Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x 23watt pc kweek 2x Lowryder #2ar

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

3x 23watt pc kweek 2x Lowryder #2ar

Korting op 420shop
    Yooo,

Ik ben vorige 2 weken geleden maandag begonnen met het ontkiemen van mijn 2 Lowryder #2's. Deze plantjes heb ik in een 6l pot geplant en in een pc kastjes gezet met 3x23 watt. Wel niet echt "eerlijk" verdeeld over de planten, maar zal er deze week wel nog eentjes proberen bijhangen. Plantjes staan nu dus 12 dagen boven de grond. de ene ben ik al met LST begonnen. Is mijn eerste kweek, maar heb er hier al veel over zitten lezen! Tips zijn altijd welkom.
    Plantjes staan op 6cm van de lampen.

Ben student en heb dus veel tijd, zal deze thread wekelijks proberen updaten!

En hier de foto's:

Hier een overzichtje van de 2 plantjes

IMG_20130502_235327.jpg
    Hier het linkse kleinere plantje (is er ook wel een dagje later doorgekomen)
    IMG_20130502_235406.jpg

Overzicht van het kastje
    IMG_20130502_235335.jpg

Hier het rechtse iets grotere plantje waar ik al begonnen ben met wat LST
    IMG_20130502_235400.jpg

Grtz,
    Gamba

Re: 3x 23watt pc kweek 2x Lowryder #2ar

hey gamba,

hehehe leuk man, LST'je ertussen. ik wens je bij deze al succes.

als eerste tip: hou nu al rekening met waar je de uitlopers, etc heen gaat begeleiden.
    als je hier te lang mee wacht of dit niet goed begeleid heb je straks onbuigbare stammen
    en dan moet je "knakken" wil je die ruimte behouden. is het belangrijkste bij SOG of SCROG.

tweede tip: je kan 2 pc kasten tegen elkaar zetten, dat maakt je kastje al 2 keer zo breed.
    het nadeel (in mijn optiek) is dat je niet genoeg de breedte in kan met 1 pc kast, dit gaat meer
    ten koste van je potentiele opbrengst dan de hoogte die je al gaat beperken. t'is maar een idee,
    maar mocht je vergelijking willen zien kijk dan eens hier:

die heeft het probleem "te groot" al gehad. ging van pc naar ikea kast

groetjes.
    Last edited by bramonius; 1 May 2013, 08:41.

Comment

Yo!

Bedankt voor de tip denk dat ik ze nu dan wel wat de foute kant toe aan het begeleiden ben.. Heb ze alle 2 naar het midden laten gaan zal er straks een fototje van uploaden. Hier thuis dan maar eens kijken of ik nog een kastje op de kop kan tikken^^.
      Maar geen idee of 2 pc kasten aan elkaar zo een goed plan is aleja ivm het lichtdicht te krijgen ofzo zal er eens over nadenken en mss ook een kastje zoeken, maar voorlopig ga ik eerst proberen of het me lukt in dit pctje.

Comment

Update :

plantjes zijn nu bijna 3 weken oud en al een pak gegroeid!
        Ene plantje vertoont wat gele bladpunten dus ga beginnen met voeding geven denkik

IMG_20130506_150753.jpgIMG_20130506_150748.jpgIMG_20130506_150738.jpg

Comment

Update:

Plantjes zijn ondertussen flink gegroeid en staan nu in bloei.
          Deze foto's zijn genomen op 22-05. Plantje is nu 6weken en 2 dagen boven de grond.
          Heb denkik 2,5 weken geleden de eerste haartjes zien verschijnen dus ze staan al een kleine 2 weken in bloei.
          Ben nu ook begonnen met bloeivoeding te geven omdat er gele tipjes waren.
          Ik heb ook de kast aangepast omdat ik vond dat ik niet veel licht kreeg langs de zijkanten heb ik de lampen nu allemaal aan de achterkant van de kast horizontaal gehangen en er eentje bijgehangen. Het is nu een 3x23 +1x22 watt pc kweek.

Overzicht van de kast:

overzicht.jpg

Overzichtje schuin getrokken:
          overzichtSchuin.jpg

main cola rechts plantje:
          RechterHoofdKnop.jpg

main cola van links plantje:
          linkerHoofdknop.jpg
          Last edited by gamba; 24 May 2013, 22:55.

Comment

zoooo dat is nog goed afgegaan ook

ik dacht al met de weken waar zou die garnaal uithangen, maar toch
            leuk een overzichtje voorbij te zien komen. t ziet er allemaal belovend uit.
            hou t laag en je gaat de meeste winst eruit halen.

groetjes.

Comment

Hey hoi, allereerst leuk zon pc grow.

Aangaande je laatste update krijg ik de neiging wat vragen te stellen.

hoe warm is het in de kast?
              wat voor water geef ze?
              waarmee voed je ze en hoeveel?

bloei voeding leuk... maar waarom als je gele bladpunten krijgt? lijkt mij een teken van overvoeding..

en zie links in je kast klauwend blad.. dit kan al met een onjuist water geven te maken hebben denk ph.

succes greetzz

Comment

Yoo!

Ik geef ze dit:

verdund met een verhouding van 1/10 en geef ze water als ze droog staan (voel gewoon aan de grond enkele centimeters die), ik houd niet echt bij hoeveel water ik ze geef.

Ik geef ze normaal dus zeker niet te veel dacht ik? Ik geef ze wel gewoon kraantjeswater en kijk de ph niet echt na.
                De temperatuur is max 25 graden en 's nachts 21.

Bij deze nog wat foto's van de plantjes, heb niet zoveel plaats meer over dat ik de bloempot kan verlagen.
                Nog een centimer of 7.. Maar kan denkik nog wel wat verder LSTen..

plantjes zijn nu 42 dagen oud.

Speling die ik nog kan geven in de hoogte:
                Speling.jpg

Foto van blad in slechte staat:
                blad.jpg

En dan nog wat overzichtsfoto's(omdat ik er ook zo graag neem):

realAchterkant.jpgachterkantView.jpgTopView.jpg

Knoppen lijken me wel nog niet heel erg dik voor hoelang ik nu al bezig ben als ik het vergelijk met anderen..

Greetz, tof om te zien dat er interesse naar is!

Comment

Zo te horen denk ik niet dat je teveel geeft, maar misschien toch wel handig om eens bij te houden hoeveel water je geeft. Aan je foto's te zien gebruik je voor bemeste aarde met perliet.. dat is vaak al wel genoeg voor een run autoflowers onder spaarlampen.. dus misschien is het niet zozeer voeding tekort maar ph blokade in je grond die voor tekorten gaat zorgen omdat voeding stoffen niet opgenomen worden bij een verkeerde grond ph.

Je ph is toch echt wel belangrijk zeker in jou situatie waar je met twee planten in een 6liter pot werkt is je buffer natuurlijk minimaal en heb je dus veel minder ruimte om ph schommelingen op te vangen. Toch wel iets om je es in te verdiepen.

greetz mafferd

Comment

Zal me deze week eens verdiepen in de zuurtegraad!
                    Dit is mijn eerste kweek dus moest je nog zaken weten waar ik op moet letten..
                    Heb wel al veel rondgekeken en heb al veel bijgeleerd zoals planten staan op juiste afstanden van mijn lampen nl. 5cm, etc...
                    Maaar ik ben natuurlijk verre van volleerd, dus alle tips zijn welkom

Hier nog een fototje van de grootste top van het linkse plantje.
                    Kwam vandaag terug toe op mijn kot en die was echt zwaar verdikt. Hopelijk blijven ze verdikken

Heb er eens een aansteker naastgehouden zodat je toch een beetje iets hebt om mee te vergelijken

plantjes zijn nu 46 dagen oud:

IMG_20130602_194953.jpg

Comment

Plantjes zijn nu 55 dagen oud:
                      Ik vraag me wel af of ik ze nu toch niet teveel voeding zou geven, want er zien echt heeeeeel erg veel bladeren geel..
                      Hoop dat de foto's wat duidelijk genoeg zijn.
                      Maar de toppen beginnen wel goed te zwellen en er begint al wat "stof" op te komen^^

Hier de foto's:

Overzicht.jpgtopView.jpgzijkant.jpgvoorkantinkast.jpg

yoo

update: op de zaadjes staat er dit "
                      Bloeitijd: 9-10 weken na onkiemen"
                      Ze staan nu reeds 7 weken, dus binnen 3 weken kan ik ze al omhakken? Lijkt me wat vroeg ze zijn nog totaal niet zoo dik..

Last edited by gamba; 11 June 2013, 02:04.

Comment

Hehe, net een kabouterbos! Ziet er vet uit!

'k hoop dat uwe kweek goed afloopt!

jeeee!
                        2x Green House Seeds - Green-o-Matic
                        2x Barney's Farm - Crimea Blue

Comment

Thx! toppen beginnen ondertussen goed te zwellen!
                          Zondag ben ik terug op mijn kot en met een vergrootglas! Kan ik eens checken hoe het met die trichromen zit!

Greets!

Comment

Ze staan 4 weken in bloei, dus die zullen nog zeker wel een week of 3 moeten denk ik ?

Je bladproblemen zullen wss te maken hebben met te nat of te droog, de pH, en te veel voeding.
                            Het gaat om de vochtigheid in de wortelzone. Wat jij met je vingers op 3cm diep naast de plant voelt is anders.
                            Normaal kun je met potjes optillen goed inschatten of ze te droog/nat staan.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

als je je duke tape op de bodem van je transparante bak even los
                              maakt dan kun je zien hoe vochtig ze is. je bak heeft, voor de diepte,
                              een groot oppervlakte aan de bovenzijde. hierdoor kan er (door oppervlakte)
                              meer vocht verdampen, de diepte van je bak bepaald dan hoeveel vocht er daadwerkelijk
                              in verzadigd kan worden. ik denk dat ze lichtjes droog staan. nu ze groter is geworden
                              zal ze meer, vaker en langer drinken. is je bak 'te' klein dan staat ze ook snel droog.

kijk het even na dan weet je waar je aan toe bent. groetjes.

Comment

Bezig...
                              X