekenen" van het begin van het einde te zien
      146.jpg147.jpg

Wel ben ik van mijn problemen met de laatste bladeren af, want ze zijn er namelijk allemaal afgevallen . Door het dik bezaaide bovendek kregen ze al een hele tijd bijna geen licht, en verkleurde naar helemaal geel. Toen ik wat rond ging voelen, heb ik nog meer verkleurde bladeren er tussenuit kunnen plukken (ze lieten namelijk al los bij het stammetje bij de minste aanraking). Nu maar hopen dat er geen ziektes ofzo aan de wondjes komen..

Tot de volgende update (hopelijk met joekels van toppen en de eerste amber trichromen )

Comment

Ziet er weer mooi uit.
        Schieten erg op man.

Keep growin'

Zoetstof
        Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
        Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

Comment

Als ik jou was zou ik stilletjesaan beginnen denken aan spoelen. Ik ben ook aan m'n eerste kweekje bezig en het is voor mij ook zoeken geweest wanneer te beginnen met dit spoelen. Mijn optiek is dat je eerste kweekje een beetje mag verknoeien, maar niet volledig. Dus heb ik geopteerd om te vermijden dat er te veel voedingsresidu in de plant aanwezig is tijdens de oogst. Op tijd spoelen dus! 1 plant trekt ondertussen mooi geel weg, en de de trichomen kleuren na een 3 weken naar amber. Een andere plant is nog steeds donkergroen. Deze is altijd al wat trager geweest, nu dus blijkbaar ook. Ik hoop iig dat de smaak van het wietje ok is. Mijn plantjes zijn bovengekomen op 12 jan en hebben 3 weken gegroeid. Ik denk erover om ze morgen om te gooien, dit kan een leidraad zijn voor jouw situatie. Succes!
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

Comment

Bedankt voor je reactie Pastinaak (en "ziet er goed uit-jes" zijn ook altijd welkom Zoetstof ). Heb idd al over doorspoelen na gedacht, alleen vind ik het lastig in te schatten wanneer te beginnen. Gezien ik niet goed weet wat ik nog van mijn dame mag verwachten. Als je morgen wil gaan omhakken heb je uiteindelijk 1 week gespoeld? of 2 weken? las namelijk eerder in je verslag al iets over geen voeding. Moet zeggen dat o.a. jou verslag samen met die van een aantal anderen nu al de leidraad zijn voor mijn kweektaferelen (beter goed gejat dan slecht verzonnen haha). Succes met omhakken en hoop dat het resultaat smaakt zoals de foto's .

Buiten het stoppen met voeding conflict zijn er ook hele andere, misschien wel veel grotere problemen opgedoken. Ontdekte vandaag kleine kruipende beestjes in de grond . Gelukkig nu nog maar bij een plant alleen weet niet goed wat ik hier mee aan moet. Heb ahv http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...29-welk-insect gezocht maar kan weinig vinden wat er op lijkt behalve de Protura?? Maar wat voor gevolgen dit kan hebben of hoe ik er vanaf kom geen idee! .
            148.jpg149.jpg150.jpg

Hopelijk blijken de kruipers geen plantverslindende beestjes te zijn, maar twijfel toch wel over een versnelde spoelperiode en oogst voor m'n grootste dame.
            Tot de volgende en advies is momenteel meer dan welkom

Comment

Ik had zoiezo als ik jou was alles weggehaald onder het scrog rek.....alles wat aan de stammetjes groeit aan bloemen!
              Dan zal ze geen energie meer gaan steken in al dat kleine spul onderin. Omdat daar weinig licht komt kost het haar veel
              energie om daar bloemen te maken en de bloemen die ze al maakt worden niet compact...als je het weghaalt
              zullen de toppen bovenin dikker worden!!! Pruning noem je dat....
              Succes verder!
              Grtz Thur
              "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smoke675 View Post
                (beter goed gejat dan slecht verzonnen haha).
                Heb ik ook gedaan bij mijn voorgangers. Als ik ze deze avond omhak dan heb ik 2 weken gespoeld. Zou het kunnen dat je beestjes springstaarten zijn? Als je er met een potloodje oid in de buurt komt springen ze weg. Die protura zijn vrij zeldzaam dacht ik.

Comment

Beiden wederom bedankt voor de tips!

@ Thurgood,

Heb een aantal weken terug echt op het punt gestaan om al het onderste spul weg te halen, gezien de onderste bladeren aan het afsterven waren. Uiteindelijk toch niet aangedurfd omdat ik geen idee heb van wat m'n plantje aankan, en ik de dorre bladeren er makkelijk vanaf kon plukken (maar ga Pruning bij mijn volgende kweek zeker proberen). Of is het nooit te laat voor zulke "snoei" acties en kan het alsnog? Neig zelf naar de laatste paar weken mijn 1e poging zo laten en blij zijn met wat het resultaat ook word. Heb namelijk al achterlijk veel geleerd en dat was ook het uitgangspunt (zegt overigens meer over het niveau waar ik vandaan kwam dan waar ik nu op zit ).

@ Pastinaak,

En? zijn ze om? hopelijk is alles goed verlopen mocht het zo zijn . Heb de "potloodproef" gelijk toegepast en ze bleven gewoon zitten, geen springstaartjes dus. Heb er (na een helse jacht) eentje onder de microscoop kunnen krijgen, om wat beter te kunnen bestuderen. Durf nu eigenlijk wel met zekerheid te zeggen dat het om een Tripsen plaag gaat (zijn echt precies de 2e van links).
                  151 thrips-in-stages.jpg

Comment

Hallo allemaal, ben ik weer met de stand van zaken.

Mijn grootste dame staat nu al 2 dagen op slechts water en brood (en voor straf zelfs geen brood ). Hopelijk zijn alle groeimiddelen eruit voordat ze om mag . De toppen beginnen nu echt al ergens op te lijken, en hoeft straks alleen nog maar een zakje omheen . Ook beginnen steeds meer van haar blaadjes te verwelken en los te laten, waardoor zelfs de onderste toppen nog wat extra licht ontvangen . Had door mijn waarschijnlijke Tripsen plaag m'n planten even compleet droog laten staan, en ik denk dat de beestjes nu dieper de grond in zijn gaan zitten want is niets meer te zien. Vandaag gelijk maar even Biologische insectenspray gekocht en aan de slag gegaan . Hopelijk is het voldoende om ze uit te schakelen zodra ze weer boven komen .
                    152.jpg153.jpg154.jpg155.jpg156.jpg

Verder lijken mijn laatkomers met een flinke inhaalslag bezig te zijn, want ze krijgen een stuk sneller toppen dan mijn eerste dame, en ook de trichomen zijn een stuk eerder aanwezig . Heb ze uiteindelijk toch naar het net moeten werken want anders werden ze echt te hoog. Dan maar wat lastiger met het omhakken van mijn grote dame als de tijd daar is, maar zo krijgen alle nieuwe toppen iig even veel licht voor hun kiezen.
                    157.jpg158.jpg159.jpg160.jpg161.jpg

Tot de volgende

Comment

Die topjes moeten nog wel een eindje, ben je zeker dat je nu al stopt met voeden? Ivm met de trypsen kan ik niet echt helpen. Tijgers schijnen veel andere beesten op te vreten ..

Comment

Begin nu wel te twijfelen haha, had zelf het idee dat het nog een week of 2 te gaan was voor mijn grootste dame . Dus daarom maar begonnen met het spoelen van de grond, vrijwel alle trichomen zijn ondertussen milky van kleur en gezien dit vrij snel ging ben ik bang dat ik straks anders te laat ben.

De tripsen zijn voor nu niet meer in beeld en heb de bodem ingespoten met het bestrijdingsmiddel. Hoop dat dit voldoende is om ze (het liefst dood) onder de grond te houden . Een tijger lijkt me trouwens wat drastisch, dan zou ik iig geen water meer geven . Weet eigenlijk niet of kikkers tripsen lusten, anders plak ik er zo eentje aan m'n scroget hoor .

Comment

Hallo allemaal,

Hierbij weer de stand van zaken en enkel budshots . Heb besloten door te gaan met het spoelen van de grond van mijn oudste dame. Ze lijkt zich er namelijk weinig van aan te trekken, en blijft zich op haar toppen richten . Lastig te zien op de foto's ivm de lamp maar (bij de toppen waar het om gaat) zijn ongeveer 70% van de haren ondertussen bruin geworden, en de trichomen zijn van milky naar "heeel milky" gegaan. Wel zit er zoals verwacht veel verschil tussen de toppen onderling, en lijken enkele nu al klaar om te oogsten, terwijl sommige anderen net om de hoek komen kijken. Voor deze ronde ben ik iig blij dat ik al zover ben gekomen, gezien geen enkele andere plant het ooit zo goed heeft gedaan onder mijn toezicht . Nu afwachten hoe ze het de komende periode blijft doen en uitkijken naar het grote moment .
                          167.jpg162.jpg163.jpg164.jpg

Bij een van de laatkomers heb ik al het onderste spul weg gehaald, om zo te kunnen zien wat de verschillen zijn tussen de 2 zusjes. Ze lijkt er weinig last van gehad te hebben, want ook deze 2 gaan vrolijk door met het bouwen van hun toppen onder het zonnetje .
                          165.jpg166.jpg

Mijn Tripsenplaag lijkt voor nu controleerbaar, en het bestrijdingsmiddel lijkt zijn werk te doen. Heb gelukkig geen grotere variant van de beestjes rond zien kruipen (slechts enkele hele kleine nieuwelingen) die na een spuitbeurt met het middel ook netjes uitgeschakeld worden. Durf nog niet te zeggen dat ik de plaag helemaal overwonnen heb, want vind het elke x als ik de deur openmaak toch weer spannend wat ik aantref. Maar ondanks dat ik weer gewoon water ben gaan geven, lijkt het voorlopig weer rustig in mijn kastje en lijkt het er op dat al dat gekriebel aan hun tenen de dames weinig uit maakt .

Tot de volgende update

Comment

Bezig...
                          X