Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

First time grow: 2x Green-o-Matic

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: First time grow: 2x Green-o-Matic

dat ziet er mooi uit DPrime
    Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

Comment

Allright, als je zegt dat het er goed uitziet ga ik de andere ook eens neerbinden als het zo voortgaat.
      'K zal binnenkort wel nog 'ns een update plaatsen!

Groeten!
      2x Green House Seeds - Green-o-Matic
      2x Barney's Farm - Crimea Blue

Comment

de hoofdtop die gaat zich toch nog terug naar het licht richten zodanig dat je en bocht erin krijg zoals op de foto greets

2013-04-08-1630.jpg

Comment

11 juni:

Tot nu toe loopt alles gesmeerd, het neerbinden is goed gelukt en het licht wordt mooi verdeeld over de bloemen. De grootste top is ongeveer een halve pink lang en even dik. Een mooi vooruitzicht in mijn ogen.
          IMG-20130611-01053.jpg

Grootste plant:
          DSCN3237.jpgDSCN3219.jpgDSCN3225.jpgDSCN3226.jpgDSCN3227.jpg

Deze doet het mooi, mooie dikke bloemen die vormen, toch heeft deze wat last van naar binnen krullende bladeren vergezeld van paarse bladstelen aan de grote bladeren. Deze zijn niet helemaal paars, slechts de helft van de bladsteel eigenlijk (bovenkant). Het wordt een beetje prominenter hoe meer de tijd verstrijkt dus heb ik al wat opzoekwerk verricht en het zal gewoon observeren worden en alvast m'n ventilatie aanpassen worden, deze blies namelijk een beetje te hard op m'n plantjes denk ik.

Kleinste plant:
          DSCN3235.jpgDSCN3229.jpgDSCN3230.jpgDSCN3231.jpg

Mooie vooruitgang, gele puntjes zijn in het algemeen niet vergroot. Toch verschijnt er een verkleuring bij enkele bladeren (lichtgroen langs buiten dat overgegaan is in een gele tint bij 1 blad). Ook hier zijn er enkele paarse bladsteeltjes zichtbaar.
          Zoals ik al zei: misschien te veel koude lucht erop of misschien teveel stres door het neerbinden aangezien dit er nog niet was voor ik deze techniek toepaste. Nog een beetje observeren, zien hoe het evolueert en wat research verrichten ondertussen.

In het algemeen beginnen bij beide planten de onderste bladeren lichtgroen te kleuren met enkele tinten geel, wat me wel normaal lijkt door het gebrek aan licht en door de bloeifase.

Bon, I'll keep you guys posted.
          Last edited by DPrime; 25 June 2013, 12:46. Reden: Verkeerde datum

Comment

heb je al voedingsstoffen gegeven greets

Comment

Yo djw4,

Zelf extra bij gegeven? Neen.

Ze zitten wel in universele potgrond van compo sana, deze bevat reeds meststof:
              npk (met magnesium) 14-16-18+(2)

Er zitten ook groene harskorrels in met npk (ook met magnesium) 16-8-12+(2)

Vertraagd afgeven dus.

Comment

De bladeren zijn mooi donkergroen dus die bladpuntjes wijzen waarschijnlijk op een te hoge EC.
                Die toppen gaan nog lekker aandikken hoor! Dat wordt wat. Goed bezig!

Hou je grond niet te nat en haal best een flesje bloeivoeding en bloeistimulator? Grtz
                Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Hey Rodigan,

Ik zal me terug eens verdiepen in het geleidingsvermogen en de kenmerken eens bekijken. Ook ne merci voor me in die richting te wijzen. Ik heb jammer genoeg wel geen ec-meter dus loop ik op dit vlak blind. Maar als ik me niet vergis betekent een hoge EC-waarde een slechtere opname van water?

'k geef de planten verder elk om de 2 dagen water, volgens het goede oude "steek je vinger eens in de grond" criterium. Dit is dan ongeveer tussen de 10 en 20 cl water.
                  Ik gebruik hiervoor kraantjeswater dat ik enkele dagen laat staan. Recht uit de kraan heeft dit ongeveer een ph van 7.9, na een paar dagen is dit ongeveer 7.5.

Op vlak van voeding ben ik er nog niet uit aangezien de grond ook al meststoffen bevat, zou ik er dan nog wat bloeivoeding kunnen bij doen?
                  'k was hiervoor ook aan 't wachten op een antwoord van djw4 aangezien hij de vraag over voedingsstoffen ook had gesteld.
                  'K lees graag meerdere reacties en neem dan alles graag eens in overweging. ^^ ehe.

jeeeeet

Comment

Zeker, koop uzelf een flesje biologische (dan hoef je minder rekening te houden met pH-waardes) bloeivoeding en geef dat maar mee. Da's wel niet veel water dat je geeft. Als de grond vaak uitdroogt, stijgt de EC daardoor. Grtz
                    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Taking notes. Bene, 'k zal het waterschema opvoeren en dit weekend eens rondkijken. Alvast merci voor de info!

Comment

Woord vooraf: Door een kapotte SD-kaart ben ik jammer genoeg veel foto's verloren van de vooruitgang en kan ik jullie slechts enkele recente foto's tonen.

25 juni

DSCN3239.jpg49 dagen oud sinds het potten. De haartjes zijn nog grotendeels wit maar er zijn wel al duidelijk veel bruine aanwezig. Ik denk dat ze misschien nog een week of misschien 2 te gaan hebben.
                        De geur is momentele vrij sterk in de kast, maar ook in de kamer (heerlijk!).
                        Persoonlijk vind ik de G-o-M's een vrij interessante geur hebben: Vrij zoet en fruitig met een zachte citrus ondertoon die me wat doet denken aan Sour Diesel.

Grootste plant:
                        DSCN3240.jpgDSCN3241.jpgDSCN3242.jpgDSCN3246.jpgDSCN3247.jpg

Deze plant ziet er naar mijn mening ontzettend goed uit. Lekker vol en struikachtig met een mooie dikke topbloem en mooi ontwikkelde kleinere bloemetjes. Er is nog niet veel getrimd buiten de onderste bladeren, die ik bijna bruin heb laten worden om daarna weg te knippen.
                        De problemen met de omkrullende bladeren zijn gestagneerd en alles ziet er terug normaal uit.

Kleinste plant:
                        DSCN3244.jpgDSCN3245.jpgDSCN3248.jpgDSCN3249.jpgDSCN3250.jpgDSCN3251.jpgDSCN3252.jpg

De kleinste plant is ook mooi struikachtig geworden en heeft ook een mooie topbloem met kleinere bloemetjes, maar in het algemeen staat deze plant niet zo mooi ten opzichte van haar vriendin. De bloemen zijn iets kleiner en minder vol. Bovendien zijn de bladproblemen niet weggegaan met als gevolg dat een deel van de plant lichtgroen/geelachtig is en dat er nu bruine vlekjes tevoorschijn komen. Ze zijn nu wel bijna op het einde van hun cyclus maar toch.

Voeding:
                        Ik heb al veel info gekregen op dit vlak (namen, soorten, etc.) maar heb uiteindelijk niks kunnen bestellen, woon namelijk nog thuis en de hele nest. Maar toch wens ik de leden te bedanken die me hierbij geholpen hebben. Deze info zal gebruikt worden voor de volgende kweek (heb namelijk nog 3 zaden liggen van de g-o-m's) en dan zal alles wat beter gestructureerd verlopen en met de juiste benodigdheden!

Ik heb qua voeding nu gewone vloeibare roze korrels toegediend (minimumhoeveelheid) en wat bloedmeel in het geval van de kleinste plant. Bij de grootste plant verliep alles goed maar zoals jullie kunnen zien, de kleinste heeft het wat moeilijk.
                        Ik ga denk ik ver stoppen met het geven van voeding aangezien ze ver aan het einde van hun cyclus zitten.

Achja, ik hou ze in het oog en hopelijk kan ik binnenkort wat homegrown roken

Jeet!

Comment

ze zien er strak uit man heb veel info uit je topic kunnen halen thanks!
                          Don't let the chinese take your world

Comment

zien er mooi uit m8

Comment

gaat lekker daar!
                              Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

gaat toch best lekker zo

Comment

Bezig...
                                X